Witam, dziś stałem się posiadaczem pięknej czarnej 6 mps, póki co samochód jest zadatkowany, w piątek planuję jechać z lawetą po niego.
Silnik ma przejechane ok. 190k km, odpala na dotyk, chodzi równo i wszystko jest niby spoko, niby, bo ma problem z mocą, odcina go przy 5-6k i nie idzie dalej, dodaktowo zakopci na czarno, wiecie co może być nie tak ? obstawiałbym dolot?, silnik jest suchy, żadnych wycieków itp. Dodam, że samochód posiada dodany jakiś sterownik, schowany jest w górnym schowku, nazywa się BCU+, właściciel nie może mi powiedzieć zbyt wiele nt. samochodu, ponieważ zmarł kilka miesięcy temu, a sprzedażą zajmuje się brat, który nie ma pojęcia o samochodzie, wersja wiarygodna, bo pokazano mi akt zgonu – przykra sprawa. Nie mogę sprawdzić MPSa na angielskim forum, gdyż podczas rejestracji zostałem automatycznie zbanowany – potraktowano mnie jako spam. Pozdrawiam
6 mps – brak mocy, kopci na czarno
Strona 1 z 1
BCU to sterownik turbiny (Boost Control Unit). Czarny dym oznacza za dużo paliwa/za mało powietrza. Może to być wina źle ustawionego BCU. Często też jest to wina świec z niepoprawną przerwą. Najlepiej jest sprawdzić błędy w ECU. Wtedy wiesz na czym stoisz.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
zauważyłem, że samochód ma również pod maską (w okololicach grodzi) zainstalowaną jakąś "puszkę", do której wchodzi jakiś przezroczysty wężyk, który puszczony jest do filtra powietrza, a drugi czarny wychodzi gdzieś indziej, nie pamiętam gdzie szedł.
BCU za każdym razem wskazywało 0.00psi, nie dało się go ustawić wg. instrukcji, lo level był na 30%, hi na 70%
BCU za każdym razem wskazywało 0.00psi, nie dało się go ustawić wg. instrukcji, lo level był na 30%, hi na 70%
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Ta puszka to pewnie sterownik od BCU, a wężyki są od podciśnienia by poprawnie wskazywało na ekranie. Sprawdź jakie są błędy w ECU i najlepiej jeszcze jakiś live log z jazdy. Możliwe, że jest tylko nieszczelność systemu.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
wszystko będę badał jak madzia do mnie przyjedzie, czyli w weekend nad tym usiądę, polecisz mi przy okazji jakiś ciekawy sterownik do ecu na rs232/usb ?
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Jeżeli chodzi o skaner OBD to osobiście używam ELM v1.5, ale przez BT. Są też wersje na USB, które kosztują około ~40zł.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
jestem w Uk, więc będę szukał na eBay, wolałbym coś na kabel.
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
dzieki, zamowie to, a teraz czekam na dalsze propozycje nt. mojego problemu...
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Podłączałem Mazde pod kompa w celu odczytu błędów, jednak komputer nie pokazal nic, komputer czysty, dodatkowo w gnieździe OBD zastałem podłączony dokładnie ten sam model ELM327 co kolega Mr_Bartek podał w linku
- Od: 27 sty 2012, 17:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości