Czy 2.3 260KM jest zakuty?

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Chausio » 20 lut 2015, 07:25

Witam wszystkich.
Noszę się z zamiarem zakupy MPS'a i przy jakis rozmowach wyszło że silnik 2.3 w Maździe 3 MPS 2010r jest fabrycznie zakupy.
Jeśli tak to które elementy dokładnie są kute?
Z góry bardzo dzieuję za informację.
Pozdrawiam.
Chausio
 

Postprzez radzi89 » 2 mar 2015, 08:52

Szczerze mowiac pierwsze slysze ale moge sie mylic :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez piterus87 » 2 mar 2015, 11:39

Kolego Chausio otrzymał już chyba w miarę wyczerpującą odpowiedź na forum mps. Wyszło tam, że niby korbowody i tłoki są kute ale jakoś słabo bo bywały przypadki, że korba wychodziła bokiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 16:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez radzi89 » 2 mar 2015, 11:40

Nawet znam dwa takie przypadki :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 10:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Grzesiu » 26 sie 2016, 09:25

Troszeczkę stary kotlet, ale wypadałoby zeby na forum Mazdaspeed padła prawidłowa odpowiedz.

Najpierw korbowody: KAZDY, od lat... Ja wiem? '80 po dzisiaj silnik Mazdy, (czy tez FoMoCo) posiada kute korbowody. Nie ma innych korbowodów w 90% silnikach na świecie jak kute. Po prostu taniej i lepiej nie da sie tego zrobic.
Dlaczego nie sa tak wytrzymałe jak te "tuningowe"?
Korba ta kupowana "do tuningu" to najcześciej CroMo (stał chormowo molibdenowa) ktora w połączeniu z przekrojem typu H daje bardzo dobre własności i duża wytrzymałość w stosunku do niskiej wagii. Fabryczny przekrój jak i materiał pozostawia niestety troszeczkę do życzenia jezeli chce sie szukać mocy w seryjnym silniku.

Tloki: tloki w 90% silnikach mazdy to odlewy. Czy to złe? Nie wcale nie, te w silnikach doladowych sa wzbogacane silikonami ktore niwelują i tak juz niska rozszerzalność cieplna aluminium po odlewie na wymiar docelowy, spokojnie rownież pozwalają bezpiecznie osiągać moce seryjnych silników doładowanych, jak i wyższe.. Dopóki spalanie przebiega prawidłowo, dopóty tłok seryjny jest dobry i daje radę.


Czy Mazdaspeed (3 i 6) ma tloki kute? Nie ma.

Ale nie miałem w ręku wiec nie sie nie wypowiem za obcięciem ręki, jak sie poszpera to wiadomości sa sprzeczne i nie jasne w tej kwestii, ale osobiście uważam ze to nie ma kompletnie znaczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 19:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez olrzyn » 29 sie 2016, 07:47

to ja powiem tak.

korby – sa beznadziejne i to jest najczestsza przyczyna awarii w tych silnikach.

tloki – jest pare przypadkow ze same z siebie padaja.

chcesz miec wiecej niz 350km –> powinno sie zakuc

ja mialem 320 i korba w 3 cylindrze prawie sie zlamala
torek –> korba zlamana i 2 dziury w bloku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 16:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed