Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 10:00

W zwiazku z czeskim brakiem profesjonalizmu zwracam sie z prosba o podanie wytycznych poprawnego sprawdzenia mocy silnika (ew. mocy na kolach). Glownie chodzi o to, na jakim biegu testowac najlepiej, czy maska ma byc podniesiona, czy nie, ew spostrzezenia na temat programow i rolek we wszelakich hamowniach.

Pozdr.
Sfrustrowany czeskim hovnem Bart.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez fazer72 » 21 wrz 2010, 10:31

Musisz wstać rano (ale nie za rano), cichutko podejść do autka, uchylić maskę i poprosić o odgłos paszczą :D Wtedy liczysz odgłosy i już wiesz ile masz kuni pod maską <rotfl>
Tylko, jak przyjdziesz za wcześnie to niektóre kunie mogą jeszcze spać i nie dadzą odgłosu paszczą.
A moment obliczasz dzieląc liczbę odgłosów paszczą przez czas w jakim zostały wydane. Wtedy już wiesz jaki moment zajmuje kuniom wydanie odgłosu. Z tym, że zamiast dzielić możesz pomnożyć, dodać albo odjąć wedle własnego uznania (na to nie ma normy) :P
Mam nadzieję, że pomogłem <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 16:30
Posty: 513
Skąd: żeś się tu wziął ?

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 10:43

Probowalem, nie dziala. Slysze tylko: patataj, patataj... :|
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Feat » 21 wrz 2010, 10:46

Kluczem jest napewno dobra obciazeniowa hamownia i 5 bieg, jezeli nie mogesz znalezc niczego dobrego w czechach, to zapraszam do wroclawia, co prawda jest to troche ponad 200 km odleglosci, ale nie bedzie problemu ze zrobieniem miarodajnego wykresu, no i zawsze mozna w takim wypadku zmierzyc tez mojego mpsa (narazie totalna seria) i zobaczyc jaki jest reczywisty przyrost mocy i momentu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 15:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 10:48

5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Feat » 21 wrz 2010, 10:55

Z tego co mi wiadomo, przelozenie na 5 biegu jest najbardziej zblizone do 1, wiec na nim powinno sie mierzyc moc, biegi 1-3 maja ograniczenie doladowania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 15:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 11:18

Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Feat » 21 wrz 2010, 11:50

No jak na moje oko pojechales na dupna hamownie, skoro takie historie byly. Proponuje Ci jeszcze raz zmierzyc auto na jakiejs pewniejszej hamowni i u czlowieka ktory bedzie mial na ten temat jakies pojecie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 15:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 12:33

BUrdoror napisał(a):5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.


eeeee, chwilunia !!

misiekwaw napisał(a):
BUrdoror napisał(a):A ponadto dodal, ze czy na 3, 4, czy 5 biegu – to nie ma zadnej roznicy.


badziewie prawda, na każdym z tych biegów jest inne doładowanie, na 3 najmniejsze, na 5tym największe, co daje wyższą moc niż na niższych biegach


BUrdoror napisał(a):A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>


To akurat jest normalne, ja zawsze wyłaczam kontrole trakcji, ale po zjeździe z rolek i tak pali się błąd trakcji i ABS – podczas pomiaru przednie koła kręcą się szybko, tylne stoja w miejscu, kontrola trakcji głupieje, a ABS zapisuje bład czujników tylnych kół (zakłada że się zepsuły), to po chwili przechodzi.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez gucior » 21 wrz 2010, 12:36

BUrdoror napisał(a):Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow. <klotnia>


Hamuje się auto na 5 biegu bo od tego biegu auto nie jest zakagańcowane. Maska zamknięta żeby pomiarowi towarzyszyły warunki drogowe, no chyba, że jeździsz z otwartą maską :D

Nie wiem jak mógł zmierzyć auto z włączoną kontrolą trakcji... prawdopodobnie świecił się abs a nie kotrola trakcji bo to on w ośce dostaje szaleju przy hamowaniu( w sensie abs )

najbardziej miarodajne są pomiary na hamowni obciążeniowej, pomiary z hamowni inercyjnej często pokazują bzdury.

To czy SRI coś dał czy nie to guzik się dowiesz jak nie masz pojęcia o wyjściowej mocy przed modem – zlisiłeś się na 100 korunek i teraz nie wiesz czy wyjściowo stadnina była mniejsza czy K&N wali w ch#$%. Szczerze mówiąc to nie wierze w przyrosty samym dolotem ale ja może mało ufny jestem :)

Podjedz do Wrocławia do Jetronika to sensownie Ci auto zmierzą a i Wrocław o tej porze roku wyjątkowo ładny :)
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 14:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 12:40

Heh, zglupialem, Brytole twierdza, ze na 4tym... Wlaczona trakcja byla na 100% ABS tez dawal iluminacje, mialem istna dyskoteke na konsoli.
Nie 100 koronek, a 1200, co daje prawie 200PLN. I nie o pieniadz chodzi tylko o godzine w garazu z wk...iona zone nad glowa :D
Kiedys na pewno zaloze orygionalna puszke i pojde na mierzenie 2x. Na razie trace sily :|
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 12:44

Misiek, na ktorym biegu testujesz? Ale tak szczerze <nie powiem>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 12:57

BUrdoror napisał(a):Misiek, na ktorym biegu testujesz? Ale tak szczerze <nie powiem>


a czemu miałoby być nieszczerze ??

na 4tym albo 5tym, różnie ale o ile dobrze pamiętam z przewagą 5tego <oczy> nigdy na 3cim i zawsze z zamknięta maską, nawet jak miałem seryjny interwarmer, bo jak słusznie gucior zauważył, nie jeździsz z otwartą maską, więc co Cię obchodzi ile będzie koni po otwarciu <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 13:21

OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly :)
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez Feat » 21 wrz 2010, 13:22

Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)

PS. Misiek, po wylaczeniu kontroli z zaplonem dalej sa takie numery z kontrola i ABS'em? Czy wtedy sie wszystko wylacza?
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, 13:24 przez Feat, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 15:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez DISItune » 21 wrz 2010, 13:23

Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)


bardzo miarodajny pomiar <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 21 wrz 2010, 13:34

misiekwaw napisał(a):
Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC ;)


bardzo miarodajny pomiar <zeby>


Nie chodzi o miarodajnosc, tylko o jak naaaajwieksza liczbe cyferek. John mial 260, ja bede mial 261KM... I bede gosc :D
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 14:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez gucior » 21 wrz 2010, 17:02

BUrdoror napisał(a):OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly :)
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.


Nic się na załamuj :) zrobisz do tego wydech + fmic i będziesz miał okolice 310hp +
beware
be there
be progressive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 14:59
Posty: 107
Auto: 2007 6 empees

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed