Duno run, czyli jak poprawnie sprawdzic HP
Strona 1 z 1
W zwiazku z czeskim brakiem profesjonalizmu zwracam sie z prosba o podanie wytycznych poprawnego sprawdzenia mocy silnika (ew. mocy na kolach). Glownie chodzi o to, na jakim biegu testowac najlepiej, czy maska ma byc podniesiona, czy nie, ew spostrzezenia na temat programow i rolek we wszelakich hamowniach.
Pozdr.
Sfrustrowany czeskim hovnem Bart.
Pozdr.
Sfrustrowany czeskim hovnem Bart.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Musisz wstać rano (ale nie za rano), cichutko podejść do autka, uchylić maskę i poprosić o odgłos paszczą Wtedy liczysz odgłosy i już wiesz ile masz kuni pod maską
Tylko, jak przyjdziesz za wcześnie to niektóre kunie mogą jeszcze spać i nie dadzą odgłosu paszczą.
A moment obliczasz dzieląc liczbę odgłosów paszczą przez czas w jakim zostały wydane. Wtedy już wiesz jaki moment zajmuje kuniom wydanie odgłosu. Z tym, że zamiast dzielić możesz pomnożyć, dodać albo odjąć wedle własnego uznania (na to nie ma normy)
Mam nadzieję, że pomogłem
Tylko, jak przyjdziesz za wcześnie to niektóre kunie mogą jeszcze spać i nie dadzą odgłosu paszczą.
A moment obliczasz dzieląc liczbę odgłosów paszczą przez czas w jakim zostały wydane. Wtedy już wiesz jaki moment zajmuje kuniom wydanie odgłosu. Z tym, że zamiast dzielić możesz pomnożyć, dodać albo odjąć wedle własnego uznania (na to nie ma normy)
Mam nadzieję, że pomogłem
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Kluczem jest napewno dobra obciazeniowa hamownia i 5 bieg, jezeli nie mogesz znalezc niczego dobrego w czechach, to zapraszam do wroclawia, co prawda jest to troche ponad 200 km odleglosci, ale nie bedzie problemu ze zrobieniem miarodajnego wykresu, no i zawsze mozna w takim wypadku zmierzyc tez mojego mpsa (narazie totalna seria) i zobaczyc jaki jest reczywisty przyrost mocy i momentu
- Od: 24 mar 2008, 16:07
- Posty: 104
- Skąd: Wrocław / Wałbrzych
- Auto: 3 MPS
5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):5 bieg? Jeszcze do wczoraj towarzystwo pisale, ze 3 lub 4... Wlasnie na 5 byl testowany i wynik taki, jakby dipiero co wyszedl z fabryki.
eeeee, chwilunia
misiekwaw napisał(a):BUrdoror napisał(a):A ponadto dodal, ze czy na 3, 4, czy 5 biegu – to nie ma zadnej roznicy.
badziewie prawda, na każdym z tych biegów jest inne doładowanie, na 3 najmniejsze, na 5tym największe, co daje wyższą moc niż na niższych biegach
BUrdoror napisał(a):A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow.
To akurat jest normalne, ja zawsze wyłaczam kontrole trakcji, ale po zjeździe z rolek i tak pali się błąd trakcji i ABS – podczas pomiaru przednie koła kręcą się szybko, tylne stoja w miejscu, kontrola trakcji głupieje, a ABS zapisuje bład czujników tylnych kół (zakłada że się zepsuły), to po chwili przechodzi.
BUrdoror napisał(a):Jesli to prawda, to straszna d. z tym SRI. Jesli to prawda, ze na 3 lub 4 nie wyskoczy wiecej HP, to K&N nie dalo nic, albo prawie nic.
A i jeszcze jedno. Podczas testowania szalala kontrolka trakcji. I palila sie jeszcze prze pare minut po wyjezdzie z hamowni. Gosc nie wylaczyl kontroli podczas testow.
Hamuje się auto na 5 biegu bo od tego biegu auto nie jest zakagańcowane. Maska zamknięta żeby pomiarowi towarzyszyły warunki drogowe, no chyba, że jeździsz z otwartą maską
Nie wiem jak mógł zmierzyć auto z włączoną kontrolą trakcji... prawdopodobnie świecił się abs a nie kotrola trakcji bo to on w ośce dostaje szaleju przy hamowaniu( w sensie abs )
najbardziej miarodajne są pomiary na hamowni obciążeniowej, pomiary z hamowni inercyjnej często pokazują bzdury.
To czy SRI coś dał czy nie to guzik się dowiesz jak nie masz pojęcia o wyjściowej mocy przed modem – zlisiłeś się na 100 korunek i teraz nie wiesz czy wyjściowo stadnina była mniejsza czy K&N wali w ch#$%. Szczerze mówiąc to nie wierze w przyrosty samym dolotem ale ja może mało ufny jestem
Podjedz do Wrocławia do Jetronika to sensownie Ci auto zmierzą a i Wrocław o tej porze roku wyjątkowo ładny
beware
be there
be progressive
be there
be progressive
- Od: 26 maja 2010, 15:59
- Posty: 107
- Auto: 2007 6 empees
Heh, zglupialem, Brytole twierdza, ze na 4tym... Wlaczona trakcja byla na 100% ABS tez dawal iluminacje, mialem istna dyskoteke na konsoli.
Nie 100 koronek, a 1200, co daje prawie 200PLN. I nie o pieniadz chodzi tylko o godzine w garazu z wk...iona zone nad glowa
Kiedys na pewno zaloze orygionalna puszke i pojde na mierzenie 2x. Na razie trace sily
Nie 100 koronek, a 1200, co daje prawie 200PLN. I nie o pieniadz chodzi tylko o godzine w garazu z wk...iona zone nad glowa
Kiedys na pewno zaloze orygionalna puszke i pojde na mierzenie 2x. Na razie trace sily
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):Misiek, na ktorym biegu testujesz? Ale tak szczerze
a czemu miałoby być nieszczerze
na 4tym albo 5tym, różnie ale o ile dobrze pamiętam z przewagą 5tego nigdy na 3cim i zawsze z zamknięta maską, nawet jak miałem seryjny interwarmer, bo jak słusznie gucior zauważył, nie jeździsz z otwartą maską, więc co Cię obchodzi ile będzie koni po otwarciu
OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC
PS. Misiek, po wylaczeniu kontroli z zaplonem dalej sa takie numery z kontrola i ABS'em? Czy wtedy sie wszystko wylacza?
PS. Misiek, po wylaczeniu kontroli z zaplonem dalej sa takie numery z kontrola i ABS'em? Czy wtedy sie wszystko wylacza?
Ostatnio edytowano 21 wrz 2010, 14:24 przez Feat, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 mar 2008, 16:07
- Posty: 104
- Skąd: Wrocław / Wałbrzych
- Auto: 3 MPS
Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC
bardzo miarodajny pomiar
misiekwaw napisał(a):Feat napisał(a):Tak BTW. ostatnio widzialem na YT film z pomiaru 6 MPS, koles stal przy otwartej masce podczas pomiaru i trzymal chodzacy wiatrak lezacy centralnie na stockowym IC
bardzo miarodajny pomiar
Nie chodzi o miarodajnosc, tylko o jak naaaajwieksza liczbe cyferek. John mial 260, ja bede mial 261KM... I bede gosc
- Od: 8 lut 2010, 15:01
- Posty: 519
- Skąd: Praga
- Auto: M3 MPS BK 2007
BUrdoror napisał(a):OK, podsumowuje:
1. Test na 5tym (tak bylo)
2. TC off (nie bylo)
3. Zmienic hamownie, tak, aby rolki sie nie slizgaly
Jelsli to nie pomoze – wydalem kupe kasy, by sluchac swistu zasynanego powietrza.. super.
Nic się na załamuj zrobisz do tego wydech + fmic i będziesz miał okolice 310hp +
beware
be there
be progressive
be there
be progressive
- Od: 26 maja 2010, 15:59
- Posty: 107
- Auto: 2007 6 empees
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości