[Mazda3 MPS BK] co sprawdzac/wymieniac po 15kkm

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez BUrdoror » 10 lip 2010, 20:33

Od czasu zakupu stuknelo mi juz 17000. Przypomnialem sobie w pore, ze trzeba wymienic co nieco..
I tak
1. Olej i filtr – zakupione
2. Filtr powietrza wytrzyma jeszcze troche (mam nadzieje)
3. Filtr kabinowy – zakupiony
4. Klocki – nowe (maja 2 miesiace)
5. Tarcze – przetoczone 2 miesiace temu

A tereaz pytania:
O czym zapomnialem?
Czy wystarczy wizyta w zwyklym warsztacie, czy mam koniecznie wzbogacac ASO. Glownie mam na mysli, czy konieczne jest podpiecie do komputera przy okresowym przegladzie?

Samochod ma 113000 km, wiec gwarancja go nie obejmuje.

Z gory dziekuje za podpowiedzi.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez AdamekMMz » 13 lip 2010, 19:12

Jeżeli do tej pory była prowadzona książka serwisowa to ja bym ją dalej prowadził w serv. a jak nie to może Ci to jakiś warsztat wymienić jak sam nie dasz rady . A podpiąć pod kompa też nie musisz w serwisie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 lis 2009, 14:25
Posty: 26
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: MazdaSpeed3

Postprzez DISItune » 13 lip 2010, 19:23

AdamekMMz napisał(a):Jeżeli do tej pory była prowadzona książka serwisowa to ja bym ją dalej prowadził w serv. a jak nie to może Ci to jakiś warsztat wymienić jak sam nie dasz rady . A podpiąć pod kompa też nie musisz w serwisie.


a gdzie ?? tak żeby jeszcze w miarę wiedzieli co się wyświetliło ?? musiałby sobie Dashhawka kupić <oczy> no i jeszcze rozumieć co on do niego mówi, a w przypadku niektórych osób naprawdę lepiej żeby pojechały do serwisu
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 13 lip 2010, 19:31

Ksiazka serwisowa jest – elektroniczna. W sumie faktycznie, nie ma co kombinowac i raz na 15 tys km wrzucic nieco do skarbonki ASO.

misiekwaw napisał(a):(...) a w przypadku niektórych osób naprawdę lepiej żeby pojechały do serwisu

<kurczak> Wyczuwam ironie <malpa>
To, ze nie mam tylnych amortyzatorow, to ze mi piszczy turbina (oby to nie ona), to ze faluje na jalowym... to i tak mi tego nie sprawdza podczas przegladu. No chyba, ze zglosze i skasuja mnie za nowa turbine... Amorki maja dotrzec pojutrze, a o objawach falowania to juz slyszalem, ze... to wina paliwa <glupek2>

Dlatego jestem uprzedzony do okresowych przegladow.
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Postprzez DISItune » 13 lip 2010, 19:49

BUrdoror napisał(a):Ksiazka serwisowa jest – elektroniczna. W sumie faktycznie, nie ma co kombinowac i raz na 15 tys km wrzucic nieco do skarbonki ASO.


może (ale nie musi) przydać się przy odsprzedaży

BUrdoror napisał(a):
misiekwaw napisał(a):(...) a w przypadku niektórych osób naprawdę lepiej żeby pojechały do serwisu

<kurczak> Wyczuwam ironie <malpa>
To, ze nie mam tylnych amortyzatorow, to ze mi piszczy turbina (oby to nie ona), to ze faluje na jalowym... to i tak mi tego nie sprawdza podczas przegladu. No chyba, ze zglosze i skasuja mnie za nowa turbine... Amorki maja dotrzec pojutrze, a o objawach falowania to juz slyszalem, ze... to wina paliwa <glupek2>

Dlatego jestem uprzedzony do okresowych przegladow.


i tak i nie (to apropos ironii) <oczy> moim zdaniem jak nie wiesz jak sprawdzić czy masz seryjny TMIC czy FMIC (to jak wiesz przykład z życia wzięty, dwa dni temu ?? ) to co Ci da wydanie 250$ + przesyłka na urządzenie diagnostyczne ?? zakładam że poszukasz w googlach (albo zapytasz tutaj <zeby> ) gdzie je podłączyć i co potem ??

Ja nie popieram ślepego jeżdżenia do ASO, i to na dodatek byle którego, ani sam nie znam się na tyle żeby obejść się bez serwisu <zawstydzony> tak naprawdę to się prawie w ogóle nie znam <glupek2> ale nie popieram też robienia wszystkiego samemu, zwłaszcza kiedy się nie ma o tym pojęcia <nie> można sobie krzywdę zrobić :|

trzeba znaleźć sobie jakis serwis który nie będzie na każdym kroku próbował zrobic nas w balona i tyle <oczy> innego wyjścia nie widzę <nie>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez BUrdoror » 13 lip 2010, 21:03

Dzieki. Zgadzam sie z Toba w 98%.
1. Mimo, ze jestem informatykime, nie zaryzykowalbym swojego (oraz pasazerow) bezpieczenstwa probujac wyczytac kody z Dashhawka.
1.1 250$ wydam na inne pierdoly, z ktorych bede potrafil skorzystac... SRI, BOV, itp.
2. Obawy mam odnosnie slepej jazdy do ASO. Poczytalem czeskie forum Mazdy i tam kazdy ma swoje – zazwyczaj odmienne od innych – zdanie odnosnie poszczegolnych serwisow.

3. Od zawsze bylem pewny, ze mam serie. Ale to Wy mi pomieszaliscie we lbie twierdzac, ze na serii nie da sie przyspieszac w takie upaly. Co nadal wedlug mnie nie jest prawda. <lol>
Obrazek
Forge BPV Gen2, K&N Typhoon, Bilstein B6, TRZ Dog Bone RMM, Denso ITV22, Hypertech tune
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 15:01
Posty: 519
Skąd: Praga
Auto: M3 MPS BK 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed