Faja,
Po pierwsze: nie denerwuj sie, bo Ci zylka peknie.
Po drugie: turbina w 6 MPS (Mazdaspeed6) zaczyna pompowac od 2500 rpm, a rozsadnie pompuje od 3000 rpm co na 6 biegu przeklada sie na ok. 120-130 km/h.
Po trzecie: czy Ty aby na pewno wiesz jaka benzyna jest w Stanach?. Slyszales o roznych sposobach okreslania liczby oktanowej (hint: RON, MON, metoda mieszana)? Jesli cos wiesz na ten temat to poprosze o wyklad na temat jakosci paliwa w USA.
Po czwarte: na tempomacie owszem, auto spali wiecej, ale nie o litr. Ja szczerze mowiac wielkiej roznicy nie zauwazam, rzeklbym mozna te roznice zakwalifikowac jako blad pomiaru (inne warunki drogowe, inna wilgotnosc/temperatura, wreszcie inny dystrybutor na stacji).
Po piate: znaczenie ma uksztaltowanie terenu. Podalem dwa rozne przyklady, gdzie przy mniej wiecej tym samym stylu jazdy roznica w spalaniu wynosila 1,5 litra na 100 km. Powiem wiecej, do tego nie trzeba wcale turbo i AWD, zwykla rzedowa 4-cylindrowka, wolnossaca, przy przejezdzie przez gory potrafi spalic 2 litry wiecej.
Po szoste: to, jaka jest rozsadna predkosc na autostradzie w USA zalezy od stanu, w ktorym sie przemieszczasz, wysokosci mandatow i stanu, w ktorym Twoj samochod jest zarejestrowany. Czasami najzwyczajniej w swiecie szybko sie jechac nie da, bo ruch na to nie pozwala, lub sie nie oplaca, bo jest to bardzo bolesne finansowo.
Po siodme: nigdzie nie powiedzialem, ze spalanie 9.1 w MPS jest niemozliwe. Powiedzialem, ze trudne do osiagniecia i mnie sie nigdy nie zdarzylo.
Po osme: to bardzo ciekawa teoria, ze na autostradzie samochod (zawsze) spala wiecej niz np na takiej krajowej 7, z Warszawy do Gdanska. Fakt, przy 200 km/h zapewne spali wiecej niz przy 120 km/h, ale stawiam dolary przeciw orzechom, ze ten sam dystans przejechany autostrada ze stala predkoscia, w okolicach 120-130 km/h, zaowocuje nizszym spalaniem niz podroz polska droga krajowa (jak chociazby rzeczona DK7). Oczywiscie mowie tutaj o TYM SAMYM czasie przejazdu TEGO SAMEGO dystansu, ale drogami dwoch roznych kategorii.
Po dziewiate: czy to spalanie zostalo zmierzone poprzez dwa kolejne tankowania do pelna czy z tzw. komputera pokladowego? Roznice potrafia byc znaczne.
Po dziesiate: czy to o litr wieksze spalanie przy jezdzie z tempomatem dotyczy auta z automatyczna skrzynia biegow? Jesli tak, to porownujesz dwie rozne rzeczy.
Tyle ode mnie. Gari, moze chcialbys moja wypowiedz czyms uzupelnic?