Witam jestem nowym grupowiczem i od ponad roku szczesliwym posiadaczem Mazdy cx-9 2008r. Mam pytanie odnosnie wymiany oleju silnikowego i prosze o porade ktory bedzie sie nadawał chodzi o olej ravenol czy
RAVENOL DXG SAE 5W-30 USVO® czy
RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO® nadmienie ze d tej pory jezdzilem na
Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W30
Pozdrawiam
Wymiana oleju silnikowego
Strona 1 z 1
1. Najważniejsza kwestia to nie użyć olejów klasy C. Czyli tych dla "nowszych" konstrukcji gdzie jest filtr GPF, ponieważ one mają małą ilość substancji smarnych (popioły, fosfor, molibden, inne). Taki paradoks współczesnej motoryzacji, aby chronić filtr GPF a nie silnik.
2. Nie patrz na markę (!!!), ale na skład oleju. Patrz na karty produktu, lepkość, odporność na ścinanie, baza olejowa, dodatki im więcej tym lepiej (popioły, fosfor, molibden, cynk, inne), temperatura zapłonu oleju, inne.
3. Popatrz sobie na to, poczytaj, a wybierzesz dobrze:
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... hemicznych.
P.S. po wyedukowaniu wybrałem Shell Helix Ultra 5W40. Tani a dobry, a nawet b. dobry.
2. Nie patrz na markę (!!!), ale na skład oleju. Patrz na karty produktu, lepkość, odporność na ścinanie, baza olejowa, dodatki im więcej tym lepiej (popioły, fosfor, molibden, cynk, inne), temperatura zapłonu oleju, inne.
3. Popatrz sobie na to, poczytaj, a wybierzesz dobrze:
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... hemicznych.
P.S. po wyedukowaniu wybrałem Shell Helix Ultra 5W40. Tani a dobry, a nawet b. dobry.
MKamilS napisał(a):A ja jak wymieniałem olej to zdecydowałem się zalać taki jaki pisze na korku: 5W20. dziwne ze instrukcja mówi różnie w stosunku do aut z Europy a z USA:) a silnik ten sam.
Pamiętaj że 5w20 amerykańskie to nie to co 5w20 europejskie.
531-640-670
Co sądzisz o Eurol Syntence 5W30? Właśnie go zalałem i teraz zgłupiałem czy w ogóle ten olej się nadaje.
- Od: 25 paź 2021, 12:23
- Posty: 1
- Auto: Mazda Cx9 FWD 2015
To Olej silnikowy (Low SAPS). Olej dla silników z filtrami GPF, olej dla ochrony filtra, a nie silnika. On ma bardzo mało substancji smarnych.
Madzia ma stary silnik, chwała za to, nie ma żadnych głupich filtrów, więc lej jej to co lubi czyli oleje:
A3/B3 lub A3/B4.
Z daleka od wszelkich olejów C, C3 i innych. One są do diesli lub benzyn z eko silnikiem bez trwałości.
Wlałeś Madzi olej – dla porównania, jak facetowi w niedzielny obiad dać zamiast rosołu i kotleta – szpinak. Zjesz, ale długo na tym nie pociągniesz.
Kieruj sie przede wszystkim klasą oleju A3/B3, a oznaczenie 5W/30 to tylko zakres prac temperaturowych. Jeśli jeździsz po autostradach, stoisz w korkach, zalej jej 5W40 A3/B3-B4.
A to g... obecne wylej, bo on ma poniżej 0,5 popiołów, a to ważne, to smaruje silnik (podobnie Zn, molibden, inne), im więcej popiołow tym lepiej.
Coś taniego i świetnego: Shell Helix ultra 5W40 A3/B4 – tani a ma świetne parametry, Do aut sportowych ten olej jest, więc Madzia miałaby tylko lepiej.
Jeszcze raz przypomnę, tu masz (zaloguj się), tabelę i porównanie parametrów większości olejów.
Od tych co chronia silnik, do tych co chronią filtry. Wybór pomiędzy remontem silnika, a czyszczeniem filtra, zawsze należy do użytkownika, a to zależy od oleju.
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... hemicznych
Madzia ma stary silnik, chwała za to, nie ma żadnych głupich filtrów, więc lej jej to co lubi czyli oleje:
A3/B3 lub A3/B4.
Z daleka od wszelkich olejów C, C3 i innych. One są do diesli lub benzyn z eko silnikiem bez trwałości.
Wlałeś Madzi olej – dla porównania, jak facetowi w niedzielny obiad dać zamiast rosołu i kotleta – szpinak. Zjesz, ale długo na tym nie pociągniesz.
Kieruj sie przede wszystkim klasą oleju A3/B3, a oznaczenie 5W/30 to tylko zakres prac temperaturowych. Jeśli jeździsz po autostradach, stoisz w korkach, zalej jej 5W40 A3/B3-B4.
A to g... obecne wylej, bo on ma poniżej 0,5 popiołów, a to ważne, to smaruje silnik (podobnie Zn, molibden, inne), im więcej popiołow tym lepiej.
Coś taniego i świetnego: Shell Helix ultra 5W40 A3/B4 – tani a ma świetne parametry, Do aut sportowych ten olej jest, więc Madzia miałaby tylko lepiej.
Jeszcze raz przypomnę, tu masz (zaloguj się), tabelę i porównanie parametrów większości olejów.
Od tych co chronia silnik, do tych co chronią filtry. Wybór pomiędzy remontem silnika, a czyszczeniem filtra, zawsze należy do użytkownika, a to zależy od oleju.
https://www.civicforum.pl/showthread.ph ... hemicznych
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9