Szarpnięcie przy przejściu z N na Drive
Napisane: 5 maja 2019, 15:28
Hej. 36000km przebiegu. Wczoraj pojeździłem trochę z przyczepką lekką z drewnem. Może to ta przyczyna … ale do rzeczy. Dzisiaj po przejechaniu około 8km, przy wrzuceniu "D" było mocne szarpnięcie samochodem ze stukiem. Ponownie na "N" i na "D" i to samo. Nie ma tego przy przejściu z N na R.
Po godzinie, może 1,5h, po obiedzie i naczytaniu się w necie różnych sytuacji, siadłem za kierownicą i … i nie ma efektu. Przyjścia pomiędzy P, R , N i D są z lekkim zakołysaniem, tak jak zawsze. Ruszyłem i przejechałem 10km – efekt powrócił, szarpnięcie pomiędzy N – D. Przejechałem 2km i ponowna próba – efekt zniknął. Przejechałem kolejne 5km, efektu nadal nie ma.
Biegi zmieniają się jak zawsze – aksamitnie. Problem dotyczy zmiany przełożeń na postoju.
W necie fachmany piszą, różne marki, ten sam objaw:
– w bmw luz na odporze wału
– wciskać mocno hamulec
– dolać oleju do skrzyni
– zawory w skrzyni do wymiany
– zmienić olej w skrzyni
– wgrać nowe oprogramowanie, soft do skrzyni
– zrobić adaptację skrzyni
– sprawdzić luzy na półośkach, przegubach
– TTTM – ten typ tak ma.
Bez znaczenia, czy hamulec mocno wciśnięty, czy słabiej.
Czy na prostej, czy pod górę, czy z góry.
Raczej po rozgrzaniu samochodu.
Kolejny objaw, może nie związany ... po rannym odpaleniu i wrzuceniu R, podczas wyjazdu z miejsca parkowania, cofając po około 1 m czasami jest takie stuknięcie.
Olej planowałem zmienić metodą dynamiczną przy 40000km. Przebieg mam oryginalny, auto było nowe kupione w salonie.
Mam kilka pytań:
1. Czy jest bagnet poziomu oleju w skrzyni? Nie znalazłem go pod maską, w instrukcji obsługi jest cisza na ten temat.
2. Jakieś sugestie?
3. Czy ktoś ma podobny objaw? Wg mnie to nie jest normalne, bo normalnie zawsze było, czyli zmiany pomiędzy N – D zawsze sa delikatne, z lekkim bujnięciem, prawie niewyczuwalnym.
4. Ile kosztuje wymiana dynamiczna oleju w skrzyni?
5. Czy jest coś takiego jak sprawdzenie softu do skrzyni, ew. wgranie nowego? Jaki miałby to związek skoro raz działa dobrze, raz nie?
6. Czy zmiana oleju załatwia temat? Z drugiej strony te auta mają po 300 000km i niektórzy jeszcze oleju nie zmieniali i jeżdżą.
7. Ile kosztują zawory ciśnienia w skrzyni? Czy są 3 sztuki? Czy trzeba skrzynię ściągać? Jaki koszt?
Po godzinie, może 1,5h, po obiedzie i naczytaniu się w necie różnych sytuacji, siadłem za kierownicą i … i nie ma efektu. Przyjścia pomiędzy P, R , N i D są z lekkim zakołysaniem, tak jak zawsze. Ruszyłem i przejechałem 10km – efekt powrócił, szarpnięcie pomiędzy N – D. Przejechałem 2km i ponowna próba – efekt zniknął. Przejechałem kolejne 5km, efektu nadal nie ma.
Biegi zmieniają się jak zawsze – aksamitnie. Problem dotyczy zmiany przełożeń na postoju.
W necie fachmany piszą, różne marki, ten sam objaw:
– w bmw luz na odporze wału
– wciskać mocno hamulec
– dolać oleju do skrzyni
– zawory w skrzyni do wymiany
– zmienić olej w skrzyni
– wgrać nowe oprogramowanie, soft do skrzyni
– zrobić adaptację skrzyni
– sprawdzić luzy na półośkach, przegubach
– TTTM – ten typ tak ma.
Bez znaczenia, czy hamulec mocno wciśnięty, czy słabiej.
Czy na prostej, czy pod górę, czy z góry.
Raczej po rozgrzaniu samochodu.
Kolejny objaw, może nie związany ... po rannym odpaleniu i wrzuceniu R, podczas wyjazdu z miejsca parkowania, cofając po około 1 m czasami jest takie stuknięcie.
Olej planowałem zmienić metodą dynamiczną przy 40000km. Przebieg mam oryginalny, auto było nowe kupione w salonie.
Mam kilka pytań:
1. Czy jest bagnet poziomu oleju w skrzyni? Nie znalazłem go pod maską, w instrukcji obsługi jest cisza na ten temat.
2. Jakieś sugestie?
3. Czy ktoś ma podobny objaw? Wg mnie to nie jest normalne, bo normalnie zawsze było, czyli zmiany pomiędzy N – D zawsze sa delikatne, z lekkim bujnięciem, prawie niewyczuwalnym.
4. Ile kosztuje wymiana dynamiczna oleju w skrzyni?
5. Czy jest coś takiego jak sprawdzenie softu do skrzyni, ew. wgranie nowego? Jaki miałby to związek skoro raz działa dobrze, raz nie?
6. Czy zmiana oleju załatwia temat? Z drugiej strony te auta mają po 300 000km i niektórzy jeszcze oleju nie zmieniali i jeżdżą.
7. Ile kosztują zawory ciśnienia w skrzyni? Czy są 3 sztuki? Czy trzeba skrzynię ściągać? Jaki koszt?