Różnice między 3.5 a 3.7 i kilka pytań od lajka w kwestiach mazdy

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez cartman666 » 12 maja 2018, 13:36

Hej,

Zastanawiam się nad zakupem Mazdy cx9 i mam do Was w związku z tym kilka pytań

– czy silnik 3.5 oferowany w pierwszych egzemplarzach jakoś znacząco różni się na minus od 3.7? Czy różnica w osiągach jest zauważalna? Czy oprócz większej pojemności i mocy są jakieś zasadnicze różnice między tymi silnikami? Wiem że 3.7 jest na łańcuchu czy 3.5 również? Przeczytałem na forum że ktoś wymieniam silnik z 3.5 na 3.7 więc zacząłem się zastanawiać czy ten 3.5 to jakaś porażka... samochód zamierzam zagazować

– czy da się cx9 podróżować komfortowo na autostradzie niemieckiemu ze stałą prędkością 160-180 km/h? Czy szum powietrza wiciszenie dają się już we znaki? Jakie macie spalanie Pb/LPG przy prędkościach rzędu 160-180 w jeździe na autostradzie?

– na co zwrócić uwagę przed kupnem oprócz oczywistych rzeczy?

Dzięki za każdą informację
Początkujący
 
Od: 12 maja 2018, 13:19
Posty: 2
Auto: Phaeton 4.2 V8

Postprzez Dranet » 7 cze 2018, 11:47

Siema.

Ja wymieniałem silnik z 3.5 na 3.7, ale tylko dlatego że nie chciało mi się robić starego silnika i kupiłem w miarę tanio 3,7 z niewielkim przebiegiem :–), koszt naprawy wypalonych zaworów byłby porównywalny do kosztu silnika, stary silnik mam na części w razie czego.
Jeśli idzie o różnice, nie zauważyłem ich podczas jazdy z silnikiem 3.5 i 3.7, praktycznie niezauważalne, chyba że na dyno wyjdzie kilka kucy więcej i tyla.
Elektronika kapkę się różni, bo stary silnik był z 2007 roku, nowy z 2010, ale spokojnie na starych kablach i ECU dało się podłączyć nowy silnik, do przerobienia jedynie wtyczki od czujników katalizatorów.
Dobry mechanik wymianę takiego silnika ogarnia w 3 dni: 1. wywalenie starego, 2. instalacja nowego, 3. testy i zapłata za robotę :–)
Silniki te gazują się bez żadnych problemów, trzeba tylko pilnować wtrysków LPG, ja miałem starą Madzię, gdzie poprzedni właściciel nie dbał o to i niestety po roku jazdy wypaliło mi gniazdo zaworowe, przez niedotrysk LPG na starym zużytym wtryskiwaczu BRC, oczywiście gdybym był zaopatrzony w wiedzę w którą teraz jestem, czyli po zakupie od razu sprawdzenie luzów zaworowych to bym uratował silnik 3.5 i do tej pory śmigałbym na starym, no ale kto mógł wiedzieć, że w tych silnikach szklanki są zwykłe a nie hydrauliczne, to jest prosty toporny silnik V6 Cyclone, taki który montowali w Konikach (Mustangach) swego czasu :-P
Jeśli chodzi o komfort jazdy – oczywiście nie jest to BMW, czy Mercedes, bo SUV-y z ich stajni są średnio 3 razy droższe od CX-9 i komfort jest na pewno lepszy do autobusu jakim jest Madzia i przy 140 km/h w górę wpienia mnie często świst powietrza i szumy jakie się przy tym kreują.
Pozostaje profesjonalne wyciszenie wnętrza – koszt kilku tyś. na pewno poczujesz różnicę (ja to zrobiłem samemu – i czuję różnicę).
W wersji AWD zaczyna mnie wkurzać dźwięk wydobywający się z mechanizmu AWD czyli mostu i tylnego mechanizmu, słychać to badziewie już od 90 km/h, w FWD tego nie słyszę bo go nie ma :-P
Spalanie:
Ja latam przeważnie do 140 km/h, szybciej nie mam potrzeby, pamiętaj że jest ograniczenie do 194/h w Madziach, o szybszej jeździe możesz jedynie pomarzyć, ale przy takim autobusie i badziewnych hamulcach stockowych, dobrze że jest ograniczenie, bo problemy z hamowaniem byłyby spore :–)
Średnio 16-17 litrów LPG, jazda miejska ok 18-19 litrów LPG wersja AWD, FWD pali mniej średnio o litr.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 22:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9