CX-9 Problem z immobilizerem

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez Włochaty » 19 mar 2018, 00:40

Mazda CX-9 2007 3.5l GT AWD sprowadzona z USA.
Samochód z dnia na dzień przestał odpalać. Po 2 dniach padł także akumulator. Po wymianie akumulatora na nowy, mój mechanik nie umiał naprawić samochodu, założył mi bypass na rozrósznik abym mógł dojechać do ASO.

W ASO samochód trzymali mi tydzień, stwierdzili 2 problemy:
1.) Awaria TCM (Transmission Control Module) czyli sterownika skrzyni biegów. ASO nie naprawią bo część nie jest dostępna. Oczywiście numeru producenta nie podali, chyba żebym sobie czasem sam taniej nie kupił....
Jakby ktoś potrzebował dla 3.5l numery to : AW21-18-9E1E dla AWD i AW20-18-9E1E dla FWD

2.) Problem z immobilizerem. Prawdopodobnie po wymianie akumulatora immobiliser domaga się podania pinu, którego serwis nie posiada. Jako obejście ASO odłączyło mi oryginalne akcesoria mazdy (Anti-theft, Remote start system razem z ogrzewaniem postojowym).

Czy ktoś wie czy można jakoś zdobyć ten pin? Jakie informacje muszę posiadać? Czy można jakoś usunąć ten problem bez przerabiania wersji Grand Touring na Touring?

W instrukcji oczywiście jest napisane żeby skontaktować się z ASO (i oni będą mieć pin).
Przed zakupem wersji USA pytałem w tym ASO (ASO Mazda Auto Gazda w Bielsku-Białej) o naprawy i powiedzieli mi,że bez problemu, że to są drobne różnice takie jak światło przeciwmgielne itp. a jak przyszedł prawdziwy problem to powiedzieli, że samochód amerykański, nie mają pinu, nie mają schematów elektronicznych do akcesoriów....

Temat TCM już jest w trakcie realizacji bo zamówiłem sobie sterownik z USA ale nie wiem co zrobić z tym pinem.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2016, 21:51
Posty: 2
Auto: Mazda CX-9/ 3,5 AWD / 2007
Mazda 2 / 1,4 / 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9