Cześć,
kupiłem jakiś czas temu CX-9 2014 Sport – sprowadzoną z USA. Sport to w sumie golas – brak ogrzewania luster, brak RVM, fotele materiałowe bez ogrzewania, brak kamery cofania. Auto ma wymienione fotele na skórę, bo było uderzone w drzwi (uderzone, jak chyba wszystkie auta sprowadzane z USA, ale na szczęście lekko – przeglądałem i ściągałem chyba wszystkie fotki dostępnych na tę chwilę aut na rynku, oczywiście niektóre "prawie bezwypadkowe" były bliskie złomu).
W związku z tym mam pytanie – czy wszystkie fotele skóra mają maty grzewcze, i czy możliwe jest włączenie ogrzewania przez zamontowanie włącznika na desce rozdzielczej, czy trzeba jeszcze coś dorobić/kombinować/montować.
I jeszcze drugie pytanie – czy jeśli na rynku znajdzie się gdziekolwiek czujnik RVM i (co łatwiejsze) lusterka – jest możliwy bezproblemowy montaż całości? Czy nie warto tego robić ze względu na uciążliwość i koszty?
No i jeszcze trzecie pytanie – czy jeśli kupię kamerę cofania od CX-9 – można taką znaleźć – to montaż wymaga jakiejś tajemnej wiedzy, czy jest prosty jak drut.
podgrzewanie foteli, RVM, kamera cofania
Strona 1 z 1
Sam sobie odpowiedziałem częściowo na kwestie powyżej.
Grzanie foteli – przy przełożeniu foteli ze skórą (i domyślnie matą grzewczą) zamiast materiału, trzeba kupić panel od mazdy z grzaniem i zmienić albo cały panel klimatyzacji, albo płytkę drukowaną ze środka + wrzucić przyciski od grzania. Panel oryginalnie montowany w wersji bez grzania nie ma włączników nalutowanych na płytce. Roboty na góra 15 minut. Wszystko działa jak należy.
Grzanie foteli – przy przełożeniu foteli ze skórą (i domyślnie matą grzewczą) zamiast materiału, trzeba kupić panel od mazdy z grzaniem i zmienić albo cały panel klimatyzacji, albo płytkę drukowaną ze środka + wrzucić przyciski od grzania. Panel oryginalnie montowany w wersji bez grzania nie ma włączników nalutowanych na płytce. Roboty na góra 15 minut. Wszystko działa jak należy.
- Od: 8 wrz 2004, 11:49
- Posty: 44
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-5 NC 2.0 2008
Czy instalowałeś kamerę cofania?
U mnie sytuacja wygląda następująco, kamera i czujniki cofania wyglądają na fabryczne bo wszystko jest puszczone oryginalnymi wiązkami, izolowane jak należy.
Tylko pierwszy właściciel w Dani wymienił (nie wiem czy w ASO) radio fabryczne na Kenwood DNX 9260BT i nie podłączyli mu do tego radia oryginalnej kamery, albo nie dali rady albo coś nie było kompatybilne.
Nie dawało mi to spokoju od jakiegoś czasu, chciałem wymienić kamerę, bo były sugestie że to ona nie działa. Jednak po rozebraniu osłony z klapy i dobraniu się do całości mogłem sprawdzić co jest.
Okazało się, że do kamery nie idzie zasilanie po włączeniu wstecznego biegu lub wciśnięciu przycisku włączenia kamery na stacji Kenwood. Dostałem się do radia co okazało się dość łatwe po zdjęciu kilku listew i odkręceniu paru śrubek. Tam wszystko wyglądało na OK, oprócz jednego długiego kabelka, który opisany jako (REVERSE) nie był nigdzie podłączony. Podałem na niego biegun + co miało za symulować włączenie wstecznego biegu. Na ekranie widać że przełącza się na kamerę ale nic nie widać, a kamera dalej nie dostaje napięcia zasilania.
Sprawdziłem kamerę podłączając ją do osobnego ekranu od video domofonu Avidsen (ma on wejście na kamerę przewodową, też 4 przewodową o takich samych kolorach jak ta w CX9 czerwony, czarny, żółty, biały). Ujrzałem obraz na ekranie dość wyraźny, szeroki i z liniami pomocniczymi.
Teraz tylko pytanie gdzie szukać, że nie dochodzi zasilanie do kamery, może jakieś sugestie, pomysły?
U mnie sytuacja wygląda następująco, kamera i czujniki cofania wyglądają na fabryczne bo wszystko jest puszczone oryginalnymi wiązkami, izolowane jak należy.
Tylko pierwszy właściciel w Dani wymienił (nie wiem czy w ASO) radio fabryczne na Kenwood DNX 9260BT i nie podłączyli mu do tego radia oryginalnej kamery, albo nie dali rady albo coś nie było kompatybilne.
Nie dawało mi to spokoju od jakiegoś czasu, chciałem wymienić kamerę, bo były sugestie że to ona nie działa. Jednak po rozebraniu osłony z klapy i dobraniu się do całości mogłem sprawdzić co jest.
Okazało się, że do kamery nie idzie zasilanie po włączeniu wstecznego biegu lub wciśnięciu przycisku włączenia kamery na stacji Kenwood. Dostałem się do radia co okazało się dość łatwe po zdjęciu kilku listew i odkręceniu paru śrubek. Tam wszystko wyglądało na OK, oprócz jednego długiego kabelka, który opisany jako (REVERSE) nie był nigdzie podłączony. Podałem na niego biegun + co miało za symulować włączenie wstecznego biegu. Na ekranie widać że przełącza się na kamerę ale nic nie widać, a kamera dalej nie dostaje napięcia zasilania.
Sprawdziłem kamerę podłączając ją do osobnego ekranu od video domofonu Avidsen (ma on wejście na kamerę przewodową, też 4 przewodową o takich samych kolorach jak ta w CX9 czerwony, czarny, żółty, biały). Ujrzałem obraz na ekranie dość wyraźny, szeroki i z liniami pomocniczymi.
Teraz tylko pytanie gdzie szukać, że nie dochodzi zasilanie do kamery, może jakieś sugestie, pomysły?
Kolbi napisał(a):Sprawdziłem kamerę podłączając ją do osobnego ekranu od video domofonu Avidsen (ma on wejście na kamerę przewodową, też 4 przewodową o takich samych kolorach jak ta w CX9 czerwony, czarny, żółty, biały). Ujrzałem obraz na ekranie dość wyraźny, szeroki i z liniami pomocniczymi.
Teraz tylko pytanie gdzie szukać, że nie dochodzi zasilanie do kamery, może jakieś sugestie, pomysły?
Siema.
Oryginalne kamerki w CX-9 są na 6V, te chińskie na 12V. Oryginalne DVD nawet w wersjach na full wypasie są do bani, dlatego pół roku temu wymieniłem na chinola, który gra o niebo lepiej co oryginał nawet na wzmaku Bose, ale i tak jestem w trakcie dorzucenia wzmaka dodatkowego.
Masz dwa rozwiązania:
1. wymienić kamerkę cofania na chińską, koszt jakieś 60 PLN i podłączyć do reversu 12V (ja go sobie znalazłem miernikiem w kostce w tylnej prawej części Madzi, musisz zdjąć tylny cały boczek aby się do tego dostać, u mnie w kostce reverse sygnał jest na czerwono-żółtym kablu, który i tak idzie do przodu Madzi, teraz jestem w trakcie znalezienia go w przedniej kostce na słupku od strony kierowcy, jak znajdę dam znać.
2. dokupić konwerter za 30 PLN z 12V na 6V i podłączyć jak na schemacie z zał. Ja do swojej dokupiłem konwerter i podłączyłem na szybko wg schematu z CX-5, obraz się pięknie pokazał, ale wtedy nie miałem jeszcze znalezionego sygnału reverse (podłączyłem ręcznie konwerter do 12V z jednej strony a do 6V z drugiej do kamerki).
Dokładny opis masz tutaj:
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... ereo/page2
Zasilanie kamery zrobiłem z żarówki wstecznego biegu.
Nie mogłem znaleźć sygnału reverse po wbiciu wstecznego, wiec + na przewód reverse też dostaje dopiero wtedy jak jest zasilanie kamery z żarówki wstecznego.
Jedyna wada tego, że nie mogę włączyć obrazu z kamery jeśli nie mam wstecznego biegu, czyli podczas jazdy do przodu nie przełączę się na widok z kamery cofania ale nie jest to tak bardzo potrzebne.
Ogólnie obyło się bez żadnych konwerterów i dodatkowych przejściówek, wykonałem to metodą "garażową" wykorzystując piny od starej myszki z wtyczką RS, najważniejsze, że działa i obraz jest OK jak na kamerę i ekran z roku 2010.
Nie mogłem znaleźć sygnału reverse po wbiciu wstecznego, wiec + na przewód reverse też dostaje dopiero wtedy jak jest zasilanie kamery z żarówki wstecznego.
Jedyna wada tego, że nie mogę włączyć obrazu z kamery jeśli nie mam wstecznego biegu, czyli podczas jazdy do przodu nie przełączę się na widok z kamery cofania ale nie jest to tak bardzo potrzebne.
Ogólnie obyło się bez żadnych konwerterów i dodatkowych przejściówek, wykonałem to metodą "garażową" wykorzystując piny od starej myszki z wtyczką RS, najważniejsze, że działa i obraz jest OK jak na kamerę i ekran z roku 2010.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9