Homologacja fabryczna na ciężarowy EU

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez black mazda » 24 maja 2011, 15:51

Witam,

Czy ktos z Was mial do czynienia z autem homologowanym jako ciezarowka, z ktorego homologacje zdjeto?
Wlasnie kupuje CX-9 od niezaleznego importera. Auto ma homologacje jako ciezarowe. Jestem osoba fizyczna i za zakup zaplace pelny 23% VAT. Chce, aby auto bylo 7 osobowe. Sprzedawca twiedzi, ze w dowodzie rejestracyjnym bedzie wpis na 5 osob, ale dostane wynik badania diagnostycznego samochodu, na podstawie ktorego bede mogl przewozic 7 osob i nie bede mial obowiazku wozenia wstretnej kraty. Rzekomo po 6 miesiacach auto mozna bedzie bez problemu przerejestrowac na pelnoprawna osobowke.
Panie z UM powiedzialy mi natomiast, ze jesli posiadac bede stosowne zaswiadczenie ze stacji diagnostycznej, ze od strony technicznej auto spelnia wymogi osobowki, to przerejestrowania moge dokonac natychmiast.
Jesli kotos z Was mial podobna sytuacje lub o takowej slyszal, bede wdzieczny za informacje.

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 maja 2014, 20:23 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Porządki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez szlumik » 27 maja 2011, 20:59

Pani z UM dobrze gada.
Nalezy dostarczyć z warsztatu posiadającego uprawnienia do przeróbek (na ciężarowe i odwrotnie)
zaświadczenie, iż auto zostało przebudowane z ciężarówki na osobówkę (krata zdemontowana itp).
Dopiero wówczas wydadzą nam nowy dowód z wpisem: osobowy – 7 miejsc itp...
Ostatnio edytowano 27 maja 2011, 21:04 przez szlumik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

PostTen post został usunięty przez Josh 1 maja 2014, 20:20.
Powód: Rozmowa nie na temat

Postprzez black mazda » 28 maja 2011, 13:28

Sprzedawca powiedzial mi kilka dni temu, ze od poczatku tego roku weszly w zycie nowe przepisy. Na ich podstawie dopiero po 6 miesiacach moge zdjac homologacje z nowego auta. Jednak auto opusci salon z dokumentem stwierdzajacym, ze samochod spelnia wymogi auta osobowego i bede mogl w pelni z niego korzystac. Przy kazdej ewentualnej kontroli policyjnej, musze ten dokument przy sobie miec. Po 6 miesiacach moge (choc nie musze) udac sie do UM i dokonac formalnosci.
Ostatnio edytowano 1 maja 2014, 20:22 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Bez reklam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

PostTen post został usunięty przez Josh 1 maja 2014, 20:20.
Powód: Rozmowa nie na temat

Postprzez black mazda » 20 wrz 2011, 20:21

Samochód oczywiście odebrałem. Chciałem kupić w opcji 50/50, ale w kredycie na 60 m-cy wychodziło znacznie taniej przy założeniu spłaty po roku, więc wybrałem taką opcję. Nie potrafię powiedzieć nic na temat opcji leasingowych, ale myślę, że coś rozsądnego by zaoferowali.
Auto-Perfect w moich oczach to typowa firma, której chyba nieco za dobrze sie wiedzie... Może generalizuję, ale przedstawiciel handlowy reprezentuje przede mną firme i jest jej wizytówką, stąd takie wrażenie. Długie oczekiwanie na odpowiedź na maila czy brak obiecanego kontaktu telefonicznego, to nie są dobre standardy w przedsiębiorstwie handlującym towarami za kilkadziesiąt tysięcy złotych i więcej.
Będąc szefem takiej firmy, zwolniłbym natychmiast sprzedawcę, który ze mną przeprowadzał transakcję.
Poza tym sprzedawca wprowadził mnie w błąd. Najpierw powiedział, że auto zostanie zarejestrowane na 5 osób, ale pozostanie przez 6 m-cy autem ciężarowym. Dostanę natomiast rozszerzone badanie techniczne, w którym zostanie wpisane 7 miejsc. Posiadając takie zaświadczenie miałem mieć możliwość korzystania ze wszystkich siedzeń, do czasu przerejestrowania wozu na osobówkę. Oczywiście była to obiecanka "na gębę". Kiedy za auto już było zapłacone, sprzedawca zarejestował samochód... na 5 miejsc i jako auto ciężarowe bez kratki, ale okazało się, że auto nie może być ciężarowe posiadając badanie techniczne na 7 miejsc. Tak więc przez 6 m-cy samochód jest "ciężarówką", a trzeci rząd siedzeń musi być złożony.
Kant Auto-Perfectu polega na tym, że sprzedali mi auto ciężarowe, za które nie zapłacili akcyzy przy sprowadzeniu, a sprzedali mi je za cenę auta osobowego. Tym sposobem zarobili prowizję + wysokość podatku akcyzowego. A żeby było śmiesznie, to gdybym przerejestrował samochód na osobowy teraz (mogę to bez problemu zrobić), to obowiązek zapłacenia akcyzy spocznie na mnie, jako na osobie, na którą auto zostało zarejestrowane w Polsce po raz pierwszy...
Będąc szczerym, nie polecam Auto-Perfect. Jednak CX-9 daje tyle frajdy, że nawet nie potrafię się na nich gniewać. I gdybym miał kupić od nich znów taki wózek, to bym to zrobił. Mazdy są naprawdę fajne. Wciąż nie kapuję, jak to możliwe, że CX-9 może być dostępne za tak nieduże pieniądze. Ale się wcale temu nie sprzeciwiam. Jest git. Życzę każdemu takiej satysfakcji z jazdy, jaką ja posiadam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2011, 13:30
Posty: 29
Skąd: GD
Auto: CX-9 2010

Postprzez piotrek71207 » 20 sty 2014, 22:10

Panie i Panowie,

jestem w trakcie wyboru egzemplarza i zakupu CX9. Auto pójdzie w leasing i nie ukrywam chętnie wykorzystam przejściowe przepisy o odliczeniu VAT. Moje pytanie jest jak to wyglądało z homologacja na Mazdy te z EU? Czy miały fabryczną homologację. Z moich informacji wynika że tak ale wolałbym się upewnić od kogoś kto przerabiał ten temat.

Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2014, 23:06
Posty: 21
Auto: BMW 335D E91, Toyota Rav 4 USA 3,5 V6

Postprzez drout » 21 sty 2014, 12:01

Wie, że były jakieś kombinacje z ciężarówkami ale chyba najlepiej podskoczyc do dealera i spytac. Nawet coś mi się obiło o uszy, że dealerzy jak sprowadzali z zagranicy nówki sztuki to robili je ciężarowe aby akcyzy pewnie nie płacic
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 159 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez meister » 9 maja 2015, 06:52

Ja właśnie założyłem wątek w drugą stronę – z ciężarówki na osobową. Mam TRUK w Certificate.
Ale zaznaczam – do celów podatkowych VAT trzeba wykonać osobny przegląd aby auto otrzymało status ciężarowy. Nie każdy "ciężarowy" to "ciężarowy" w rozumieniu ustawy o podatku VAT. Mazdy CX9 ze statusem "ciężarowe" w Certificate jak moja, nie spełniają wymogów "ciężarowych ustawy VAT". Chyba, że wywalisz wszystkie 2 rzędy siedzeń i wstawić stałą kratkę. Poszukaj w ustawie – może zrób z niej pojazd specjalistyczny typu pomoc drogowa. Założyć żółtego koguta i coś tam jeszcze, ale VAT odliczysz :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 sie 2014, 20:41
Posty: 14
Skąd: Sandomierz
Auto: MAZDA 6 2.0 Exclusive, GH, 2009
MAZDA CX5, 2.5 Touring, 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9