Różnice pomiędzy wersją US a EU

Mazda CX-9 TB (2007– 2016) Mazda CX-9 TC 2016 –

Postprzez naranji007 » 16 lut 2009, 13:47

Witam wszystkich,

Jako nowy (od kilku dni) posiadacz CX-9 trochę się głowię nad kilkoma elementami:

1. Radio – nieparzyste częstotliwości co 0,2MHz – to rzeczywiście utrudnia złapanie wielu stacji. Przełącznika brak. Podobno są spece co potrafią przestroić, ale jeszcze nie ustaliłem gdzie.

2. Bluetooth głośnomówiący – wprowadzanie europejskich numerów telefonu do książki – jakaś masakra. Jak coś wprowadzam to on "waliduje" i dodaje jakieś własne cyfry, tak aby mu się zgadzało z formatami amerykańskimi. Na razie poległem, wysłałem jedyni zapytanie do serwisu w USA – hhociaż wątpię w ich zrozumienie sprawy.

3. Licznik mile –> km. Tu też poległem.

4. Spalanie – jeszcze nie ustalone. Niestety komputer pokładowy jest dopiero w modelu 2009. Ci Amerykanie to mają dziwne "standardy" samochodowe.

5. Temperatura F –> C. To jedyne co się daje zrobić, ale to jest w instrukcji.

Poza tym oczywiście jestem bardzo zadowolony z auta.
Ostatnio edytowano 1 maja 2014, 22:19 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połaczono kilka watków
Początkujący
 
Od: 16 lut 2009, 13:31
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 Touring / 2008

Postprzez mielnik6696 » 21 lut 2009, 12:08

Witam właśnie sprowadziłem mazde cx-9 ze stanów, i tu pytanie do bardziej doświadczonych kolegów na temat przeróbek na wer. najbardziej Polską usmiech czyli:
1. Nawigacja – czy jest wersja na Europe
2. Spalanie – nie przejechałem całego baku wiec jeszcze nie wiem – ale może ktoś się podzieli swoimi wynikami
3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy
4. Nie mogę znaleźć komputera pokładowego – czyli spalenie (jakoś nie chce mi się wierzyć że nie ma w wer. 2008-jak nie ma to może i lepiej przy tym spalaniu:)).
Początkujący
 
Od: 21 lut 2009, 09:06
Posty: 5
Skąd: Tychy
Auto: Mazda CX-9 2008

Postprzez naranji007 » 23 lut 2009, 10:28

mielnik6696 napisał(a): 3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy .


Właśnie przerobiłem w swoim aucie. Sprawa okazała się dość prosta.
–>Asymetria świateł mijania: okazało się, że są w porządku.
–>Pozycyjne przednie: prosta wymiana żarówki pomarańczowej na białą, bez demontażu lamp
–>Przeciwmgielne tylne: rekomendowana przeróbka lewego światła cofania (podmiana żarówki, przeciągnięcie instalacji, przycisk wł/wył). To oczywiście wymagało większego zachodu.

mielnik6696 napisał(a):4. Nie mogę znaleźć komputera pokładowego – czyli spalenie (jakoś nie chce mi się wierzyć że nie ma w wer. 2008-jak nie ma to może i lepiej przy tym spalaniu:)).

Też się zdziwiłem, ale niestety nie ma. Wygląda na to, że wprowadzili dopiero w roczniku 2009.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2009, 13:31
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 Touring / 2008

Postprzez naranji007 » 3 mar 2009, 14:50

Odpowiem trochę sam sobie, bo zaliczyłem ASO i rozmawiałem z serwisantami, którzy głowią się nad tym od jakiegoś czasu.

Czyli ewidentne, choć drobne wady:
1. Radio – ASO twierdzi, że do tej pory nikomu się nie udało, ale pracują.
2. Bluetooth – fabryka odpowiedziała, że nie da się tego zmienić. ASO potwierdziło.
3. Licznik mile –> km – ASO twierdzi, że też nie da się.

Ale po wgraniu nowego software'u, jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że można włączyć obieg wewnętrzny bez klimatyzacji, co wcześniej nie było możliwe.

Z nowych zalet:
1. Podwozie naprawdę solidne – obejrzałem dokładnie w ASO podwozie (blachy, zawieszenie). Imponujące. Nie jest to miejski samochód udający SUV'a, którym tak naprawdę strach zjechać z asfaltu.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2009, 13:31
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 Touring / 2008

Postprzez mielnik6696 » 4 mar 2009, 13:40

Po sobotnim dniu spędzonym w samochodzie:
1. Udało mi się uruchomić bluetooth'a – ciekawostka tylko z niektórymi modelami telefonów działają wszystkie funkcje, typu eksport książki itd. (lista na stronach mazdy.com), a odbieranie i dzwonienie działa pewnie ze wszystkimi modelami (oprócz wybierania głosowego).
2. Nawigacja działa, wsadziłem płytkę z Land Rovera (ważne rozszerzenie plików *.KWI)
i wszystko śmiga.
3. Temperatura na C żaden problem
I to chyba wszystko co udało mi się zdziałać ale myślę że na razie wystarczy
Początkujący
 
Od: 21 lut 2009, 09:06
Posty: 5
Skąd: Tychy
Auto: Mazda CX-9 2008

Postprzez Konantor » 26 lut 2011, 16:35

Witam

Nie doszukałem się takiego tematu ani jakichś większych przemyśleń na ten temat, więc pozwoliłem sobie na założenie nowego tematu.
Jestem na etapie kupowania cx9 . Wydaje się być pięknym samochodem, wiec jako już ponad 20 auto w życiu, chyba powinno być ok :)

Moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy autami z Europy a tymi ze stanów.
Generalnie wiele się słyszy o tym, że "to samo" auto w stanach ma wiele el. słabszych/innych niż jego odpowiedniki na Europe. Przykłady typu subaru, gdzie niby to samo auto, jest tam totalnie inne, bardziej miękkie itp.

Jakie są faktyczne różnice w przypadku cx9 ? Pomijam licznik w milach (btw. czy jest możliwy zakup i zamiana już w Europie?) .

Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.
Konantor
 

Postprzez edool » 14 mar 2011, 20:59

Z kwestii budowy to od razu rzuca się w oczy :
– wersja eu ma tylne światła przeciwmgielne w zderzaku dwa (tylko lewe działa),
– nie ma relingów na dachu,
Z tego co wiem to jest takich zmian około 32 ;)
edool
 

Postprzez Wierzbowy » 10 wrz 2011, 13:02

Panowie,
a czy ktoś przerabiał wersję USA na EU ?
Chodzi mi o wyświetlacze temperatur- prędkościomierz etc.

Czy w wersji USA do reflektorów ksenonowych są spryskiwacze ?
Czy np. hamulce lub zawieszenie jest inne ?
Ma ktoś listę tych różnic ? <oczy>
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 20:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez mikael77 » 11 wrz 2011, 11:55

– nie ma relingów na dachu

Relingi można dokupić :)
Mazda CX-9 EU ma spryskiwacze i licznik wyskalowany w km/h.
W roczniku od 2010 radio z 4 calowym ekranem wersja EU wygląda tak samo ale nie ma BT ani radia satelitarnego.
BSM blind spot monitoring – w USA wszystkie modele są w to wyposażone w EU brak
Tempereture można przełączyć z F na C
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez Wierzbowy » 11 wrz 2011, 21:11

Dzięki za info.
Ciekawe jak policja reaguje na reflektory ksenonowe bez spryskiwaczy ? ktoś ma jakieś doświadczenia ? a jak z rejestracją ? – ech szkoda, że kolejnej partii CX-9 już nie będzie w EU.
“You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo – it’s like having really great sex which leaves you with an embarrassing itch.” – Jeremy Clarkson
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2011, 20:42
Posty: 75
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna
Mada CX-9 PL 2010 3.7 benzyna
Alfa Romeo Spider 2001 2.0 TS benzyna

Postprzez mikael77 » 12 wrz 2011, 11:02

Zawsze mówią ze nie będzie, poczekaj cierpliwie ja tez myślałem ze to koniec po tym jak wypuścili rocznik 2008 w 2009-2010 już chciałem używany kupować, a tu proszę niespodzianka i pod koniec 2010 wypościli model po lifcie z tego samego rocznika (co prawda ciut drożej około 8tys ale za to z kamera cofania). Informacje udało mi się otrzymać na jakieś 6 miesięcy przed dostawa, przedpłatę zrobiłem pod koniec września, a odebrałem przed nowym rokiem.
Na forum auto świat, ktoś opisywał taka sytuacja zdaje się ze dostał mandat i trzeba wykonać nowe badanie techniczne. Skoro spryskiwacze są wersji EU to tez istnieje możliwość zainstalowania ich w wersji US.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 11:52
Posty: 95
Skąd: Pomorskie
Auto: CX-9 2010 PL

Postprzez MaciekGT » 16 lut 2012, 14:44

Witam
Co do zmian USA na EU to można kilka rzeczy przeprogramować tj.
wskazanie temperatury powietrza,
licznik przebiegu na km,
zużycie paliwa na l/km,

Przeróbka DVD czy nawigacji jest moim zdaniem nieopłacalna – ale od tego jest odrębyn wątek
Ksenony są asymentryczne a spryskiwacze można dorobić za ok.900zł (znalazłem firmę pod Warszawą która sie tym zajmuje http://www.xenon24.pl/index.htm) , lampe mgielna można zrobić w jednym ze świateł cofania.
Pozostaje jedyn ślad w postaci prędkościomierza – albo dokupimy wersję EU albo bedziemi mieli podwójną skalę...

Generalnie niewiele jest przeróbek do zrobienia i sa mało inwazyjne, to było też dla mnie jednym z kryteriów wybory i zakupu Mazdy z USA.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 14:03
Posty: 8
Auto: BMW X3... na razie

Postprzez MaG » 5 mar 2012, 01:46

A jak, jeśli mogę zapytać, można przeprogramować licznik przebiegu z mil na km???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2003, 15:46
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Auto: CX9 3,7 Sport, M6 2.0 143KM

Postprzez MaciekGT » 6 mar 2012, 15:17

żmienić można wskazania komputera (spalanie) i licznika przebiegu (oczywiście nie prędkościomierza). Ale to tylko w serwisie. Moja Mazda będzie to miała przestrojone jeszcze w USA, tzn. mam to obiecane – w drugiej połowie marca będa już to widział na własne oczy.
Jeśłi w USA to moga robic to może i nasze serwisy mają do tego oprogramowanie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 14:03
Posty: 8
Auto: BMW X3... na razie

Postprzez Damiano » 1 kwi 2012, 18:31

Witam !!

Chcę dołączyć do Waszego grona i kupić CX-9tkę przedliftową, wersja USA. W związku z wymaganą przeróbką świateł mam pytanie, czy ktoś z Was przerabiał światła (ksenony+tył) w przedliftowej wersji ?? Czy moglibyście powiedzieć gdzie najlepiej przerobić lampy i jakie są koszty ?? Dodam, że samemu nie będzie chciało mi sie bawić :]

Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 21:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez Greizer » 3 gru 2012, 22:37

Witam czy ktoś może instalował mapę PL do navi w cx-9 z 2010 US płyta za duzym ekranem w kokpicie?
Greizer
 

PostTen post został usunięty przez Josh 24 lis 2015, 20:50.
Powód: OT

Postprzez RobertGX » 2 lip 2018, 10:58

naranji007 napisał(a):
mielnik6696 napisał(a): 3. Przeróbki świateł czyli przeciwmgielny tylny oraz postojowy .


Właśnie przerobiłem w swoim aucie. Sprawa okazała się dość prosta.
–>Asymetria świateł mijania: okazało się, że są w porządku.
–>Pozycyjne przednie: prosta wymiana żarówki pomarańczowej na białą, bez demontażu lamp
–>Przeciwmgielne tylne: rekomendowana przeróbka lewego światła cofania (podmiana żarówki, przeciągnięcie instalacji, przycisk wł/wył). To oczywiście wymagało większego zachodu.



Właśnie stoję przed wyzwaniem – przeróbka tylnej lampy – wymiana jednego światła cofania na przeciwmgielne. Niestety ŻADEN elektryk i mechanik we Wrocławiu, których znam, nie chcą mi tego zrobić.
Pytanie do osób, które przeróbkę mają za sobą – gdzie dokonaliście przeróbki, jakie były koszty ? Oczywiście zależy mi na tym, żeby zrobić to dobrze i żeby nie wywalało mi błędu w komputerze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2018, 14:19
Posty: 18 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-9, 3.7, 277KM, 2015

Postprzez rafik85 » 9 lip 2018, 22:48

Kolego jeśli masz z przodu halogeny to ciągniesz zasilanie do tylnej lampy stopu lub jak wolisz cofania,montujesz żarówkę ledową w jej obudowie.Jest miejsce,wwiercasz się i po zawodach.Ja tak zrobiłem u siebie 14r.I masz nadal 2 cofania:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez RobertGX » 16 lip 2018, 19:58

Niestety nie mam z przodu halogenów <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 cze 2018, 14:19
Posty: 18 (2/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-9, 3.7, 277KM, 2015

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9