Mazda CX-7 (ER) – Opinie i Informacje

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez lew666 » 26 mar 2012, 21:59

No tak, ale jakoś nie widzę ponownej przeprowadzki na auto klasy 6 juz nie mówiąc o 3 <lol> wydaje mi się że Mazda jednak nie zrezygnuje z większego Cx ! Choćby taka Kia ma sorento !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2007, 21:49
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Auto: mazda cx-7 2.2 diesel

Postprzez FanatykCX-7 » 13 cze 2012, 22:12

Witam,wiem już że zakupię CX-7,właśnie dla tego że obawiam się że już takiej cudniej linii jak na crossa już nie zobaczę.Mam w d..że za 3 lata(będzie to leasing) straci na wartości więcej niż 50%,chce jej i już!!!
Ktoś podpowie mi ile można wytargować na dziś za diesla ?Cena oficjalna to za 2012 r.163 tys pln,za 2011 156 tys pln.Jestem w fazie rozmów z dealerem,zakup będzie za 3 miesiące.Takie ceny podano mi na dziś.Chętnie kupiłbym benzynkę 2,3 ale za 130 tys pln.,ale do tej kwoty póki co się nie zbliżają.Chwalą się że będzie następca CX-7(byle nie podobny do CX-5-kto to kupuje?) ale kiedy?
Może ktoś kupił od brokera i zna ceny na dziś tego cudnego auta?

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 13 cze 2012, 22:03
Posty: 4

Postprzez Alph » 14 cze 2012, 21:08

Powiem tak:–) Szukaj, a jak będziesz miał szczęscie to można kupić o 30-40% taniej. Oczywiście mówię o nówce. Skup się na Gdańsku i salonie Mazdy bez autoryzacji Mazda Polska:–)
Pozdrawiam

Maciek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2005, 13:15
Posty: 74
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX 7 EU,
Mazda 2,

Postprzez Sebal » 9 wrz 2012, 19:58

No i stało się. Oficjalnie Mazda zaprzestała produkcji mazdy cx-7 bez następcy :( Jeździmy panowie już modelem z przeszłości...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez krzys78.78 » 9 wrz 2012, 20:10

No niestety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 03:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez Marianek » 10 wrz 2012, 05:42

Ale dalej pięknym i zwracającym uwagę <serduszka> .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Cichyq » 12 wrz 2012, 07:39

Gościu z salonu mi powiedział, że Mazda pracuje nad modelem większym od CX-7, coś pomiędzy CX-7 a CX-9.
Ile w tym prawdy ?? Nie wiem, ale zawsze jakaś nadzieja jest :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez krzys78.78 » 12 wrz 2012, 08:24

Też czytałem gdzieś artykuł że będzie produkcja CX-5 i ma być naowa CX-9, ale znając życie CX-9 będzie tylko na rynek Amerykański :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 03:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez Cichyq » 12 wrz 2012, 09:22

Z tego co mi mówił, to ma być CX-5, to coś nowego i CX-9.

Przynajmniej tak go zrozumiałem.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Sebal » 12 wrz 2012, 18:28

Wtedy znaczyłoby , że "to coś nowego" jest właśnie następcą CX-7, a tego jak zapowiedziała Mazda – nie planuje.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 09:22
Posty: 635 (1/5)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Cichyq » 13 wrz 2012, 09:02

No właśnie też coś takiego słyszałem, ale z tego co mi mówił, to ma być coś większego od CX-7 (może CX-8 ? :) ).
Może to tylko plotka, pożyjemy, zobaczymy.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez tomek670 » 18 maja 2013, 09:43

Witam,

mam to auto od 6 miesięcy, przejechane ok 25tys i moje wnioski są takie:
1. "perfectlie" ma rację jeśli chodzi o manewrowanie, powolne ruszanie , itp – konieczna jazda na półsprzęgle. Ale zakładając że nie do tego to auto służy ( :D ) można jakoś to przeboleć.
2. Zawieszenie jest niezwykle twarde (porównuję je do wcześniejszych moich aut) dzięki temu świetnie trzyma się na zakrętach przy dużych prędkościach, wręcz bajecznie lecz na nierównościach i dziurawych drogach jest makabrycznie. Nie ma problemu jeśli to jest jakiś niewielki odcinek do przejechania nawet codziennie (sam taki mam dojazd do domu) ale przy planowaniu dłuższej podróży należy wybierać lepsze drogi.
3. Auto ma niezłego "kopa" – czasem trzeba wykazać się silną wolą aby nie dać się sprowokować na drodze. Spalanie na benzynie miałem 11-12l/100km, teraz na gazie 11l gazu i 2,5 l benzyny (Elpigaz) – wszystko podczas normalnej jazdy bez oszczędzania auta.
4. Trochę irytujące są takie rzeczy jak brak oświetlenia w schowku, brak dedykowanego miejsca na okulary, nie pochylane oparcie tylnej kanapy (przydałoby się dla dzieci)
5. Zaraz po kupnie auta wymieniłem tylne łączniki stabilizatora i z przodu końcówkę drążka kierowniczego. Serwis jak na razie nie wydaje mi się bardzo drogi. Generalnie uważam że auto warte wydanych pieniędzy. <spoko>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez LosAmigos » 7 sie 2013, 20:16

Witam!
Od kilku dni jestem posiadaczem tego modelu Mazdy <rotfl>

Przedstawiam relację "na szybko":

(zaskakuje na plus):
1. wygląd (moim zdaniem sama bryła auta na długo będzie wyglądała na nowoczesną i sportową)
2. wyposażenie (w aucie nie ma tylko kamery cofania)
3. komfort (bardzo ciche wnętrze, fotele wygodne)
4. elastyczność (przy włączonej "5" i 100km/h autko bardzo fajnie przyspiesza, sama "6" jest chyba do mniejszego spalania)
5. silnik słuchać zaraz po "odpaleniu", ale później już tylko jest miłe mruczenie przy "redukcji" i wyprzedzaniu ;P
6. "bezkluczykowe" odpalanie i/lub otwieranie drzwi (fajna jest opcja, że podchodzi się do auta i nie wyjmuje karty tylko przyciska się czarny przycisk i "sezamie otwórz się"
7. ....

(zaskakuje na minus):
1. komputer pokazuje niebotyczne, aż dziwaczne spalanie :| (od 70l przy "1" po 3,5l gdy jedziemy na "6" z lekko muśniętym pedałem gazu) – jak na razie przejechałem ok 350km i spalanie komp pokazuje na ok 20l/100km <co?>
2. brak kamery cofania (?) – kiepska widoczność do tyłu (muszę parkować pod blokiem gdzie pomiędzy sąsiadami jest bardzo mało miejsca – czujniki parkowania wariują i na razie mam trudności z parkowanie – parkowanie zajmuje mi ok 1 minuty <nie powiem> )
3. "sprzęgło" – tak traf chciał, że podczas inauguracyjnej jazdy wpakowałem się w korki i auto albo skakało jak żaba <nie powiem> , albo gasło <zawstydzony> (mam nadzieję, że to jest tylko kwestia czasu i wyczucia sprzęgiełka)
4. brak światła w bagażniku...
5. wracając do paliwa: zatankowanie do pełna (BP98) to 350zł + ubezpieczenie ok 3000zł – koszty utrzymania "wysokie"? (zamierzam zainstalować LPG gaz BRC, bo inaczej popłynę – miesięcznie pokonuję ok 1600/2000km)
6. gabaryty auta, ale tu już było...
7. drgania kierownicy podczas hamowania przy =>80km/h


To tak na szybko ;) W niedługim czasie zamierzam założyć gaz BRC, hak i....światełko w bagażniku :D

Pozdrawiam! papa
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Cichyq » 8 sie 2013, 09:39

LosAmigos napisał(a):1. komputer pokazuje niebotyczne, aż dziwaczne spalanie :| (od 70l przy "1" po 3,5l gdy jedziemy na "6" z lekko muśniętym pedałem gazu) – jak na razie przejechałem ok 350km i spalanie komp pokazuje na ok 20l/100km <co?>

Jak się nauczysz nią jeździć, a nie korzystać cały czas z możliwości silnika, to spalanie spadnie :)
Wracałem w tym roku z Darłowa do Wrocławia i na tej trasie Magda spaliła mi niecałe 8,8l/100km przy średniej prędkości 61km/h :)
Ale fakt, nie spieszyło mi się, wyprzedzałem jak musiałem, no i spalanie podniósł a średnią prędkość obniżył mi korek przy wjeździe do Wrocławia (stałem z 30 minut zanim nie zawróciłem i pojechałem inną drogą – wypadek przy wjeździe do Wrocławia) :)

LosAmigos napisał(a):3. "sprzęgło" – tak traf chciał, że podczas inauguracyjnej jazdy wpakowałem się w korki i auto albo skakało jak żaba <nie powiem> , albo gasło <zawstydzony> (mam nadzieję, że to jest tylko kwestia czasu i wyczucia sprzęgiełka)

Kwestia wyczucia

LosAmigos napisał(a):4. brak światła w bagażniku...

Nie wszystkie mają ?? Tego nie wiedziałem :)

LosAmigos napisał(a):6. gabaryty auta, ale tu już było...

No ale chyba widziałeś auto przed zakupem ? :)

LosAmigos napisał(a):7. drgania kierownicy podczas hamowania przy =>80km/h

U mnie lekko drga kierownica jak mocniej pohamuję, jak się mocniej rozgrzeją tarcze.
Jak jeżdżę normalnie, to jest OK :)
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez LosAmigos » 19 sie 2013, 22:05

Po niespełna dwóch tygodniach stwierdzam! <rotfl> SUPER BRYKA :D

Wyczułem już sprzęgiełko, spalanie komputer pokazuje poniżej 13l/100km (przejechałem już ok 1200km), drgania kierownicy przestały mi doskwierać, światełko w bagażniku się znalazło ;)

Rzuciło mi się w oczy "latanie" wskazówki prędkościomierza po włączeniu pedała sprzęgła do oporu (przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł) – pada krokowiec? (ale to może temat do innego wątku...).

Wszystkim gorąco POLECAM to AUTKO <faja>
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Cichyq » 20 sie 2013, 07:11

LosAmigos napisał(a):Rzuciło mi się w oczy "latanie" wskazówki prędkościomierza po włączeniu pedała sprzęgła do oporu (przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł) – pada krokowiec? (ale to może temat do innego wątku...).

Chyba obrotomierza ?
Dopóki się nie zatrzymasz, to komputer czasami utrzymuje troszkę większe obroty silnika.
Jest to normalne zachowanie.

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez tomek670 » 20 sie 2013, 08:13

Wyczułeś sprzegiełko – moje gratulacje <jupi> , ja od pół roku jeżdżę i ciągle mi ono jakoś nie leży.
Jak dla mnie pedał ma za duży skok a moment kiedy sprzęgło "chwyta" bardzo krótki.
Widziałem przy pedale sprzęgła jakieś śruby do regulacji ale nie wiem czy służą one do regulacji sprzęgła czy tylko położenia pedału. Czy ktoś wie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez LosAmigos » 24 sie 2013, 09:08

Cichyq napisał(a):Chyba obrotomierza ?

Tak, oczywiście chodziło mi o obrotomierz <zawstydzony>
Po włączeniu sprzęgła wskazówka dostaje nerwowego drgania (przez chwilę "lata" od 500 do 1500 obrotów/minutę, by po chwili się uspokoić i zatrzymać w okolicy 900 obr/min).
W poprzednich autkach (cientociento,ibiza,punto,mondeo <rotfl> ) wskazówka lądowała tuż pod 1000obr/min i koniec....

Kilka dni temu odebrałem auto od gazownika (instalacja BRC) – niestety autko gasło na "dojeżdżaniu" do skrzyżowania (przy włączonym sprzęgle i "na luzie") lub podczas wykonywania manewrów cofania – po prostu obroty spadały do "zera" i auto gasło :(
Odstawiłem CX'a do gazownika – pierwsza diagnoza (gazownik podjechał do serwisu Mazdy żeby się upewnić):
1. sonda lambda (na kopmie pokazuje zbyt wysokie wartości ponad 1700 mikro aperów)
2. nieszczelność w kolektorze ssącym)

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co to może być? Obroty na benzynie wariowały, a na gazie już auto gaśnie. Czy kupić nową sonde (ok 1700zł :| ) czy używkę (350zł)? Proszę o poradę. Miał ktoś podobne "rewolucje" z obrotami (na benzynie jak i na gazie).
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Pawko_6 » 25 sie 2013, 08:00

Sprawdź ciśnienie sprężania, przy podpalonych zaworach występują podobnie zjawiska.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez tomek670 » 25 sie 2013, 08:29

"nieszczelność w kolektorze ssącym" – uważam że od tego powinieneś zacząć. Może gazownicy coś Ci źle poskładali po instalacji gazu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9