Zakup Mazdy Cx7

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez kornet » 30 lis 2017, 20:06

Witam. Jestem tu nowy wiec mam nadzieje ze pisze w dobrym miejscu forum. Nosze sie z zamiarem kupna Mazdy CX7 i mam pytanie na co nalezy zwracac szczegolna uwage ogladajac autko? Prosze Was o opinie bo majac swoje mazdy CX7 jestescie w tym ekspertami :D . Dzieki :*
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez tomek670 » 2 gru 2017, 14:27

Gdybyś sprecyzował czy chodzi Ci o benzynę czy diesla to może ktoś coś by napisał :)
Jeśli benzyna to manual czy automat z USA ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez kornet » 2 gru 2017, 23:04

No tez prawda jaki ja glupi :D Chodzi o mazde z silnikiem benzynowym wersja europejska. :D

Dopisano 2 gru 2017, 23:07:

Ocziwiscie manual :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez tomek670 » 3 gru 2017, 20:46

Kiedyś jak kupowałem auto i byłem zupełnym laikiem zabrałem ze sobą kolegę który naprawiał/remontował auta który powiedział mi na co zwrócić uwagę przy kupowaniu auta. Nie będę się powtarzał bo teraz znajdziesz to choćby w programie Autościema.
Mi trafił się dobry egzemplarz bo jak na razie nie miałem problemów ani z silnikiem ani układem napędowym. Jak poczytasz forum to zauważysz że zdarzają się problemy z turbiną związane być może ze złą eksploatacją. Z tego co pamiętam na początku produkcji problem z rozciągniętym łańcuchem rozrządu.
Jeśli auto było serwisowane w ASO możesz poprosić o nr VIN i sprawdzisz sobie co było robione, czy olej był wymieniany na czas, itd. Cała Europa ma wspólną bazę danych.
Przejedź się autem dynamicznie i sprawdź czy nie szarpie przy przyśpieszaniu, czy nie dymi, na sypkim podłożu wyłącz kontrolę trakcji i rusz dynamicznie żeby sprawdzić czy załączy się AWD.
Najlepiej gdybyś mógł podjechać do ASO żeby Ci go tam sprawdzili. Myślę że sprzedawca który nie ma nic do ukrycia nie będzie miał nic przeciw.
To tak pokrótce, może ktoś coś dorzuci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez kornet » 4 gru 2017, 13:30

Dzieki wielkie z tego co zdolalem sie dowiedziec czytajac rozne posty z internetu mam zrocic uwage czy byl wymieniany rozrzad, wariator lub turbina. I oto tez pytam sie wlascicieli oczywiscie musza to miec udokumentowane. Za pozostale rzeczy o ktorych piszesz bede na to tez teraz zwracal uwage dzieki wielkie!!!
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez dextrosa06 » 16 gru 2017, 19:35

Sprawdz podwozie jak bardzo jest skorodowane. Jak masz czujnik grubosci lakieru to niech Cie nie zdziwi wyniki rzedu 70 mikronow (bardzo cienki lakier i tendencja do odpryskow szczegolnie maska)
W czasie jazdy probnej auto moze ci gasnac to wina sprzegla a raczej tego ze dziala zero jedynkowo (wkurzajace!)
Cykanie z pod maski to wtryskiwacze. Rozciagniety lancuch da sie sprawdzic po odkreceniu korka wlewu oleju. Dymienie o tej porze roku to norma ale nalezy sprawdzic kolor i zapach spalin (nie sugeruj sie osmolonymi rurami)
Cx7 jest ciezkie takze moc poczujesz dopiero po przekroczeniu 3000rpm. Na autostradzie predkosci powyzej 140km jest uciazliwe przez slabe wygluszenie (uslyszysz to przy zamykaniu drzwi)
Lewarek zmiany biegow chodzi topornie ( forumowicze juz kombinowali ze zmiana oleju ale nie pamietam z jakim skutkiem)
Zycze powodzenie w szukaniu Mazdy!
Początkujący
 
Od: 12 maja 2017, 08:30
Posty: 21
Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi

Postprzez kornet » 17 gru 2017, 18:26

Dzieki wielkie. Juz kupilem. Niestety z tym sprzeglem masz racje cholery idzie dostac przy ruszaniu. Jechalem na autostradzie 180 i powiem Ci ze nie bylo wcale glosno. Lewarek zmiany biegow dziala lekko moze dlatego ze zalany jest olej typowo dedykowany przez mazde. Pozostale rzeczy zobaczymy jak pojezdze troche. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez dextrosa06 » 20 gru 2017, 21:21

Moglbys napisac cos wiecej o sprzegle (jako potencjalny kupiec) jak tlumaczyl sie sprzedajacy? Probowales zbic cene z tego powodu? Po miesiacu uzytkowania cx7 myslalem ze czeka mnie wymiana sprzegla i dwumasa ale na "szczescie" poczytalem na forum ze to norma... Bede sprzedawal swoja mazda w kwietniu ale obawiam sie o probe zwrocenia auta z tytulu rekojmi wlasnie z powodu sprzegla. Daj znac w wolnej chwili albo napisz na miak9.shop@gmail.com
Początkujący
 
Od: 12 maja 2017, 08:30
Posty: 21
Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi

Postprzez kornet » 2 sty 2018, 20:16

Witam wszystkich. No troszke juz pojezdzilem sobie nowa mazda i ciezko bylo sie przyzwyczaic do sprzegla. Jeszcze sie zdarza ze przy ruszaniu szarpie ale ogolnie sie przyzwyczailem. Mam tylko problem z delikatnie poszarpujacym silnikiem kiedy przyspieszam jadac na gazie, na benzynie tego nie ma wiec musze sie udac zeby sprawdzili gazownicy. Poza tym jak narazie wszystko OK. Ladnie jedzie dynamicznie przyspiesza biegi wchodza u mnie luzno, glosno nie jest choc kiedy wymienilem opony na zimowe halas sie zwiekszyl. Mam tylko nadzieje ze nic nie wyjdzie w czasie dalszej eksploatacji!!
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez tomek670 » 2 sty 2018, 21:37

Od pięciu lat przyzwyczajam się do sprzęgła ale i tak zdarza mi się zaliczyć "kangura" :D
Jak najszybciej ogarnij instalacje gazową bo nie wiadomo dlaczego szarpie i jak to zniesie silnik.
Życzę przyjemnego i bezstresowego użytkowania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez kornet » 5 sty 2018, 10:24

Dzieki :)
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez Pawko_6 » 12 sty 2018, 11:35

Widzę uzbierało się kilku fanów sprzęgła w Cxie <lol>
Mnie też to drażni, szczególnie gdy trzeba dynamicznie ruszyć to albo palisz sprzęgło albo zaliczasz kangurka. Pisali o tym nawet w testach, sytuacja niby poprawiona w dieslu po lifcie, nie wiem nie jeździłem. Mam Cxa od momentu kiedy miał 5tys km teraz ma coś ok 90tys., a sprzęgło zachowuje się identycznie.
Dla nowego użytkownika polecam zaślepienie zaworu EGR, szczególnie przy większym przebiegu, znacznie to poprawia "dół" silnika, przez co trochę łatwiej z miejsca ruszyć żeby nie dławić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez kornet » 12 sty 2018, 18:42

Dzieki za porady wszystkie mile widziane :D

Dopisano 12 sty 2018, 18:47:

Co do poszarpywania na gazie BRC o czym pisalem wczesniej w autoryzowanym serwisie powiedziano mi ze to wina BRC na STAGu tego problemu podobno nie ma. Czy Wy macie tez ten problem?
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez tom111 » 13 sty 2018, 21:07

Potwierdzam, w dieslu problem ze sprzęgłem nie występuje.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2016, 21:13
Posty: 46 (0/2)
Auto: Mazda CX7 2,2 2010

Postprzez tomek670 » 15 sty 2018, 09:58

kornet – myślę że problem jest po stronie regulacji LPG albo złego doboru podzespołów. Jaki masz reduktor, wtryskiwacze i dysze?
Polecam
http://lpg-forum.pl/brc-mtm.html
tam Ci pomogą ogarnąć LPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez kornet » 20 sty 2018, 21:56

Dzieki tomek670.
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Postprzez kornet » 5 lut 2018, 23:00

Czesc All. Mam pytanko. Mysle o zmianie oleju w skrzyni biegow manualnej. Jaki olej polecacie? Wiem ze 75W90 ale jakiego producenta?
Początkujący
 
Od: 30 lis 2017, 19:46
Posty: 13

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9