Błąd P0234-FF-(PCM) oraz P0421-FF-(PCM)

Postprzez sargon » 17 cze 2017, 17:33

Witam serdecznie mam problem z moim cx-7 2007r .Zaświecił mi się check błąd P0234-FF-(PCM) Stan nadmiernego ciśnienia turbosprężarki doładowującej oraz P0421-FF-(PCM) Skuteczność katalizatora przy kolektorze wydechowym poniżej wartości progowej( 1 rząd cylindrów).Jestem pierwszym właścicielem przebieg zaledwie 54.000km . Macie jakiś pomysł co to może być? mazda jeżdzi normalnie chciałbym jeszcze dodać iż ten sam problem mam w toyota rav 4 benzyna :( tankowane tylko 98VERVA) pozdrawiam
sargon
 

Postprzez tomek670 » 19 cze 2017, 06:41

Instrukcja mówi:
P0234
POSSIBLE CAUSE
• Wastegate control solenoid valve malfunction
• Vacuum hose looseness or damage
• Improper installation of the vacuum hose
P0421
POSSIBLE CAUSE
• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S
• Loose rear HO2S
• PCM malfunction
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez sargon » 20 cze 2017, 11:12

Witam.Bardzo bym Cię prosił przetłumacz mi to :) z moim angielskim ciężko ..... <płacze> dziękuje
sargon
 

Postprzez tomek670 » 20 cze 2017, 16:08

P0234
Przy turbinie masz elektrozawór sterujący wastegate przy pomocy podciśnienia. To trzeba sprawdzić oraz przewody podciśnienia.
P0421
Trzeba sprawdzić katalizator, szczelność układu wydechowego, sondy lambda, awaria sterownika

Czy sprawdzałeś ile masz doładowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez sargon » 23 cze 2017, 14:36

Witam. Bardzo dziękuje za pomoc :) Byłem w serwisie mazdy oraz dwóch niezależnych serwisach gdzie podłączyli pod komputer i wyskoczyły takie błędy , nic więcej nie robiłem w tym kierunku.
Proponujesz żeby zacząć od sprawdzenia ciśnienia doładowania? zastanawia mnie dlaczego mam ten sam problem w toyocie rav 4 benz bez turbo przebieg 90.000km ? może paliwo uszkodziło sondy lambda? po wykasowaniu błędów mogę przejechać 100-200 kilometrów i nie świeci . Mazda ma 52.000km przebiegu silnik chodzi bardzo dobrze spalanie w normie . Dziękuje raz jeszcze za każdą informacje <spoko>
sargon
 

Postprzez czarny001 » 10 cze 2020, 20:24

Witam Panowie- potrzebuję pomocy, bo pomysłów brak, a problem pozostaje.

Od zakupu samochodu (CX-7 2.3t 2011r, Pl) wyświetla mi się błąd P0421. Jestem po wymianie sond, sprawdzeniu katalizatora oraz czyszczeniu przepustnicy i przepływki. W międzyczasie regeneracja turbiny – błąd wciąż wraca i nie wiem jak się go pozbyć :( Jedyne co ewentualnie może być wyczuwalnym problemem, to delikatne drżenie (stałe) silnika na wolnych obrotach- poza tym nie widzę żadnych, niepokojących objawów.
Spotkałem się z opinią, że wystarczy w ECU rozszerzyć zakres dopuszczalnych odczytów- pytanie, czy zrobię to gdzieś poza Wa-wą?
Początkujący
 
Od: 31 maja 2019, 13:10
Posty: 7 (0/1)
Auto: CX-7, 2.3t, 2011

Postprzez Robertx34 » 7 lip 2020, 08:58

Kolego sprawdź czy nie masz dziury przed sonda lub za sondą a przed katalizatorem.
Nawet mała dziurka będzie robiła że sonda będzie miała złe odczyty,
jeszcze jedno czy czasami nie strzela ci w wydech.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2017, 22:06
Posty: 57 (2/4)
Auto: Cx7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez czarny001 » 20 lip 2020, 14:00

Co masz na myśli pisząc o strzelaniu? Jeśli chodzi o przelewanie paliwa, to nic takiego nie ma miejsca- spalanie w normie, żadnych strzałów z tłumika.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2019, 13:10
Posty: 7 (0/1)
Auto: CX-7, 2.3t, 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9