Usterki naszych CX-ów

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez damian06q » 1 lut 2015, 17:52

Wychodzę z założenia "kupiłeś drogi samochód to jest Cię na niego stać". Poza tym rozrząd wymieniony już dwa razy, razem z wariatorem koszt około 2500zł. To jest słaba strona tego auta ale jak zawsze patrzę na madzie to oko się cieszy. PS do rozrządu auto ma zaledwie 120tyś.
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 10:32
Posty: 10
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda CX-7 2.3(gaz)2007rok

PostTen post został usunięty przez Josh 8 cze 2015, 23:01.
Powód: OT, Nakierowano autora

Postprzez Pieczorin » 18 paź 2015, 21:37

Cześć,

Wersję amerykańską kupiłem równo rok temu. Aktualnie walczę z następującym problemem: przy wciskaniu gazu silnik nie chce jednostajnie wejść na wyższe obroty, tylko robi to skokowo. Wskazówka obrotów lata do góry i w dół, tak jakby silnik miał problem ze złapaniem ciągu. Efektem jest dość płynne szarpanie przy przyspieszaniu, kilkukrotne aż w końcu silnik łapie ciąg (w jednej trzeciej przypadków) i zaczyna równomiernie wchodzić na wysokie obroty. Mocniej się to objawia przy stosunkowo lekkim przyspieszaniu. Gdy wcisnę mocno gaz i następuje redukcja o np 2 biegi, to samochód łapie ciąg nieco łatwiej, ale też chwilkę się pomęczy. Kiedyś zdarzało się to bardzo rzadko, a teraz praktycznie non stop tak jest. Już drugi warsztat się z tym męczy i nie mogą dojść do przyczyny. Dodam, że niedawno w poszukiwaniu przyczyn tej usterki niejako "przy okazji" mechanik regenerował turbinę w specjalistycznej firmie, ale to nic nie dało, przynajmniej w gestii tego problemu. Skrzynia też działa bez zarzutu, nigdy nie miałem z nią najmniejszych zgrzytów.

Może ktoś się już z spotkał z podobną usterką? Bardzo potrzebuję pomocy :) nie ukrywam, że mimo mojego afektu do tego samochodu, po tym jak od 2 miesięcy nikt nie jest w stanie tego naprawić, waham się czy się go nie pozbyć... Ostatnią instancją jest oczywiście ASO, ale nie wiem jak gdzie indziej, w trójmieście słabo tam traktują ludzi z wersją USA nie wspominając o dużych kosztach...

Pozdrawiam
Jacek
Początkujący
 
Od: 6 lis 2014, 22:25
Posty: 5

Postprzez tomek670 » 23 paź 2015, 19:32

Jeśli nie masz żadnego CHECK-a to może coś masz ze skrzynią nie tak. Olej w niej sprawdzałeś, może jest go za mało. Najlepiej gdybyś jednak poszedł do ASO i przejechał się z serwisantem z podpiętym komputerem. Może obserwując parametry pracy podczas jazdy wpadniecie na jakiś trop.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez mazdampv » 22 gru 2015, 01:07

Dziwicie sie ze tak duzo macie usterek ale nikt nie patrzy jak jezdzi, po jakich drogach i co najwaznejsze to
co te auta przeszly u poprzednich wlascicieli, maja przejechane niby 33tys mil a faktycznie moze ma 133mil. Wiem coś na ten temat bo robie w tym i nie zdajecie sobie sprawy jak sie oszukuje klienta.
Po za tym Mazda nigdy nie byla uznawana za jakas ex marke takze cena nie jest wygorowana, to srednia polka choć twierdze ze to dobra marka. do pionierow zalicza sie VW BMW MB AUDI które nie sa warte tych sum, a awaryjnosc jest wieksza niz fiata.
Prawda jest taka nie ma aut idealnych, wszystkie sie psuja i napewno wszystkie marki coraz nowsze sa delikatniejsze od swoich poprzednikow.
Początkujący
 
Od: 26 lip 2015, 18:58
Posty: 4
Auto: mazda tribute II 08r hybryda

Postprzez muzyk » 25 gru 2015, 19:53

Witam,
Kilka lat temu mialem mazde 6 2.0 diesel – padl silnik – panewka (90 tys mil). Musialem sprzedac bo potrzebowalem samochod. Stracilem kupe kasy!

Teraz mam CX7 2.2 diesel. Kilka dni temu to samo!!!! Panewka!!! 78tys mil udokumentowany!!!!
Dziadostwo i tyle!!! Mialem Celike pomiedzy 6tka a cx'em, zrobilem 50tys km i zadnych problemow.

Mazda nie zaoferowala ani grosza w "goodwill" by pomoc klientowi!!

W zeszlym roku robilem rozrzad ktory niby byl objety akcja serwisowa. Zaplacilem 3.5 tys w ASO!!!!


Nie polece tej marki nikomu!!
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2008, 22:20
Posty: 48
Skąd: Tamworth UK
Auto: Mazda cx7 2.2 2010

Postprzez jugo1988 » 12 cze 2017, 20:50

W mojej CX 7 jest każdego ranka problem z wbiciem wstecznego <płacze> . Mam automatyczną skrzynię biegów. Rano samochód jak jest zimny, to muszę czekać ok. 7 minut, żeby w miarę dobrze przerzuciło mi z "P" na inne biegi. W górę z powrotem lewarek chodzi bez zarzutu. Jak wracam z pracy i auto jest nagrzane to chodzi to całkiem dobrze, wsteczny dużo szybciej się wbija <jupi> . Dzisiaj mechanik zmieniał czujnik stopu, ale to nie naprawiło problemu. Coś blokuje gdy lewarek kieruję w prawą stronę, kilka razy załapie a czasem coś go zatrzymuje. Z usterek to tylko ta i najbardziej denerwująca. Rano muszę wcześniej odpalać samochód i czekać, aż się tam coś "nagrzeje".
jugo1988
 

Postprzez rafgraf » 29 cze 2017, 14:30

Jeżeli automat dobrze chodzi (w sensie gładko i bez szarpnięć) to może być wina wybieraka (pod lewarkiem), linki zardzewiałej lub samego przekaźnika na skrzyni.

Czy na desce rozdzielczej poprawnie wyświetlają się [P], [R] i [D] ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 18:44
Posty: 20
Auto: Mazda CX-7 2.3 DiSi AT USA

Postprzez buczer » 10 sty 2019, 11:53

Witam jestem posiadaczem mazdy cx-7 2.3turbo z gazem 2007r. I od jakiegoś czasu mam problem -przy rozruchu dosyć mocno kopci na biało oleju na 7000km wziął 1,5l no i pojawił się dziwny zapach spalin aż oczy szczypią ale tylko na zewnątrz auta ktoś się już spotkał z takim czymś?
Początkujący
 
Od: 10 sty 2019, 11:51
Posty: 1
Auto: cx7 2007 2.3 turbo

Postprzez Stockshark » 1 mar 2019, 08:23

Moim zdaniem turbina. Po jezdzie olej spływa do turbiny i jak ponownie odpalasz to kopci.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2014, 12:17
Posty: 23
Auto: Mazda CX-7 2.3TURBO DISI
2008 ER

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9