Porównanie CX-7 vs CX-9

Mazda CX-7 2006–2012

Postprzez szlumik » 23 mar 2011, 16:38

Jeżdzę samochodem Nissan X-TRAIL 2,0 benzyna 2003 rok. Myśle o zmianie autka (po głowie chodzi mi CX-7). Miałem okazję jechać dwiema Mazdami CX-9 rocznik 2008. Wrażenia z jazdy super. Kultra pracy silnika, cisza wewnątrz (nawet przy 140), praca zawieszenia – REWELACJA. Tylko ta puszka trochę za duża.
Mam pytanie czy bliźniacza z wyglądy tylko rozmiarowo mniejsza CX-7 oferuje podobne wrażenia z jazdy jeśli chodzi o komfort podróżowania. Pan handlowiec zdecydowanie odradzał CX-7 ze względu na cyt.:" rzędowy hałasujący, głośny wewnątrz, wyżyłowany silnik ...".
Miał Ktoś przyjemność jechać jednym i drugim autkiem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Cichyq » 24 mar 2011, 12:32

Mam nową CX-7'ke i jak wkrecasz silnik na wysokie obroty, to slychac go, ale nie jest jakos specjalnie glosno.
Za to jak jedziesz normalnie, to slychac juz tylko szum opon.
Przy wiekszych predkosciach nie slychac silnika, zaglusza szum opon.
Mowie oczywiscie o silniku benzynowym, diesel'em nie jezdzilem.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Dan B-B » 24 mar 2011, 13:04

Kolego CX-7 jest nastawiony bardziej na sportową jazdę,bardziej dynamiczną ,a 9 raczej mniej dynamiczną ale bardziej komfortową ,to zależy od ciebie jaki styl jazdy preferujesz ,jeżeli lubisz auto podkręcić na obrotach ,poszaleć na krętej drodze to CX-7 ,ale jeżeli zmieniasz biegi w benzyniaku przy 3 tys.obrotów,mieć dużo wolnej przestrzeni w aucie,dostojną jazdę i nie chodzi mi o wolną jazdę,bo też jest szybki,tylko niestety na zakrętach czuć już masę i gabaryty samochodu to CX-9 który po liftingu wygląda dużo lepiej niż przed. Jak jesteś ze śląska zawsze możemy się spotkać żebyś mógł sam zobaczyć różnice w prowadzeniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez szlumik » 24 mar 2011, 13:37

Bardzo dziękuję za odpowiedzi ...
Uwielbiam jeździć spokojnie 90-110, a biegi zmieniam 2500-3000 obr/min.
Kocham ciszę w autku, które płynie i obrazki zmieniają mi się za oknem (krajobraz)
i lubię jak te obrazki "nie podskakują i nie drżą". Dużo jeżdzę głównie trasa.
A najważniejsze to, aby auto którym jeżdżę podobało mi się z zewnątrz.
A takich karoserii jest niewiele ..... ale wymienione 7 i 9 podobaja mi się...
Jak wspominałem przerażają mnie duże rozmiary CX-9. Za to silnik V6 zainstalowany
w tym monstrum podobno jest nie do zajechania i nic się z nim nie dzieje,
a spalanie porównywalne z CX-7.
Jak poczytałem wątki na forum na tema silnika z turbiną zastosowanego w CX-7, to trochę się boję
awaryjności i że po czasie z utęsknieniem będę wspominał mojego bezobsługowego X-TRAILa z przebiegiem 200.000 tyś.
Szkoda ..... wielka szkoda ..... , że nie da się zrobić mikstury ...
puszka od CX-7 a silnik od CX-9 .... eeeeee szkoda !!!!!! <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Dan B-B » 24 mar 2011, 22:28

Też bym kupił taką miksturę :) ,to z opisu jazdy raczej bym polecił CX-9 , jak już kupisz kolego to daj znać co wybrałeś
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 00:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez szlumik » 25 mar 2011, 02:49

...OK !
.... eeeeeeeeeee ... a ja myślałem, że nastąpi wysyp wypowiedzi zadowolonych posiadaczy CX-7
w stylu "... to nieprawda nasze autka są super wytrzymałe , niezawodne, tylko lać i jeździć, nic się z nimi nie dzieje ..... japonia normalnie, japonia panie ...."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Kamil » 25 mar 2011, 10:52

szlumik napisał(a): "... to nieprawda nasze autka są super wytrzymałe , niezawodne, tylko lać i jeździć, nic się z nimi nie dzieje ..... japonia normalnie, japonia panie ...."

A ileż to można chwalić nasze Ce iksiątka? :D Mało jest odpowiedzi, bo nie wszyscy jeździli CX-9, nie wszędzie ten model jest dostępny. Ja się nie odzywałem w temacie bo nigdy nie jeździłem 9, jedynie ją trochę posmyrałem w salonie. Wydaję mi się, że jest lepiej zrobiona w środku, lepszych materiałów użyto? oczywiście jest przestronniejsza, ale czy ładniejsza? kwestia gustu. O silniku nie będę sie wypowiadał bo w 9 siedzi benzyna, a u siebie w 7 mam dieselka. Z auta jestem bardzo zadowolony ;) najlepiej jechać do salonu i sobie porównać oba auta osobiście.
Kamil
 

Postprzez szlumik » 25 mar 2011, 12:56

Ciężko będzie porównać furmanki ... nie ma w salonach CX-9.
Norma emisji spalin EURO 5, wyeliminowała autko ze sprzedaży.
Gdyby nie zamontowali zbiornika z jakąś chemią w obecnej CX-7, co zamienia spaliny
na powietrze przywiezione ze środka Borów Tucholskich, to też pozostałby import
indywidualny 7-demki.
O gustach się nie dyskutuje, fakt:
http://newcarswallpapers.com/v/Mazda/CX/9/Wallpapers+Hot+New+Cars+Mazda+CX-9+Images.jpg.html?g2_imageViewsIndex=1
Ja wolałbym kupić CX-7 ... tylko boję się awaryjności wersji benzynowej.
Myślałem, że forumowicze uspokoją mnie poleceniem zaparzenia melisy z trzech saszetek
i słowami otuchy w stylu:
" czego sie boisz głupi , to jest taka zwykła sprawa ..." tankujesz, wymieniasz klocki, tarcze, olej, świeczki, od czasu do czasu muchy i komary zdrapiesz z reflektorów ...
i jeździsz przez najblizsze 8 lat do 400 tyś km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Kamil » 25 mar 2011, 13:20

w Białymstoku byłem na poczatku lutego to mieli (może jeszcze mają) cx-9 na salonie ;)
Kamil
 

Postprzez Cichyq » 28 mar 2011, 13:51

Wiesz, ja o awaryjnosci sie nie rozpisze, bo na liczniku dopiero 3tys km :)
Na forach znajdziesz zawsze w wiekszosci informacje o awariach i nie ma sie co dziwic, bo nie wchodzisz co chwile na forum i nie piszesz, ze dzisiaj nic sie z samochodem nie stalo.
Dopiero jak cos sie dzieje, to opisujesz problem, dlatego takie opinie trzeba odpowiednio traktowac.
Mam benzynke i jestem zadowolony (odpukac) :)
Spalanie wyzsze, ale co sie dziwic przy takich rozmiarach, masie i mocy ??
Nikt Ci tutaj nie napisze co masz kupic, musisz decyzje podjac sam, przejedz sie tym i tym i sam podejmij odpowiednia.
Turbina sie moze zepsuc tak samo w benzynie jak i diesel'u, ale czy to jest az tak droga rzecz w regeneracji czy zakupie nowej ??
Zalezy jak kto uzywal samochod przed Tobą, chyba, ze kupujesz nowy :)

Jak masz szczescie, to kupisz samochod, przejedziesz 500tys.km i nic sie nie stanie, a jak masz pecha, to za bramą Ci sie zepsuje. Takie życie :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez szlumik » 28 mar 2011, 14:17

... to wszystko świete słowa ... zgadzam się w stu procentach.

Bliżej mi do CX-7, martwię się o awaryjność, bo z pojemności silnika 2,3 wycisnęli sporo kucyków.
Przy tej pojemności dieselki mają ok. 150-180 KM i trapią je usterki (pisze to na marginesie, bo mam alergię na olej napędowy). A w CX-9 jest podobna ilość rumaków bez doładowania <czytaj> .
W CX-9 urzekł mnie komfort jazdy <serduszka> (szumu opon nawet nie było słychać) a odstraszają mnie wymiary puszki <płacze> .
O dziwo przy 140 km/h było również bardzo cicho a p. Jemielita podczas testu w Automaniaku,
nie był w stanie zaakceptować poziom hałasu wewnatrz przy predkości autostradowej.
pozdrawiam <faja>
szlumik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez People_Hate_Me » 28 mar 2011, 15:20

co do silnikia 2.3 turbo z CX'a to jest z tego co pamietam ten sam silnik co w MPS'ach, co za Tym idzie silnik bardzo wytrzymały oraz nawet z możliwościami modyfikacji (podnoszenie mocy) nie bałbym siętego silnika a w ręcz przeciwnie moim zdaniem jest to jeden z lepszych silników jakie mazda zrobiła :)
może i nie miałem osobistej styczności z tym silnikiem ale od jakiegoś czasu moderuje CX'y oraz MPS'y i wiele rozmów na ten temat poczytałem i w kilku uczestniczyłem wiec chyba coś tam wiem :) mam nadzieje że nie namieszałem :P Pozdro
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez mariuszcx-7 » 29 mar 2011, 13:57

szlumik napisał(a):... to wszystko świete słowa ... zgadzam się w stu procentach.

Bliżej mi do CX-7, martwię się o awaryjność, bo z pojemności silnika 2,3 wycisnęli sporo kucyków.
Przy tej pojemności dieselki mają ok. 150-180 KM i trapią je usterki (pisze to na marginesie, bo mam alergię na olej napędowy). A w CX-9 jest podobna ilość rumaków bez doładowania <czytaj> .
W CX-9 urzekł mnie komfort jazdy <serduszka> (szumu opon nawet nie było słychać) a odstraszają mnie wymiary puszki <płacze> .
O dziwo przy 140 km/h było również bardzo cicho a p. Jemielita podczas testu w Automaniaku,
nie był w stanie zaakceptować poziom hałasu wewnatrz przy predkości autostradowej.
pozdrawiam <faja>
szlumik


Nie mysl o tym, bierz co Ci serce podpowiada. Wszystko się kiedyś psuje. Wielu z nas jeździ cx-7 diesel z DPF. a to dopiero stres o awaryjność.
Mazda CX-7 2.2d
sport+
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2010, 08:47
Posty: 54 (0/1)

Postprzez Cichyq » 30 mar 2011, 10:01

szlumik napisał(a):... to wszystko świete słowa ... zgadzam się w stu procentach.

Bliżej mi do CX-7, martwię się o awaryjność, bo z pojemności silnika 2,3 wycisnęli sporo kucyków.
Przy tej pojemności dieselki mają ok. 150-180 KM i trapią je usterki (pisze to na marginesie, bo mam alergię na olej napędowy). A w CX-9 jest podobna ilość rumaków bez doładowania <czytaj> .
W CX-9 urzekł mnie komfort jazdy <serduszka> (szumu opon nawet nie było słychać) a odstraszają mnie wymiary puszki <płacze> .
O dziwo przy 140 km/h było również bardzo cicho a p. Jemielita podczas testu w Automaniaku,
nie był w stanie zaakceptować poziom hałasu wewnatrz przy predkości autostradowej.
pozdrawiam <faja>
szlumik


Nie patrz na moc, patrz na moment obrotowy.
Moc to tylko "przelicznik" momentu i obrotow.
Poza tym to tez zaden wyznacznik, bo te silniki sa robione (diesel i benzyna) z innych materialow.
Jeden silnik przy mocy 100KM moze miec wieksza awaryjnosc niz przy tej samej pojemnosci silnik co ma 200KM, bo oba najprawdopodobniej sa z innych materialów zrobione.
Jesli silnik jest dokladnie taki sam (materialy) i maja rozne moce/momenty wtedy to jest jakis wyznacznik, ale w przeciwnym wypadku mija sie z celem rozpatrywanie wytrzymalosci po ich mocy.
Poza tym ten silnik juz od wielu lat jest montowany w samochodach mazdy i nie slyszalem o nim zlych opini, a wrecz przeciwnie.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 20:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez szlumik » 2 kwi 2011, 19:18

Próbowali koledzy driftu na śniegu swoimi 7-kami? :D
9-tce chyba systemy uniemożliwiły pląsy ? :>
http://www.youtube.com/watch?v=rr5w2YHQZBA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 00:33
Posty: 99
Skąd: Krajna
Auto: CX-9 GT 2007 USA

Postprzez Lorento » 14 kwi 2011, 12:54

szlumik napisał(a):a p. Jemielita podczas testu w Automaniaku,
nie był w stanie zaakceptować poziom hałasu wewnatrz przy predkości autostradowej.

Jemielita jest tłusty, a ci jak wiadomo mają swoje fanaberie... Dla mnie przestał byc wyrocznią jak testował samochód w lecie w krótkich portkach, w skarpetach i sandałach rzemykowych...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 20:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9