Wymiana końcówek wydechu na Ulter

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mike54 » 6 lis 2010, 02:04

Postanowiłem wymienić sobie końcówki wydechu z fabrycznych na takie ładne Ultera, minimalnie grubsze (o 1cm, czyli 10cm zewnętrznej średnicy)

Ciężko było dostać coś fajnego więc zamówiłem prosto ze strony Ultera. Można wybrać średnicę kielicha – czyli w przypadku CX-7 największą dostępna – 60mm.

Cieszyłem się jak końcówki przyszły, umówiłem się do tłumikarza, odcięli oryginalne rury, przyspawali elegancko nowe. Wszystko cacy aż do wyjechania na pierwszą prostą gdzie przycisnąłem do podłogi i... usłyszałem piękny świst w stylu starego poloneza! <glupek2>
Upierdliwy dźwięk utrzymuje się zazwyczaj pomiędzy 3500-4500 obrotów.

Stwierdziłem, że są dwie opcje: albo rozszczelnili mi wydech albo świszczą końcówki – najprawdopodobniej ładnie wyglądający dyfuzor. Drugą możliwość udało się łatwo potwierdzić, wkładając kawałek blachy zwiniętej w rulon, tak aby nie ograniczać przepływu ale zakryć dyfuzory. Cisza.

Napisałem do Ultera co oni na to i... zostałem oczywiście olany – nie doczekałem się odpowiedzi przez 3 tygodnie. W związku z powyższym ostrzegam przed montowaniem końcówek czy czegokolwiek innego tej firmy. Najwyraźniej jedyne co potrafią to robić hałasujące wydechy do Cinquecento.

Z blachą jeździł nie będę. Odcinał końcówek również. Wpadłem na pomysł aby dyfuzor zatkać/zakleić masą do uszczelniania rur w piecach gazowych (wytrzymuje 1500 stopni i jest szaro/stalowa w kolorze).

Wrzucę zdjęcia końcówek przy najbliższej okazji i napisze czy operacja zaklejania się powiodła :)
Chyba że macie jakiś inny pomysł...

Fotka końcówki:
n1-17-1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez mariuszcx-7 » 6 lis 2010, 16:38

Witaj, czytajac Twoj przypadek widze, ze firma Ulter nie zmienila standartow jakosci przez ostatnie 12 lat. Kiedys w 1998 roku zalozylem wydech kompletny tej firmy do alfy 146, jaka wtedy zaposiadalem w miejsce fabrycznego. Nie powiem, brzmial pieknie i nie za glosno. Tyle, ze koncowy tlumnik po okolo 15 miesiacach uzytkowania zwyczajnie zgnil od gory na calej dlugosci. W sklepie mowili, ze to z powodu uzytkowania auta na krotkich dystansach i ciaglej wilgoci wewnatrz, ale nie mieli racji bo w rok robilem alfa ponad 40 tys km. Zatem materialowo byla to straszna kicha. Skonczylo sie na tym, ze na powrot wspawalem fabryczne wydechy i jezdzilem spokojnie jeszcze trzy lata. No ale czasami tak czlowiek przekombinuje, jak chce dopiescic auto.
Mazda CX-7 2.2d
sport+
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2010, 09:47
Posty: 54 (0/1)

Postprzez Mike54 » 7 lis 2010, 02:11

W Mazdach wydech wydaje się być wykonany z materiałów dobrej jakości – użyta stal wygląda na taką, która sporo może wytrzymać. RX-8 jeździłem przez 4 lata i nic się nie działo. Końcówki Ultera wyglądają też ok, ale już rura (kielich czy jak to nazwać) wygląda dość tandetnie i pewnie będzie podatna na korozje. Jak za 2 lata odpadną to trudno :)

Inna kwestia to fakt, ze klienta mają gdzieś. Akurat miałem ostatnio "przygodę" z zupełnie innej bajki z produktem za 3.5zł za sztukę – firma odpowiedziała w przeciągu 48h z przeprosinami i propozycją rozwiązania problemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Mike54 » 7 lis 2010, 19:02

Na razie stanęło jednak na kawałku blachy przyciętej na wymiar i wciśniętej tak, że jej nie widać :)

Oryginalne końcówki:
IMG_2819_mini.JPG


Nowe:
Photo0044_mini.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez tv200 » 12 lis 2010, 18:06

Lepsze jest wrogiem dobrego. Nie raz i nie dwa się przekonałem i z tego powodu ostatnio przez pół roku zastanawiałem się na co wymienić swojego starego notebooka i czy na pewno. <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2010, 20:33
Posty: 30
Auto: CX-7 2,3TURBO AT

Postprzez Dan B-B » 19 lis 2010, 11:45

Ulter raczej produkuje tłumiki do takich aut jak Golfy,BMKi i tym podobne nie najmłodszych roczników tak aby było auto z dala słychać a nie widać, i raczej one należą do grona przerażliwie buczących a nie sportowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9