Zakup Mazdy Cx7
Strona 1 z 1
Witam. Jestem tu nowy wiec mam nadzieje ze pisze w dobrym miejscu forum. Nosze sie z zamiarem kupna Mazdy CX7 i mam pytanie na co nalezy zwracac szczegolna uwage ogladajac autko? Prosze Was o opinie bo majac swoje mazdy CX7 jestescie w tym ekspertami . Dzieki
- Od: 30 lis 2017, 20:46
- Posty: 13
Kiedyś jak kupowałem auto i byłem zupełnym laikiem zabrałem ze sobą kolegę który naprawiał/remontował auta który powiedział mi na co zwrócić uwagę przy kupowaniu auta. Nie będę się powtarzał bo teraz znajdziesz to choćby w programie Autościema.
Mi trafił się dobry egzemplarz bo jak na razie nie miałem problemów ani z silnikiem ani układem napędowym. Jak poczytasz forum to zauważysz że zdarzają się problemy z turbiną związane być może ze złą eksploatacją. Z tego co pamiętam na początku produkcji problem z rozciągniętym łańcuchem rozrządu.
Jeśli auto było serwisowane w ASO możesz poprosić o nr VIN i sprawdzisz sobie co było robione, czy olej był wymieniany na czas, itd. Cała Europa ma wspólną bazę danych.
Przejedź się autem dynamicznie i sprawdź czy nie szarpie przy przyśpieszaniu, czy nie dymi, na sypkim podłożu wyłącz kontrolę trakcji i rusz dynamicznie żeby sprawdzić czy załączy się AWD.
Najlepiej gdybyś mógł podjechać do ASO żeby Ci go tam sprawdzili. Myślę że sprzedawca który nie ma nic do ukrycia nie będzie miał nic przeciw.
To tak pokrótce, może ktoś coś dorzuci...
Mi trafił się dobry egzemplarz bo jak na razie nie miałem problemów ani z silnikiem ani układem napędowym. Jak poczytasz forum to zauważysz że zdarzają się problemy z turbiną związane być może ze złą eksploatacją. Z tego co pamiętam na początku produkcji problem z rozciągniętym łańcuchem rozrządu.
Jeśli auto było serwisowane w ASO możesz poprosić o nr VIN i sprawdzisz sobie co było robione, czy olej był wymieniany na czas, itd. Cała Europa ma wspólną bazę danych.
Przejedź się autem dynamicznie i sprawdź czy nie szarpie przy przyśpieszaniu, czy nie dymi, na sypkim podłożu wyłącz kontrolę trakcji i rusz dynamicznie żeby sprawdzić czy załączy się AWD.
Najlepiej gdybyś mógł podjechać do ASO żeby Ci go tam sprawdzili. Myślę że sprzedawca który nie ma nic do ukrycia nie będzie miał nic przeciw.
To tak pokrótce, może ktoś coś dorzuci...
Dzieki wielkie z tego co zdolalem sie dowiedziec czytajac rozne posty z internetu mam zrocic uwage czy byl wymieniany rozrzad, wariator lub turbina. I oto tez pytam sie wlascicieli oczywiscie musza to miec udokumentowane. Za pozostale rzeczy o ktorych piszesz bede na to tez teraz zwracal uwage dzieki wielkie!!!
- Od: 30 lis 2017, 20:46
- Posty: 13
Sprawdz podwozie jak bardzo jest skorodowane. Jak masz czujnik grubosci lakieru to niech Cie nie zdziwi wyniki rzedu 70 mikronow (bardzo cienki lakier i tendencja do odpryskow szczegolnie maska)
W czasie jazdy probnej auto moze ci gasnac to wina sprzegla a raczej tego ze dziala zero jedynkowo (wkurzajace!)
Cykanie z pod maski to wtryskiwacze. Rozciagniety lancuch da sie sprawdzic po odkreceniu korka wlewu oleju. Dymienie o tej porze roku to norma ale nalezy sprawdzic kolor i zapach spalin (nie sugeruj sie osmolonymi rurami)
Cx7 jest ciezkie takze moc poczujesz dopiero po przekroczeniu 3000rpm. Na autostradzie predkosci powyzej 140km jest uciazliwe przez slabe wygluszenie (uslyszysz to przy zamykaniu drzwi)
Lewarek zmiany biegow chodzi topornie ( forumowicze juz kombinowali ze zmiana oleju ale nie pamietam z jakim skutkiem)
Zycze powodzenie w szukaniu Mazdy!
W czasie jazdy probnej auto moze ci gasnac to wina sprzegla a raczej tego ze dziala zero jedynkowo (wkurzajace!)
Cykanie z pod maski to wtryskiwacze. Rozciagniety lancuch da sie sprawdzic po odkreceniu korka wlewu oleju. Dymienie o tej porze roku to norma ale nalezy sprawdzic kolor i zapach spalin (nie sugeruj sie osmolonymi rurami)
Cx7 jest ciezkie takze moc poczujesz dopiero po przekroczeniu 3000rpm. Na autostradzie predkosci powyzej 140km jest uciazliwe przez slabe wygluszenie (uslyszysz to przy zamykaniu drzwi)
Lewarek zmiany biegow chodzi topornie ( forumowicze juz kombinowali ze zmiana oleju ale nie pamietam z jakim skutkiem)
Zycze powodzenie w szukaniu Mazdy!
- Od: 12 maja 2017, 09:30
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi
Dzieki wielkie. Juz kupilem. Niestety z tym sprzeglem masz racje cholery idzie dostac przy ruszaniu. Jechalem na autostradzie 180 i powiem Ci ze nie bylo wcale glosno. Lewarek zmiany biegow dziala lekko moze dlatego ze zalany jest olej typowo dedykowany przez mazde. Pozostale rzeczy zobaczymy jak pojezdze troche. Pozdrawiam
- Od: 30 lis 2017, 20:46
- Posty: 13
Moglbys napisac cos wiecej o sprzegle (jako potencjalny kupiec) jak tlumaczyl sie sprzedajacy? Probowales zbic cene z tego powodu? Po miesiacu uzytkowania cx7 myslalem ze czeka mnie wymiana sprzegla i dwumasa ale na "szczescie" poczytalem na forum ze to norma... Bede sprzedawal swoja mazda w kwietniu ale obawiam sie o probe zwrocenia auta z tytulu rekojmi wlasnie z powodu sprzegla. Daj znac w wolnej chwili albo napisz na miak9.shop@gmail.com
- Od: 12 maja 2017, 09:30
- Posty: 21
- Auto: Mazda CX7 2008 2.3 disi
Witam wszystkich. No troszke juz pojezdzilem sobie nowa mazda i ciezko bylo sie przyzwyczaic do sprzegla. Jeszcze sie zdarza ze przy ruszaniu szarpie ale ogolnie sie przyzwyczailem. Mam tylko problem z delikatnie poszarpujacym silnikiem kiedy przyspieszam jadac na gazie, na benzynie tego nie ma wiec musze sie udac zeby sprawdzili gazownicy. Poza tym jak narazie wszystko OK. Ladnie jedzie dynamicznie przyspiesza biegi wchodza u mnie luzno, glosno nie jest choc kiedy wymienilem opony na zimowe halas sie zwiekszyl. Mam tylko nadzieje ze nic nie wyjdzie w czasie dalszej eksploatacji!!
- Od: 30 lis 2017, 20:46
- Posty: 13
Od pięciu lat przyzwyczajam się do sprzęgła ale i tak zdarza mi się zaliczyć "kangura"
Jak najszybciej ogarnij instalacje gazową bo nie wiadomo dlaczego szarpie i jak to zniesie silnik.
Życzę przyjemnego i bezstresowego użytkowania
Jak najszybciej ogarnij instalacje gazową bo nie wiadomo dlaczego szarpie i jak to zniesie silnik.
Życzę przyjemnego i bezstresowego użytkowania
Widzę uzbierało się kilku fanów sprzęgła w Cxie
Mnie też to drażni, szczególnie gdy trzeba dynamicznie ruszyć to albo palisz sprzęgło albo zaliczasz kangurka. Pisali o tym nawet w testach, sytuacja niby poprawiona w dieslu po lifcie, nie wiem nie jeździłem. Mam Cxa od momentu kiedy miał 5tys km teraz ma coś ok 90tys., a sprzęgło zachowuje się identycznie.
Dla nowego użytkownika polecam zaślepienie zaworu EGR, szczególnie przy większym przebiegu, znacznie to poprawia "dół" silnika, przez co trochę łatwiej z miejsca ruszyć żeby nie dławić.
Mnie też to drażni, szczególnie gdy trzeba dynamicznie ruszyć to albo palisz sprzęgło albo zaliczasz kangurka. Pisali o tym nawet w testach, sytuacja niby poprawiona w dieslu po lifcie, nie wiem nie jeździłem. Mam Cxa od momentu kiedy miał 5tys km teraz ma coś ok 90tys., a sprzęgło zachowuje się identycznie.
Dla nowego użytkownika polecam zaślepienie zaworu EGR, szczególnie przy większym przebiegu, znacznie to poprawia "dół" silnika, przez co trochę łatwiej z miejsca ruszyć żeby nie dławić.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9