Akcje serwisowe

Mazda5 2010–2015

Postprzez Wojtek » 28 kwi 2013, 20:01

Jest to recall ogloszony 08/04/2013 i dotyczy M5 z silnikiem Y6 (PSA).

Mazda Ref : AD004C
ilosc aut: 1031
Wyprodukowane pomiedzy 01/10/2010 – 07/11/2012
Powodem przywolania aut do ASO jest mozliwosc pozaru w komorze silnika.

Opis:
"Water may enter the glow plug control module due to poor sealing of the waterproof connecter for the front harness. In some cases, the glow plug control module could get corroded due to the water ingress and in the worst case, there is a possibility that the glow plug control module could melt, resulting in a vehicle fire. On-going vehicle evaluation and feedback from worldwide markets.There is a possibility that the glow plug control module could melt, resulting in a vehicle fire. "

krotko w tlumaczeniu:
Woda moze dostac sie do modulu swiec zarowych powodujac jego stopienie i w koncowym etapie pozar.
Dane zostaly zebrane z roznych rynkow swiatowych. Akcja polega na wymianie modulu swiec zarowych i zmianie miejsca jego instalacji.


Numery VIN podlegajace akcji (z rynku UK):
JMZCWA9Y600103062JMZCWA9Y600140832
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Yard » 21 maja 2019, 19:26

12.04.2013

Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Mazda5 (CW) z silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6, wyprodukowane w Japonii, w okresie od 1 października 2010r do 7 listopada 2012r., mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach marki Mazda5 (CW) może wystąpić niedostateczne uszczelnienie jednego z konektorów przedniej wiązki elektrycznej, do którego podłączony jest moduł sterujący świec żarowych. Ze względu na miejsce jego instalacji w konektorze podczas jazdy w deszczu i/lub mycia pojazdu może zbierać się woda, a następnie dostawanie się tej wody do wnętrza modułu sterującego świec żarowych.

Jeśli woda dostanie się do środka modułu, to spowoduje korozję jego obwodów elektronicznych i elektrycznych. W najgorszym przypadku może nastąpić przegrzanie i nadtopienie/stopienie się modułu, a nawet zapłon.

Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 50 samochodów marki Mazda5 (CW) z silnikiem wysokoprężnym MZ-CD 1.6. Lista numerów VIN w załączniku.

Przedsiębiorca poinformuje właścicieli samochodów listem poleconym o możliwości wystąpienia usterki oraz konieczności przeprowadzenia naprawy. Naprawa polega na sprawdzeniu stanu złącza elektrycznego i modułu sterującego świec żarowych oraz jego przeniesieniu w miejsce nienarażone na działanie wody. Niezależnie od powyższych działań w przypadku stwierdzenia dostania się wody lub korozji styków modułu jest on wymieniany na nowy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce (ul. Iłżecka 24, 02-135 Warszawa; http://www.mazda.pl/orphan/contact_us/).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji serwisowych ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275, ze zm.).
1. JMZCWA9Y600111109
2 JMZCWA9Y600118210
3 JMZCWA9Y600118131
4 JMZCWA9Y600116929
5 JMZCWA9Y600111116
6 JMZCWA9Y600115067
7 JMZCWA9Y600114511
8 JMZCWA9Y600116864
9 JMZCWA9Y600118206
10 JMZCWA9Y600115405
11 JMZCWA9Y600116548
12 JMZCWA9Y600116758
13 JMZCWA9Y600135264
14 JMZCWA9Y600109213
15 JMZCWA9Y600125176
16 JMZCWA9Y600109396
17 JMZCWA9Y600109215
18 JMZCWA9Y600118456
19 JMZCWA9Y600116652
20 JMZCWA9Y600114363
21 JMZCWA9Y600118046
22 JMZCWA9Y600113946
23 JMZCWA9Y600115216
24 JMZCWA9Y600120901
25 JMZCWA9Y600132957
26 JMZCWA9Y600118458
27 JMZCWA9Y600118209
28 JMZCWA9Y600109398
29 JMZCWA9Y600111112
30 JMZCWA9Y600111106
31 JMZCWA9Y600114106
32 JMZCWA9Y600118170
33 JMZCWA9Y600118249
34 JMZCWA9Y600117826
35 JMZCWA9Y600119768
36 JMZCWA9Y600114955
37 JMZCWA9Y600111102
38 JMZCWA9Y600115071
39 JMZCWA9Y600118211
40 JMZCWA9Y600115277
41 JMZCWA9Y600109569
42 JMZCWA9Y600125768
43 JMZCWA9Y600118208
44 JMZCWA9Y600118128
45 JMZCWA9Y600135187
46 JMZCWA9Y600118129
47 JMZCWA9Y600114366
48 JMZCWA9Y600115353
49 JMZCWA9Y600109214
50 JMZCWA9Y600108245


01.06.2017

Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki Mazda wyprodukowanych w Japonii: Mazda3 (BL) Hatchback, Mazda5 (CW), Mazda6 (GH) Hatchback, Mazda6 (GH/GJ) Kombi, Mazda CX-3 (DK) i Mazda CX-5 (KE), powłoka zabezpieczająca przed korozją znajdująca się na końcówce zewnętrznego cylindra amortyzatorów gazowych klapy tylnej, może nie zapewniać dostatecznej ochrony przed korozją. Penetracja zasolonej wody może spowodować powstanie korozji na końcówce zewnętrznego cylindra. Po upływie pewnego czasu, powiększająca się korozja może doprowadzić do pęknięcia zewnętrznego cylindra podczas operowania klapą tylną. Klapa tylna może nagle opaść, a złamane części mogą spowodować obrażenia osób będących blisko pojazdu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 16 440 pojazdów, o numerach VIN (* – oznacza dowolną cyfrę lub literę):

Mazda3 Hatchback (produkowane od 17.12.2008 r. do 10.08.2013 r.): JMZ BL**** ** 100118 – 575554,
Mazda5 (produkowane od 16.06.2010 r. do 01.04.2015 r.): JMZ CW**** ** 100041 – 159564
Mazda6 Hatchback (produkowane od 02.10.2007 r. do 31.08.2012 r.): JMZ GH**** ** 102007 – 509238
Mazda6 Wagon (produkowane od 04.12.2007 r. do 31.08.2012 r.): JMZ GH**** ** 116434 – 509236
Mazda6 Wagon (produkowane od 31.07.2012 r. do 25.12.2015 r.): JMZ GJ**** ** 100083 – 345447
Mazda CX-3 (produkowane od 10.02. do 26.12.2015 r.): JMZ DK**** ** 100043 – 143515
Mazda CX-5 (produkowane od 17.11.2011 r. do 26.12.2015 r.): JMZ KE**** ** 100107 – 482452.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu wymiany amortyzatorów gazowych klapy tylnej (obu prawego i lewego) na udoskonalone. Naprawa zostanie wykonana nieodpłatnie.

Informacji związanych z kampanią udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 73.

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron