Mazda5 (CW) – Opinie o modelu

Mazda5 2010–2015

Postprzez brtk » 10 mar 2014, 17:04

Ja mam taką Mazdę silnik 2,5 + automat. Wersja wyposażenia Grand Touring, czyli najwyższa. Jeżdżę już jakiś czas (przebieg 10 tys. mil z groszami). Kupiłem w USA, bo nie wiedzieć czemu barany z Mazdy nie sprzedają piątki z automatem w Europie. Dziwne. Choć niedawno to w Polsce żadnej Mazdy z automatem nie można było kupić. Nie kumam. Na szczęście nowe modele już są dostępne z automatami, więc najwyraźniej wreszcie poszli po rozum do głowy.

Generalnie:
1. Jeździ się bardzo dobrze i wygodnie. Mam jasne skóry i okno w dachu, więc w samochodzie nie jest ciemno jak w trumnie.
2. Samochód ma kopa jak trzeba. Silnik chodzi cicho i elegancko, ładnie mruczy przy większych przyśpieszeniach, automat doskonale sobie radzi. Zresztą wolnossący silnik + klasyczny automat to zestaw trudny do zajeżdżenia.
3. Pali około 11 w mieście, trochę mniej poza (8-9 w zależności od stylu jazdy). Generalnie jeżdżę spokojnie, bo spokojny jestem. Choć zdarza mi się depnąć od czasu do czasu dla zabawy lub z potrzeby chwili.
4. Wielosezonowe opony spokojnie dały radę tej zimy. Również na śniegu, więc szkoda kasy na zimówki (musiałbym dodatkowo dokupić obręcze, bo mam 17" i takich zimówek raczej bym nie chciał). Jedyna wada to większy hałas latem. Ale coś za coś.
5. Xenonów przerabiać nie trzeba ("mają odcięcie i są minimalnie asymetryczne" jak mi powiedział magik od świateł, więc przechodzą przegląd).
6. Trzeba przerobić pozycyjne z przodu, ale to proste, bo w lampach są miejsca na oprawki europejskie. Trzeba tylko wywiercić dziury i pociągnąć kabelki. Ja dodatkowo sam sobie kupiłem odpowiednie oprawki.
7. Trzeba zrobić tylne przeciwmgielne. Ciągle się zastanawiam czy przerabiać jedno z wstecznych, czy wykorzystać ślepe czerwone pod wstecznymi. No i w związku z tym jeszcze tego nie zrobiłem. Poza tym będę próbował podpiąć tylne przeciwmgielne pod przednie, żeby mieć jeden włącznik. Można tak wg polskich przepisów.

No i tyle. Bardzo wygodny i bardzo dobrze jeżdżący samochód. Niestety nisko zawieszony, więc załatwiłem sobie już jeden próg szpetnie i czeka mnie naprawa. Myślałem o CX-5, ale silnik 2.0 jest za słaby, a gdy kupowałem samochód jeszcze nie było wersji z mocniejszym silnikiem (2,5 l, coś 180-parę KM, zdaje się, że ten sam co w nowej 6).
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2013, 10:50
Posty: 10
Auto: Mazda 5 2012 Grand Touring (USA)

Postprzez whitescorpio » 30 mar 2014, 21:42

U mnie spalanie jest na poziomie 8,6 L/100 km.
Skrzynia manual i 150 koniszczy. Montaz fotelikow jest taki sobie – moje dzieciaki jezdza na podkladkach, bo sa juz wystarczajaco duze. W drugim rzedzie nie zmiescisz nic i nikogo przy dwoch fotelikach zamontowanych. Z auta jestem bardzo zadowolony. Jest praktycznie bezawaryjne. Mam w tym momencie 53 tkm. W piatek bylem w serwisie na przegladzie i okazalo sie, ze mam sprzeglo do wymiany (na gwarancji ;P ). Wspomnialem serwisantowi, ze przy jego wciskaniu lekko ''klika'' jakby stycznik – myslalem, ze to cos od i-Stopu ( <glupek2> ), ale okazalo sie, ze usterka jest na tyle skomplikowana z ich punktu widzenia, ze wymienia mi sprzeglo – jak tylko maja ochote to nie ma problemu...Gwarancja jeszcze jest u mnie przez dwa lata, wiec stresu nie mam...
Pomalu jednak mysle o przesiadce na CX-5...
Z perspektywy uzytkowania auta przez prawie dwa lata oceniam je jako bardzo dobre, tanie w utrzymaniu i bezawaryjne...Goraco polecam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2012, 15:39
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Wien/Austria
Auto: Jest: Mazda 5 CW TX 2.0i MZR i-Stop 150 KM
Bylo: Mazda CX-9 3.7i
Renault Espace IV 2.2 dCi 150 KM JKOH Celebration.
Renault Laguna II 2.0 16V Aut.
Renault Laguna I 2.0 8V Aut.
Renault Clio I phI RT 1.9 D
Fiat CC 700 LPG

Postprzez sayone77 » 6 maja 2016, 14:00

Witam, nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat jak Mazda 5 spisuje się z tą jednostką napędową, proszę Was o opinie lub linki do artykułów na ten temat.

Czy silnik jest awaryjny? Czy ma wystarczająco mocy aby jeździć komfortowo?

Do chwili obecnej jeździłem wersją CR 2.0 benzyna (140KM) i powiem że było na cyk tych koników pod maską, wiem że disel to trochę inna bajka, proszę was więc o opinie informacje.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 21:24
Posty: 14
Skąd: Małopolska
Auto: Mazda 5 2.0 MZR Exclusive 146KM, 2006

Postprzez Mc'Fly » 7 cze 2016, 12:36

moja opinia o dieslu Mazda5 CW 1,6
viewtopic.php?f=139&t=105589
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

PostTen post został usunięty przez Yard 23 paź 2016, 12:54.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 09:01.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Yard 5 lis 2016, 09:02.
Powód: OT

Postprzez vices89 » 30 lis 2016, 23:38

Autko doskonałe zarówno do jazdy po mieście, jak i dłuższą trasę, bardzo dobrze zachowujące się na drodze, duża przestrzeń bagażowa, drzwi rozsuwane bardzo ułatwiają życie.

http://polskieszamba.pl/szamba-betonowe-katowice
Początkujący
 
Od: 30 lis 2016, 23:27
Posty: 2

Postprzez trefl » 30 maja 2017, 13:20

Panowie ktoś z Was jeździł tą najnowszą wersją 2017?? Jakie są rożnice w porównaniu z poprzednimi wersjami, chciałbym kupić w tym roku to auto i szukam opinii, wizualnie nie mam się do czego przyczepić, parametry też ma niezłe.
Początkujący
 
Od: 30 maja 2017, 13:14
Posty: 1
Auto: mazda

Postprzez Mc'Fly » 23 sie 2017, 10:32

Witam, mam pytanie dotyczące ogumienia w waszych Mazdach 5 CW. Poprzedni właściciel stanowczo poradził, żeby zakładać tylko opony wzmacniane tj. 94 XL (Extra Load) ale w specyfikacji producent do tego modelu nie podaje nic o oponach XL , chodzi o rozmiar 205/55 16. Na jakich oponach jeździcie ?? – czy macie indeks "standardowy" 91 ?? chodzi o indeks nośności, jak przypuszczam na standardowych, nie wzmacnianych...
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 50 (0/1)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez sermon » 23 sie 2017, 15:44

ja mam zarówno w zimowych jak i letnich indeks 91 (rozmiar 205/55/r16)
Początkujący
 
Od: 22 mar 2016, 20:15
Posty: 3
Auto: Mazda 5 II (2012) 1.6 Diesel

Postprzez patryk_85 » 9 paź 2017, 01:45

Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:
Jak wygodne są fotele – czy da się zrobić 1000km i wysiąść bez odczuwania zmęczenia?
Jak sprawuje się automat (FS5A-EL). Z tego co czytam nie ma problemu z awaryjnością? A jak z komfortem, szczególnie w mieście?
Czy da się zabezpieczyć bagaż w bagażniku zapakowany po dach? Czy występuje taka roleta-pionowa siatka?
Jak z kradzieżami tego modelu, szczególnie w województwie mazowieckim? O modelu 6 niestety dużo czytałem.
Czy standardem jest zestaw głośnomówiący z A2DP (czyli przesyłaniem muzyki ze smartfona, np. Spotify). Jak nie, to czy można taki zestaw domontować?
Początkujący
 
Od: 8 paź 2017, 23:24
Posty: 3
Auto: Obecnie Citroen C5 mk2 2.0

Postprzez tomsu » 24 lis 2017, 20:05

Hej,

Fotele wg mnie wporządku, co prawda zrobiłem 600 km + 10 min przystanek ale jechało się wygodnie.
O automacie się nie wypowiem bo mam 2.0 150KM z manualnem.
Rolety pionowej z tego co się orientuje to nie ma. Tylko siatka pozioma. nr kat C830V0531C
Wątpię żeby 5 CW było nazwijmy to chodliwe z uwagi na fakt że jej sprzedaż była bardzo słaba a tym samym jest mały popyt na części.
Mam BT i z YouTube'a przesyła normalnie więc pewnie Spotify także.

Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2017, 11:26
Posty: 36 (2/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 5 II CW 2012 Sport 2.0 150KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy