Modelowanie plastikowej tapicerki

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez FabioW » 24 sty 2005, 23:16

tzn. ze nie rozmawialismy tu calyczas o ESK165?????? bo juz zglupialem... <glupek2>
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 24 sty 2005, 23:24

FabioW napisał(a):tzn. ze nie rozmawialismy tu calyczas o ESK165?? bo juz zglupialem...

Nie montuje tych glosnikow do Magdy. :P <lol>

P.S. Ups, ale moja wina, bo nie podpisalem zdjecia. To sa drzwi od E11 (mordziata corolla)... z drugiej strony, kazdy fan marki powinien wiedziec, ze... :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez FabioW » 24 sty 2005, 23:59

hehe, tez bym sie posmial, ale narazie nie wiem z czego sie smiejemy... wiec o czym powinienem wiedziec? heh... nie wiem tez co to E11... ale i ty mozesz nie wiedziec co to jest 10W3v2D4... :D
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 00:06

Moze zaczne, ze smiejemy sie serdecznie, zeby nie bylo mi tutaj nieporozumien. :D

10W3v2D4 – bez zagladania do google widze, ze JL Audio 10" z dosc wysokiej polki. Zgadlem? Zaraz sprawdze?

E11 – tak, jak napisalem (<diabełek>) to jest mordziata (okragle swiatla) toyota corolla. Na zdjeciu, ktore jest na poprzedniej stronie tego watku widac jej drzwi. Poniewaz ostatnio wiecej czasu spedzam w toyocie, dlatego rowniez do niej postanowilem zamontowac radio, tym bardziej ze to tej pory nic w niej nie gralo. Ot i tyle. Aha... Postanowilem to zrobic dosc niskimi kosztami, ale za razem chcialem miec tez z tego troche przyjemnosci, dlatego nie oczekuje od siebie wybitnych, czy kosztownych efektow, ale w kazdym razie staram sie pieniadze wydawac jak najrozsadnej. Do tej pory skompletowalem P7600MP i ESK165, szukam (zdecydowanie) uzywanego wzmacniacza i jak tylko zrobi sie cieplej, zabieram sie za montowanie tego do kupy.

Pozdrawiam.

EDIT/P.S. Co to tego, ze kazdy wiedziec powienien, chodzilo mi ze kazdy fan mazdy od razu rozpozna obcy design.
Co do 10W3..., to moze jednak nie z takiej on wysokiej, ale zawsze oceniam go na 3 z 7. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez FabioW » 25 sty 2005, 00:28

hehe, to tera wszystko jasne :D ale ciezko bedzie tam zrobic jakies panele drzwiowe do tej corolli, a to z racji tego, ze tapicerka jest ostro powyginana... chyba najlepszym wyjsciem bedzie zrobienie odpowiednich dystansow, ktore pozwola na solidne umocowanie glosnika i mozliwe maxymalne przyblizenie go do oryginalnej maskownicy... chyba jednak nie ingerowalbym tam w tapicerke bo ciezko bedzie to jakos ladnie wykonczyc... costakiego byloby dobrze zrobic... ale to bedzie sie trzeba duuuuzo naszlifowac zeby dokladnie do tapicerki pasowalo...
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 00:54

Myslalem zeby wypruc okrag lub ksztalt do niego zblizony, troche wiekszy niz obecna "maskownica", a nastepnie zaczac tam lepic sklejke/mdf oraz szpachle/zywice (?) z wloknami w taki sposoba aby tapicerke przykrecalo sie do blachy, a nastepnie glosnik do tapicerki plus maskownica z plecionej siatki (gdzie taka siatke dostac?). Oczywiscie kolejnym problemem byloby odpowiednie pomalowanie tego, bo podejrzewam ze moja "konstrukcja" utworzylaby nowe ksztalty na boczku. Zastanawialem sie, czy sa dostepne strukturalne farby, ktorych moznaby uzyc na dolna czesc tapicerki? Wiem, ze czarne, plastikowe zderzaki maluje sie po drobnych naprawach farbami, ktore po wyschnieciu wygladaja dokladnie jak tworzywo sztuczne.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez FabioW » 25 sty 2005, 13:41

nie wime czemu do poprzedniego posta nie dolasczyl mi sie link... tu go teraz daje:
http://www.extremecaraudio.pl/zdjecia/44/c_ha.jpg
tylko tutaj bylo latwo bo tapicerka byla plaska, a u ciebie zeby ten panel tak rowno przyledaj do tapicerki to tzra bedzie sie troche naszlifowac...
Co do malowania poszpachlowanej tapicerki to nie wiem nic o zadnych specjalnych farbach ktore pozniej wygladaja jak plastik, ale mysle ze jak to pozniej pomalujesz to to nie bedzie zbyt estetycznie wygladalo... Moim zdaniem najlepiej to wyglada kiedy sie wykomna jakis taki panel i sie go nalozy na tapicerke. Tylko ze zeby u ciebie go nalozyc to trzeba sie bedzie naszlifowac mdf...
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez FabioW » 25 sty 2005, 14:27

mozna jeszcze zrobic tak: na tapicerke polozyc folie aluminiowa, tak zeby dokladnie do niej przylegala, ale ze dwie warstwy, na wypadek gdby ta pierwsza sie porwala. Zamiast foli mozna uzyc takiej malarskiej tasmy klejacej, ale nie wiem jak ja pozniej odklejac, czy woda polac czy jak... nie wiem. Pozniej na ta folie (czy tam tasme) polozyc wlukno szklane i polac zywica. Mozna nawet dwie warstwy wlukna i zywicy polozyc to bedzie sztywniejsze. Jak juz wyschnie bedziesz mial sztywny kawalek plastiku, ktory bedzie podstawa panela drzwiowego. Teraz bedziesz musial go tylko przyciac na ksztalt jaki chcialbys zeby mial ten panel i na drugie dzrwi zrobic taki sam. Do konstrukcji drzwi przykrecic ze dwa dystanse z mdfu, tak zeby wystawaly lekko za tapicerke. W tapicerce wyciac dziure, taka zeby byla troszke wieksza niz te pierscienie, tak zeby one sobie mogly tak swobodnie przez nia przelecic jak tapcerka bedzie zakladana na drzwi. Taka sama dziure jak w tapicerce bedziesz musial tez wypiac w tej podstawie panela ktora wczesniej wykonales i przykrecic ja do tapicerki. Teraz przykrecasz gosnik do dystansow, na glosnik kladniesz jakies kolko wycieta np. z kartonu. Ten karton ma za zadanie oddzielic glosnik od nastepnego cierscienia, ktory bedzie wielkosci oryrinalnej maskownicy ktora chcesz zastosowac. Glosnik lapiesz na dwie sruby do dystansow, na nastepne dwie lapiesz karton do glosnika, na karton przyklejasz jakims klejem pierscien (mozesz go wyciac z paneli podlogowych, bo one sa robione z HDFu (jest trardszy niz MDF)). Teraz ten pierscien musisz sztywno polaczyc z ta podstawa panelu ktora masz przykrecona do tapicerki (tapicerka oczywiscie calyczas nalozona na drzwi). Jak juz polaczysz ta podstawe z tym pierscieniem to obrywasz karton przy tych dwoch srubach ktore go mocowaly do glosnika (albo odrywasz pierscien od kartonu) i sciagasz tapicerke, odkrecasz podstawe panela razem z umocowanym pierscieniem odrywasz karton (jesli wczesniej tego nie zrobiles) i dalej jak w tamtym linku, http://626forum.de/viewtopic.php?t=1764 obciagasz jakims elastycznym materialem, pokrywasz zywica, pozniej wlukno szklane i znowu zywica... dla pewnosci jeszcze jedna warstwa wluka i zywicy, jak wyschnie wyciac otwor na glosnik, calosc wyszpachlowac, wyszlifowac i popolakierowac albo obciagnac skajem jakims. I masz gotowy panel :) Jeszcze tylko przykrecic maskownice. Tera go przykrecic do tapicerki (tylko krutkimi srubami i od spodu tapicerki) i lezy jak ulal. Zakladasz tapicerke i gotowe!!

Ufff... ale mnie paluchy bola :D
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 15:02

Piekny opis <uklon>.

Ale nie przekonales mnie, ze panel bedzie wygladal lepiej niz czesciowo przemodelowane drzwi (do fabrycznych linii podzialu). Zobacz to: http://gae.pl/fabia.php (Herdi pewnie sie cieszy :D). Wlasnie w tej chwili najbardziej zastanawia mnie ta farba. Ja mam takim czyms pomalowane plastikowe (czarne) elementy zderzaka, ktore zostaly po kolizji wyrownane (pewnie szpachlowane rysy) i wyglad oceniam na 95% "oryginalu". Trwalosc jest taka, ze po 6 miesiacach, mimo ze jest to miejsce narazone na dzialanie myjni, przedmiotow pakowanych do bagaznika i w pewnym stopniu piasku spod kol, to nie widac poza drobnymi zarysowaniami sladow zuzycia.

Co do opisu, to oczywscie jest on do wykorzystania przy mojej wersji modyfikacji. HDF mozna dostac. Zastanawia mie tylko sama maskownica, czy uzywac tej fabrycznej, czy szukac czegos innego (ze wzgledu na wyglad tej pierwszej, raczej wskazane).

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez FabioW » 25 sty 2005, 15:39

no nie wiem, wybor nalezy do ciebie, twoej auto, ty nim bedziesz jezdzil :D Bedizesz musial ta farba pol drzwi wymalowac... nijak mi sie to widzi... ale rob jak uwazasz

mozesz tez zamiast malowac ta farba pol drzwi, wyszlifowac je do polowy i zaniesc do lakiernika, niech ci cale polakieruje, moze jakies blyskawice pierdzielnie :D
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 25 sty 2005, 19:36

Pod wplywem twoim i Xionca zaczalem bawic sie programami do projektowania zwrotnic. Wprowadzilem charakterystyke czest. HT18 i EV165 do programu, wraz z dostepnymi parametrami T-S, poczym troche sie pobawilem i faktycznie mozna poprawic filtry dolaczone do ESK – przynajmniej teoretycznie na papierze, bo nie wiem jak w danym zakresie brzmi kazdy glosnik. Mniejsza z tym.

W glownej mierze skupilem sie na poprawie poprzez zwrotnice impedancji przetwornikow oraz korekcji fazy. Ponizej przedstawiam do czego doszedlem po prostu odwracajac polaryzacje jednego z glosnikow. Wykres nie uwzglednia kierunkowosci promieniowania, co jednak moze miec istotny wplyw na odbior HT18 w tym zestawie jako dosc glosnych.

Oczywiscie nie uwzglednilem tutaj tez roznicy odleglosci pomiedzy zamontowanymi glosnikami. Poniewaz bedzie ona wynosic okolo 10-20cm (na oko), to roznica 180st. w fazie bedzie dla f = 1.5-3.5kHz, czyli wlasnie w okolicach miejsca ktore nas interesuje (z teoretycznego wykresu), wiec byc moze zmiana polaryzacji nastapi po prostu w wyniku geometrycznego rozmieszczenia glosnikow, co byc moze Hertz przewidzial, w koncu glosniki sa zwykle montowane w zblizonych miejscach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.

P.S. Zapomnialem dodac, ze nie jestem pewien czy dobrze tego programu uzylem. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 26 sty 2005, 01:10

FabioW napisał(a):A jak wlozysz w szereg z glosnikiem rezystor, jakikolwiek, to zmieni sie odrazu rezystancja tego "ukladu", a jak zmieni sie rezystancja to i zmieni sie czestotliwosc ciecia, a jak zmieni sie czestotliwosc to i zmienia sie wartosi kondesatora i cewki jakie powinny byc zastosowane i wpiiiiiiizduuuuu... wszystko bedzie nie tak. W rezultacie przez glosnik moze polplynac wiekszy prad i go uszkodzic.

Sprawdzilem i nie prawda jest to... :) Rezystor zarowno w szereg, jak i uklad podzialu napiecia, tzn. glosnik pomiedzy rezystor rownolegle i szeregowo. Bardzo ladnie poprawia charakterystyke.

Tutaj nalozylem dwa wykresy, jeden na "fabrycznych" filtrach CX100 i CX200 dolaczonych do ESK165, a drugi po wlaczeniu w szereg tweetera opornika o wartosci 2.2Ohm. Wykresy troche roznia sie od poprzednich, poniewaz dokladniej podalem charakterstyki (wg wykresu producenta).
Obrazek

Tutaj ten sam uklad po uwzglenieniu roznic fazowych (jednak ze wzgledu na i tak nieokreslone polozenie glosnikow, na razie postanowilem nie brac ich pod uwage):
Obrazek


Podobno zadziwiajace jest, ze Hertz w schematach aplikacji nie odwraca biegunowosci tweetera, co zrobilem we wczesniejszym opisie – byc moze jest to wlasnie zrobione celowo ze wzgledu na najbardziej prawdopodobne usytuowanie glosnikow w samochodzie.

Tak sobie mysle, ze praktyce ten wykres bedzie wygladal troche inaczej. Gdzies od okolo 1kHz woofer zacznie tracic efektywnosc, ktora wyraznie zmaleje pomiedzy 5-10kHz, co jest wynikiem spodziewanej znacznie mniejszej skutecznosc w tym zakresie niz podaje producent oraz bardzo silnej kierunkowosci, a przeciez glosnik ten bedzie zamontowany pod kolanami. Poza tym wlasnie takie mialem subiektywne odczucia podczas proby uruchomienia tego zestawu. W ten sposob dodatkowo zostanie wygladzona wypadkowa charakterystyka, chociaz zgadzam sie, ze najlepiej byloby tam wstawic cos sredniotonowego, w bezposredniej bliskosci do tweetera.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Xionc » 26 sty 2005, 15:11

tco_tm napisał(a):FabioW napisał:
A jak wlozysz w szereg z glosnikiem rezystor, jakikolwiek, to zmieni sie odrazu rezystancja tego "ukladu", a jak zmieni sie rezystancja to i zmieni sie czestotliwosc ciecia, a jak zmieni sie czestotliwosc to i zmienia sie wartosi kondesatora i cewki jakie powinny byc zastosowane i wpiiiiiiizduuuuu... wszystko bedzie nie tak. W rezultacie przez glosnik moze polplynac wiekszy prad i go uszkodzic.

Sprawdzilem i nie prawda jest to...


Tia... obaj macie racje ;) Faktycznie rezystor wpływa na częstotliwość podziału bo zmienia oporność. Aby nie zmieniał wsadza się 2 rezystory jeden w szereg drugi rownolegle. I prawdą jest że można takim rezystorem wyrownac charakterystyke. Mozna tez go spalic ale to trzeba być już "wybitnym" :D i wsadzać ten rezystor zupełnie "na pałe"
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 26 sty 2005, 15:12

aha, no i można przecież juz tworząc zwotnice uwzględnić ten rezystor, prawda ;) ?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez FabioW » 26 sty 2005, 16:07

tco_tm napisał(a):FabioW napisał:
A jak wlozysz w szereg z glosnikiem rezystor, jakikolwiek, to zmieni sie odrazu rezystancja tego "ukladu", a jak zmieni sie rezystancja to i zmieni sie czestotliwosc ciecia, a jak zmieni sie czestotliwosc to i zmienia sie wartosi kondesatora i cewki jakie powinny byc zastosowane i wpiiiiiiizduuuuu... wszystko bedzie nie tak. W rezultacie przez glosnik moze polplynac wiekszy prad i go uszkodzic.

Sprawdzilem i nie prawda jest to... Rezystor zarowno w szereg, jak i uklad podzialu napiecia, tzn. glosnik pomiedzy rezystor rownolegle i szeregowo. Bardzo ladnie poprawia charakterystyke.



Same programy to nie wszystko, trzeba miec jeszcze troche wiedzy toretycnej ;) Oto wzor na wyliczenie czestotliwosci ciecia (12dB/okt):
L = (225*R) / f
C = 112500 / (R*f)

L,C -elementy filtru [mH] ; [uF]
R -rezystancja glosnika [ohmy]
f -czestotliwosc ciecia [Hz]

Z powyzszych wzorow odpowiednio:
f = (225*R) / L
f = 112500 / (R*C)

Widac wiec ze rezystancja glosnika ma wplyw czestotliwosc przy ktorej bedzie pracowal filtr, obojetnie czy to HP czy LP.

Podstawmy wiec liczby dla przykladowej chestotliwosci 3000Hz:
L = (225*4) / 3000 = 0,3 mH
C = 112500 / (4*3000) = 9,375 uF

Tak wiec powinien wygladac filtr i z takich elementow powinien byc zbudowany. Zobaczmy teraz co sie stanie z czestotliwoscia ciecia gdy w szereg z glosnikiem wepniemy rezystor 2,2 ohma i porownajmy z tym co pokazal program:

tco_tm napisał(a):Tutaj nalozylem dwa wykresy, jeden na "fabrycznych" filtrach CX100 i CX200 dolaczonych do ESK165, a drugi po wlaczeniu w szereg tweetera opornika o wartosci 2.2Ohm. Wykresy troche roznia sie od poprzednich, poniewaz dokladniej podalem charakterstyki (wg wykresu producenta).


No to liczymy:
(teraz R=nie 4 lecz 6,2) a wynika to z tego ze nalezy do siebie dodac wartosci rezystancji rezystora i glosnika, bo tak wlasnie filtr "patrzy" na rezystancje do ktorej ma sie dostosowac.
f = (225*6,2) / 0,3 = 4650
f = 112500 / (6,2*9,375) = 1935
widac jak sie czestotliwosci rozjechaly?? Jesli bylby to filtr dolnoprzepustowy to pol biedy, czestotliwosc ciecia wynosila by 4650... ale jesli bylby tofiltr gorno przepustowy to dla glosnika wysokotonowego byloby to zabujstwo!! czestotliwosc ciecia 1935 z niewiadomo jakim zboczem, ale na pewno nie wiekszym niz 12dB/okt. Prad jaki poplynie przez glosnik bedzie niemal 2x wiekszy od zalozonego (przy filtrze 12dB/okt, a na pewno ten taki nie bedzie).

Podsumowujac:
Program policzyl o ile spadnie efektywnosc wysokotonowca, ale nie uwzglednil tego ze zmieni sie rezystancja calego ukladu, co w konsekwencji doprowadzi do rozstrojenia zwrotnicy i uszkodzenia glosnika.

Jak wiec obnizyc skutecznosc wysokotonowki? trzeba zastosonac odpowiedni uklad rezystorow, tzw. dzielnik napiecia. Ma on za zadanie obnizyc prad plynacy przez glosnik i jednoczesnie niezmienic rezystancji calego ukladu, tj. rezystancja ukladu rezystorow i glosnika ma byc taka sama jak rezystancja samego glosnika.

Wnioseki:
1. Mozna oczywiscie wpiac rezystor w szereg z glosnikeim, ale trzeba wowczas wykonac nowa zwrotnice zaprojektowana specjalnie dla tej rezystancji. Jesli jednak chcialoby sie poeksperymentowac to za kazdym razem trzeba robic nowa zwrotnice. Dlatego dzielniki napiecia sa lepsze, umozliwiaja dowolna konfigoracje bez koniecznosci robienia nowej zwrotnicy.

2. Program ma ulatwic zycie, ale nie bedzie za nas myslal.

No to tera wiesz co by sie stalo jakbys do swojej zwrotnicy od ESK165 wpiol rezystorek 2,2ohma w szereg z HT18 :D

a swoja droga fajny ten programik, mozesz mi go przeslac?? FabioW@wp.pl
Pozdroofka, FabioW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sty 2005, 09:55
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323F 1.8 '91

Postprzez Paweł » 26 sty 2005, 16:38

FabioW napisał(a):Program policzyl o ile spadnie efektywnosc wysokotonowca, ale nie uwzglednil tego ze zmieni sie rezystancja calego ukladu, co w konsekwencji doprowadzi do rozstrojenia zwrotnicy i uszkodzenia glosnika.

FabioW napisał(a):2. Program ma ulatwic zycie, ale nie bedzie za nas myslal.

FabioW napisał(a):No to tera wiesz co by sie stalo jakbys do swojej zwrotnicy od ESK165 wpiol rezystorek 2,2ohma w szereg z HT18

W tym programie rezystor mozna wstawic na dwa sposoby. Raz jako fragment zwrotnicy (i to przedstawiaja moje wykresy), a raz jako dodatkowa opornosc, wynikajaca np. z opornosci przewodow polaczeniowych, etc. Mysle wiec, ze wykresy rysuje zgodnie z prawda. Powiem nawet wiecej, bierze on pod uwage nie rezystencje cewki, a jej impedancje (ktora ponizej 2kHz zaczyna gwaltownie rosnac), a wynikiem jest modyfikacja rzeczywistej charakterystyki glosnika. Dlatego mysle, ze wykresy sa blizsze rzeczywistosci od prostego obliczenia granicy ciecia. Oczywiscie jesli dobrze to rozumiem, bo jak napisalem zaczalem o tym powaznie myslec dopiero od kilku dni. :)

Jest tez mozliwosc zrobienia, jak piszesz, dzielnika napiecia, ale eksperymentalnie doszedlem do tego, ze mozna uproscic modyfikacje.

Zalaczam wykresy teoretyczne, powstale w wyniku obliczen wylacznie na podstawie paramterow T-S. Nalozone sa wyniki z rezystorem w szeregu i bez.
Obrazek

Probowalem stosowac glosniki teoretyczne (bo ten program chyba nie rysuje charakterystyk samych zwrotnic), ale dokladanie rezystora 2.2Ohm praktycznie nic nie zmienialo, tj. roznica podoba jak na powyzszym wykresie. Program do bani, czy blad w obliczeniach? :|

Pozdrawiam.

P.S.
FabioW napisał(a):a swoja droga fajny ten programik, mozesz mi go przeslac??

Masz moze jakis serwer FTP? 11MB

Tutaj schemat filtrow:
Obrazek
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Xionc » 27 sty 2005, 08:46

No przecież ten program uwzględnił te dodatkowe 6.2 Ohm...

C1=112500/(6,2*3500)=5,18 czyli po znormalizowaniu 4,7 uF

... tak mi sie przynajmniej wydawało póki nie policzyłem L1

L1=(225*6,4)/3500 = 0,41 mH

a w obliczeniach programu jest 0,22 czyli tyle, ile wychodzi dla 4 Ohm... To już zupełnie mnie zdezorientowało. No, chyba że to działanie specjalne mające na celu wyrównac charakterystykę (?????) Ale to już nie będzie filtr Butterwortha tylko "jakiś".

Panowie, co o tym myślicie :| ? Jak wróce do domu to wezmę mądrą książkę i zobacze, może tak się robi...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Paweł » 27 sty 2005, 10:16

Xionc napisał(a):No przecież ten program uwzględnił te dodatkowe 6.2 Ohm...

C1=112500/(6,2*3500)=5,18 czyli po znormalizowaniu 4,7 uF

... tak mi sie przynajmniej wydawało póki nie policzyłem L1

L1=(225*6,4)/3500 = 0,41 mH

a w obliczeniach programu jest 0,22 czyli tyle, ile wychodzi dla 4 Ohm... To już zupełnie mnie zdezorientowało.

Wartosci LC, ktore sa podane na schemacie, to sa fabryczne filtry Hertza. Wykresy sa wlasnie dla nich (plus opcjonalny rezystor w szeregu).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Paweł » 27 sty 2005, 12:23

Wracajac na chwile do tematu, chodzilo mi o zabawe podobna do tej:

http://barieradzwieku.pl/montaze/bmw_x3/x3.htm
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Xionc » 27 sty 2005, 15:28

tco_tm napisał(a):Wartosci LC, ktore sa podane na schemacie, to sa fabryczne filtry Hertza. Wykresy sa wlasnie dla nich (plus opcjonalny rezystor w szeregu).


No to mnie zamordowałeś :|
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje