Strona 8 z 9

PostNapisane: 18 lis 2014, 17:26
przez Xionc
Musiałbyś poszukać po prosty rozpisek wtyczek, ale 99,99% będzie pasował tylko wzmacniacz od M3.

PostNapisane: 18 lis 2014, 18:52
przez dyssek
Czyli jak rozumiem teoretycznie jest to do podłączenia i będzie działać ? Kwestia czy na oryginalnych kościach czy samoróbka tak ?

PostNapisane: 18 lis 2014, 21:04
przez airbob
Coś tu się kupy nie trzyma. Jeśli w aucie jest system bose i brakuje w nim wzmacniacza to nie ma opcji żeby cokolwiek grało a nie że gra cicho.

Wzmacniacz od RX8 na pewno nie jest do zaadoptowania. Tam jest zupełnie inna architektura systemu, do tego wzmacniacza dochodzą jeszcze dwa moduły kolejnych wzmacniaczy montowanych w drzwiach.

PostNapisane: 19 lis 2014, 00:27
przez dyssek
Więc może opisze problem.
Pod siedzeniem kierowcy brak wzmacniacza (choć ewidentnie kiedyś był, nawet jest naklejka jaki model BP6L 66 920), wyjście na dwie kości do wzmacniacza jest. Pod siedzeniem pasażera natomiast jest sub który niestety nie gra, tak samo zresztą jak głośniki w słupkach.

z rzeczy które działają to głośniki w drzwiach przód i tył, niestety po odkręceniu na maxa głośniki po prostu grają... cicho :/


Jakieś rady ?

PostNapisane: 19 lis 2014, 11:32
przez airbob
Skoro coś tam gra (a nie powinno) to ja mam taką teorię spiskową.
Był wzmacniacz i się zepsuł (coś ostatnio jest pomór tych wzmacniaczy bose)
Ktoś go wymontował i prawdopodobnie przerobił instalację aby coś tam grało. Jest taka możliwość ponieważ do radia bose można podłączyć bezpośrednio głośnik i będzie to grało ale bardzo cicho.

Są trzy wyjścia z sytuacji ale we wszystkich trzeba sprawdzić stan instalacji i usunąć przeróbki które zostały wprowadzone.
1. zakupić oryginalny wzmacniacz (najprostsze rozwiązanie)
2. wymienić radio na zwykłe bez bose (wtedy niestety sub nie będzie pracował) wtedy można pozostawić te modyfikacje w instalacji o ile są poprawnie wykonane.
3. wyprowadzić z radia wyjścia RCA i zamontować "cywilny" wzmacniacz. Niestety trzeba wykonać od nowa całe okablowanie do niego, zwłaszcza zasilanie.

PostNapisane: 19 lis 2014, 11:55
przez dyssek
Ok, w sumie ta "teoria spiskowa" ma ręce i nogi.
Jeśli chodzi o rozwiązanie problemu to skłaniałbym się do opcji pierwszej czyli zakup oryginalnego wzmacniacza.
Tylko teraz potrzebowałbym schematu żeby odkręcić zmiany jakie były wprowadzone w instalacji audio. Czy ma ktoś coś takiego?

PostNapisane: 25 lis 2014, 23:11
przez dyssek
airbob napisał(a):Skoro coś tam gra (a nie powinno) to ja mam taką teorię spiskową.
Był wzmacniacz i się zepsuł (coś ostatnio jest pomór tych wzmacniaczy bose)
Ktoś go wymontował i prawdopodobnie przerobił instalację aby coś tam grało. Jest taka możliwość ponieważ do radia bose można podłączyć bezpośrednio głośnik i będzie to grało ale bardzo cicho.


Rzeczywiście kość która wychodziła do wzmacniacza była zmostkowana

airbob napisał(a):Wzmacniacz od RX8 na pewno nie jest do zaadoptowania. Tam jest zupełnie inna architektura systemu, do tego wzmacniacza dochodzą jeszcze dwa moduły kolejnych wzmacniaczy montowanych w drzwiach.


Zaryzykowałem i kupiłem za grosze od RX8 i... działa :) – to tak dla potomnych :)

PostNapisane: 26 lis 2014, 00:59
przez airbob
Może i gra ale system audio w rx8 ma zupełnie inną architekturę (ma jeszcze 2 dodatkowe wzmacniacze) nie wspominając o korekcji pod kontem akustyki kabiny wprowadzanej przez procesor sygnałowy wbudowany we wzmacniacz. Dodatkowo do wzmacniacza podłączony jest mikrofon który mierzy to co się dzieje w kabinie a program obróbki jest napisany pod konkretne auto. Nie wiem co siedzi wewnątrz wzmacniacza z m3 ale właśnie robię "doktorat" ze wzmacniaczy M6 2008-,RX8, MX5 i wszystkie mimo takiej samej obudowy i czasem zbieżności wtyczek, są zupełnie różne.

Czy na tym wzmacniaczu z rx8 regulacja L/P i F/R działają poprawnie ?

PostNapisane: 2 gru 2014, 19:14
przez dyssek
airbob napisał(a):Czy na tym wzmacniaczu z rx8 regulacja L/P i F/R działają poprawnie ?

Tak, wszystko ok.

PostNapisane: 3 gru 2014, 01:12
przez airbob
Równolegle na forum wałkujemy temat wzmacniacza w m3 w której po podłączeniu wzmacniacza z rx-8 nie działa sub.
viewtopic.php?f=28&t=177113&p=2954158#p2954158

Re: Podłączenie wzmacniacza do radia bez systemu Bose

PostNapisane: 9 sty 2015, 13:49
przez Mr_Bartek
Czy opis z tego postu: viewtopic.php?p=2556821#p2556821 jest poprawny czy jest lepszy sposób na wyciągnięcie RCA z radia?

PostNapisane: 11 lut 2015, 08:11
przez jazda_mike
Witam.
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc odświeże trochę ten temat. Czytałem dość dużo na różnych forach i aż mi się w głowie pomieszalo:–/ mazda 6 2004 rok kombi z systemem bose, chciałbym do orginalnego radia podłączyć Wzmacniacz(nie bose) i ze wzmacniacza na głośniki przód i jakiś subwoofer. Jak uzyskać sygnał na wzmacniacz? Remote wyczytałem skąd wziąć. Zasilanie wiadomo z aku.


Jedni piszą że trzeba się dolutowac do oryginalnego radia inni że podłączyć do kostki pod fotelem zamiast oryginalnego wzmacniacza bose.

Szkoda że nie jest tak łatwo jak w autach VW.. Zmiana radia proste połączenie i po sprawie. Ale nie były by przy tym aż tyle zabawy;–)

PostNapisane: 17 lut 2015, 00:30
przez bladson
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu skoro tu praktycznie wszystkie odpowiedzi są, jednak mam kilka niejasności i prosiłbym o odpowiedź:

1. Przy podpinaniu tego całego adaptera dzięki któremu będę miał wejścia na kable od wzmacniacza wpinam się jak rozumiem pod głośniki tylne (bynajmniej do takich wniosków doszedłem), czy mam wpinać się ucinając kable od tych głośników, czy mogę odizolować i wpiąć się bezpośrednio w nie. Może warto byłoby je zachować?
2. Dzisiaj orientowałem się u mnie w mieście kto by mi ewentualnie wyprowadził kable do wzmaka bezpośrednio z radia, za bardzo nie chcą tego robić, a że zależy mi na czasie to chyba kupię jutro adapter i spróbuję tym sposobem. Widziałem jednak na którejś stronie dosyć niezłe zdjęcia jak to wykonał któryś z użytkowników i mam jednego gościa który by się podjął i mi to zrobił. Rozumiem że tam jest to wpięte pod kanały głośników, ale czy tak to będzie działać? Ktoś próbował? Konkretnie chodzi mi o post użytkownika Karol556 z 4 strony.
3. Widziałem na jednej ze stron opis który kabel w kostce do czego idzie, ale jakby ktoś kumaty na szybko wyjaśnił laikowi pod co się wpinać tym adapterem byłbym wdzięczny.
4. Tutaj trochę z innej bajki, Radio przycina mi płyty czyścić laser czy wymieniać, jeżeli czyścić to czy jest prosty patent na taką operacje?

Z góry dziękuję za odpowiedź :)

Re: Podłączenie wzmacniacza do radia bez systemu Bose

PostNapisane: 17 lut 2015, 08:50
przez Pioteq25
Nie lepiej zagadać z kolegą airbob – wyczyści, nasmaruje i wyprowadzi wyjścia.

PostNapisane: 22 lut 2015, 18:43
przez bladson
Wysyłka nie wchodziła w grę dlatego nawet nie pytałem :) Jakoś sam podołałem i podpiąłem to wszystko sam na adapterze. Powiem wam że temat jest banalny do ogarnięcia, przerabiałem temat podpinania skrzyni w samochodzie w kilku autach i Mazda jest wybitnie łatwa w rozbieraniu itd. Jedyny problem miałem z wyjściem kabla do akumulatora, ale jak już doszedłem gdzie się przebić to poszło całkiem gładko. Robiłem to na adapterze bo wszędzie odradzali mi grzebanie przy radiu, nawet w firmie u mnie w mieście zajmującym się tylko i wyłącznie car audio polecili adapter. Robią instalacje i są dobrzy więc im ufam, według nich do zwykłej skrzyni nie trzeba robić żadnych cudów. Audiofilem nie jestem i jak dla mnie dźwięk jest zadowalający. Wszystko co potrzebne znaleźć można w internecie, filmy, schematy kabli w kostce, naprawdę banalna robota, a satysfakcja ze zrobienia tego samemu jest naprawdę wielka.

PostNapisane: 23 lut 2015, 00:17
przez airbob
bladson napisał(a):w firmie u mnie w mieście zajmującym się tylko i wyłącznie car audio polecili adapter


Bo to najprostsze rozwiązanie. Komu się teraz chce wysilać i grzebać w radiu, wstawia się gotowy adapter i jakoś to tam gra ;)

Re: Podłączenie wzmacniacza do radia bez systemu Bose

PostNapisane: 14 sty 2016, 17:36
przez dobrzyn22
sytuacja u mnie jest taka – mam problem z wyciszającymi się głośnikami( w tym momencie zapala się/mruga kontrolka PROTECT ), które podłączone są do wzmacniacza. Nie będę opisywał jak to jest wszystko podłączone, ponieważ na tym etapie to niepotrzebne – metodą kolejnego odłączania przewodów od wzmaka dotarłem do wniosku, że problem występuje już na etapie, kiedy są do niego podłączone dopiero przewody zasilające ( standardowo : +12V, REM, GND). Dla sprawdzenia poprawności podłączenia przewodów zrobiłem następujące rzeczy:

* kontrola poprawności połączeń (punkty podłączenia rozkręcone i skręcone powtórnie)
* kabel masowy ( zmieniłem, dając go w inne miejsce do karoserii)
* dla eliminacji ew.problemu z przewodem Remote – odłączyłem go zupełnie, podłączając na czas testów w to miejsce 12V z aku.
* sprawdzone napięcie – na postoju ok.12,6V, po odpaleniu – 13, 82..13,89 (waha się)
* nie udało mi się jeszcze tylko sprawdzić napięcia przy zapalonej kontrolce protect...

Wszystko się włącza i pięknie gra...ale tylko na postoju z wyłączonym silnikiem...

Problem zapalającej się kontrolki protect pojawia się po odpaleniu auta ( nie od razu) – najczęściej jak lekko muskam pedał gazu

Czy ktoś miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną ??

PostNapisane: 14 sty 2016, 17:50
przez Sonek
Nie spotkałem się, ale problem może być z alternatorem albo regulatorem napięcia przynajmniej tak mi się wydaje. Jak tam reszta elektroniki?

PostNapisane: 14 sty 2016, 18:07
przez airbob
Rozumiem że jak silnik jest zgaszony to nie ma żadnego problemu z odsłuchem i to niezależnie czy gramy cicho czy głośno ?
Jeśli tak to wydaje mi się że problem może być w przetwornicy wzmacniacza która nie radzi sobie w przypadku wyższego napięcia zasilania. Jaki to wzmacniacz ?

PostNapisane: 14 sty 2016, 18:43
przez dobrzyn22
airbob napisał(a):Rozumiem że jak silnik jest zgaszony to nie ma żadnego problemu z odsłuchem i to niezależnie czy gramy cicho czy głośno ?

nie ma problemu żadnego...
airbob napisał(a):Jaki to wzmacniacz ?

Focal FPS2160
Sonek napisał(a):problem może być z alternatorem albo regulatorem napięcia

sprawdziłem raz jeszcze napięcia, osobno na aku i osobno na zaciskach wzmacniacza:

* silnik zgaszony: aku 12,51V; wzmacniacz 12,45V
* silnik odpalony: aku 13,92-13,97; wzmacniacz 13,87-13,94
* silnik odpalony, wciskam gaz: aku13,95-14,2; wzmacniacz 13,92-14,1

Sprawdziłem też na odpalonym silniku i włączonej klimie – w momencie jak załącza się klima, napięcie spada do ok. 12,8.

Co ciekawe – udało mi się zmierzyć napięcie przy zapalaniu się kontrolki protect ( pulsowałem pedałem gazu) – o dziwo nie pojawiają się wtedy praktycznie żadne anomalie ( praktycznie nie widać różnicy w stosunku do pomiarów, kiedy Protect się nie świeci)