Podłączenie wzmacniacza do radia bez systemu Bose
Święta racja. Z radia wychodzi sygnał wzmocniony a później tłumimy go za pomocą rezystorów tak naprawdę . Ale cóż począć jeżeli w radiu nie posiadamy wyjścia LO. Chyba żeby rozebrać radio i znaleźć wyjścia z przedwzmacniacza i wtedy można dorobić gniazda cinche na obudowie tylniej albo bezpośrednio do radia ( konektor to też słabe gniowo, najważniejsza rzecz to ekran aby nie było przydźwięku).
CLAU Mazdy są dobrze wytłumione ale jeszcze pomyśl o wytłumieniu dodatkowym drzwi. Tweetery wsadzasz do słupka czy do trójkata przy lusterku?
CLAU Mazdy są dobrze wytłumione ale jeszcze pomyśl o wytłumieniu dodatkowym drzwi. Tweetery wsadzasz do słupka czy do trójkata przy lusterku?
-
Paweł_Radom
Kupiłem rolkę 7mb GMS 07XL i tym będą dokładnie wygłuszone wnęki drzwi a następnie zaklejone całe drzwi szczelnie na zewnątrz od strony boczka. Głośnik na dystansie mdf uszczelnionym taką matą piankową.
Tweeter został wklejony w trójkątną zaślepkę lusterka od systemu Bose. Kable sygnałowe będą na podstawie kabla Adam Hall 2x 1,5mm2 i do tego skręcone konektory RCA.
Za radiem zastosuję konwerter hi-lo RCA Sinuslive no chyba, że lepiej lutować kabel sygnałowy 1,5mm2 do tych kabelków od radia – w sumie to te drugie rozwiązanie byłoby lepsze bo i tak wzmacniacz jaki znajdę będzie na 90% przyjmował sygnał hi.
Tweeter został wklejony w trójkątną zaślepkę lusterka od systemu Bose. Kable sygnałowe będą na podstawie kabla Adam Hall 2x 1,5mm2 i do tego skręcone konektory RCA.
Za radiem zastosuję konwerter hi-lo RCA Sinuslive no chyba, że lepiej lutować kabel sygnałowy 1,5mm2 do tych kabelków od radia – w sumie to te drugie rozwiązanie byłoby lepsze bo i tak wzmacniacz jaki znajdę będzie na 90% przyjmował sygnał hi.
Myśle że przy takim nakładzie finansowym powinieneś rozważyć opcję wymiany radia z non-BOSE na BOSE. Uzyskasz sygnał ktorego nie musisz na siłe tłumić. Koszt używanego radia razem z całym przednim panelem to ok 200-250 pln. Wystarczy wpiąć się w przewody i dobrym, pożądnie ekranowanym przewodem RCA doprowadzić sygnał do wzmacniacza. Sam wybralem tę opcje bo też właśnie jestem na etapie wymiany audio. Pozdro
- Od: 16 lut 2013, 17:25
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2004 136 km (GG / GY)
Paweł_Radom napisał(a):Z radia wychodzi sygnał wzmocniony a później tłumimy go za pomocą rezystorów
Tak to racja ale to nie jest aż takie złe.
Najgorszą sprawą jest to, że sygnał jest już po końcówce mocy gdzie został znacznie "skatowany" i posiada dość duże zniekształcenia których nie ma sygnał przed końcówką. Im głośniej tym te zniekształcenia rosną i jest to zależność logarytmiczna. To charczenie które słyszycie w głośnikach przy głośnym słuchaniu to w dużej mierze zniekształcenia końcówki mocy a nie to że głośniki są zbyt słabe.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Skipper napisał(a):Myśle że przy takim nakładzie finansowym powinieneś rozważyć opcję wymiany radia z non-BOSE na BOSE. Uzyskasz sygnał ktorego nie musisz na siłe tłumić. Koszt używanego radia razem z całym przednim panelem to ok 200-250 pln. Wystarczy wpiąć się w przewody i dobrym, pożądnie ekranowanym przewodem RCA doprowadzić sygnał do wzmacniacza. Sam wybralem tę opcje bo też właśnie jestem na etapie wymiany audio. Pozdro
A jak wygląda radio Bose bo sądziłem, że radyjo zawsze jest to samo lub poliftowe i przy Bose albo są lepsze głośniki zasilane wzmacniaczem Bose, albo ich nie ma i są standardowe elipsy.
Podaj mi przykład dobrze ekranowanego przewodu sygnałowego radio->wzmacniacz do zarobienia w rca.
I to ekranowanie kabli głośnikowych to chyab raczej audio-voodoo no chyba, że powinienem wszystko połączyć na ekranowanej Suprze po 50zł za metr. Ale takie rzeczy to tylko w Erze – Mazda póki co zasłużyła conajwyżej na dumnie i szumnie brzmiącego Adama Halla
Radio BOSE i non-BOSE z zewnątrz wygląda identycznie... ja trafilem BOSE ze zmieniarką na 6 CD(zmieniarka jest wewnatrz radia). Zabawa zaczyna się na wyjściu z radia:
-nan-BOSE ma już wbudowany wzmacniacz i podaje wzmocniony sygnał bezpośrednio na katastrofalne elipsy (przod i tył)
-BOSE na wyjściu ma nie wzmocniony sygnal niczym nie katowany i gotowy na wejście do porządnej jednostki wzmacniającej
Odnośnie przewodu RCA wszystko zależy od miejsca gdzie wzmacniacz chcesz umiejscowić... im bliżej radia tym stać Cię będzie na lepszy przewod. Ja montuje wzmacniacz w bagażniku więc decyzja padła na Kicx KCA06 4x RCA 5m – jak masz więcej funduszy to znajdziesz jeszcze ciekawsze przewody ale myśle że ten w zupełności wystarczy. Co do przewodow Adama Halla też je kupiłem – 2,5mm2 od wzmacniacza do głośnikow (22 mb). PS. O ekranowanych przewodach głośnikowych nie było mowy
Pozdro
-nan-BOSE ma już wbudowany wzmacniacz i podaje wzmocniony sygnał bezpośrednio na katastrofalne elipsy (przod i tył)
-BOSE na wyjściu ma nie wzmocniony sygnal niczym nie katowany i gotowy na wejście do porządnej jednostki wzmacniającej
Odnośnie przewodu RCA wszystko zależy od miejsca gdzie wzmacniacz chcesz umiejscowić... im bliżej radia tym stać Cię będzie na lepszy przewod. Ja montuje wzmacniacz w bagażniku więc decyzja padła na Kicx KCA06 4x RCA 5m – jak masz więcej funduszy to znajdziesz jeszcze ciekawsze przewody ale myśle że ten w zupełności wystarczy. Co do przewodow Adama Halla też je kupiłem – 2,5mm2 od wzmacniacza do głośnikow (22 mb). PS. O ekranowanych przewodach głośnikowych nie było mowy
Pozdro
- Od: 16 lut 2013, 17:25
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2004 136 km (GG / GY)
Jakieś numery katalogowe tego radia ? Bo na allegro ciężko się dogadać i większość sprzedających nawet nie wie co ma.
Z przewodami nie ma co u mnie wydziwiać bo to nie jest car audio za kilka tysięcy więc spokojnie starczy mi to co mam. Muszę mieć potem furtkę aby mieć co poprawiać i ulepszać
Z przewodami nie ma co u mnie wydziwiać bo to nie jest car audio za kilka tysięcy więc spokojnie starczy mi to co mam. Muszę mieć potem furtkę aby mieć co poprawiać i ulepszać
[quote="Skipper"]Radio BOSE i non-BOSE z zewnątrz wygląda identycznie... ja trafilem BOSE ze zmieniarką na 6 CD(zmieniarka jest wewnatrz radia). Zabawa zaczyna się na wyjściu z radia:
-nan-BOSE ma już wbudowany wzmacniacz i podaje wzmocniony sygnał bezpośrednio na katastrofalne elipsy (przod i tył)
-BOSE na wyjściu ma nie wzmocniony sygnal niczym nie katowany i gotowy na wejście do porządnej jednostki wzmacniającej
– a co z opornoscia? bo z tego co mi wiadomo bose jest na 2 ohmy, non bose na 4 jesli mam racje tak glosniki tez do wymiany bo przy glosniejszej muzie moga sie spalic.
-nan-BOSE ma już wbudowany wzmacniacz i podaje wzmocniony sygnał bezpośrednio na katastrofalne elipsy (przod i tył)
-BOSE na wyjściu ma nie wzmocniony sygnal niczym nie katowany i gotowy na wejście do porządnej jednostki wzmacniającej
– a co z opornoscia? bo z tego co mi wiadomo bose jest na 2 ohmy, non bose na 4 jesli mam racje tak glosniki tez do wymiany bo przy glosniejszej muzie moga sie spalic.
- Od: 8 cze 2013, 17:05
- Posty: 17
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 6 GG/HB 1.8 benzyna 120 km
Impedancja głośników jest głównie istotna dla wzmacniacza. Nie każdy wzmacniacz jest przystosowany do głośników 2ohm. Głośnik o mniejszej impedancji będzie bardziej podatny na spalenie, ale wyciągnie więcej watów ze wzmacniacza i tym samym zagra głośniej.
Wszystko ok, ale co ze sterowaniem tego radia? Będzie dość utrudnione.
qnek napisał(a):a co powiecie na montaz radia 1 din w schowku pasazera? mam wypasiowe radio clariona z poprzedniego samochodu i po 1 – wiem ze gra lepiej niz bose, po 2 ma wszystko co potrzeba.
Miałem dość wysoki model Alpine i po 3 latach go sprzedałem praktycznie bez straty – też je chciałem zamontować ale bez sensu jest rezać w kierownicy aby działało sterowanie. Jak nie planujesz zawodów car audio to wydaje mi się, że ori radio Mazdy Cie zadowoli po podłączeniu wzmacniacza i lepszych głośników.
Skipper napisał(a):-BOSE na wyjściu ma nie wzmocniony sygnal niczym nie katowany i gotowy na wejście do porządnej jednostki wzmacniającej
Zapomniałeś tylko dodać, że z radia BOSE wychodzi sygnał symetryczny. Jak to zamierzasz podłączyć? masz wzmacniacz z takim wejściem?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Dziś udało mi się w końcu zebrać i podłączyłem wzmacniacz napędzajacy suba, sygnał wziąłem z przednich głośników i wszystko fajnie działa tylko zastanawia mnie jeden fakt, jakim cudem tylne głośniki w drzwiach zostały też wzmocnione i grają tak samo jak przednie (jakieś cuda?). Dodam że sygnał remote wziąłem z radia (ten sam który idzie do systemu bosse). Jestem w szoku...
Wysłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
Wysłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2
A ja mam problem z podłączeniem wzmacniacza, cały dzień się mordowałem i nic. Mam non bose system... Podłączam hi-low konwenter http://www.sklep.audiobas.pl/pl/p/Sinuslive-Adapter-RCA-HL-406/64 pod kabelki prowadzące do kostki, które przeciąłęm ( czerwony, biały/ niebieski, żółty) zgodnie z tym rysunkiem http://www.docstoc.com/docs/document-preview.aspx?doc_id=45900664, uziemienie od konwentera do czarnego grubego kabla w kostce, natomiast do kabli które przeciąłem głośniki, ale wzmacniacz nie chce odpalić. Czy we wzmacniaczu powinna się zapalić lampka jeśli podłączy się go tylko pod akumulator? Wyczytałem gdzieś przed chwilą że trzeba podłączyć konwenter RCA pod tylne głośniki, żeby otrzymać sygnał...
1. Czy we wzmacniaczu powinna się zapalić lampka jeśli podłączy się go tylko pod akumulator?
2. Czy REMOTE ma jakieś znaczenie przy uruchomieniu wzmacniacza?
Nie wiem co źle robię, dodam że w poprzednim aucie sam instalowałem ten wzmacniacz i wszystko działało, ale tam było normalne radio... Może ktoś pomoże, przewertowałem już internet i nic...
1. Czy we wzmacniaczu powinna się zapalić lampka jeśli podłączy się go tylko pod akumulator?
2. Czy REMOTE ma jakieś znaczenie przy uruchomieniu wzmacniacza?
Nie wiem co źle robię, dodam że w poprzednim aucie sam instalowałem ten wzmacniacz i wszystko działało, ale tam było normalne radio... Może ktoś pomoże, przewertowałem już internet i nic...
- Od: 2 paź 2009, 19:09
- Posty: 35
- Skąd: Kraśnik
- Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.
wałkowane na forum nie raz .
1. lampka sie zapali na pewno bo będzie pod zasilaniem, nie ważne czy podasz sygnał czy nie.
2.remote to jest zazwyczaj sygnał po załączeniu się radia/jednostki sterującej czyli taki dodatkowy plus coś jak przypadku automatycznej anteny w samochodzie. wpływ ma bo bez niego wzmacniacz nie działa.
pozdr
ps. na bank coś źle podłączyłeś. nie możliwe żeby podłączyć 4 przewody + czarną masę pod dwukanałowy konwerter gdzie wystarczy 3 lub 4 max.
zrób fotki najlepiej
1. lampka sie zapali na pewno bo będzie pod zasilaniem, nie ważne czy podasz sygnał czy nie.
2.remote to jest zazwyczaj sygnał po załączeniu się radia/jednostki sterującej czyli taki dodatkowy plus coś jak przypadku automatycznej anteny w samochodzie. wpływ ma bo bez niego wzmacniacz nie działa.
pozdr
ps. na bank coś źle podłączyłeś. nie możliwe żeby podłączyć 4 przewody + czarną masę pod dwukanałowy konwerter gdzie wystarczy 3 lub 4 max.
zrób fotki najlepiej
tomek
- Od: 25 sie 2011, 18:36
- Posty: 729 (2/7)
- Skąd: Gosport UK/ Świdwin PL
- Auto: M6 Wagon TS GY LF 2.0 benz 2003
M6 GH L5 estate 2.5 sport (170KM)
M6 GH Sport Galaxy Grey
mentol podłącz remote ze wzmacniacza do niebiesko/czarnego przewodu w kostce pin 10. Wzmacniacz będzie się załączał jak kluczyk będzie na pierwszym stopniu lub zapłonie.
Pod tylne głośniki nie podłącza się konwertera, bo dźwięk jest obcięty w bas i sopran. Dodatkowo jest trochę ciszej ustawiony.
Pod tylne głośniki nie podłącza się konwertera, bo dźwięk jest obcięty w bas i sopran. Dodatkowo jest trochę ciszej ustawiony.
wzmacniacz działa, i głośnik też, lecz gra gorzej od fabrycznych z tyłu, jakby go zasilało radio (wczesniej sprawdzałem jak zagra sam głosnik bez wzmaka).
Uziemienie od konwertera podłączam do grubego czarnego kabla w kostce (tzn. tylko go tam wciskam, może to jest problemem ze tak slabo gra bo nie ma uziemienia konwerter), jak reguluje pokrętłem na konwerterze od głośności to reaguje.
Od konwertera podłączyłem tylko 3 kabelki z 5 (2 do kostki\kabli wychodzących od radia, lewy głośnik i GND), do drugiego głośnika nie podłączone, ale chyba to nie ma znaczenia...
http://imageshack.us/photo/my-images/34/y2d.JPG/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/hds4.jpg/
Głośnik PowerBass es-6c, wzmacniacz alpine 3548 chyba, dwukanałowy 2x60
Uziemienie od konwertera podłączam do grubego czarnego kabla w kostce (tzn. tylko go tam wciskam, może to jest problemem ze tak slabo gra bo nie ma uziemienia konwerter), jak reguluje pokrętłem na konwerterze od głośności to reaguje.
Od konwertera podłączyłem tylko 3 kabelki z 5 (2 do kostki\kabli wychodzących od radia, lewy głośnik i GND), do drugiego głośnika nie podłączone, ale chyba to nie ma znaczenia...
http://imageshack.us/photo/my-images/34/y2d.JPG/
http://imageshack.us/photo/my-images/9/hds4.jpg/
Głośnik PowerBass es-6c, wzmacniacz alpine 3548 chyba, dwukanałowy 2x60
- Od: 2 paź 2009, 19:09
- Posty: 35
- Skąd: Kraśnik
- Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.
Zrobiłeś błąd bo wyjścia na głośniki nie mają wspólnej masy. Końcówka mocy wbudowana w radio pracuje w mostku – poszukaj na sieci, bo nie chcę tu robić wykładu
Jak chcesz żeby to zagrało, to podłączasz wszystkie przewody z radia do konwertera, a nie tylko trzy.
"Uziemienie" konwertera musi być na sztywno podłączone z masą wzmacniacza i radia.
Generalnie taki konwerter to spory kompromis w jakości i zawsze najlepiej wyciągnąć gniazda RCA bezpośrednio z radia. Omija się w ten sposób końcówkę mocy wbudowaną w radio, która wprowadza do sygnału swoje zniekształcenia i szumy. Przy okazji rozebranego radia trzeba wyłączyć filtry dolno i górnoprzepustowe i domyślnie włączony loudness.
Różnice takich rozwiązań w brzmieniu można porównać od analogowej kasety i płyty CD
Jak chcesz żeby to zagrało, to podłączasz wszystkie przewody z radia do konwertera, a nie tylko trzy.
"Uziemienie" konwertera musi być na sztywno podłączone z masą wzmacniacza i radia.
Generalnie taki konwerter to spory kompromis w jakości i zawsze najlepiej wyciągnąć gniazda RCA bezpośrednio z radia. Omija się w ten sposób końcówkę mocy wbudowaną w radio, która wprowadza do sygnału swoje zniekształcenia i szumy. Przy okazji rozebranego radia trzeba wyłączyć filtry dolno i górnoprzepustowe i domyślnie włączony loudness.
Różnice takich rozwiązań w brzmieniu można porównać od analogowej kasety i płyty CD
Zrobiłeś błąd bo wyjścia na głośniki nie mają wspólnej masy. Końcówka mocy wbudowana w radio pracuje w mostku – poszukaj na sieci, bo nie chcę tu robić wykładu
Podłączyłem potem wszystkie, ale i tak nie działało tak jak trzeba, przez złe podłączone uziemienie konwertera...
"Uziemienie" konwertera musi być na sztywno podłączone z masą wzmacniacza i radia.
Czyli trzeba dodatkowo do wzmacniacza przeciągnąć uziemienie od konwertera, na to nigdy bym nie wpadł.
Jak to zrobić?Przy okazji rozebranego radia trzeba wyłączyć filtry dolno i górnoprzepustowe i domyślnie włączony loudness.
Póki co złożyłem tyle o ile to wszystko i muszę kogoś znaleźć w Lublinie kto mi wyciągnie RCA z radia. Może jakieś polecane warsztaty car-audio? Bo sam temu nie podołam jednak
- Od: 2 paź 2009, 19:09
- Posty: 35
- Skąd: Kraśnik
- Auto: Mazda 6, 1.8 GG, 2002 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje