Zakłucenia od silnika

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez bikus » 12 mar 2008, 01:27

to wogole nie jest wybitne radio a co tu mowic o audiofilii :D jutro bede mial moze chwile to pokombinuje z tym tak jak mowiles Maroq... i dam znac
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez dziubek » 19 mar 2008, 09:19

cześć

Czytałem sobie twój temacik i dołączę do wypowiedzi ze główną przyczyna będzie radio ( nie najwyższych lotów) skoro po podpięciu jvc ucichło a czemu u ciebie słychać a u niego nie może być tak ze ty masz już zużyty alternator np. zjechane szczotki które iskrzą albo podeschnięty kondensator a kolega ma to w lepszym stanie i jest cisza a filtr w jvc niweluje twoje zakłócenia.
Możesz spróbować wpiąć na zasilanie radia filtr zrobiony samodzielnie . Przewód np. 2.5mm nawinięty na rdzeń ferrytowy plus kondensator min. te 4700uF i przed i za filtrem jakieś małe kondensatorki ceramiczne i zobaczyć efekt bo filtry z allegro to loteria tzn oparte na podobnej zasadzie ale niewiadomo jaki chińczyk był na zmianie i jak to wykonał.
Sprawdź jeszcze sam wzmacniacz czy tez łapie zakłócenia od zasilania tzn po odpinaj wszytko i zostaw włączony tylko wzmacniacz i włącz silnik czy tez będzie zakłócało czy nie i ewentualnie dopnij kable RCA tzn cinch ;) a nie podpięte pod radio czy pojawia się jakieś zakłócenia jeśli tak to albo kiepskie kable ewentualnie kable idą obok czegoś co powoduje zakłócenia jakieś zasilania lub wiązki od kompa jak pisali poprzednicy.

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez bikus » 30 mar 2008, 20:26

witam po jakims czasie... ostatnio mialem wkoncu chwile czasu i co zrobilem, podlaczalem radio bezposrednio pod aku, zmienialem kable RCA, podlaczylem tylko wzmak pod radio, podlaczylem radio i wzmak z jednego zrodla (zeby nie bylo ze wmzak ma jakas inna mase od radia...), sam wzmak tez wlaczalem... i co?? i NIC!!! dalej mam ten problem, i to tylko na subie, bo jak od 2 tygodni jezdze bez suba to w glosnikach nic nie buczy tylko sub daje konkretnie... i dochodze do wniasku ze padl mi filtr w radiu, a moja Mazda bardziej zakluca niz kumpla dlatego u niego nie bylo takich problemow, a u mnie na lepszym radiu problemy sa...


dziubek napisał(a):Możesz spróbować wpiąć na zasilanie radia filtr zrobiony samodzielnie . Przewód np. 2.5mm nawinięty na rdzeń ferrytowy plus kondensator min. te 4700uF i przed i za filtrem jakieś małe kondensatorki ceramiczne

a ten samorobiony filtr sie wpina na + czy jak? bo nie wiem gdzie to wpiac? i co to jest rdzen ferrytowy? :)
masz moze jakis schemat takiego filtra i podlaczenia go? bo ze schematem to sobie poradze...
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez mily200 » 31 mar 2008, 07:56

Rdzeń ferrytowy – magnetyczny element indukcyjny wykonany z ferrytu
kolega z 323 bg miał to samo a to wyleczyło ją
kondensatory 2200µF na 16V
cewka 60 zwojów drutu Φ1.5mm na rdzeniu ferrytowym ( ze starego radia )
nawinięte zwój obok zwoju w 2 warstwach
długość rdzenia okolo5cm sredniaca kolo 1cm
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:12
Posty: 1886 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat leon i mx-5

Postprzez bikus » 31 mar 2008, 10:36

ok czaje mniej wiecej, a ten rdzen moze byc okragly (taki z dziora w srodku – ala tranzystor toroidalny) czy prosty? a i prosze o schemat gdzie ten kondensator wpiac i jak mniemam podlaczyc to miedzy aku a radio? (tylko odkluca sie mase czy +?)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez Sqbi » 8 kwi 2008, 20:48

Ja obstawiam ze radio + akumulator. Tzn Radio może być wyczulone na większe bądź mniejsze napięcie (pomijam obciążenie) jak podłączałeś do qmpla tego nie było tak? sprawdź zasilanie na akumulatorze u siebie i u qmpla przynajmniej to będzie można wykluczyć.
P.S.
Nie słyszałem o takiej firmie radia :\
Dj Sqbi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2007, 12:38
Posty: 65
Skąd: Nadarzyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD

Postprzez japan » 12 cze 2008, 19:44

hey!dołączam się do tematu,bo mam podobny problem...w mojej madzi mam radio sony i na przodzie mam 2 głośniki bezpośrednio podpięte pod radio (i te grają czysto) natomiast tył idzie przez wzmaka i gwizdają jak ta lala :P podlączałem juz na 2 sposoby (RCA i high input)-bez zadnych zmian :| w ubiegłą niedzielę dorzuciłem do zestawu tubę...teraz to już wogóle nie da się słuchać :( gwizd w "rytm" pracy silnika jest głośniejszy od muzyki !! dodam,że czincze to nie chinszczyzna za 10zł,a + i – to solidnę,grubaśne plecionki z polskiej miedziawki i + prosto z aku,a masa z karoserii.macie jakiś pomysł jak to wyeliminować ?? tego kompletnie nie da się słuchać,a wydałem za całość sporo kaski i wszystko nóweczka,więc wymiana sprzętu nie wchodzi w grę :| pomóżcie proszę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Sqbi » 12 cze 2008, 21:43

Ale to tylko do radia jest podpięte?? może walnięty wzmak ? bo to wina bardziej 2 kanałów a nie całego systemu.
Dj Sqbi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2007, 12:38
Posty: 65
Skąd: Nadarzyn
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD

Postprzez japan » 13 cze 2008, 15:40

może jeszcze raz :) przednie głośniki są pod radio,a w tylnej połce przez wzmacniacz,tuba tez przez osobny (w radiu jest wyjscie na suba)tuba jest aktywna.nie gwizdają tylko przednie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez melkhior » 13 cze 2008, 16:30

Witam.

Też miałem takie gwizdanie (efekt turbo :)), czym większe obroty tym głośniej gwiżdżę. U mnie pomógł filtr masy (chyba tak to sie nazywa) zakładany na rca. Jest tego pełno na allegro.


Zakładaliśmy go też u bikusa i jemu też pomógł, tylko biedak nie może sie zabrać aby taki sobie kupić :D


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez japan » 13 cze 2008, 17:03

a jak się go montuje ?? to jest jakaś przelotka,kostka,czy co ?? i są rózne parametry,czy byle co wystarczy kupić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez melkhior » 13 cze 2008, 17:31

japan napisał(a):a jak się go montuje


http://www.allegro.pl/item378864349_hur ... macn_.html

Ja zamontowałem cos takiego. Podpoiłem go z tyłu do radia do wejść rca i do kabli które idą do wzmacniacza.
Jego montaż jest prosty jak budowa cepa. Na pewno sobie poradzisz. :)

japan napisał(a):i są rózne parametry,czy byle co wystarczy kupić


Chyba nie ma żadnych parametrów. Przynajmniej nie spotkałem się.



pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez japan » 13 cze 2008, 17:45

raczej nie martwie się o to czy sobie poradzę :P poprostu ciekawy jestem,bo jedną madzie już nagłaśniałem i nigdy nie spotkałem się z takim efektem...mam nadzieję,że można też podpiąć go przed wzmacniaczem,a nie tylko za radiem,bo za radiem mam bardzo mało miejsca,a jest tam już z 1,5 km przewodów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez melkhior » 13 cze 2008, 18:26

Z podpięciem obok wzmacniacza u mnie chodził idealnie. Postanowiłem podpiąć go jednak za radiem bo mnie w bagażniku denerwował, a że za radiem mam trochę miejsca to nie było problemu.


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez japan » 13 cze 2008, 22:06

czy mówisz,że to rozwiąże moj problem?kaszt nie jest duży,tylko żeby pomogło...w każdym razie dzięki za pomoc (chyba,że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez japan » 13 cze 2008, 22:06

japan napisał(a):czyli mówisz,że to rozwiąże moj problem?kaszt nie jest duży,tylko żeby pomogło...w każdym razie dzięki za pomoc (chyba,że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez melkhior » 13 cze 2008, 23:18

japan napisał(a):czy mówisz,że to rozwiąże moj problem?


U mnie były takie same objawy i pomogło, tak więc sadze że u ciebie tez powinno. Ale nic nie można powiedzieć na 100% póki sie nie sprawdzi. Najlepiej jakbyś mógł od kogoś pożyczyć i podłączyć na chwile. Wtedy byś miał 100% pewności.


pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez keczu » 15 cze 2008, 00:45

alternator.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez japan » 15 cze 2008, 12:42

keczu napisał(a):alternator

jaśniej proszę <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez bikus » 15 cze 2008, 15:49

melkhior ma racje taki filtr zniwelowal u mniego wszelkie zaklucenia i u mnie rowniez tylko jak wspomnial nie moge sie zabrac zeby kliknac "kup teraz" na allegro :D a kosz jest niewielki bo z przysylka cos ponad 20zl
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje