jaki sub do mojej mazdy?
1, 2
sluchajcie mam zamiar sobie wstawic do bagaznika suba. w zasadzie to juz mam skrzyneczke tylko ona jest bass reflex i tak sie zastanawiam, bo w ktorejs wypowiedzi widzialem ze chlopaki bardziej polecali obudowe zamknieta i tak sie zastanawiam czemu? czy faktycznie lepiej bedzie grala zamknieta? prosze o pomoc...
- Od: 30 sty 2007, 19:29
- Posty: 17
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16v, 1991r.
A jakiej muzyki kolega słucha?
Poza tym, obudowa bass reflex pasuje tylko do głośnika, do jakiego została zaprojektowana. Chyba, ze to ma być ot dowolne łupanie...
Poza tym, obudowa bass reflex pasuje tylko do głośnika, do jakiego została zaprojektowana. Chyba, ze to ma być ot dowolne łupanie...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Czarna muza, więc faktycznie możesz zainwestować w sub'a bass reflex, tylko trudniej go zrobić niż zamkniętego.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
aha,czyli kolega mowi ze lepiej zamknieta zrobic... no ja wlasnie niezbyt przepadam za zamknietymi choc nie wiem czemu, ale skoro ma mi lepiej grac to to chyba zrobie taka jaka kolega radzi. dzieki za info
- Od: 30 sty 2007, 19:29
- Posty: 17
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16v, 1991r.
Sprawa jest jasna:
Obudowa bass reflex:
+ głośniejsza
+ lepsze efekty z małych głosników (np 20cm)
– wolniejszy bas
– nie schodzi tak nisko jak zamknięta
-trudniej obliczyć i wykonać
Zamknięta:
+ szybszy
+ schodzi nizej
– mniej basu
Dlatego napisałem, że może bass reflex, bo czarna muza nie jest za szybka... sam osobiście mam zamkniętą skrzyneczkę na głosniku 25cm i uważam, że to najlepsze rozwiązanie, najbardziej uniwersalne.
Polecam głośnik Hertz ES 250 albo JL Audio 10W0, 10W1v2, odpuść sobie natomiast wszelkie buszmeny, magnaty, pionnery, sony xplod i inne kupy. Na allegro Hertza ze skrzynką kupisz za 400PLN
np.: http://www.allegro.pl/item196995854__he ... w_wa_.html
Miałem taką 323 jak Twoja i ten głośnik przestawiał mi lusterka Żeby go napędzić potrzebujesz wzmaniacza który daje MINIMUM 150W uczciwej mocy. Najtańszy wzmak który go pociągnie to CarPower:
http://www.allegro.pl/item196030867_gmm ... sklep.html
nie jest to jakiś HI-ENDzik, ale do napędzania tej skrzynki zupełnie wystarczy i nie kosztuje fortuny.
Aha, jeszcze komplet kabli, 20mm wystarczy:
http://www.allegro.pl/item195133039_kab ... ko_tu.html
Dziękuję za uwagę
Obudowa bass reflex:
+ głośniejsza
+ lepsze efekty z małych głosników (np 20cm)
– wolniejszy bas
– nie schodzi tak nisko jak zamknięta
-trudniej obliczyć i wykonać
Zamknięta:
+ szybszy
+ schodzi nizej
– mniej basu
Dlatego napisałem, że może bass reflex, bo czarna muza nie jest za szybka... sam osobiście mam zamkniętą skrzyneczkę na głosniku 25cm i uważam, że to najlepsze rozwiązanie, najbardziej uniwersalne.
Polecam głośnik Hertz ES 250 albo JL Audio 10W0, 10W1v2, odpuść sobie natomiast wszelkie buszmeny, magnaty, pionnery, sony xplod i inne kupy. Na allegro Hertza ze skrzynką kupisz za 400PLN
np.: http://www.allegro.pl/item196995854__he ... w_wa_.html
Miałem taką 323 jak Twoja i ten głośnik przestawiał mi lusterka Żeby go napędzić potrzebujesz wzmaniacza który daje MINIMUM 150W uczciwej mocy. Najtańszy wzmak który go pociągnie to CarPower:
http://www.allegro.pl/item196030867_gmm ... sklep.html
nie jest to jakiś HI-ENDzik, ale do napędzania tej skrzynki zupełnie wystarczy i nie kosztuje fortuny.
Aha, jeszcze komplet kabli, 20mm wystarczy:
http://www.allegro.pl/item195133039_kab ... ko_tu.html
Dziękuję za uwagę
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
kurcze czyli koli 1000 zl sie zamkne . w zasadzie to mam glosniczek, mianowicie: http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&vMe ... mDB=itemdb tylko chcialem sobie do niego bude sklepac i wlasnie chodzilo mi tylo o opinie jaka by byla najepsza. jedyna rzecz jaka bede potrzebowal to wlasnie wzmacniacz. dzieki za taka wyczerpujaca odpowiedz . teraz nie pozostaje mi nic innego jak zalatwic troche dech i zaczac skladanie.
- Od: 30 sty 2007, 19:29
- Posty: 17
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16v, 1991r.
a ma ktos jakas uczciwa stronke jak zrobic skrzynie?zastanawiam sie nad zrobieniem takowej tylko z wykorzystaniem mojego glosnika z tuby JBL 30cm.( wiadomo tuba jest do ) Jakiej wielkosci zrobic obudowe?I z tego co widze to zamknieta jest uniwersalna a ja slucham po trochu wszystkiego wiec to chyba dobry wybor.Jakies propozycje?
Ps.Lepiej sprzedac tube i dolozyc do tego hertza co proponuje Xionic czy lepszy efekt da zrobienie skrzyni na moim JBLu?Musial bym dolozyc 100zl do hertza.
Ps.Lepiej sprzedac tube i dolozyc do tego hertza co proponuje Xionic czy lepszy efekt da zrobienie skrzyni na moim JBLu?Musial bym dolozyc 100zl do hertza.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
cider1984 możesz spróbować na tym STX, można obliczyć optymalne wymiary obudowy zamknietej (np za pomocą programu WIN ISD), problem tylko taki ze to co producent STX wypisuje w parametrach a rzeczywistość to dwie różne bajki (jedna ze smokiem a druga nie) Ale Z Zamknietą masz szanse trafić.
Aha Jeszcze coś. Głośniki car audio potrzebują mniejszych obudów (ten hertz 25cm tak 20 – 25 litrów), z obliczen temu stx pewnie wyjdzie wiecej
BenyV6 mozesz sprobować z zamkniętą 30, tak na oko ze 25-30 litrów obudowa.
Aha Jeszcze coś. Głośniki car audio potrzebują mniejszych obudów (ten hertz 25cm tak 20 – 25 litrów), z obliczen temu stx pewnie wyjdzie wiecej
BenyV6 mozesz sprobować z zamkniętą 30, tak na oko ze 25-30 litrów obudowa.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
to mam jeszcze jedno pytanko, bo w ogole nie znam sie na na tym programie Win ISD. kiedys probowalem cos w nim powalczyc ale nie wiem co i jak mi tam wychodzi. jakies glupoty. moze to nie odpowiedni dzial na takie pytania ale czy ktos moglby mi pomoc w obsludze tego programu? a poza tym jak obliczyc skrzynie kiedy mam podane np. 30 czy 20 litrów? wiem ze to mozna jakims wzorem szarpnac ale nie bardzo kumam jak .
- Od: 30 sty 2007, 19:29
- Posty: 17
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16v, 1991r.
Zerknij na diyaudio – wieeeeele wiedzy dla każdego...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Tutaj jest ciekawy artykuł.
SUBWOOFER W SAMOCHODZIE
Jaki subwoofer wybrać? To pytanie zadaje sobie każdy, kto decyduje się na zakup głośnika basowego. Sprawę dodatkowo utrudnia ogromny wybór produktów renomowanych firm. Przed zakupem musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na:
– średnicę głośnika
– moc znamionową
– skuteczność
– rodzaj obudowy
– markę i jednocześnie cenę
Gdy chcemy uzyskać głęboki bas nie warto kupować głośnika o średnicy mniejszej niż 25 cm (8''). Najpopularniejszą i chyba optymalną średnicą jest 30 cm (12''). Duże – 38-mio cm głośniki mogą okazać się zbyt trudne w instalacji, a ze względu na olbrzymią średnicę, mogą się również okazać zbyt wolne. Im głośniejszy i większy bas chcemy uzyskać, tym więcej mocy musimy dostarczyć do naszego mruczka. Możemy zdecydować się na głośnik o większej skuteczności i mniejszej mocy wejściowej, jednak w większości przypadków czeka nas rozczarowanie. Głośniki charakteryzujące się najgłębszym basem i jego najwyższym poziomem maksymalnym, odznaczają się dużą obciążalnością oraz mniejszą skutecznością. W celu uzyskania większej mocy ze wzmacniacza, a przez to wytworzenia wyższego ciśnienia akustycznego, możemy spróbować podłączyć głośnik dwucewkowy, bądź kilka wooferów jednocześnie, jeśli oczywiście wzmacniacz to przeżyje.
Po wyborze średnicy, czas zdecydować się na rodzaj obudowy i tu znowu powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Do dyspozycji mamy bardzo wiele wariantów zabudowy, jednak ograniczę się do omówienia czterech najpopularniejszych rozwiązań:
– free air
– obudowy zamkniętej
-otwartej (bass – reflex)
– pasmowo – przepustowej (bandpass)
Konstrukcja typu free- air polega najczęściej na zamontowaniu głośnika na tylnej półce i wykorzystaniu przestrzeni bagażnika jako obudowy. Zaletą jest oszczędność miejsca, jednak to rozwiązanie nie zapewnia takiej jakości dźwięku jak skrzynia.
Obudowa zamknięta charakteryzuje się bardzo niskim zejściem i najbardziej precyzyjnym (szybkim) basem. Brzmienie jest najbardziej audiofilskie. Najczęściej polecana jest do muzyki klasycznej i jazzowej, które nie wymagają zbyt agresywnego basu.
Konstrukcja otwarta wykorzystuje energię tylnej części woofera poprzez zastosowanie otworu bass-reflex. Jest ona skuteczniejsza od obudowy zamkniętej, jej bas jest jednak mniej precyzyjny, bardziej odpowiada brzmieniu muzyki rockowej.
Ostatnia konstrukcja typu bandpass, to głośnik całkowicie zabudowany, z którego bas wydostaje się tylko przez otwór bass-reflex. Ten typ obudowy powinien zadowolić szczególnie fanów muzyki rap. Bardzo niski bas będzie wolny, lecz jego czyste brzmienie i dynamika głębokiego basu z pewnością dostarczą sporo dobrej zabawy.
Należy również pamiętać, że obudowa otwarta i bandpass dla zapewnienia dużej skuteczności wymagają stosunkowo dużej objętości. Przed zakupem musimy więc zadecydować, jaką część bagażnika chcemy przeznaczyć na skrzynię oraz jekiego rodzaju muzyki słuchamy. Radzę uważnie dokonywać wyboru, gdyż niejednokrotnie droższy subwoofer w małej zamkniętej obudowie potrafi zagrać lepiej, niż inny niższej klasy, lecz umieszczony w większej i bardziej złożonej konstrukcji. Wybór należy do Was!
Źródło: A. Tlaga "Subwoofer w samochodzie", GT nr 6 (18), str. 42-43, czerwiec 2000
Co mogę polecić ze swojej strony: głośniki JL Audio. Naprawdę bardzo dobra firma, podobno starsze modele dawały lepszy dźwięk. Mam JL Audio 10W0-4 i jestem bardzo zadowolony. Moc tylko 125W RMS ale dźwięk śliczny, bass mieciutki, na zewnątrz nie słychać natomiast w środku wiele osób jest zdziwionych że to tylko taki mały głośnik a tak gra.
Tutaj jest ciekawy artykuł.
SUBWOOFER W SAMOCHODZIE
Jaki subwoofer wybrać? To pytanie zadaje sobie każdy, kto decyduje się na zakup głośnika basowego. Sprawę dodatkowo utrudnia ogromny wybór produktów renomowanych firm. Przed zakupem musimy przede wszystkim zwrócić uwagę na:
– średnicę głośnika
– moc znamionową
– skuteczność
– rodzaj obudowy
– markę i jednocześnie cenę
Gdy chcemy uzyskać głęboki bas nie warto kupować głośnika o średnicy mniejszej niż 25 cm (8''). Najpopularniejszą i chyba optymalną średnicą jest 30 cm (12''). Duże – 38-mio cm głośniki mogą okazać się zbyt trudne w instalacji, a ze względu na olbrzymią średnicę, mogą się również okazać zbyt wolne. Im głośniejszy i większy bas chcemy uzyskać, tym więcej mocy musimy dostarczyć do naszego mruczka. Możemy zdecydować się na głośnik o większej skuteczności i mniejszej mocy wejściowej, jednak w większości przypadków czeka nas rozczarowanie. Głośniki charakteryzujące się najgłębszym basem i jego najwyższym poziomem maksymalnym, odznaczają się dużą obciążalnością oraz mniejszą skutecznością. W celu uzyskania większej mocy ze wzmacniacza, a przez to wytworzenia wyższego ciśnienia akustycznego, możemy spróbować podłączyć głośnik dwucewkowy, bądź kilka wooferów jednocześnie, jeśli oczywiście wzmacniacz to przeżyje.
Po wyborze średnicy, czas zdecydować się na rodzaj obudowy i tu znowu powinniśmy przestrzegać pewnych zasad. Do dyspozycji mamy bardzo wiele wariantów zabudowy, jednak ograniczę się do omówienia czterech najpopularniejszych rozwiązań:
– free air
– obudowy zamkniętej
-otwartej (bass – reflex)
– pasmowo – przepustowej (bandpass)
Konstrukcja typu free- air polega najczęściej na zamontowaniu głośnika na tylnej półce i wykorzystaniu przestrzeni bagażnika jako obudowy. Zaletą jest oszczędność miejsca, jednak to rozwiązanie nie zapewnia takiej jakości dźwięku jak skrzynia.
Obudowa zamknięta charakteryzuje się bardzo niskim zejściem i najbardziej precyzyjnym (szybkim) basem. Brzmienie jest najbardziej audiofilskie. Najczęściej polecana jest do muzyki klasycznej i jazzowej, które nie wymagają zbyt agresywnego basu.
Konstrukcja otwarta wykorzystuje energię tylnej części woofera poprzez zastosowanie otworu bass-reflex. Jest ona skuteczniejsza od obudowy zamkniętej, jej bas jest jednak mniej precyzyjny, bardziej odpowiada brzmieniu muzyki rockowej.
Ostatnia konstrukcja typu bandpass, to głośnik całkowicie zabudowany, z którego bas wydostaje się tylko przez otwór bass-reflex. Ten typ obudowy powinien zadowolić szczególnie fanów muzyki rap. Bardzo niski bas będzie wolny, lecz jego czyste brzmienie i dynamika głębokiego basu z pewnością dostarczą sporo dobrej zabawy.
Należy również pamiętać, że obudowa otwarta i bandpass dla zapewnienia dużej skuteczności wymagają stosunkowo dużej objętości. Przed zakupem musimy więc zadecydować, jaką część bagażnika chcemy przeznaczyć na skrzynię oraz jekiego rodzaju muzyki słuchamy. Radzę uważnie dokonywać wyboru, gdyż niejednokrotnie droższy subwoofer w małej zamkniętej obudowie potrafi zagrać lepiej, niż inny niższej klasy, lecz umieszczony w większej i bardziej złożonej konstrukcji. Wybór należy do Was!
Źródło: A. Tlaga "Subwoofer w samochodzie", GT nr 6 (18), str. 42-43, czerwiec 2000
Co mogę polecić ze swojej strony: głośniki JL Audio. Naprawdę bardzo dobra firma, podobno starsze modele dawały lepszy dźwięk. Mam JL Audio 10W0-4 i jestem bardzo zadowolony. Moc tylko 125W RMS ale dźwięk śliczny, bass mieciutki, na zewnątrz nie słychać natomiast w środku wiele osób jest zdziwionych że to tylko taki mały głośnik a tak gra.
Xionc napisał(a):Obudowa bass reflex:
+ głośniejsza
+ lepsze efekty z małych głosników (np 20cm)
– wolniejszy bas
– nie schodzi tak nisko jak zamknięta
-trudniej obliczyć i wykonać
Zamknięta:
+ szybszy
+ schodzi nizej
– mniej basu
zamknięta schodzi niżej od otwartej
NaturalSound -instalacje Car Audio
- Od: 25 paź 2006, 11:56
- Posty: 356
- Skąd: Warszawa
- Auto: SoundCombi
dzieki za ten artykul. widze jednak ze band-pass byla by najlepszym rozwiazaniem. moze sie na nia zdecyduje chociaz po obliczeniu w Win ISD wyszlo ze skrzynka powinna mieć 76 cm wzrostu, 28 cm glebokosci i 46 cm szerokosci, a ja niestety chcialbym kiedys jeszcze skorzystac z bagaznika mojej madzi wiec chyba ogranicze sie do zamknietej . z gory dzieki za wszystkie wypowiedzi. sporo to wyprostowalo bo nie wiedzialem za co mam sie wziac, a chcialem pojsc na latwizne i sklepac taka jakas skrzynie bass reflex . teraz juz wiem ze do stylu mojej muzyki nie jest najepsza. pozdrawiam
- Od: 30 sty 2007, 19:29
- Posty: 17
- Skąd: Słupsk
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16v, 1991r.
cider1984 napisał(a):dzieki za ten artykul. widze jednak ze band-pass byla by najlepszym rozwiazaniem
Albo to głupi artykuł, albo źle go zrozumiałemś. W Car Audio najlepszym rozwiązaniem jest obudowa zamknięta.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Ale mi zamotaliście w głowie tym artykułem, w innym temacie
jareki007 i Xionc wyperswadowali mi, że BR jest wolniejszy ale niżej schodzi, natomiast Closed, skrzynka zamknięta jest szybsza, choć nie zejdzie tak nisko jak BR.
A w tym artykule wszystko na odwrót
jareki007 i Xionc wyperswadowali mi, że BR jest wolniejszy ale niżej schodzi, natomiast Closed, skrzynka zamknięta jest szybsza, choć nie zejdzie tak nisko jak BR.
A w tym artykule wszystko na odwrót
-----------------------------------------------------------
Mazda 323f GLX B6E ---> Honda Prelude V gen F20A4
- Od: 11 sie 2006, 18:48
- Posty: 105
- Skąd: Częstochowa
- Auto: BB6 SiR
Master napisał(a):A w tym artykule wszystko na odwrót
A mi sie wydaje po przeczytaniu i zrozumieniu artykułu że jest dokładnie tak jak napisał Xionc. Free-air... najgorszy sposób – słaba dynamika, bas nie schodzi zbyt nisko. Obudowa zamknięta – najlepsza dynamika, "czysty" bas bez rezonansów i przeciągnięć. Obudowa bas-reflex – dźwiek głebszy (dłuższy), dobra dynamika lecz nie taka jak przy obudowie zamkniętej. Obudowa bandpass – najniższy bas (rezonujący, przeciagnięty), lecz przy tym najgorsza dynamika.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje