Zestaw kabli do wzmacniacza.

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez airbob » 28 maja 2016, 03:18

Zawsze w swoich instalacjach wolałem się zabezpieczyć przed ewentualnymi niedoskonałościami zgrzewów karoserii, gdyby była spawana po całej długości elementów łączonych to co innego. Dodatkowo hołduje idei wspólnych punktów masowych i zasilających całej instalacji car-audio, radio też zawsze miało zasilanie bezpośrednio z akumulatora. Może dzięki temu nigdy nie miałem najmniejszych problemów z zakłóceniami od czegokolwiek.
Wiem że to najdroższe rozwiązanie i chcąc okroić koszta można zrównoleglić albo lepiej wymienić na grubszy odcinek masy między aku a karoserią (z prądem jak z wodą jak ma do wyboru to i tak popłynie prostszą drogą inaczej tym kablem o mniejszej rezystancji). We współczesnych autach gdzie jest kupa "siejącej" elektroniki ja wolę nie ryzykować niż później słyszeć wtrysk albo xenony w głośnikach i albo pruć auto by jednak dołożyć masę albo godzinami ślęczeć i kombinować jak się pozbyć "świerszczy" z głośników.
Poza tym raz zainwestowane w kable pieniądze, wędrują ze mną do następnego auta i nie muszę się zastanawiać ile jest miedzi w miedzi w dzisiejszych kablach ani czy aktualny osprzęt będzie miał dobre połączenia. Dodatkowo, tam gdzie jest możliwość, zwłaszcza przy aku, stosuję końcówki kablowe energetyczne z bielonej miedzi. Takie np. oczko ma grubość ścianki 2mm i powstaje poprzez sprasowanie części rurki na płasko i nawierceniu otworu, później to bielą dzięki temu później nie pokrywa się tlenkami. Niestety z racji braku dostępu od czoła do przewodu nie ma opcji zalutowania tego, tylko porządna praska najlepiej hydrauliczna, ale za to nic nam się nie będzie utleniać na połączeniu bo nic tam się nie dostanie, nawet powietrze zostaje wyciśnięte podczas zaprasowywania. Jest to najlepsze rozwiązanie jakie znam, bije na głowę wszelakie "złocone" – żółte oczka robione z blaszki które w rękach można zginać. Szkoda że przy wzmacniaczu nie ma jak zastosować tych końcówek. Jeszcze nie spotkałem wzmacniacza który by miał aż tak duże przyłącza.
Ot taką mam swoją filozofię na instalację.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1544 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez szkodnik_byd » 28 maja 2016, 03:22

Dzieki za info

Choć może warto kiedyś na próbę sprawdzić różnice
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez przemol80 » 28 maja 2016, 07:57

Dzięki za odpowiedź. U mnie do zawodów car audio jeszcze dużo brakuje ale jak coś robię to chcę to zrobić dobrze. Zasilacza jeszcze nie mam ale głośniki to 2x60 W RMS więc raczej ten przekrój powinien wystarczyć z tego co znalazłem w różnych tabelach np. tutaj, nie planuję też żadnej rozbudowy w przyszłości. Zestaw chcę kupić jedynie ze względu na wygodę no trochę na cenę, bo nie chce mi się każdego konektora osobno wyszukiwać i kupować. Jaki byłby najlepszy bezpiecznik do takiego zestawu, bo ten który jest (80 A) to chyba za dużo?
Edit:
W opisie aukcji jest podane, że bezpiecznik i oprawka to mini ANL więc chyba OK? Z resztą na zdjęciu widać, że oprawka ma małe imbusy, którymi przykręca się kabel zasilający.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 15:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje