MAM KŁopot nie wiem jak sie nazywa kabel?

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez marek » 21 lip 2004, 10:56

Skoro kable mają gdzieś przebicie, utleniły się styki, czy co gorsza robi się gdzieś zwarcie to powinien znaleźć przyczynę i ją usunąć bo kiedyś może się okazać że silnik nie zapali albo co gorsze w najmniej nieodpowiednim momencie światła STOP'u odmówią posłuszeństwa


Jeśli jest to oryginalna instalka radia to co najwyżej wysiądzie bezpiecznik. A wystarczy że ma cienkie kable lub masa zaśniedziała i poprostu przy dużym poborze prądu napięcie siada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Krasnal » 21 lip 2004, 11:09

marek napisał(a):Jeśli jest to oryginalna instalka radia to co najwyżej wysiądzie bezpiecznik. A wystarczy że ma cienkie kable lub masa zaśniedziała i poprostu przy dużym poborze prądu napięcie siada


Nie prawda! Ja jakieś 2 tyg. temu naprawiałem sobie sterowanie tylnej szyby bo nie działało – okazało się że w słupku w drzwiach utleniła się złączka i kabelek się urwał (ten plusowy)..... dobrze że nie zdążył sie wysunąć z plastiku i nie latał sobie wewnątrz słupka bo dopiero miałbym zabawę z bezpiecznikami i choinkę na desce rozdzielczej........

Jak coś było dobrze a teraz jest źle to trzeba to naprawić a nie dziadować!!! Dokładanie kabli zasilających radio ma sens jeżeli org. nie wystarczają (wzmacniacz, większy pobór prądu) ale nie wtedy jak org. się spsuły.

Karaś rób jak chcesz – to twoje auto, więc ty decydujesz ;)
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 19:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez marek » 21 lip 2004, 11:26

Jak coś było dobrze a teraz jest źle to trzeba to naprawić a nie dziadować! Dokładanie kabli zasilających radio ma sens jeżeli org. nie wystarczają (wzmacniacz, większy pobór prądu) ale nie wtedy jak org. się spsuły


Standardowe kable nie starczają nawet jak ma sie tylko radio i 4 głośniki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Krasnal » 21 lip 2004, 11:43

marek juz nie przesadzaj..... ja mam radyjko 4x45W + 4 głośniki (tak zaprojektował producent) i wszystko ładnie chodzi ;)

Pewnie że jakbym chciał sobie zaaplikować taką skrzynie jak ty wozisz to nie wystarczą ale na standardowe zastosowanie standardowe kable wystarczają

Pozdro
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 19:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez karaś » 21 lip 2004, 11:56

dobra Panowie, to gdzie szukać przyczyny, przedzwonic cale kable od poczatku do konca ?? Bo prawde powiedziawszy, tak jak powiedzial Krasnal, wole zrobic to raz, a porzadnie i miec to "z czola", anizeli pozniej ma mi sie cosik dziac nie tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 14:15
Posty: 472 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez luca » 21 lip 2004, 11:58

ja mam orginalne glosniki mazdy + radio soniaka i daje rade ;) Chociaz teraz nie wiem, bo nie mam panela ;)
Mazda Motor Company
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2004, 14:12
Posty: 811
Skąd: DC
Auto: Astra 1.4

Postprzez marek » 21 lip 2004, 12:07

Moja sugestia: wywal poprostu oryginalne kable i pociągnij sobie nowe kable bezpośrednio od akku. To byłoby najlepsze rozwiązanie !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez karaś » 21 lip 2004, 12:18

oki Marku, to jeszcze jedno szybkie pytanko: jak u siebie to zrobiles. zastosowales oryginalne podlaczenia, mam tu na mysli podtrzymanie pamieci podlaczyles do osobnego kabla i zasilanie, czy moze scaliles te dwa kabelki od strony radia razem i podpiales go bezposrednio do kabla zasilania (podtrzymania pamieci) ?? pytam o to poniewaz, wiadomo jak to jest, czasami rowniez milo na postoju posluchac radyjka, a podlaczajac radio zgodnie ze standardem, jest tylko opcja po przekreceniu kluczyka. A szczerze powiedziawszy, nie wiem czy rozwiazanie podawane na poczatku tematu
jak nie masz kostki i opisu kabli, to nic prostszego weź próbnik i znajdź +12v "po stacyjce", wkluczyk w pozycję I jest, kluczyk na O prądu nie ma, potem znajdź stałego plusa – jak je skręcisz razem z dwoma przeodami plusowymi z radia to podtrzymnaie masz na 100% za pierwszym razem, chociaz powinno się podłaczyć 2 przewody plusowe osobno z dwoma plusowymi z radia (Zółty i czerwony)

jest do konca sluszne. Probowalem cos takiego u siebie zrobic, ale z pewna taka niesmialoscia. Faktem jest, ze radyjko dzialalo wtedy poprawnie, ale byl tego jeden minus: caly czas zegar w desce rozdzielczej byl aktywny. Czy nie bedzie nioslo to za soba jakis negatywnych skutkow ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 14:15
Posty: 472 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez marek » 21 lip 2004, 12:32

Jeśli lubisz czasem posłuchać radyjka na postoju to najlepszym rozwiązaniem jest pociągnięci plusa i minusa z akku. Na kablu plusowym dodatkowo montujesz bezpiecznik w bliskiej odległości od akumulatora. No i kabelek podtrzymania pamięci podpinasz do plusowego i wszystko działa jak należy.

Jeśli chodzi o zegar to ciekawa, mój kolega (323F BG) ma radio po stacyjce i nie występuje problem zegara, więc nie pomogę w tym względzie.
Pozdrwiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez karaś » 21 lip 2004, 12:37

Marku moze zle sie wyslowilem ;), problem zegara wystepuje tylko wtedy, jak zewre kabel podtrzymania pamieci i ten podajacy napiecie po przekreceniu stacyjki razem, wtedy zegar caly czas jest aktywny. Wydaje mi sie, ze przy wylaczonej stacyjce powinien zegar byc rowniez martwy, mam racje ?? Wiesz nie wiem jak to wyglada w Madzi oryginalnie, poprzedni wlasciciel mial moje malenstwo totalnie w tylku (bym mu rece powyrywal) i tylko nia jezdizl. Tak wiec musze ja troche doprowadzac do ladu.
BTW a jakiej wartosci bezpiecznik ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 14:15
Posty: 472 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez Krasnal » 21 lip 2004, 12:43

karaś napisał(a):BTW a jakiej wartosci bezpiecznik ??


A to jest uzależnione od prądu jakie potrzebuje Twoje radyjko ale myślę że 15A to spokojnie możesz wstawić

A co do zegara to dobrze myślisz, tylko...... zegar włączony widzisz a ile rzeczy które nie muszą (powinny) mieć napięcia na postoju je ma???? nie wiesz! A jak zaparkujesz autko na np. tydzień i pojedziesz na wakacje i po powrocie sie okaże że akuku jest dead?????

Poprawiać fabryke trzeba umieć! I zawsze mieć świadomość tego co się robi.
U mojego funfla raz jak podłączaliśmy radyjko to po zwarciu MEMORY z +12V do radyjka cała daska się zaświeciła jak na pozycji II w stacyjce heheheheheheheh
Nie czuć, że przyspiesza – tylko jakoś inni stoją zamiast jechać
V6 – no more questions...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 19:02
Posty: 611
Skąd: Pruszków
Auto: 323F (BA) – 2.0 V6 GT

Postprzez marek » 21 lip 2004, 12:46

problem zegara wystepuje tylko wtedy, jak zewre kabel podtrzymania pamieci i ten podajacy napiecie po przekreceniu stacyjki razem, wtedy zegar caly czas jest aktywny. Wydaje mi sie, ze przy wylaczonej stacyjce powinien zegar byc rowniez martwy, mam racje


Kolega ma podłączone w ten sposób, że czerwony kabel ma pod stacyjkę, a podtrzymanie podłączone oddzielnie do stałego napięcia 12V. Mówi że w przypadku podłączenia podtrzymania po stacyjce tracił pamięć stacji po wyjęciu kluczyka. A zegar powinien być aktywny dopiero w pierwszej pozycji stacyjki. Tak jest u mnie i u kolegi.

EDIT: a bezpiecznik to taki jak krasnal podał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez karaś » 21 lip 2004, 13:07

i wszystko jasne ;). a odnosnie poprawiania fabryki, to macie racje, na tyle sie nie znam, zeby zabierac sie do tego. Krasnal, Marek macie u mnie duzego browca, dzieki bardzo :).

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 14:15
Posty: 472 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez matt » 20 sie 2004, 18:37

Witam,

A którędy można poprowadzić kabel "+" od akumulatora w Maździe 323 BG?

(ja bym nawet 4 mm2 położył... jak bym wiedział jak :D )

Matt
matt
 

Postprzez Zbyszek74 » 8 lut 2006, 23:09

Czesc! Ja tez mam pytanko :)podlaczylem radio do Mazdy 121(1,3 -1992r) Radio działa ,ale po włączeniu świateł mijania siada bezpiecznik .O co chodzi ?Nie mam przy radiu kostki ISO :(.
Początkujący
 
Od: 2 sty 2006, 05:59
Posty: 7
Auto: Mazda 121( 1,4 1992 rok)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje