Obsługa MP3 w fabrycznym radiu (zdjęcia na str. 32 i 36) (xCarLink, DMC, Yatour)

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez Maciej Loret » 21 lut 2010, 01:17

radekros napisał(a):nie jest problem napisac ze najlepszym wyjsciem jest np. xcarlink! to naprawde nie jest nic trudnego!


Klient nasz pan –> "XCarlink jest najlepszym wyjściem"...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez radekros » 21 lut 2010, 22:17

Dzieki maciek! pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lis 2009, 17:05
Posty: 9
Skąd: Piastów / Wa-wa
Auto: Mazda 6 2.0 CD Exclusive 136KM

Postprzez flinio » 26 lut 2010, 20:16

A nie prościej przerobić sobie radio delikatnie i z sygnałem Aux podpiąć się pod tor AM, bądź CD, a nawet Tape, prostsze rozwiązanie i wiele tańsze od XCarlink, a efekt ten sam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez vqsoft » 26 lut 2010, 21:28

no nie ten sam bo z kierownicy nie zmienisz utworu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez celnikp » 27 lut 2010, 09:04

flinio napisał(a):A nie prościej przerobić sobie radio delikatnie i z sygnałem Aux podpiąć się pod tor AM, bądź CD, a nawet Tape, prostsze rozwiązanie i wiele tańsze od XCarlink, a efekt ten sam!

To napisz kolego jak to zrobić w przedlifcie. Bo z tego co się orientuje to nie takie proste.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2009, 01:17
Posty: 179 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: była M6 GG jest GH 2.5 Dynamic

Postprzez krzych » 27 lut 2010, 19:26

celnikp napisał(a):
flinio napisał(a):A nie prościej przerobić sobie radio delikatnie i z sygnałem Aux podpiąć się pod tor AM, bądź CD, a nawet Tape, prostsze rozwiązanie i wiele tańsze od XCarlink, a efekt ten sam!

To napisz kolego jak to zrobić w przedlifcie. Bo z tego co się orientuje to nie takie proste.

Dla dobrego elektronika znalezienie punktu w ktory sie wlutowac nie powinno byc tez trudne. Jedyna wada – ingerencja w osprzet Bose.

Co do zas zmiany z kierownicy, pewnie daloby sie i z tym porzadek zrobic, bo kierownica jakos przeciez przekazuje sygnal – kwestia obslugi przez urzadzenie z mp3, ale to wlasnie dlatego powstal XCL, wiec glupiego robota. Wszystko zalezy czy ktos chce doplacac za te dwa guziczki... ja sie nie zdecydowalem, bo dostalem zepsuty :> (z niedzialajacym bluetooth jak tez przekakiwal utwory w losowo wybranych okolicznosciach) – wole stabilne urzadzenie mp3 niz dwa malo uzywane guziczki na kierownicy i wkurzajace przeskoki (a skoro blue tez padl, ciezko powiedziec jak szybko padnie cos jeszcze).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jaceeek » 16 mar 2010, 01:30

Witam.
A czy udało się komuś rozbroić mp3 transmiter fm. Taki jakich wiele na aukcjach po 30 zł. Chodzi mi o to aby wykorzystać go jako czytnik mp3, ale pominąć tor fm i wyprowadzić z niego sygnał dorobionym torem aux-out. Później podpiąć go pod aux-in jak kolega krzych opisuje.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 10:06
Posty: 24
Skąd: Gliwice, Chrzanów
Auto: GY1

Postprzez airbob » 16 mar 2010, 02:10

A po cholerę się z tym szamotać, przecież tyle samo kosztuje podstawowa mp3.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez jaceeek » 16 mar 2010, 18:03

Myślę, że taki przerobiony transmiter można na stałe zostawić w gnieździe zapalniczki.
"Podstawowa" mp3 ma jakieś zasilanie, bateria, akumulator, o którym ciągłe trzeba pamiętać o naładowaniu.
Poza tym te transmitery posiadają jakieś piloty. Nie wiem tylko na ile funkcjonalne.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2010, 10:06
Posty: 24
Skąd: Gliwice, Chrzanów
Auto: GY1

Postprzez cult1 » 17 mar 2010, 09:09

Zależy co oczekujesz od muzyki.
jakość CD- super jakość
jakość MP3 – sporo okrojona
jakość MP3 via transmiter – sporo sporo okrojona + zakłócenia.

Moim zdaniem lepiej nie pakować się w to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez krzych » 17 mar 2010, 11:37

cult1 napisał(a):jakość MP3 – sporo okrojona

Kwestia wiedzy – to tak jakbys powiedzial, ze wszystkie fiaty sa powolne, bo "maluch" ma slabe przyspieszenie.

Jakosc mp3 zalezy od stopnia kompresji. Przy 256kbit/s jesli rozrozniasz, ze jest to mp3 to mozesz sobie pogratulowac ucha (ja bardzo rzadko przy specyficznych swistach zaledwie rozrozniam i to tez tylko dlatego, ze wiem czego szukac).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukpcn » 18 mar 2010, 19:30

krzych napisał(a):
cult1 napisał(a):jakość MP3 – sporo okrojona

Jakosc mp3 zalezy od stopnia kompresji. Przy 256kbit/s jesli rozrozniasz, ze jest to mp3 to mozesz sobie pogratulowac ucha


Przy kompresji mp3 bardzo istotny jest kompresowany materiał... im szersze pasmo tym gorsze rezultaty dlatego najgorzej po kompresji mp3 wypada muzyka klasyczna.
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Postprzez krzych » 18 mar 2010, 22:29

lukpcn napisał(a):
krzych napisał(a):
cult1 napisał(a):jakość MP3 – sporo okrojona

Jakosc mp3 zalezy od stopnia kompresji. Przy 256kbit/s jesli rozrozniasz, ze jest to mp3 to mozesz sobie pogratulowac ucha


Przy kompresji mp3 bardzo istotny jest kompresowany materiał... im szersze pasmo tym gorsze rezultaty dlatego najgorzej po kompresji mp3 wypada muzyka klasyczna.

I tu sie mylisz (ze muzyka klasyczna ma najszersze pasmo), aczkolwiek wlasnie dlatego napisalem o swistach – bo to wlasnie na wysokich czestotliwosciach najlatwiej uslyszec roznice, ale przy 256 trzeba miec naprawde dobre ucho.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukpcn » 18 mar 2010, 23:55

krzych napisał(a):I tu sie mylisz (ze muzyka klasyczna ma najszersze pasmo), aczkolwiek wlasnie dlatego napisalem o swistach – bo to wlasnie na wysokich czestotliwosciach najlatwiej uslyszec roznice, ale przy 256 trzeba miec naprawde dobre ucho.


Jestem muzykiem i nawet na 320 kbps słyszę artefakty i właśnie przy instrumentach orkiestrowych słychać to najbardziej ponieważ jak słusznie wspomniałeś chodzi o wysokie częstotliwości które to w przypadku stratnej kompresji mp3 są prawie całkowicie uwalane powyżej ~16kHz – dlatego właśnie najbardziej słychać to na klasyce bo tam są instrumenty smyczkowe czy dęte dla których pasmo powyżej 16kHz jest bardzo istotne.
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 00:29

Syki, a szczegolnie syntetycznie produkowane (idealizowane) czy np. "blachy" perkusji (oczywiscie tych dobrej jakosci) potrafia miec wiecej ze wzgledu na zbyt powtarzalny cykl fali. Wprawdzie smyczki tez, ale tutaj chyba jednak pasmo syntetykow potrafi byc szersze.

Zreszta – to juz rozmowa o wyzszosci swiat... Wazne ze sie rozumiemy i byc moze nas tez rozumieja :). Tak czy inaczej, jakosc mp3 w samochodzie przy min. 192kbps jest bardzo ok, a jeszcze lepiej jesli jest to VBR (gdzie wlasnie pasmo steruje kompresja i dla wysokich jest 320, dla niskich np. 128, zaleznie od ustawien). A juz przy muzyce "pop" to w ogole nie ma o czym mowic – ideal ;)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez airbob » 19 mar 2010, 00:42

To ja też dorzucę swój "kamyczek do ogródka" a co mnie tam.
Przy techno to zastosowanie kompresji stratnej jest magicznym "odkurzaczem", ileż szczęśliwych jest ludzi wychwalając jak im dźwięk się czysty zrobił po przepuszczeniu materiału przez kompresję mp3, żadnych szumów żadnych niuansów, czyste bum i cykcyk <rotfl>
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez krzych » 19 mar 2010, 00:54

Ahahahaha, dobre :D Tego to jeszcze nie slyszalem :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez lukpcn » 19 mar 2010, 01:00

airbob napisał(a):żadnych szumów żadnych niuansów, czyste bum i cykcyk <rotfl>

<rotfl>
pozdrawiam
Łukasz
Mój Bank Muzyki: www . RoyaltyFreeHeaven . com
a tu Moja Mazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2009, 11:38
Posty: 134
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 2.0 147KM

Postprzez elrafik » 6 kwi 2010, 23:23

Prośba o pomoc. Mazda 6 z 2004r. Bez CD
Przeszukałem już chyba większość postów o podobnej tematyce, jednak nie znalazłem odpowiedzi.
Po bardzo pozytywnych wypowiedziach na temat XcarLinka i podobnych mu urządzeń, jakoże nie miałem fabrycznego CD, zakupiłem jedno z takich urządzeń. I po początkowych trudnościach i odważeniu sie na samodzielny demontaż deski, udało mi się wszystko podłączyć (po zlutowaniu m.in słynnej zworki 716). I przez prawie 2 lata, nie licząc pojedyńczych zawieszeń, urządzenie działało bez zastrzeżeń. Niestety z czasem, zaczęły zdarzać się długotrwalsze przerwy, aż problem nasilał się do tego stopnia, że obecnie słucham tylko radia. Początkowo pomagało zasadniczo odłaczenie przewodu do urządzenia albo zresetowanie. Wszystko można było wytłumaczyć luźnym podłaczeniem kabla do urządzenia. Niestety teraz i to nie pomaga.Znaczy tłumaczenie. Efekt nadal ten sam. Po włączeniu przycisku CD – brak reakcji. Nie rozpoznaje w ogóle urządzenia. Jednocześnie dioda także się nie świeci. Dzisiaj rozkręciłem ponownie panel z radiem i poprawiłem wtyczkę w radiu łączącą z urządzeniem. I szczęście. Dioda zapaliła się od razu, przełączanie zadziałało, muzyka gra. Kilka prób z przełączaniem i rozłączaniem. Bez zmian. Zamontowałem ponownie panel z radiem. Po 10 minutach uruchamiam samochód i już niestety dioda zgaszona i sprzęt nie działa. Siłą rozpędu ponownie rozebrałem panel. I dalsza diagnoza była taka:po wyjęciu i włożeniu wtyczki, dioda zapala się i wszystko działa. Ale przez moment np. do czasu przełaczenia na radio, włączenia lub wyłaczenia zapłonu. Każda taka czynnosć odcinała urządzenie. I tylko restart w postaci wyjęcia wtyczki w radiu pomagał. Ale też do czasu. Panel włożony. Mp3 brak. Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to sprawdzenie jeszcze raz tej zworki i ponowne jej zlutowanie. Ale może jestem w błędzie. Nie pamiętam, czy na początku przed tym zabiegiem, dioda była włączona czy zgaszona. I nie wiem, czy już mam szukać nowego urządzenia, czy może problem tkwi w przewodzie łączący, gniazdku czy samym radiu. Bądź co bądź nowe urządzenie to znó ok. 400 zł. A przyzwyczaiłem się do tej "zmieniarki mp3".Proszę o pomoc jeśli ktoś się zetknął z podobnym problemem lub zna jakieś rozwiązanie. Z góry dziękuję.
elrafik
 

Postprzez krzych » 6 kwi 2010, 23:47

Moj strzal – XCL. Audio masz raczej ok. Podobno czasem XCL jest w stanie ulec degradacji (luty/czesci/etc). AirBob naprawia trakie cuda, raczej nie bedzie to nic trudnego :)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje