Montowanie kondensatora – pytania
1, 2
mam jedno pytanie, na które nie mogę znaleźć za bardzo odpowiedzi. amianowicie planuję dołączenie do mojej instalacji kondensatora 0.5F (instalacja to system przedni, sub 300mm, źródło to cedek, wszystkie głośniki napędzane 4 kanałowym wzmakiem – 2 kanały na system i dwa w mostku na suba). nie mogę za bardzo znaleźć schematu podpięcia kondensatora – czy wpinam go prosto do wzmaka + do + i – do –, czy też tylko plus do wzmaka a minus uziemiam osobno? czy ma jakieś znaczenie czy wzmak jest uziemiony do karoserii czy do akumulatora? czy kondensator musi być uziemiony tak samo? No spać mi to nie daje
wielkie dzięki za pomoc
wielkie dzięki za pomoc
- Od: 29 lip 2005, 13:04
- Posty: 7
- Skąd: Wawa
- Auto: 323F BA 2.0 V6 1997r.
http://www.bcae1.com/
rozdzial 46
rozdzial 46
- Od: 15 gru 2005, 22:36
- Posty: 60
- Skąd: Midlands
- Auto: 323F Imola 1998 1.5 16V
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Moja Mazda
widziałem w jakimś sklepie online z UK za 200 funtów.
wydaje mi się że do mocy 1,2 kW wystarczy 1,5F , no chyba że zależy Ci na oszczędzaniu alternatora
wydaje mi się że do mocy 1,2 kW wystarczy 1,5F , no chyba że zależy Ci na oszczędzaniu alternatora
2003 Lapis Blue 6i ATX, 18" felgi RX-8, DZDesign lusterka, DZDesign progi, przeciwmgielne, PIAA Xtreme White, NRG hood dampers
Moja Mazda
Moja Mazda
Ech... loudner. Jeśli Twoj system czerpie faktycznie 1,2kW to nie ma bata zeby alternator to wytrzymał. Chłopaki z forum dbdrag montują większe alternatory i akumulatory (albo dwa). Po prostu standardowy akumulator i alternator nie dają sobie rady z takim poborem. Pamiętaj też o porządnych kablach. Tak 35 – 50 mm^2 przekroju. Jak nie mozesz kupić kondenstaora 3F to kup 2x 1.5, ablo 3x1, będzie działać tak samo albo i lepiej. Zresztą... Dietz to robi chyba 12F. Np taki (http://www.allegro.pl/item125083945_die ... nowy_.html)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
loudner napisał(a):mam zamiar kupic 12 amper
Chyba 12F a możliwości podłączenia to masz ile chcesz wzmacniaczy, przez specjalne bloczki rozdzielcze. Kurna, z takim natężeniem to nie ma żartów, nie spal fury!
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
12 faradód do 1200W to za dużo. Powinno wysrarczeć 1,5F (wg niektórych 3F). Poza tym, jak pisałem nie wydoli Ci alternator i akumulator.
A czemu mysle ze mozesz spalić? Bo zabierasz się na prawdę ze potworne prądy, a (bez urazy oczywiście) widać ze tak nie do końca w tym mocno siedzisz
A czemu mysle ze mozesz spalić? Bo zabierasz się na prawdę ze potworne prądy, a (bez urazy oczywiście) widać ze tak nie do końca w tym mocno siedzisz
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc, jak loudner zrobi zasilanie na "skrętce" to kondensatory niewiele mu pomogą
do mocy powyżej 600 W RMS to powinien 2x50 mm2 (na + i drugie tyle na –) pociągnąć
do mocy powyżej 600 W RMS to powinien 2x50 mm2 (na + i drugie tyle na –) pociągnąć
- Od: 11 lip 2006, 10:40
- Posty: 10
- Skąd: Warszawa
- Auto: Skoda Octavia SportCombi
Ja mam trochę inne pytanie, bo ostatnio zauważyłem że mi switła przygasają jak jest większy bas, zmieniłem kable na 16mm2 ale dalej jest to samo wiec zastanawiam sie nad kondensatorem np 1F ale jak się dzisiaj pytałem kolegi to mi powiedział, że jak mam jeden wzmacniacz to nie daje się kondensatora tylko jakieś "[tiiit]" kable bo kondensator zniszczy mi akumulator, czy jest cos takiego mozliwe czy raczej nic takiego mi nie grozi? i jeśli już kondensator, to ten z tym dodatkowym kablem pamęeci, czy bez tego kabla? bo wydaje mi sie że ten kondensator bez tego dodatkowego kabla będzie gorszy ponieważ wychwytuje spadki napięć i dopiero wtedy się włącza a ten z tym dodatkowym kablem chodzi cały czas jak tylko sie wlączy radio.
Jesli coś jest nie tak to mnie poprawcie i coś doradźcie, bo moge się nie znać a raczej napewno sie nie znam tak jak niektórzy z Was na tych calych okablowaniach i sprzętach.
Jesli coś jest nie tak to mnie poprawcie i coś doradźcie, bo moge się nie znać a raczej napewno sie nie znam tak jak niektórzy z Was na tych calych okablowaniach i sprzętach.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
16mm, a do jakiej mocy wzmacniacza? Jak do 200W RMS to jeszcze powinien wystarczyć.
Przygasające światła, to raczej nie wina za cienki kabli, bo niby jak? One powodują spadek napięcia. Moze akumulator masz już słaby, albo alternator nie daje rady go ładować?
Tak czy siak, kondensator powinien pomóc, taki z elektroniką.
Przygasające światła, to raczej nie wina za cienki kabli, bo niby jak? One powodują spadek napięcia. Moze akumulator masz już słaby, albo alternator nie daje rady go ładować?
Tak czy siak, kondensator powinien pomóc, taki z elektroniką.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Wzmacniacz mam Magnat Classic 480 max pisze, że jest 4x120W, a w RMSie są dwie wartości 4x75W i 4x60W obie przy 4 omach
Z kablami to też nie wiem jak to jest, bo wydaje mi się, że gdyby były za ciękie, to by nie grało albo zatykał by sie jakoś, a raczej gra normanie tylko troche mi te światła przygasaja więc z kablami chyba jest OK
A jesli chodzi o akumulator to raczej jest już stary nie wiem czy ma tyle lat co auto, ale nie wyglada na nowego i rzeczywiście jest słaby, bo jak sprawdzałem elektrolit to jest w połowie naładowany, nie wiem czy to dlatego, że radio pobiera za dużo prądu i alternator nie umie naładować czy może dlatego że już jest na wyczerpaniu (wiem że gdybym nie jeździł przez tydzien albo więcej to miał bym problemy z odpaleniem) ale czy Wy też macie jakieś problemy z alternatorem? według mnie to pwinien sobie poradzić i to nawet gdybym dał większe aku np 55Ah, bo zmiana alternatora to już jest duzo wiekszy koszt
i dalej nie wiem co z tym kondensatorem bo chyba wszystkie mają elektronike ale niektóre mają dodatkowy kabel pamięci a inne nie, więc który był by lepszy??
Z kablami to też nie wiem jak to jest, bo wydaje mi się, że gdyby były za ciękie, to by nie grało albo zatykał by sie jakoś, a raczej gra normanie tylko troche mi te światła przygasaja więc z kablami chyba jest OK
A jesli chodzi o akumulator to raczej jest już stary nie wiem czy ma tyle lat co auto, ale nie wyglada na nowego i rzeczywiście jest słaby, bo jak sprawdzałem elektrolit to jest w połowie naładowany, nie wiem czy to dlatego, że radio pobiera za dużo prądu i alternator nie umie naładować czy może dlatego że już jest na wyczerpaniu (wiem że gdybym nie jeździł przez tydzien albo więcej to miał bym problemy z odpaleniem) ale czy Wy też macie jakieś problemy z alternatorem? według mnie to pwinien sobie poradzić i to nawet gdybym dał większe aku np 55Ah, bo zmiana alternatora to już jest duzo wiekszy koszt
i dalej nie wiem co z tym kondensatorem bo chyba wszystkie mają elektronike ale niektóre mają dodatkowy kabel pamięci a inne nie, więc który był by lepszy??
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blastar do takiego wzmacniacza z 4 razy 75w RMS kondensator nie jest potrzebny, no ale jeżeli masz kase i chcesz kupić to w niczym nie zaszkodzi
Loudner ostrą dyskotekę będziesz miał w samochodzie Szykujesz coś na jakiś zlot czy dla własnych potrzeb? Uważaj na blachy
Loudner ostrą dyskotekę będziesz miał w samochodzie Szykujesz coś na jakiś zlot czy dla własnych potrzeb? Uważaj na blachy
MvG wiem, że to nie jest duża moc ale coś musi być przyczyną tego, że w czasie jazdy jak jade na swiatłach, to widze jak mi przednie światła troche przygasają, nie wiem czy jeśli ktoś jedzie z przeciwka to też to widzi ale mnie osobiście to troche denerwuje i nie wiem czy chce kupić kondensator, bo zawsze kase można na coś innego przeznaczyć, ale jeśli ma to pomóc to pewnie go kupie
A nie wiecie może czy moc rozruchowa akumulatora ma na to wpływ? bo raczej mam malo chyba 370A wiec może to jest przyczyną, bo aku za mało pradu podaje i przez to mam spadki na całej instalacji. Według mnie ta opcja jest najbardziej prawdopodobna.
A nie wiecie może czy moc rozruchowa akumulatora ma na to wpływ? bo raczej mam malo chyba 370A wiec może to jest przyczyną, bo aku za mało pradu podaje i przez to mam spadki na całej instalacji. Według mnie ta opcja jest najbardziej prawdopodobna.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje