Montaż 3 drożnego systemu w MX6
Strona 1 z 1
Witam, mam takie troszkę nietypowe pytanie i chciałbym żeby wypowiedzieli się znawcy tematu oraz właściciele Mazd takich jak moja (choć nie jest to wymóg:)). Mianowicie chodzi o montaż głośnikowego systemu truj drożnego. Niby wydaje się, że założenie głośników w samochodzie nie jest wielką filozofią a jednak nastręcza wiele problemów. W MX-6 mam troszeczkę za mało miejsca na zamontowanie średniego tonu pod szybą bo jest on zbyt "głęboki" a nadbudowanie czegoś na kokpicie spowoduje, że większość muzyki z tego pasma będzie grała po prostu w szybę. Są więc dwie inne możliwości albo zamontowanie go w drzwiach gdzieś w tapicerce mniej więcej na wysokości lusterka lub razem z wysokim tonem w słupku. I teraz zaczyna się następny problem, zasada montażu takiego zestawu mówi o dosyć bliskim rozmieszczeniu tych dwóch głośników więc opcja z drzwiami chyba odpada??, a w słupku te głośniki mogą grać razem pod warunkiem zastosowania procesora dźwięku (bo gdy znowu są zbyt blisko średni ton zagłuszyłby wysoki) na który mnie nie stać i pewnie jeszcze długo nie będzie. Mam więc nie mały problem bo naprawdę nie wiem jak to zamontować a zestaw już leży i czeka na jakiś pomysł. Za wszystkie cenne porady i uwagi z góry serdecznie dziękuje.
- Od: 29 gru 2004, 00:55
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: MX6 2.5 V6 93'
Hmm... to ze sprzet gra w szybe wcale niejest takie zle. Mozesz go ukierunkowac na sluchacza bo kat padanie jest rowny katowi odbicia. W MX-6 farbrycznie bylu glosniki wysokotonowe ustawine na odbicie z szyby. Mozesz sprecyzowac jaki to zestaw? albo dac jakies foty czy cos?
Zoom zoom Zoom
Wojtek MX-6 napisał(a):dosyć bliskim rozmieszczeniu tych dwóch głośników
słusznie kombinujesz
Wojtek MX-6 napisał(a):a w słupku te głośniki mogą grać razem pod warunkiem zastosowania procesora dźwięku
eeee bez przesady, widziałeś kiedyś jakąkolwiek kolumnę domową 3 drożną, tam każdy głowi się jak umieścic te głośniki jak najbliżej. Moim zdaniem słupki to jedyne rozdądne rozwiązanie.... o ile wytrzymają taki ciężar ;]
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
mbmaster napisał(a):Hmm... to ze sprzet gra w szybe wcale niejest takie zle. Mozesz go ukierunkowac na sluchacza bo kat padanie jest rowny katowi odbicia. W MX-6 farbrycznie bylu glosniki wysokotonowe ustawine na odbicie z szyby.
Raczej to nie będzie miało sensu gdyż uwarunkowane jest to głębnością montażową tego głośnika i dlatego jedną ze swoich krawędzi dotkałby szyby a wtedy nie będzie już możliwości wyregulowania go tak by dźwięk się odbijał tam gdzie chce. Drugą sprawą jest to, że nie bardzo jestem zwolennikiem takich rozwiązań. Głośnik jest po to żeby grał bezpośrednio do Ciebie a nie jak w tym przypadku w szybę.
mbmaster napisał(a):Mozesz sprecyzowac jaki to zestaw? albo dac jakies foty czy cos?
Jeśli chodzi o zestaw to jest to taki mały wynalazek. Wysoki ton i średni to DLS a zwrotnica i duł to specjalnie robione pod zamówienie komponenty.
Xionc napisał(a):Moim zdaniem słupki to jedyne rozdądne rozwiązanie
Obejrzałem już kilka samochodów gdzie gra zestaw 3 drożny i wszędzie wysoki ton jest w słupku a średni w podszybiu delikatnie skierowany ku wnętrzu a wszędzie tam gdzie są razem z słupku zastosowany był procesor. Co do kolumn domowych to nie wiem czy ta zasada musi znajdywać zastosowanie w samochodach. Ale jedno już wiem chyba tropem słupków będę podążał:)
- Od: 29 gru 2004, 00:55
- Posty: 16
- Skąd: Łódź
- Auto: MX6 2.5 V6 93'
Wojtek MX-6 napisał(a):[ Głośnik jest po to żeby grał bezpośrednio do Ciebie a nie jak w tym przypadku w szybę.
no akurat tu sie nie zgodze, kilka dni temu robilismy pomiary i zwrotnice dla pewnego klienta i po kilku godzinach pomiarow okazalo sie ze gra najlepiej jak jest wlasnie odbity drzwiek od szyby i ma najlepsza charakterystyke, jedyny minus tego to leciutkie zapiaszczenie barwy tweetera – ale to i tak mala liczba osob wychwyci, sposobow montarzu jes kilka , mozna bez problemu zamontowac sredni i nad nim wysokotonowke na jednym slupku – w pomiarach wychodzi dobra charakterystyka wiec lepiej najpierw przed filnalnym montarzem zrobic pomiary i ustalic na poacztek umiejscowienie i pozniej dopiero robic pod to zabudowe
POZdr
bylo gsi po koksie ;) 271km/348nm , i corsa 3,2 V6 ;)
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
Hamownia/CHIPTUNING by V-Tech/DEAKTYWACJA FAP & DPF/CHIPTUNING EDC 17!!!\ chiptuning MAzdy, usuwanie dpf MAzda 3,5,6 1.6/2.0 zapraszamy – > strefatuningu.pl
- Od: 11 lip 2004, 10:54
- Posty: 59
- Skąd: 3miasto/srt
- Auto: byl gastrolot 3.0v6+NX i corsa A 3.2 v6
jest w215 cl500 ;)
Hans napisał(a):o akurat tu sie nie zgodze, kilka dni temu robilismy pomiary i zwrotnice dla pewnego klienta i po kilku godzinach pomiarow okazalo sie ze gra najlepiej jak jest wlasnie odbity drzwiek od szyby i ma najlepsza charakterystyke
No tak, ale nie powiesz ze to jest zasada, to raczej wyjątek.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje