Witam serdecznie, z racji, że w mojej maździe nie ma seryjnego sterowania radiem z kierownicy i chyba japońce nawet nigdy o tym nie pomyśleli. Wpadłem na pomysł, dlaczego by nie zrobić tego cuda samemu
Taśma pod poduszką powietrzną ma wolne 3 piny – w wersji BA.
Z czego 2 będą potrzebne do podłączenia sterowania.
Postaram się sfotografować cały proces podłączania oraz opisać to po ludzku, a nie specjalistycznym językiem.
Sterowanie:
Ciszej-
Głośniej+
Source (źródło)
Części, narzędzia:
– Kabelki chude: około 1.5m ( trzeba poprowadzić z pod kierownicy do radia + od sterowania do taśmy).
– 3 wolne Piny w kostce taśmy poduszki powietrznej.
– Pilot do sterowania radia (najlepiej z PREMACY, ważne żeby była to wersja przed liftowa), z racji że wersja po liftowa ma 5 lub 6 rezystorów jak dobrze pamiętam, a wersja przed 3.
– Rezystory – w sklepie elektronicznym kilka groszy kosztują.
– Potencjometr – do zmierzenia naszych sygnałów wychodzących z radia, która odpowiadają danej funkcji.
– Cyna, Lutownica
– Taśma papierowa (lub izolacja)
– Radio, które obsługuje sterowanie z kierownicy. (mi posłuży moje radio: Pioneer mvh-170UBG.
– Śruby, podkładki.
– klej typu poxipol.
– Miernik elektroniczny
Koszty:
Pilot: 30-50zł (pamiętajcie żeby był przed liftowy)
Rezystory: 1.50zł
Potencjometr: 5 zł, można wymontować ze starego radia np.
Taśmę chyba każdy ma
Wykonanie:
1. Pierwsze co trzeba zrobić to odpiąć akumulator, bo można dostać wstrząsu mózgu pod wybuchy poduszki, jeżeli tego nie zrobimy. (raz się żyje, dreszczyk musi być )
2. Odkręcamy poduszkę 2 śruby za kierownicą, i delikatnie podważamy.
3. Odłączamy poduchę, pamiętając które piny są od poduchy, a które wolne.
4. c.d nastąpi.
[Projekt][323P-BA]Sterowanie Radia z Kierownicy
Strona 1 z 1
Projekt zapewne upadł bo z tego co mi wiadomo to radio które kolega wkleił w pierwszym poście nie ma możliwości sterowania z kierownicy (wiem bo sam się do takiego przymierzałem, ostatecznie wybrałem wyższy model do którego bez problemu podłączyłem sterowanie).
- Od: 20 gru 2012, 17:29
- Posty: 38
- Skąd: Lubatówka
- Auto: Mazda 323Fresh.
dabyl eF napisał(a):Projekt zapewne upadł bo z tego co mi wiadomo to radio które kolega wkleił w pierwszym poście nie ma możliwości sterowania z kierownicy (wiem bo sam się do takiego przymierzałem, ostatecznie wybrałem wyższy model do którego bez problemu podłączyłem sterowanie).
Bez problemu, czyli jak? Wstawilem wlasnie do siebie radio Kenwooda, ktore ma jeden kabel do sterowania z kierownicy, ale jeszcze nic nie ruszalem z podlaczeniem. Z kierownicy doczytalem wychodza 2 kable, masa i ten wlasnie od sterowania, tylko jak to wspolpracuje z nowym radiem?
Szukasz odporności na daną funkcje
Schemat podłączenia i wio
Parę oporników trochę czasu i do roboty
Schemat podłączenia i wio
Parę oporników trochę czasu i do roboty
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
2-3 lata temu przełożyłem kierownice z M6 do 323F BA, podpiąłem poduchę, klakson i podświetlenie przycisków z regulacją. Ostatnio z nudów zająłem się sterowaniem radia z kierownicy, gotowy sterownik to koszt 160-190 PLN a w domu można to zrobić za 1PLN Jak narazie działa bez zarzutu, wpięte mam 9 opcji bo można zaadaptować też przyciski od tempomatu
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
tomekV6 napisał(a):Ostatnio z nudów zająłem się sterowaniem radia z kierownicy, gotowy sterownik to koszt 160-190 PLN a w domu można to zrobić za 1PLN
Zależ jakie radio. W alpine samą zmianą rezystorów tego nie zrobisz.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
Ja mam SONY więc nie było problemu, dzień roboty i gotowe. Podejrzewam że komuś kto się zna na tym zajęło by to max 2 godziny ale i tak jestem z siebie dumny
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje