[Projekt][323P-BA]Sterowanie Radia z Kierownicy

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez ow4nd » 13 paź 2015, 15:18

Witam serdecznie, z racji, że w mojej maździe nie ma seryjnego sterowania radiem z kierownicy i chyba japońce nawet nigdy o tym nie pomyśleli. Wpadłem na pomysł, dlaczego by nie zrobić tego cuda samemu <diabełek>

Taśma pod poduszką powietrzną ma wolne 3 piny – w wersji BA.
Z czego 2 będą potrzebne do podłączenia sterowania.

Postaram się sfotografować cały proces podłączania oraz opisać to po ludzku, a nie specjalistycznym językiem.

Sterowanie:
Ciszej-
Głośniej+
Source (źródło)

Części, narzędzia:
– Kabelki chude: około 1.5m ( trzeba poprowadzić z pod kierownicy do radia + od sterowania do taśmy).
– 3 wolne Piny w kostce taśmy poduszki powietrznej.
– Pilot do sterowania radia (najlepiej z PREMACY, ważne żeby była to wersja przed liftowa), z racji że wersja po liftowa ma 5 lub 6 rezystorów jak dobrze pamiętam, a wersja przed 3.
– Rezystory – w sklepie elektronicznym kilka groszy kosztują.
– Potencjometr – do zmierzenia naszych sygnałów wychodzących z radia, która odpowiadają danej funkcji.
– Cyna, Lutownica
– Taśma papierowa (lub izolacja)
– Radio, które obsługuje sterowanie z kierownicy. (mi posłuży moje radio: Pioneer mvh-170UBG.
– Śruby, podkładki.
– klej typu poxipol.
– Miernik elektroniczny

Koszty:
Pilot: 30-50zł (pamiętajcie żeby był przed liftowy)
Rezystory: 1.50zł
Potencjometr: 5 zł, można wymontować ze starego radia np.
Taśmę chyba każdy ma :)

Wykonanie:
1. Pierwsze co trzeba zrobić to odpiąć akumulator, bo można dostać wstrząsu mózgu pod wybuchy poduszki, jeżeli tego nie zrobimy. (raz się żyje, dreszczyk musi być hahaha )
2. Odkręcamy poduszkę 2 śruby za kierownicą, i delikatnie podważamy.
3. Odłączamy poduchę, pamiętając które piny są od poduchy, a które wolne.
4. c.d nastąpi.
Załączniki
pilot-premecy.jpg
pioneer-mvh-170ubg.jpg
przewody.jpg
tasma-piny.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2015, 02:25
Posty: 51
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 323F (BA) 1996 1.8 16V
Mazda 323P (BA) 1997 1.4 16V

Postprzez switas » 1 mar 2016, 14:06

I jak projekt? Bo wlasnie zakupilem inne radio, a ze mam Premacy przedliftowa, to fajnie byloby podlaczyc sobie oryginalna galke do sterowania radiem :)
Początkujący
 
Od: 5 sty 2015, 17:53
Posty: 17 (2/0)

Postprzez dabyl eF » 6 mar 2016, 12:30

Projekt zapewne upadł bo z tego co mi wiadomo to radio które kolega wkleił w pierwszym poście nie ma możliwości sterowania z kierownicy (wiem bo sam się do takiego przymierzałem, ostatecznie wybrałem wyższy model do którego bez problemu podłączyłem sterowanie).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2012, 17:29
Posty: 38
Skąd: Lubatówka
Auto: Mazda 323Fresh.

Postprzez switas » 6 mar 2016, 17:15

dabyl eF napisał(a):Projekt zapewne upadł bo z tego co mi wiadomo to radio które kolega wkleił w pierwszym poście nie ma możliwości sterowania z kierownicy (wiem bo sam się do takiego przymierzałem, ostatecznie wybrałem wyższy model do którego bez problemu podłączyłem sterowanie).


Bez problemu, czyli jak? Wstawilem wlasnie do siebie radio Kenwooda, ktore ma jeden kabel do sterowania z kierownicy, ale jeszcze nic nie ruszalem z podlaczeniem. Z kierownicy doczytalem wychodza 2 kable, masa i ten wlasnie od sterowania, tylko jak to wspolpracuje z nowym radiem?
Początkujący
 
Od: 5 sty 2015, 17:53
Posty: 17 (2/0)

Postprzez szkodnik_byd » 7 mar 2016, 14:30

Szukasz odporności na daną funkcje

Schemat podłączenia i wio

Parę oporników trochę czasu i do roboty
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6161 (890/431)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
MX-5 NC 2,5 06r
były:
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez sewo » 7 mar 2016, 16:02

może podczas wpinania poduchy miał założone klemy bo coś temat umarł :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez tomekV6 » 15 mar 2016, 23:09

2-3 lata temu przełożyłem kierownice z M6 do 323F BA, podpiąłem poduchę, klakson i podświetlenie przycisków z regulacją. Ostatnio z nudów zająłem się sterowaniem radia z kierownicy, gotowy sterownik to koszt 160-190 PLN a w domu można to zrobić za 1PLN :P Jak narazie działa bez zarzutu, wpięte mam 9 opcji bo można zaadaptować też przyciski od tempomatu ;)
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez adamax4 » 25 mar 2016, 14:54

tomekV6 napisał(a):Ostatnio z nudów zająłem się sterowaniem radia z kierownicy, gotowy sterownik to koszt 160-190 PLN a w domu można to zrobić za 1PLN :P

Zależ jakie radio. W alpine samą zmianą rezystorów tego nie zrobisz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez tomekV6 » 25 mar 2016, 21:55

Ja mam SONY więc nie było problemu, dzień roboty i gotowe. Podejrzewam że komuś kto się zna na tym zajęło by to max 2 godziny ale i tak jestem z siebie dumny :D
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 18:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje