Fotorelacja: Montaż systemu na przód w 323BG 3d
1, 2
Zamontowanie systemu głośników w 323BG 3 drzwiowej to ciężka sprawa, głównie z powodu bardzo małej głębokości montażu głośników. Moim założeniem było zamontować dobrze brzmiący system, jednak nie przerabiać boczków, po prostu zachować w miarę oryginalny wygląd. Dlatego pierwszym etapem było znalezienie odpowiedniego systemu. Długie godziny spędziłem na wertowaniu ofert różnych firm. Niestety, albo coś było drogie (1000zł lub więcej) albo było totalnym szmelcem. W końcu przemyślałem temat i zrezygnowałem z głośników 16,5cm na rzecz 13cm. Niektórzy powiedzą że zwariowałem, ale jak ktoś posłucha to zmieni zdanie . Zresztą, dopełnieniem systemu ma być subwoofer, więc 13cm z przodu w zupełności wystarczy! Wybór padł na system DLS PS5A, którego głośniki mają głębokość montażową 45mm. Po okazyjnej cenie kupiłem ja na allegro. No i się zaczęło. Pojechałem do kolegi Piotra, zresztą byłego posiadacza 323BG. On robił a ja pomagałem.. no, trochę też robiłem, ale to Piotrek był motorem napędowym akcji. A teraz foto story.
Rozmontowany boczek, wywalona folia, jakieś przymiarki, początek...
Tak to wygląda z bliska. Można też zauważyć zewnętrzną warstwę maty tłumiącej, wewnętrznej nie ma do teraz, bo nie mam czasu . Jak widzicie blacha jest pokrzywiona i ogólnie nie sprzyja montażowu czegkolwiek...
...a jednak. rzeba było coś z tą blachą zrobić
Po wyrżnięciu blachy, trzeba było zrobić panele. Jednak nie są to klasyczne panele, bo te będziemy montować od wewnątrz... zresztą zaraz sami zaobaczycie
Przymiarki do paneli...
Próbne odwierty
A tu wycięte panele z MDF wiszą i czekają sobie na pomalowanie żywicą epoksydową.
A tutaj się doczekały...
Koniec dnia pierwszego... minęło parę dni, panale wyschły, znów kolega Sauros znalazł dla mnie troche czasu. Szczerze mówiąc strasznie to pracochłonne!
Przymiarka z głośnikiem
Zakitowany (uszczelniony) panel, przykręcony na 10 czy 11 śrób!
Inne ujęcie...
A to ja montuje zwrotnice
A to już przykręcony, uszczelniony zlutowany i szczęśliwy głośnik. Zwróćcie uwagę, że ten głośnik wcale nie jest taki mały, tak na prawdę 16,5cm byłby tutaj za duży!
Montaż tweeterów. Generalnie szkoły są różne i w różnych samochodach inaczej się je ustawia, tutaj zasosowalismy metodę: lewy tweeter gra na lewo ucho pasażera, a prawy gra na prawe ucho kierowcy. Efekt bardzo pozytywny!
Tutaj widzimy boczek w trakcie montażu.
I co? I to prawie koniec. Pozostaje jeszcze nakleić zewnętrzną warstwę maty i zrobić minimalny (tak ok 1 cm) pierścień który będzie odsuwał pare mm maskownicę w boczku od membrany głośnika, ponieważ przy maxymalnyh wychyleniach trochę się obciera.
Cała kablologia i elektronika kiedy inndziej
Rozmontowany boczek, wywalona folia, jakieś przymiarki, początek...
Tak to wygląda z bliska. Można też zauważyć zewnętrzną warstwę maty tłumiącej, wewnętrznej nie ma do teraz, bo nie mam czasu . Jak widzicie blacha jest pokrzywiona i ogólnie nie sprzyja montażowu czegkolwiek...
...a jednak. rzeba było coś z tą blachą zrobić
Po wyrżnięciu blachy, trzeba było zrobić panele. Jednak nie są to klasyczne panele, bo te będziemy montować od wewnątrz... zresztą zaraz sami zaobaczycie
Przymiarki do paneli...
Próbne odwierty
A tu wycięte panele z MDF wiszą i czekają sobie na pomalowanie żywicą epoksydową.
A tutaj się doczekały...
Koniec dnia pierwszego... minęło parę dni, panale wyschły, znów kolega Sauros znalazł dla mnie troche czasu. Szczerze mówiąc strasznie to pracochłonne!
Przymiarka z głośnikiem
Zakitowany (uszczelniony) panel, przykręcony na 10 czy 11 śrób!
Inne ujęcie...
A to ja montuje zwrotnice
A to już przykręcony, uszczelniony zlutowany i szczęśliwy głośnik. Zwróćcie uwagę, że ten głośnik wcale nie jest taki mały, tak na prawdę 16,5cm byłby tutaj za duży!
Montaż tweeterów. Generalnie szkoły są różne i w różnych samochodach inaczej się je ustawia, tutaj zasosowalismy metodę: lewy tweeter gra na lewo ucho pasażera, a prawy gra na prawe ucho kierowcy. Efekt bardzo pozytywny!
Tutaj widzimy boczek w trakcie montażu.
I co? I to prawie koniec. Pozostaje jeszcze nakleić zewnętrzną warstwę maty i zrobić minimalny (tak ok 1 cm) pierścień który będzie odsuwał pare mm maskownicę w boczku od membrany głośnika, ponieważ przy maxymalnyh wychyleniach trochę się obciera.
Cała kablologia i elektronika kiedy inndziej
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Super opis!
Sexy jest, co chcesz
P0L4K napisał(a):tak ogolnie to masz "[tiiit]" tapicerke na drzwiach
Sexy jest, co chcesz
P0L4K napisał(a):tak ogolnie to masz "[tiiit]" tapicerke na drzwiach
Bo to nie są orginalne boczki, w orginalnych połamały się rączki i kieszenie. Te są od niższej wersji.
XsiX napisał(a):Krzysiek zrób coś z tymi gwizdkami
bo przy takim zamocowaniu i swojej sporej wielkości wyglądają mało atrakcyjnie
Opcja wmontowywania w słupki wygląda ze profesjonalnie poza tym wykonanie też jest trudniejsze...
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Głośniki trochę ponad 500zł, MDF jest tani (normalna decha.. i to tylko kawałek), a reszta to juz praca która jest bezcenna
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):... praca która jest bezcenna
Święte słowa
Tak na poważnie to instalacja przednich głośników w 323BG to naprawdę wyzwanie dla wytrwałych. Xionc powinniśmy ten rodzaj instalacji opatentować, bez kitu
Ja w swojej BG zrobiłem panele nakierowane, ale mocno wystawały, przeszkadzały przy wsiadaniu/wysiadaniu, a efekt audio był nawet gorszy niż średni bo bass był tłumiony. Xionca namawiałem na kupienie 16tek Calibra, ale wybrał 13 i może i słusznie. Ciężko by było upchnąć tam 16-tki nawet z tych najpłytszych (szyba po otwarciu znajduje się bardzo blisko magnesu głośnika). Jak widać, a przede wszystkim słychać dobra 13-tka zagrała bardzo dobrze (to chyba pierwszy system z 13-tkami który instalowałem). Właściciela tej pięknej BG namawiałem na istalację tw w słupkach, ale faktycznie ten rodzaj zamontowania głośników przyciąga nieporządane spojżenia. Zostaliśmy przy takiej instalacji. Nie wszystko jest jeszcze skończone, bo czasu jest mało. Najważniejsze że idziemy do przodu
Serdecznie pozdrawiam.
- Od: 21 cze 2004, 22:24
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323 1,6 16V 94r.
Może kogoś rozśmieszy to pytanie ale interesuje mnei jedna rzecz – dlaczego montowaliście głośniki na pierścieniach z MDF-u a nie bezpośrednio do elementów drzwi? Rozumiem, że napewno głośnik miał zostać odsuniety w głąb drzwi, ale czy to jedyny powód?
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):dlaczego montowaliście głośniki na pierścieniach z MDF-u a nie bezpośrednio do elementów drzwi?
Zobacz, ze fabryczny otwor pod glosnik ma duzo wieksza srednice (a raczej wymiary) niz montowany przetwornik. Bylo trzeba jakos zmniejszyc otworek, a jak wiadomo latwiej kijek pogrubasic... czy jakos tak to szlo.
the right man in the wrong place...
chudy napisał(a):Może kogoś rozśmieszy to pytanie ale interesuje mnei jedna rzecz – dlaczego montowaliście głośniki na pierścieniach z MDF-u a nie bezpośrednio do elementów drzwi? Rozumiem, że napewno głośnik miał zostać odsuniety w głąb drzwi, ale czy to jedyny powód?
Po pierwsze: twardość konstrukcji. Zawsze lepiej przykręcić głośnik do grubej twardej dechy bo blacha jest za miękka.
Po drugie trzeba było jakoś dopasować otwór po 16cm głośniku do 13 cm głosników. A użycie 13cm głosnika było podyktowane bardzo płytką dziurą na ten głośnik.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
ja głosniki 13 cm zaadaptowałem tesz do 3D na przodzie , z tym że nic neiwycinałem , żadnej blachy z dżwi , żadnego MDF'u ... przyłozyłem głosniki do otworóww dżwiach , nawierciłem 4 otwory na śruby , przykręciłem. i jest GIT
- Od: 6 cze 2005, 23:00
- Posty: 57
- Skąd: Piastów
- Auto: jeździ bokiem
No właśnie ....najwieksza zagadka to dlaczego konstruktorzy z Mazdy (i Subaru zresztą też) zakładają seryjnie głosniki montowane na 3 sróby??
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
A gdzie osłony głośników bo w BG leje się do środka jak z wiadra
- Od: 16 lis 2003, 13:21
- Posty: 137
- Skąd: Garvity Audio Experts
- Auto: 323 1.8 GT
Xionc gooood job jeszcze tylko zaklej te dziurska w drzwiach matami.
Wybór głośniczków też pochwalam .
U mnie dzięki głębszym drzwiom i dołożonym cienkim dystansom zmieściły się 16,5 cm (modelhttp://www.dls.se/english/speakers/ms6.htmMS6), a gwizdki zamontowałem tak samo .
Wybór głośniczków też pochwalam .
U mnie dzięki głębszym drzwiom i dołożonym cienkim dystansom zmieściły się 16,5 cm (modelhttp://www.dls.se/english/speakers/ms6.htmMS6), a gwizdki zamontowałem tak samo .
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
Widzę że maty z APP, tweeter ten sam Maty wstawie jak uporam się z z centralnym zeby nie zrywać ich potem niepotrzebnie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):Widzę że maty z APP
Xionc napisał(a):tweeter ten sam
ja mam 3mm większą średnicę
BTW tweeterki DLS to pierwsza klasa, mają taką skuteczność, że musiałem jak dobrze pamiętam z 6dB je przytłumić żeby grały mniej więcej na tym samym poziomie do woofery.
- Od: 10 cze 2004, 16:10
- Posty: 235
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 GE FS sedan
to ja sie przy okazji tego watku zapytam jak rozwiazac moj problem w BG ktory sie pojawil przy montazu
otoz ze wzgledu na glebokosc montazu i to, ze nie chcialem zeby glosniki dotykaly blachy bezposrednio mam zamontowany dystans od zewnetrznej strony, przez co glosnik troche wystaje z drzwi, i do tego mam jeszcze zalozona maskownice od Hertz'ow a nie oryginalna – efekt tego jest taki, ze maskownica wystaje na tyle, ze nie jestem w stanie przekrecic galki do otwarcia szyby – teraz pol biedy bo wystarczy mi pol obrotu, zeby tylko szparka byla, ale co bedzie latem ? mozna gdzies dostac / zamowic do specjalnego wykonania galke do otwierania okna, ktora by odstawala od drzwi tak z 1-2 cm ? nie chcialbym zakladac elektrycznych szyb, co jest rozwiazaniem, glownie ze wzgledu na koszty – nie oplaca mi sie inwestowac juz wiecej w te auto bo chce je w przeciagu 2-3 miesiecy zamienic na mx-3....
otoz ze wzgledu na glebokosc montazu i to, ze nie chcialem zeby glosniki dotykaly blachy bezposrednio mam zamontowany dystans od zewnetrznej strony, przez co glosnik troche wystaje z drzwi, i do tego mam jeszcze zalozona maskownice od Hertz'ow a nie oryginalna – efekt tego jest taki, ze maskownica wystaje na tyle, ze nie jestem w stanie przekrecic galki do otwarcia szyby – teraz pol biedy bo wystarczy mi pol obrotu, zeby tylko szparka byla, ale co bedzie latem ? mozna gdzies dostac / zamowic do specjalnego wykonania galke do otwierania okna, ktora by odstawala od drzwi tak z 1-2 cm ? nie chcialbym zakladac elektrycznych szyb, co jest rozwiazaniem, glownie ze wzgledu na koszty – nie oplaca mi sie inwestowac juz wiecej w te auto bo chce je w przeciagu 2-3 miesiecy zamienic na mx-3....
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje