napiecie z akumulatora a bezpieczenstwo radia
Strona 1 z 1
zaznaczam od razu, ze nie za bardzo sie na tym znam . montujac radio natrafilem na taki problem : radio dziala na 12 V, a jak zmierzylem napiecie z aku idzie ok 18 V. czy to bezpieczne dla radyjka? przy wczesniejszym montazu cos sie z nim juz stalo i musialem do serwisu oddac. ponoc "spalony modul zasilania". czy to wlasnie przez te 18 V ? jesli tak to co zrobic ? sprzet to tanie niemarkowe radio na cd mp3
M.A.Z.D.A Syndicate
- Od: 6 sie 2005, 17:22
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V
Masz dziwnie wysokie napiecie ladowania. Powinno byc okolo 14.5 V. Poza tym napiecie w calym samochodzie jest w przyblizeniu identyczne, wiec nie ma znaczenia, czy wykorzystasz fabryczna, czy dorobiona instalacje.
Jednak w pierwszej kolejnosci zadbaj o bezpieczenstwo calej elektryki samochodu i sprawdz czy regulator napiecia jest dobrze polaczony i czy jest sprawny.
Jednak w pierwszej kolejnosci zadbaj o bezpieczenstwo calej elektryki samochodu i sprawdz czy regulator napiecia jest dobrze polaczony i czy jest sprawny.
the right man in the wrong place...
Po pierwsze to pewnie mierzyłeś napięcie z alternatora. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy wylączonym i włączonym silniku. Jak przy wyłączonym jest 18V to prawdopodobnie masz akumylkator od Stara . A tak serio to kolega tco_tm dobrze mówi że to pewnie z alternatora idzie za duże napięcie i ciesz się, że tylko radio Ci poszło, ja bym pojechał do elektryka.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
[BoMbGaD] napisał(a):napiecie z aku idzie ok 18 V
Nie gotuje się akumulator? Światła nie świecą jak ksenony? Nie padają żarówki? Wygląda na to że masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Na klemach akumlatora przy wyłączonym silniku powino byc cos kolo 13V a gdy slinik pracuje i jest ładownie to cos kolo 14V no moze troche wiecej-przynajmniej u mnie tak jest.Ale skad u Ciebie takie wysokie napięcie to niewiem-może cos z regulatorem przy alternatorze ale ja bym jeszcze sprawdził prad ładownia tez istotne.A tak wogóle to dobrze że tylko radio sie spaliło.Pozdr
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
PRAWIE robi wielką różnicę
- Od: 5 paź 2004, 12:25
- Posty: 26
- Skąd: Kanie
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG
dzieki za szybkie odpowiedzi zadziwiajace jest to, ze mierzylem rowniez napiecie na akumulatorze u mojego starego w aucie (skoda octavia 1.9 tdi) oraz u kumpla (vw polo 1.4) i w obu przypadkach rowniez uzyskalem okolo 18 V !?!?
M.A.Z.D.A Syndicate
- Od: 6 sie 2005, 17:22
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V
Xionc napisał(a):Po pierwsze to pewnie mierzyłeś napięcie z alternatora. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy wylączonym i włączonym silniku. Jak przy wyłączonym jest 18V to prawdopodobnie masz akumylkator od Stara . A tak serio to kolega tco_tm dobrze mówi że to pewnie z alternatora idzie za duże napięcie i ciesz się, że tylko radio Ci poszło, ja bym pojechał do elektryka.
na akumulatorze przy wylaczonym silniku okolo 18.3 a przy wlaczonym ~ 18.8. na kablu co wystaje przy radiu odpowiednio ~ 18 i 18.5
M.A.Z.D.A Syndicate
- Od: 6 sie 2005, 17:22
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V
wicekk napisał(a):Wymien miernik!:]
No właśnie... u mnie jest (zmierzyłem specjalnie) 11,9V na wyłączonym silniku i 14,2 na włączonym na biegu jałowym.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Dedalos napisał(a):I to jest prawie prawidłowo
w 14 letnim aucie, mierzone miernikiem za 20zł to jest idealnie
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Zastanawiam się w razie takim czy u mnie jest ok – jak sprawdzali mi przy wymianie akumulatora to powiedzieli, że tak ma być.
Oto wyniki:
Sam akumulator: 12,1V
Włączony silnik na luzie: 14,5V
Włączony silnik na luzie i długie światła: 14,3V
Co sądzicie??
Oto wyniki:
Sam akumulator: 12,1V
Włączony silnik na luzie: 14,5V
Włączony silnik na luzie i długie światła: 14,3V
Co sądzicie??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
tomekrvf, 0,2V to żadna różnica
A propo akumulatora. To czy jeszcze sie praktykuje cos takiego jak ładowanie aku w domu? Mam go już rok i jeszcze go nigdy nie doładowywyałem, nic nie dolewałem itp. Aku to jakaś podstawowa Varta.
A propo akumulatora. To czy jeszcze sie praktykuje cos takiego jak ładowanie aku w domu? Mam go już rok i jeszcze go nigdy nie doładowywyałem, nic nie dolewałem itp. Aku to jakaś podstawowa Varta.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Oczywiscie, ze sie laduje. Obsluga bez zmian. Jezeli chcesz miec pewny pradzik cza dbac o to. Nawet w akumlatorach tzw. bezobslugowych masz pod naklejeczka koreczki i mozena dolewac wode destylowana. Ja tak robie od lat i akumlatory sluza mi baaaaaaaaardzo dlugo
- Od: 13 mar 2006, 15:27
- Posty: 6
takie cyfrowe mierniki-multimetry za 20 zł maja tendencję do zawyżania napięcia w momencie kiedy kończy się bateria zasilająca miernik
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje