napiecie z akumulatora a bezpieczenstwo radia

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez [BoMbGaD] » 23 sie 2005, 23:20

zaznaczam od razu, ze nie za bardzo sie na tym znam ;) . montujac radio natrafilem na taki problem : radio dziala na 12 V, a jak zmierzylem napiecie z aku idzie ok 18 V. czy to bezpieczne dla radyjka? przy wczesniejszym montazu cos sie z nim juz stalo ;) i musialem do serwisu oddac. ponoc "spalony modul zasilania". czy to wlasnie przez te 18 V ? jesli tak to co zrobic ? sprzet to tanie niemarkowe radio na cd mp3 :D
M.A.Z.D.A Syndicate
Początkujący
 
Od: 6 sie 2005, 17:22
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V

Postprzez Paweł » 23 sie 2005, 23:40

Masz dziwnie wysokie napiecie ladowania. Powinno byc okolo 14.5 V. Poza tym napiecie w calym samochodzie jest w przyblizeniu identyczne, wiec nie ma znaczenia, czy wykorzystasz fabryczna, czy dorobiona instalacje.

Jednak w pierwszej kolejnosci zadbaj o bezpieczenstwo calej elektryki samochodu i sprawdz czy regulator napiecia jest dobrze polaczony i czy jest sprawny.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Xionc » 24 sie 2005, 07:26

Po pierwsze to pewnie mierzyłeś napięcie z alternatora. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy wylączonym i włączonym silniku. Jak przy wyłączonym jest 18V to prawdopodobnie masz akumylkator od Stara :] . A tak serio to kolega tco_tm dobrze mówi że to pewnie z alternatora idzie za duże napięcie i ciesz się, że tylko radio Ci poszło, ja bym pojechał do elektryka.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez tomekrvf » 24 sie 2005, 10:11

[BoMbGaD] napisał(a):napiecie z aku idzie ok 18 V

Nie gotuje się akumulator? Światła nie świecą jak ksenony? Nie padają żarówki? Wygląda na to że masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 10:43

Na klemach akumlatora przy wyłączonym silniku powino byc cos kolo 13V a gdy slinik pracuje i jest ładownie to cos kolo 14V no moze troche wiecej-przynajmniej u mnie tak jest.Ale skad u Ciebie takie wysokie napięcie to niewiem-może cos z regulatorem przy alternatorze ale ja bym jeszcze sprawdził prad ładownia tez istotne.A tak wogóle to dobrze że tylko radio sie spaliło.Pozdr
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez [BoMbGaD] » 24 sie 2005, 11:12

dzieki za szybkie odpowiedzi :D zadziwiajace jest to, ze mierzylem rowniez napiecie na akumulatorze u mojego starego w aucie (skoda octavia 1.9 tdi) oraz u kumpla (vw polo 1.4) i w obu przypadkach rowniez uzyskalem okolo 18 V !?!?
M.A.Z.D.A Syndicate
Początkujący
 
Od: 6 sie 2005, 17:22
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V

Postprzez [BoMbGaD] » 24 sie 2005, 11:18

Xionc napisał(a):Po pierwsze to pewnie mierzyłeś napięcie z alternatora. Sprawdź jakie jest napięcie na akumulatorze przy wylączonym i włączonym silniku. Jak przy wyłączonym jest 18V to prawdopodobnie masz akumylkator od Stara :] . A tak serio to kolega tco_tm dobrze mówi że to pewnie z alternatora idzie za duże napięcie i ciesz się, że tylko radio Ci poszło, ja bym pojechał do elektryka.


na akumulatorze przy wylaczonym silniku okolo 18.3 a przy wlaczonym ~ 18.8. na kablu co wystaje przy radiu ;) odpowiednio ~ 18 i 18.5
M.A.Z.D.A Syndicate
Początkujący
 
Od: 6 sie 2005, 17:22
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG '93 1.3i 16V

Postprzez dex-ter » 24 sie 2005, 11:46

Totalna abstrakcja ale może masz cos nie tak z woltomierzem albo moze poprostu cos zle mierzysz. :]
PRAWIE jak Mazda
PRAWIE robi wielką różnicę
Początkujący
 
Od: 5 paź 2004, 12:25
Posty: 26
Skąd: Kanie
Auto: Mazda 323f BG 1.6 8v 91r LPG

Postprzez wicekk » 24 sie 2005, 12:22

Wymien miernik! :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez Xionc » 24 sie 2005, 12:38

wicekk napisał(a):Wymien miernik!:]


No właśnie... u mnie jest (zmierzyłem specjalnie) 11,9V na wyłączonym silniku i 14,2 na włączonym na biegu jałowym.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Dedalos » 29 sie 2005, 01:10

Xionc napisał(a):u mnie jest (zmierzyłem specjalnie) 11,9V na wyłączonym silniku i 14,2 na włączonym na biegu jałowym.


I to jest prawie prawidłowo :]
Początkujący
 
Od: 18 lut 2005, 20:51
Posty: 6
Skąd: Świdwin
Auto: Mazda 626GE 1.8 hatchback – sprzedana

Postprzez Xionc » 29 sie 2005, 09:02

Dedalos napisał(a):I to jest prawie prawidłowo


w 14 letnim aucie, mierzone miernikiem za 20zł to jest idealnie :]
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez tomekrvf » 29 sie 2005, 12:06

Xionc napisał(a):w 14 letnim aucie, mierzone miernikiem za 20zł to jest idealnie

Trochę za niskie napięcie akumulatora, ładowanie super
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 29 sie 2005, 12:50

Zastanawiam się w razie takim czy u mnie jest ok – jak sprawdzali mi przy wymianie akumulatora to powiedzieli, że tak ma być.
Oto wyniki:
Sam akumulator: 12,1V
Włączony silnik na luzie: 14,5V
Włączony silnik na luzie i długie światła: 14,3V
Co sądzicie??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xionc » 29 sie 2005, 14:31

tomekrvf, 0,2V to żadna różnica :)

A propo akumulatora. To czy jeszcze sie praktykuje cos takiego jak ładowanie aku w domu? Mam go już rok i jeszcze go nigdy nie doładowywyałem, nic nie dolewałem itp. Aku to jakaś podstawowa Varta.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez kkns » 13 mar 2006, 15:48

Oczywiscie, ze sie laduje. Obsluga bez zmian. Jezeli chcesz miec pewny pradzik cza dbac o to. Nawet w akumlatorach tzw. bezobslugowych masz pod naklejeczka koreczki i mozena dolewac wode destylowana. Ja tak robie od lat i akumlatory sluza mi baaaaaaaaardzo dlugo :)
Początkujący
 
Od: 13 mar 2006, 15:27
Posty: 6

Postprzez adam626 » 2 kwi 2006, 22:52

takie cyfrowe mierniki-multimetry za 20 zł maja tendencję do zawyżania napięcia w momencie kiedy kończy się bateria zasilająca miernik
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje