Mazda 5 – DVD w zagłówkach.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez paolomario » 21 lip 2011, 20:54

Witam,
dzisiaj zamontowałem i niniejszym się chwalę ;)
Odtwarzacze są dwa, oczywiście po jednym w zagłówku. Duża zaleta bo mogą działać oddzielnie. Ale jako zsynchronizowane też oczywiście. Do każdego DVD osobny pilot, bezprzewodowe słuchawki, i pady do gier, bo działają także jako konsole do tego typu gier: http://www.native32.com/english/index.aspx.
Nazywa się to Xtrons, ale reklamują, że środek Sony. Kupione na ebay'u.
Podłączenie banalnie proste, ale zawsze przed montażem można podpatrzeć na YouTubie:
Część 1: http://www.youtube.com/watch?v=kELr3vo64GQ
Część 2: http://www.youtube.com/watch?v=VVGz1PvQgy0&feature=fvwrel
Podpowiedź, jak podłączyć do instalacji samochodu znajduje się tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=pFG7LJMfWM8.
Rzeczywiście patent zwany Add a Fuse, znacznie ułatwia sprawę. W Anglii łatwo dostępny. Nie wiem jaka jest polska nazwa, ale mam nadzieję, że też łatwo dostać. Wygląda to tak: http://www.autoelectricsupplies.co.uk/product/715
Kwestia tylko wyboru wielkości dopasowanej do bezpiecznika, pod jaki chcemy się wpiąć.

Mam nadzieję, że sprawdzi się w naszych niewiarygodnie długich podróżach do Polski ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez zaczek111 » 22 lip 2011, 08:53

Fajnie to nawet wyglada-dobrze że są zasuwane na zamek bo ich nie widać <ok> dobrze że podałeś linki to na pewno się komuś przydadzą <spoko>

Wykonuje Pomiary ilości dB- chetnych zapraszam na PW.


143,4dB i to jeszcze nie koniec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2009, 17:43
Posty: 533
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 2.3GY 03r

Postprzez andrewife » 5 sie 2011, 01:37

Witam,
też jestem zainteresowany tym tematem i montażem w mojej 6. Poszukałem i na motoAllegro znalazłem add a fuse pod nazwą "DODATKOWY BEZPIECZNIK" lub "BYPASS". Koszt ok. 10zł.

Edit:
Właśnie przyszły do mnie zagłówki. Wyglądają nieźle. Poodłączenie wydaje się proste poza zasilaniem. Jak najlepiej podłączyć się pod 12V? Dokupić rozgałęziacz gniazda zapalniczki, wtyczki i podłączyć (nie wiem czy gniazdo dodatkowe 2x 1,5 A wytrzyma) Czy faktycznie zastosować ten "bypass" i wyprowadzić sobie i podłączyć gdzieś pod fotelem? A może wykorzystać jakoś zasilanie od foteli (są tam jakieś przewody pod fotelami, chyba od czujników) lub od wzmacniacza BOSE pod fotelem pasażera?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2010, 01:53
Posty: 16
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 GY '05, polift, Exclusive, BOSE, pakiet "światła"

Postprzez paolomario » 31 sie 2011, 19:16

Ja podłaczyłem tym bypassem i wpiąłem w gniazdo bezpiecznika od zapalniczki. W mojej Maździe 5 są w sumie dwa gniazda zapalniczki, ale jakoś nie mogłem się "wepchnąć" w ten bezpiecznik od tylnej zapalniczki (w bagażniku). Konsolka z bezpiecznikami znajduje się od strony pasażera, gdy otworzy się drzwi. Z tamtąd puściłem wszystkie kabelki. Po zdemontowaniu (łatwym) plastików przy progu udało mi się (też osyć łatwo) puścić dalej kable pod tapicerką pod fotelami. Oczywiście w pewnych miejscach muszą trochę wystawać, no i trzeba wziąć pod uwagę to, że fotele trzeba czasami przesuwać.

Ja do tej zapalniczki mam notorycznie podłączoną nawigację no i te monitory, a wszystko działa sprawnie.

Teraz kokpit w mojej Madzi, który przeszedł lekką metamorfozę (więcej w tym wątku: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=120&t=117932 ). Szare plastiki pomalowałem na czarno. Panel od radia również. Obkleiłem go w sumie wcześniej karbonem, ale efekt nie był zadawalający – raz, że nie udało mi się idealnie dopasdować folii do wszystkich zagięć nowego panelu, a dwa, że chyba pod wpływem wysokiej temperatury w aucie (samochód stał "na słońcu") folia w niektórych miejscach się odkształciła :| .
Postanowiłem dać sobie spokój i po prostu pomalować panel na czarno. Docelowo zamierzam kupić jakiś kombajn 2 DIN do wnęki, więc kieszeń i obecne radyjko (też w sumie wielofunkcyjne) zostanie nim zastąpione, ale póki co dosyć dobrze działa i na najbliższy długi wyjazd urlopowy do Polski wystarczy :)
"Obudowę" gałki skrzyni biegów też obkleiłem "karbonem". Efekt znacznie lepszy, ale w sumie nie wiem, czy tak zostawić, czy również pomalować na czarno. Z chęcią posłucham Waszych opinii. <co?>

Teraz "malują się" plastiki wyjęte z pomiędzy foteli. Drążek hamulca ręcznego pewnie doczeka się jakiejś "skórzanej" oprawy i pewnie rozejrzę się za jakąs rączką.

Co do DVD i monitorów w zagłówkach, to jednostką centralną jest DVD w kokpicie i ono służy jako główny odtwarzacz. Pasażer obok kierowcy też więc ma możliwość oglądania filmów (teoretycznie kierowca też, nie? ;) ) Zaleta jest też taka, że audio idzie przez głośniki samochodowe, a nie przez małe głośniczki w monitorach.

Wygląda to tak:
PRZED całą operacją:
Obrazek

PO przemianach:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystkie zdjęcia w albumie Picasa: https://picasaweb.google.com/114369734232078204568/MazdaDashboard

Co sądzicie? <co?>
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez darek72 » 15 cze 2012, 23:50

Witam,
Mam pytanie dotyczace podlaczenia takowego dvd. Niestety ani na forum ani w google nic nie znalazlem na ten temat. Czy kazdy z tych monitorow musi miec osobne zasilanie czy mozna je ze soba polaczyc i wpiac na jednym bezpieczniku? I czy jest jakis specjalny kabel, ktorym mozna przedluzyc zasilanie? Pytam, bo jestem laikiem w temacie i wole sie upewnic.
Z gory dziekuje i pozdrawiam
Darek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 23:35
Posty: 8
Skąd: Corby-Dębica , UK
Auto: Mazda 6 2.2 D SkyActive Estate

Postprzez Wojtek » 14 gru 2012, 21:50

darek72 napisał(a):Czy kazdy z tych monitorow musi miec osobne zasilanie czy mozna je ze soba polaczyc i wpiac na jednym bezpieczniku?

prawdopodobnie mozesz zasilic oba z jednego zrodla zasilania...
musi byc to okreslone w specyfikacji kupowanego sprzetu ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez paolomario » 14 gru 2012, 22:46

Kurcze, prawie pół roku po pytaniu i ja mogę dać odpowiedź (jeżeli może się na coś przydać): podłączyłem oba do jednego bezpiecznika – tego od gniazdka "z prądem" w bagażniku. Wcześniej miałem podpięte pod bezpiecznik od "zapalniczki" z przodu, ale po podłączeniu nawigacji, czy nawet czasami innych akcesoriów, bezpiecznik ten wywalało.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez darek72 » 15 gru 2012, 01:02

Heh, dzieki Panowie.
Juz zapomnialem, ze podpinalem te monitory :D (fajna zabawka, frajda dla dzieciakow). Podpialem obydwa do jednego bezpiecznika.
Ale w takim razie pytanie o podobnej tematyce. Macie podpiete bezposrednio do pradu czy macie mozliwosc wylaczenia doplywu pradu poprzez jakis np. wylacznik ? Pytam, bo duzo siedze w samochodzie i slucham radia, a w tym czasie monitorki tez " ciagna" i troche boje sie o akumulator. Staram sie oszczedzac ale nie zawsze sie da ;).
Niestety moja madzia to nie full wypas :) i mam miejsce na jakies przelaczniki, wiec pomyslalem, ze moze by to jakos tak zmajstrowal, zeby wlaczac tylko w razie potrzeby i nie narazac akumulatora. Tylko pytanie , jak to zrobic :D

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2012, 23:35
Posty: 8
Skąd: Corby-Dębica , UK
Auto: Mazda 6 2.2 D SkyActive Estate

Postprzez paolomario » 15 gru 2012, 13:19

U mnie podpięte jest to po tak zwanym kluczyku, czyli dopiero po przekręceniu kluczyka DVD w zagłówkach są w trybie czuwania (a przynajmniej czerwone lampki na nich się świecą). Jaki mają pobór wtedy prądu to nie wiem. I czy jest to jakiś zagrażający akumulatorowi to też nie mam pojęcia. Generalnie w takim przypadku, jak opisujesz, że radio często włączane jest na postoju to mam tylko kilka razy w roku – gdy sobie autko sprzątam w środku. Zazwyczaj zaraz po zajęciu miejsca w samochodzie odpalam silnik. Może rzeczywiście musiałbyś jakiś włącznik zamontować, jeżeli chcesz kompletnie odciąć monitory od prądu.
Moja Mazda

Obrazek 9,3 L/100km; 30 mpg;

Obrazek7,8 – 8,2 L/100km; 34 – 36 mpg;
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 15:20
Posty: 102 (4/0)
Skąd: Winchester - Zamość
Auto: Mazda 5 CR 2007 MZR 2.0

Postprzez iwi » 15 gru 2012, 18:11

Ja to zrobiłem przez dodatkowy wyłącznik umiejscowiony w zamykanym schowku na "podsufitce" dodatkowo wstawiony tam jest akumulator 1,2Ah w celu podtrzymania napięcia w czasie zapalania – kiedy puszczam bajkę dzieciom i podczas jazdy mam postój to po postoju przy ponownym odpalaniu samochodu monitorki się wyłączały – teraz już się nie wyłączają :)
zasilaczbuforowy.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez brencik » 15 gru 2012, 18:48

Bardzo ładny patent, mi by sie w Oplu przydał do radia takowy, moze nawet sama dioda i jakis kondenstaor 10mF wystarczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez iwi » 16 gru 2012, 01:07

Może 2Farady kondensator starczyłby na to żeby radio nie przygasało, ale jak porównasz ceny to taniej wyjdzie dodatkowy akumulatorek za 30zł i nawet zabezpieczenia nie musisz dawać
ja dałem coś takiego – kiedyś zrobiłem podobny układ, a teraz się przydał http://arlisklep.pl/files/AVT/avt1533.pdf ale są prostsze rozwiązania np http://arlisklep.pl/files/AVT/avt772.pdf
Ale możesz spróbować też bez zabezpieczenia
Dajesz 2 proste przekaźniki 12V z trzema wyprowadzeniami
Jeden służy do odłączenia małego akumulatora od radia po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki a drugi do załączenia akumulatora żelowego w chwili zapłonu samochodu.
Na jednym przekaźniku nie widzę rozwiązania bo jak na cewce nie będzie napięcia zarówno w chwili przekręcenia w pozycję zapłon jak również po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy