Wygłuszenie Mazda3 BK

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez nimro3 » 5 cze 2011, 15:19

Jak wygłuszyć madzie3?
Nie znalazłem wielu informacji co do tego tematu.
W jaki sposób wygłuszyć drzwi? Zewnętrzną część pokrywamy matami, ale co z wewnętrzną częścią na której jest umocowany w miarę sztywny plastik? Czy wystarczy np. dać maty na część zewnętrzną drzwi i gąbkę wyciszającą o zamkniętych porach ( nie wchłaniającej wilgoci) na wewnętrznej części tapicerki drzwi.
Kolejne pytanie dotyczy wygłuszenia zakola i części gdzie znajduje się tapicerka np. boczkach bagażnika. Czy z waszego doświadczenia można wyciszyć te miejsca montując gąbkę lub inny materiał na wewnętrznych częściach tapicerki , zamiast mat na samej karoserii ?
Chciałbym uzyskać pewien kompromis pomiędzy dobrym wyciszeniem, a jak najmniejszym dodatkowym obciążeniem madzi. Dodam, że jest to moja pierwsza instalacja CA, także proszę o wyrozumiałość
Dzięki z góry za fachową pomoc
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez Barthez » 5 cze 2011, 16:35

nimro3 napisał(a):Jak wygłuszyć madzie3?

porządnie :P
nimro3 napisał(a):W jaki sposób wygłuszyć drzwi?

temat wielokrotnie wałkowany... przejrzyj moje stare tematy w NM tam znajdziesz odpowiedzi na dalsze pytania również...

nimro3 napisał(a):Chciałbym uzyskać pewien kompromis pomiędzy dobrym wyciszeniem, a jak najmniejszym dodatkowym obciążeniem madzi.

<rotfl>
po tym stwierdzeniu to mi cycki opadają...

chłopie – jeśli zależy Ci na osiągach to nie ładuj się w CA, wywal LPG jak i całą tapicerke ze środka – patrz projekt kac-mar.

PS
dodatkowe wygłuszenie będzie ważyć max 20-30kg... gąbki i różne maty wygłuszające, bo nie sądze że w domowym zaciszu pokusisz się o więcej. Jeśli sie myle to szykuj 5-8kzl i prowadź auto do profesjonalistów... bo należy rozebrać środek do gołej blachy z deską włącznie...
jeśli zależy Ci na zbiciu masy (już po wygłuszeniu i CA) proponuje:
1) jechać na rezerwie (– ok 40kg)
2) iść do toalety (– 1 kg)
3) być na czczo (– 1kg)
4) jechać w kąpielówkach (-2 do 3 kg)
5) wywalić zapas i wszystko co masz w bagażniku ( – 15 do 20 kg)
6) wywalasz schowek w desce ( – 1kg)
7) wywalasz dywaniki (– od 3 do 5kg)
8) pusty zbiornik spryskiwacza ( – 4kg)
razem jak sie postarasz może być na minus ok 70kg ;)

PS2
drzwi oklejasz matą/masą bitumiczną (wibroizolacja) – blache od środka, następnie zaklejasz tą samą matą wszystkie dziury w drzwiach (robisz przy okazji objętość roboczą dla głośnika w drzwiach). Natomiast na tapicerkę możesz nakleić "gąbkę" 3mm dość gęstą (szumoizolacja). w rdzwi nic nie pakuj bo będziesz miał gnój – tam leci woda z szyby i spływa dziurami w dole drzwi.
grubą gąbkę (100-150) możesz użyć do tylnych nadkoli i pustek w bagażniku pod tapicerką.
cała tajemnica polega na dokładnym oklejeniu...
i nie zapomnij o dachu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez karoll.30 » 5 cze 2011, 17:02

zreszta wyciszanie a wygłuszanie to 2 różne kwestie i do zrobienia tych operacji są potrzebne różne materiały oraz różne techniki.
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2011, 14:01
Posty: 16
Auto: MAZDA 323 BG GT

Postprzez Barthez » 5 cze 2011, 17:15

karoll.30 napisał(a):zreszta wyciszanie a wygłuszanie to 2 różne kwestie i do zrobienia tych operacji są potrzebne różne materiały oraz różne techniki.

<spoko>
do CA auto wygłuszamy ;) co by nie chodziło podczas muzyki jak grabiarka do siana podpięta do władymirca i używamy przede wszystkim mas bitumicznych ;)
wygłuszenie jest tylko elementem wyciszenia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez nimro3 » 5 cze 2011, 22:58

po tym stwierdzeniu to mi cycki opadają...

Nie interesują mnie Twoje problemy z cyckami i Twoim ego <oczko> . Zostawmy ten temat <spoko>
Pytam się o fachową odpowiedź kogos kto dobrze zna madzię3.
Problem dotyczy wewnętrznej części drzwi, a dokładnie praktycznie jej braku. Jest tam zamontowana duża plastikowa zaślepka, do której są przymocowane np. wewnętrzne klamki drzwi. Na tym forum nikt nie opisał jeszcze takiego przypadku, więc prosiłbym o fachową radę. Aby uściślić moje pytanie i przejść etap uszczypliwych uwag wobec żółtodzioba, dodaję że chodzi mi o stworzenie z drzwi porządnej komory głóśnikowej, a resztę wyciszyć tak aby zniwelować hałasy z zewnątrz. Chcę się tym sam pobawić, gdyz lubię taką dłubaninę. Przypomnijcie sobie sami jakie były wasze początki.
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez mily200 » 7 cze 2011, 21:46

ja u siebie te właśnie plastiki wygłuszałem ponieważ one najbardziej wchodzą w rezonans :) wejdz na moją mazde 3 i tam masz małą relacje co i jak zrobiłem i jest dobrze :D
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 11:12
Posty: 1886 (0/3)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Seat leon i mx-5

Postprzez nimro3 » 16 cze 2011, 20:13

ja u siebie te właśnie plastiki wygłuszałem ponieważ one najbardziej wchodzą w rezonans :) wejdz na moją mazde 3 i tam masz małą relacje co i jak zrobiłem i jest dobrze :D

Dzięki mily, o to mi chodziło
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 14:29
Posty: 23
Skąd: Ząbki
Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r

Postprzez Mrj » 22 mar 2014, 16:30

Odświeżam temat jako laik.
Wiec jak powinno wyglądać wygłuszenie drzwi? Rozumiem, że powinienem zdjęć ten plastik (gdzie jest przymocowana klamka wewnętrzna), dzięki czemu będę miał dostęp do blachy, do której powinienem użyć taśmy dekarskiej (najtańsze rozwiązanie?). Dobrze myślę? :) Może ktoś już wygłuszał i jest w stanie pokazać zdjęcie takiego wygłuszenia? Byłym wdzięczny
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez robaknow » 23 mar 2014, 20:25

Wpisz w googlach drzwi+wygluszenie. Wszystkie drzwi wyglusza się tak samo. Dekare lub maty dajesz wewnatrz drzwi wszedzie gdzie siegniesz (blacha zewnetrzna) Za pomoca zywicy lub blachy zaslepiasz wieksze otwory i mocujesz je do drzwi. Nastepnie dajesz dekare lub maty na blache drzwi a na boxzke pianke lub filc. Tematy walkowane tysiace razy. Kazde drzwi moze i wygladaja inaczej ale zasada jest taka sama.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Marine_4000 » 24 mar 2014, 12:52

Tutaj masz kilka foto z robienia drzewi w mojej M6. M3 wygląda podobnie.
Załączniki
boczek1.JPG
drzwi10.JPG
forma4.JPG
forma7.JPG
drzwiT.jpg
drzwi11.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez robaknow » 24 mar 2014, 14:57

Projekcik ze strefy widze :) moje budowa sa tez podobne. Z tym ze ja usztywnialem zywica i fabrycznie mialem elipsy. Z tym, ze tak jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu. U mnie plastik potrafil grac o ta blachę. Teraz jest juz ok.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Mrj » 24 mar 2014, 18:20

Dzięki! :)
A czy nie ma problemu ze zdjęciem plastiku? Chodzi mi głównie o mechanizm opuszczania szyb czy nie jest to w jakiś sposób powiązane ze sobą.

Mam jeszcze pytanie czy mogę po prostu obkleić ten plastik do którego przymocowany jest głośnik (od wewnętrznej strony – nie od strony blachy) + ewentualnie boczek drzwi? Tak by było dla mnie najwygodniej, jakie materiały polecacie do tego i czy mogę właśnie tak zrobić? Zależy mi raczej na jak najmniejszych kosztach
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 15:57
Posty: 85
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.

Postprzez robaknow » 24 mar 2014, 20:53

Plastik trzeba zdjąć. To blacha jest największym wrogiem. polecam przed zdjęciem plastiku opuścić nieco szybę jakieś 2cm, żeby łatwiej póżniej szybe było dopasować. Odkręcasz śruby po brzegach i od szyny szyby. Dodatkowo musisz odkręcić silnik od szyby. żeby go wyjąc przekręcasz go względem wewnętrznej części bo trzyma sie na czymś na wzór gwintu , takie łopatki. Przez największy otwór w drzwiach wypinasz wtyczkę od zamka centralnego, tedy nie trzyma cię wiązka. Radze Ci to robić w weekend bo bez umocowanej szyny nie pojeździsz, bo ci szyba będzie opadała. oczywiście kable wyciągasz z tego plastiku albo ściskając kombinerkami lub siłowo :) W temacie mojej mazdy też jest pokazanie wygłuszenie plastiku i drzwi. Nic się nie bój da się wszystko poskładać, ja wyłamałem po jednej stronie mocowania od silniczka i udało się go poskładać także nie bój żaby. Staraj się wyeleminować wszelkie luzy i rzeczy które twoim zdaniem mogą trzeszczeć. Wtedy będziesz zadowolony.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez kuman1987r » 24 mar 2014, 20:56

Marine jak tam światełko :D bo ja też mam zamiar wyciągać i kto ci robił,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez Marine_4000 » 24 mar 2014, 21:53

robaknow napisał(a):k jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu.


Wyklejony wyklejony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez robaknow » 24 mar 2014, 22:16

Marine_4000 napisał(a):
robaknow napisał(a):k jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu.


Wyklejony wyklejony :)
No na zdjeciach nie bylo widac :) Jak wyklejony to zwracam honor.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez Marine_4000 » 25 mar 2014, 09:18

kuman1987r napisał(a):Marine jak tam światełko bo ja też mam zamiar wyciągać i kto ci robił,

Światełko jeszcze nie świeci, ale już coraz bliżej. Jak wszystko będzie działać, to dam Ci znać co i jak. Co chcesz zapiąć pod optyka?
Mrj napisał(a):A czy nie ma problemu ze zdjęciem plastiku?

Nie zapomnij przykleić szyby przed zdjęciem plastiku:
Załączniki
szyba.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez Xionc » 25 mar 2014, 16:01

A jak robisz już na grubo to dziury wypełnić blachą ok 0,5mm i dopiero na to maty.
Obrazek
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Marine_4000 » 25 mar 2014, 17:45

M "3" jest plastikowa forma, nie ma gdzie blachy dawać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez robaknow » 25 mar 2014, 19:37

Otwory technologiczne jakieś są :) Normalnie zaślepiono je pianką. Najlepiej się jej pozbyć i zaślepić żywicą, laminatem lub blachą, potem na to maty. Co do zdjęcia wyżej jak już grubo to chociaż tą blachą cały otwór zakryć a nie 3/4 :P.
20140223_113944 (Kopiowanie).jpg
20140223_125831 (Kopiowanie).jpg
20140223_195310 (Kopiowanie).jpg
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje