Wygłuszenie Mazda3 BK
1, 2
Jak wygłuszyć madzie3?
Nie znalazłem wielu informacji co do tego tematu.
W jaki sposób wygłuszyć drzwi? Zewnętrzną część pokrywamy matami, ale co z wewnętrzną częścią na której jest umocowany w miarę sztywny plastik? Czy wystarczy np. dać maty na część zewnętrzną drzwi i gąbkę wyciszającą o zamkniętych porach ( nie wchłaniającej wilgoci) na wewnętrznej części tapicerki drzwi.
Kolejne pytanie dotyczy wygłuszenia zakola i części gdzie znajduje się tapicerka np. boczkach bagażnika. Czy z waszego doświadczenia można wyciszyć te miejsca montując gąbkę lub inny materiał na wewnętrznych częściach tapicerki , zamiast mat na samej karoserii ?
Chciałbym uzyskać pewien kompromis pomiędzy dobrym wyciszeniem, a jak najmniejszym dodatkowym obciążeniem madzi. Dodam, że jest to moja pierwsza instalacja CA, także proszę o wyrozumiałość
Dzięki z góry za fachową pomoc
Nie znalazłem wielu informacji co do tego tematu.
W jaki sposób wygłuszyć drzwi? Zewnętrzną część pokrywamy matami, ale co z wewnętrzną częścią na której jest umocowany w miarę sztywny plastik? Czy wystarczy np. dać maty na część zewnętrzną drzwi i gąbkę wyciszającą o zamkniętych porach ( nie wchłaniającej wilgoci) na wewnętrznej części tapicerki drzwi.
Kolejne pytanie dotyczy wygłuszenia zakola i części gdzie znajduje się tapicerka np. boczkach bagażnika. Czy z waszego doświadczenia można wyciszyć te miejsca montując gąbkę lub inny materiał na wewnętrznych częściach tapicerki , zamiast mat na samej karoserii ?
Chciałbym uzyskać pewien kompromis pomiędzy dobrym wyciszeniem, a jak najmniejszym dodatkowym obciążeniem madzi. Dodam, że jest to moja pierwsza instalacja CA, także proszę o wyrozumiałość
Dzięki z góry za fachową pomoc
- Od: 1 lis 2010, 14:29
- Posty: 23
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r
nimro3 napisał(a):Jak wygłuszyć madzie3?
porządnie
nimro3 napisał(a):W jaki sposób wygłuszyć drzwi?
temat wielokrotnie wałkowany... przejrzyj moje stare tematy w NM tam znajdziesz odpowiedzi na dalsze pytania również...
nimro3 napisał(a):Chciałbym uzyskać pewien kompromis pomiędzy dobrym wyciszeniem, a jak najmniejszym dodatkowym obciążeniem madzi.
po tym stwierdzeniu to mi cycki opadają...
chłopie – jeśli zależy Ci na osiągach to nie ładuj się w CA, wywal LPG jak i całą tapicerke ze środka – patrz projekt kac-mar.
PS
dodatkowe wygłuszenie będzie ważyć max 20-30kg... gąbki i różne maty wygłuszające, bo nie sądze że w domowym zaciszu pokusisz się o więcej. Jeśli sie myle to szykuj 5-8kzl i prowadź auto do profesjonalistów... bo należy rozebrać środek do gołej blachy z deską włącznie...
jeśli zależy Ci na zbiciu masy (już po wygłuszeniu i CA) proponuje:
1) jechać na rezerwie (– ok 40kg)
2) iść do toalety (– 1 kg)
3) być na czczo (– 1kg)
4) jechać w kąpielówkach (-2 do 3 kg)
5) wywalić zapas i wszystko co masz w bagażniku ( – 15 do 20 kg)
6) wywalasz schowek w desce ( – 1kg)
7) wywalasz dywaniki (– od 3 do 5kg)
8) pusty zbiornik spryskiwacza ( – 4kg)
razem jak sie postarasz może być na minus ok 70kg
PS2
drzwi oklejasz matą/masą bitumiczną (wibroizolacja) – blache od środka, następnie zaklejasz tą samą matą wszystkie dziury w drzwiach (robisz przy okazji objętość roboczą dla głośnika w drzwiach). Natomiast na tapicerkę możesz nakleić "gąbkę" 3mm dość gęstą (szumoizolacja). w rdzwi nic nie pakuj bo będziesz miał gnój – tam leci woda z szyby i spływa dziurami w dole drzwi.
grubą gąbkę (100-150) możesz użyć do tylnych nadkoli i pustek w bagażniku pod tapicerką.
cała tajemnica polega na dokładnym oklejeniu...
i nie zapomnij o dachu...
karoll.30 napisał(a):zreszta wyciszanie a wygłuszanie to 2 różne kwestie i do zrobienia tych operacji są potrzebne różne materiały oraz różne techniki.
do CA auto wygłuszamy co by nie chodziło podczas muzyki jak grabiarka do siana podpięta do władymirca i używamy przede wszystkim mas bitumicznych
wygłuszenie jest tylko elementem wyciszenia
po tym stwierdzeniu to mi cycki opadają...
Nie interesują mnie Twoje problemy z cyckami i Twoim ego . Zostawmy ten temat
Pytam się o fachową odpowiedź kogos kto dobrze zna madzię3.
Problem dotyczy wewnętrznej części drzwi, a dokładnie praktycznie jej braku. Jest tam zamontowana duża plastikowa zaślepka, do której są przymocowane np. wewnętrzne klamki drzwi. Na tym forum nikt nie opisał jeszcze takiego przypadku, więc prosiłbym o fachową radę. Aby uściślić moje pytanie i przejść etap uszczypliwych uwag wobec żółtodzioba, dodaję że chodzi mi o stworzenie z drzwi porządnej komory głóśnikowej, a resztę wyciszyć tak aby zniwelować hałasy z zewnątrz. Chcę się tym sam pobawić, gdyz lubię taką dłubaninę. Przypomnijcie sobie sami jakie były wasze początki.
- Od: 1 lis 2010, 14:29
- Posty: 23
- Skąd: Ząbki
- Auto: Mazda3 2,3l lpg AT 2008r
Odświeżam temat jako laik.
Wiec jak powinno wyglądać wygłuszenie drzwi? Rozumiem, że powinienem zdjęć ten plastik (gdzie jest przymocowana klamka wewnętrzna), dzięki czemu będę miał dostęp do blachy, do której powinienem użyć taśmy dekarskiej (najtańsze rozwiązanie?). Dobrze myślę? Może ktoś już wygłuszał i jest w stanie pokazać zdjęcie takiego wygłuszenia? Byłym wdzięczny
Wiec jak powinno wyglądać wygłuszenie drzwi? Rozumiem, że powinienem zdjęć ten plastik (gdzie jest przymocowana klamka wewnętrzna), dzięki czemu będę miał dostęp do blachy, do której powinienem użyć taśmy dekarskiej (najtańsze rozwiązanie?). Dobrze myślę? Może ktoś już wygłuszał i jest w stanie pokazać zdjęcie takiego wygłuszenia? Byłym wdzięczny
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Wpisz w googlach drzwi+wygluszenie. Wszystkie drzwi wyglusza się tak samo. Dekare lub maty dajesz wewnatrz drzwi wszedzie gdzie siegniesz (blacha zewnetrzna) Za pomoca zywicy lub blachy zaslepiasz wieksze otwory i mocujesz je do drzwi. Nastepnie dajesz dekare lub maty na blache drzwi a na boxzke pianke lub filc. Tematy walkowane tysiace razy. Kazde drzwi moze i wygladaja inaczej ale zasada jest taka sama.
Projekcik ze strefy widze moje budowa sa tez podobne. Z tym ze ja usztywnialem zywica i fabrycznie mialem elipsy. Z tym, ze tak jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu. U mnie plastik potrafil grac o ta blachę. Teraz jest juz ok.
Dzięki!
A czy nie ma problemu ze zdjęciem plastiku? Chodzi mi głównie o mechanizm opuszczania szyb czy nie jest to w jakiś sposób powiązane ze sobą.
Mam jeszcze pytanie czy mogę po prostu obkleić ten plastik do którego przymocowany jest głośnik (od wewnętrznej strony – nie od strony blachy) + ewentualnie boczek drzwi? Tak by było dla mnie najwygodniej, jakie materiały polecacie do tego i czy mogę właśnie tak zrobić? Zależy mi raczej na jak najmniejszych kosztach
A czy nie ma problemu ze zdjęciem plastiku? Chodzi mi głównie o mechanizm opuszczania szyb czy nie jest to w jakiś sposób powiązane ze sobą.
Mam jeszcze pytanie czy mogę po prostu obkleić ten plastik do którego przymocowany jest głośnik (od wewnętrznej strony – nie od strony blachy) + ewentualnie boczek drzwi? Tak by było dla mnie najwygodniej, jakie materiały polecacie do tego i czy mogę właśnie tak zrobić? Zależy mi raczej na jak najmniejszych kosztach
- Od: 9 maja 2012, 15:57
- Posty: 85
- Skąd: Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6 benzyna '04r.
Plastik trzeba zdjąć. To blacha jest największym wrogiem. polecam przed zdjęciem plastiku opuścić nieco szybę jakieś 2cm, żeby łatwiej póżniej szybe było dopasować. Odkręcasz śruby po brzegach i od szyny szyby. Dodatkowo musisz odkręcić silnik od szyby. żeby go wyjąc przekręcasz go względem wewnętrznej części bo trzyma sie na czymś na wzór gwintu , takie łopatki. Przez największy otwór w drzwiach wypinasz wtyczkę od zamka centralnego, tedy nie trzyma cię wiązka. Radze Ci to robić w weekend bo bez umocowanej szyny nie pojeździsz, bo ci szyba będzie opadała. oczywiście kable wyciągasz z tego plastiku albo ściskając kombinerkami lub siłowo W temacie mojej mazdy też jest pokazanie wygłuszenie plastiku i drzwi. Nic się nie bój da się wszystko poskładać, ja wyłamałem po jednej stronie mocowania od silniczka i udało się go poskładać także nie bój żaby. Staraj się wyeleminować wszelkie luzy i rzeczy które twoim zdaniem mogą trzeszczeć. Wtedy będziesz zadowolony.
Marine jak tam światełko bo ja też mam zamiar wyciągać i kto ci robił,
robaknow napisał(a):k jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu.
Wyklejony wyklejony
No na zdjeciach nie bylo widac Jak wyklejony to zwracam honor.Marine_4000 napisał(a):robaknow napisał(a):k jak widac u kolegi wyzej nie ma mat na blasze drzwi wokół otworu.
Wyklejony wyklejony
kuman1987r napisał(a):Marine jak tam światełko bo ja też mam zamiar wyciągać i kto ci robił,
Światełko jeszcze nie świeci, ale już coraz bliżej. Jak wszystko będzie działać, to dam Ci znać co i jak. Co chcesz zapiąć pod optyka?
Mrj napisał(a):A czy nie ma problemu ze zdjęciem plastiku?
Nie zapomnij przykleić szyby przed zdjęciem plastiku:
A jak robisz już na grubo to dziury wypełnić blachą ok 0,5mm i dopiero na to maty.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
M "3" jest plastikowa forma, nie ma gdzie blachy dawać
Otwory technologiczne jakieś są Normalnie zaślepiono je pianką. Najlepiej się jej pozbyć i zaślepić żywicą, laminatem lub blachą, potem na to maty. Co do zdjęcia wyżej jak już grubo to chociaż tą blachą cały otwór zakryć a nie 3/4 .
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje