Sterowanie radiem przy kierownicy

Wszystko o modyfikacjach i budowie nagłośnień naszych aut.

Postprzez tomxl » 25 paź 2012, 19:04

Wenega napisał(a):takie pytanie laika <co?> czy w BJ w której nie ma fabrycznej manetki do sterowania radiem jest instalacja do tego sterowania?? z góry dziekuje za pomoc :)


'Jako tako' instalacji <nie> nie bedzie , trzeba kupic kierownice z pilotem ( i wymienic) – Wtyczka pod poduszka bedzie pasowac . Nastepnie trzeba podpiac dwa przewody przy kostce pod kierownica i poprowadzic do radia 2 DIN i podlaczyc w odpowiednie miejsca. <spoko>
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Wenega » 12 lis 2012, 10:24

tomxl napisał(a):
Wenega napisał(a):takie pytanie laika <co?> czy w BJ w której nie ma fabrycznej manetki do sterowania radiem jest instalacja do tego sterowania?? z góry dziekuje za pomoc :)


'Jako tako' instalacji <nie> nie bedzie , trzeba kupic kierownice z pilotem ( i wymienic) – Wtyczka pod poduszka bedzie pasowac . Nastepnie trzeba podpiac dwa przewody przy kostce pod kierownica i poprowadzic do radia 2 DIN i podlaczyc w odpowiednie miejsca. <spoko>


Musze sprostować tą informację: kupilem kiere ze sterowaniem fabrycznym (nie miałem) plus moduł do Pioneera w Izotechu, podłączyłem i zadziałało bez dokładania jakichkolwiek kabelków :) Madzia była na sterowanie z kiery przygotowana :)
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 19:54
Posty: 33

Postprzez misiek1 » 10 gru 2012, 22:48

Wpiszę coś od siebie. Mam oryginalne sterowanie radiem w kierownicy, chciałem to podłączyć do radia Pioneer DEH-2320UB. Są adaptery przez które można podłączyć to radio do instalacji, ale cena od 140zł w górę. Odkręciłem poduszkę powietrzną i wykręciłem manetkę do sterowania. W oryginalnej kostce znalazłem dwa przewody, które odpowiadają za sterowanie (przedłużyłem te dwa przewody i podłączyłem je odpowiednio do wtyczki JACK stereo) . Po rozmontowaniu, lekkiej przeróbce i wymianie rezystorów na odpowiednie wartości, sterowania radiem podłączyłem do mojego Pioneer i działa:) Koszt przeróbki nie przekroczył 3zł :D Więc zostało trochę na inne rzeczy :)
Poniżej kilka fotek z montażu i przeróbce:

ZDJĘCIA NR 1
Obrazek
ZDJĘCIE NR 2
Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 11 gru 2012, 02:18 przez misiek1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez airbob » 11 gru 2012, 01:25

Może zaznaczysz na zdjęciach i podasz wartości zastosowanych rezystorów. Możliwe że znajdą się osoby które zechcą to powielić.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2007, 10:55
Posty: 1545 (0/34)
Skąd: Wrocław gg8161056 tel.503304123

Postprzez misiek1 » 11 gru 2012, 02:17

Wartości można sobie dobrać według własnych potrzeb z poniższej tabelki (jest to rozpiska jeśli chodzi o radio Pioneer, Sony czy inne będą miały inne wartości). Ja u siebie mam tak zrobione:
1.SOURCE – klawisz na czubku pilota wciskany, zmieniam źródło dźwięku, dłuższe przytrzymanie wyłącza lub włącza radyjko
2.TUNE UP/NEXT TRACK – styk kiedy ciągnę manetkę pilota do siebie, przerzucam na następnym utwór a przy dłuższym przytrzymaniu przewijam do przodu (przy słuchaniu radia, nie ma możliwości "skakania" po stacjach, naciśnięcie powoduje wyszukiwanie stacji)
3.VOL+ – chyba nie muszę tłumaczyć ;P
4.VOL-

Jeśli chodzi o samego pilota, to na pewno są też inne wersje. To znaczy, z zewnątrz mogą wyglądać tak samo, ale "bebechy" będą mieć inne. Kwestia jest tylko taka, że trzeba znaleźć rezystor który odpowiada za daną funkcję i go zmienić na odpowiedni :) A jeśli go nie ma, to trzeba wstawić jak w moim przypadku :D
Wklejam linka z elektrody, gdzie ktoś "rozbebeszył" pilot na części pierwsze i płytka jest inna z 5 rezystorami. W moim przypadku były dwa rezystory, a budowa i wygląd pilota identyczne.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2319793.html


Większy rezystor z pierwszego zdjęcia (z poprzedniego mojego postu) to mój klawisz SOURCE, mniejszy to TUNE UP ( i w tym miejscu uwaga, trzeba przeciąć ścieżkę za rezystorem!). W oryginalnej wersji tych rezystorów u mnie nie było, musiałem je dołożyć.

Jeśli chodzi o drugie zdjęcie, to rezystor ustawiony bardziej pionowo to VOL-, natomiast rezystor ustawiony na ukos to VOL+. Te z kolei rezystory są w miejscach skąd wymontowałem stare.
Białe kable, które widać na zdjęciach to przewody które są od wciskanego klawisza SOURCE. Trzeba je podłączyć jak na załączonych w poprzednim moim poście zdjęciach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez tomekura » 15 mar 2013, 21:55

Witam!

czy taka przejściówka da mi możliwość sterowania nowym radiem z kierownicy?

i czy każde nowe radio to pociągnie?

http://allegro.pl/sterowanie-radiem-z-w-kierownicy-mazda-adapter-i3065241406.html
Początkujący
 
Od: 13 mar 2013, 03:14
Posty: 9
Auto: 323f bj 1.5 benzyna 2000 + lpg

Postprzez adamax4 » 2 kwi 2013, 20:04

Zadzwoń i się dopytaj. Ja od tego człowieka kupiłem niedawno adapter i tak jak obiecywał, działa bez zarzutu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez kolo_00 » 15 kwi 2013, 08:21

Czy mógłby ktoś napisać jakie musze kupić kabelki i czy sam dam rade to zrobic. Kupilem kierownice z pilotem, ale nie działa po podlaczeniu wtyczki
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez tomxl » 15 kwi 2013, 18:05

Moze nie wszystko juz dobrze pamietam ,ale...
Musisz odłaczyc akumulator wymienic kierownice – tam wszytkie wtyczki beda pasowaly. Potem trzeba zdjąć osłonę pod kierownicą tam zobaczysz taką małą kostkę z wpietą wtyczką ktora idzie od kierownicy.
Do tej kostki musisz podpiąc te owe dwa kabelki ktore bedą szły do radia ( z tego co pamiętam to pierwsze z brzegu dwa wolne miejsca sa do tego )
Mam nadzieje ,ze nic nie pomieszalem.
Zobacz powinno działać ,pisałeś ze do radia wiesz gdzie podpiąć .

Powodzenia życzę
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez kolo_00 » 18 kwi 2013, 18:18

Dzieki za odpowiedz. Tak przy radiu wiem w ktorym miejscu 9 i 10 pin. A powiedz mi bo nigdy nie podpinalem kabelkow do wtyczek czy wystarczy wcisnąc je czy trzeba miec jakies specjalne narządko? :)
Jakiej srednicy kabelki?? Jutro sie do tego zabiore :)
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez tomxl » 18 kwi 2013, 21:44

Wystarczy ze odpowiednio wcisniesz kabelki i bedzie okey , Przewód moze być cienki ( wiadomo ,ze ma to tylko wysyłać impuls do radia )
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez kolo_00 » 19 kwi 2013, 10:25

Mam mały problem bo po zdjeciu oslony wypiolem ta wtyczke ale w niej sa wszystkie kabelki tylko nie wiem czy to ta wtyczka jej zdjęcie:

Ale smieszne jest to ze przy radiu te 2 piny są puste czyli 9 i 10 :)

Czy mozesz mi podpowiedziec czy w ta wtyczke wpinales kabelki?
Załączniki
20130419085.jpg
Wtyczka od tasmy do ktorej jest podlaczony pilot i kabelek od klaksonu
20130419086.jpg
Zdjecie po zdjeciu oslony wiecej wtyczek niewidze a te duze to sa od przelaczników wycieraczek i kieronów
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez tomxl » 19 kwi 2013, 18:44

Po pierwsze odblokuj sobie opcje wiadomosci PW – bo nic nie moża do Ciebie odpisac.

Zrobilem dziś dwa zdjęcia , moje kableki do pilota są koloru czerwonego i zielonego .
U Ciebie w Premacy najwidoczniej juz jest jakas instalacja do pilota ( chyba wiekszość aut z tego modelu miała fabryczne montowane radia i piloty )

Obrazek Obrazek
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez kolo_00 » 19 kwi 2013, 18:54

dzieki zaraz odblokuje. Widzisz problem w tym ze u mnie sa te kabelki w wtyczce tylko przy radiu ich niema :( i to mnie zastanawia :| Nie moja nie miala sterowania radiem tylko kupilem teraz kierownice z pilotem i myslalem ze zadziala.
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez sagem62 » 12 cze 2013, 17:53

odświeżam temat , mazda premacy 99r , dołożyłem pilota w kierownicy i stwierdzam ze w przy przejściówce w kostce z auta są trzy kabelki do sterowania radiem , radyjko Jvc KD-SD80BTE które posiada możliwość sterowania z kierownicy od radia jest jeden kabelek potwierdzające sterownie z kierownicy czy mogę w jakiś sposób podłączyć czy muszę zakupić jakiś moduł ?? proszę o pomoc najlepiej na pw
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez misiek1 » 13 cze 2013, 14:27

Kolego z tego co wiem do JVC potrzebujesz taki adapter:
http://allegro.pl/sterowanie-radiem-z-w ... 49500.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez ravalski » 9 lut 2014, 23:51

Witam, ostatnimi czasami przerabiałem temat i przyznam, że nieco pomogły mi Wasze opisy ale i tak radio musiałem podpiąć sam i dojść do niektórych wniosków.
1) Sterowanie radiem z kierownicy tzw. SWC działa na zasadzie zmiany rezystancji przy wciskaniu poszczególnych przycisków można to sprawdzić omomierzem pomiędzy dwoma wychodzącymi kablami z wtyczki na ww. fotce
2) Moja madzia to Premacy po lifcie i mam jak kolega 3 kabelki ale jeden z nich (chyba czarny) to klakson bo dotykając masy następuje zwieranie obwodu i głośne trąbienie ;)) Pozostałe 2 służą do sterownia radiem właśnie. Kabelki sterujące można rozpoznać po tym że wciskając pilota z kierownicy zmienia się pomiędzy tylko tymi dwoma oporność – są to wg oznaczeń międzynarodowych "KEY A" i "KEY GND"
3) Przy takim sterowaniu poprzez 2 kabelki w Premacy można określić jedynie 4 różne funkcje. Więcej funkcji można zadać przy sterowaniu 3 przewodami KEY A, KEY B, KEY GND – ale w mojej madzi tego nie było ;)
4) Moje radio to GMS 6311 i przystosowane było do sterowania na 3 kabelki. Przy czym różnica pomiędzy oporami jest niewielka wiec były trudności w rozpoznaniu sygnału sterującego przez stację – przewody z radia KEY A i KEY B musiałem skręcić razem i tak podłączyć z przewodem KEY A instalacji (wiadomo przewód KEY GND radia z przewodem KEY GND instalacji).
5) Przewody sterowania, które koledzy powyżej sfotografowali przechodzą do kostki radia i wystarcza jedynie 2 – temat był kiedyś w innym wątki które to :) :) Ja się pośpieszyłem i poprowadziłem właśnie od kierownicy, ale wcześniej nikt mnie nie oświecił ;P

Pozdrawiam użytkowników Madzi w wersji Premacy Activ :D :D

Dopisano 9 lut 2014, 22:52:

Witam, ostatnimi czasami przerabiałem temat i przyznam, że nieco pomogły mi Wasze opisy ale i tak radio musiałem podpiąć sam i dojść do niektórych wniosków.
1) Sterowanie radiem z kierownicy tzw. SWC działa na zasadzie zmiany rezystancji przy wciskaniu poszczególnych przycisków można to sprawdzić omomierzem pomiędzy dwoma wychodzącymi kablami z wtyczki na ww. fotce
2) Moja madzia to Premacy po lifcie i mam jak kolega 3 kabelki ale jeden z nich (chyba czarny) to klakson bo dotykając masy następuje zwieranie obwodu i głośne trąbienie ;)) Pozostałe 2 służą do sterownia radiem właśnie. Kabelki sterujące można rozpoznać po tym że wciskając pilota z kierownicy zmienia się pomiędzy tylko tymi dwoma oporność – są to wg oznaczeń międzynarodowych "KEY A" i "KEY GND"
3) Przy takim sterowaniu poprzez 2 kabelki w Premacy można określić jedynie 4 różne funkcje. Więcej funkcji można zadać przy sterowaniu 3 przewodami KEY A, KEY B, KEY GND – ale w mojej madzi tego nie było ;)
4) Moje radio to GMS 6311 i przystosowane było do sterowania na 3 kabelki. Przy czym różnica pomiędzy oporami jest niewielka wiec były trudności w rozpoznaniu sygnału sterującego przez stację – przewody z radia KEY A i KEY B musiałem skręcić razem i tak podłączyć z przewodem KEY A instalacji (wiadomo przewód KEY GND radia z przewodem KEY GND instalacji).
5) Przewody sterowania, które koledzy powyżej sfotografowali przechodzą do kostki radia i wystarcza jedynie 2 – temat był kiedyś w innym wątki które to :) :) Ja się pośpieszyłem i poprowadziłem właśnie od kierownicy, ale wcześniej nikt mnie nie oświecił ;P

Pozdrawiam użytkowników Madzi w wersji Premacy Activ :D :D
Początkujący
 
Od: 12 sty 2012, 22:18
Posty: 16
Skąd: Narol
Auto: Mazda Premacy Activ 1.9 benzyna, LPG

Postprzez cross » 12 lut 2014, 21:57

Hm tak dyskusja tu trwa i myślę, że warto zapytać. Mam radio JVC w swojej 323F można sterowanie z kierownicy podłączyć bez żadnych dodatkowych przejściowek?

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
cross
 

Postprzez ravalski » 14 lut 2014, 23:27

Po pierwsze nie wiadomo czy radio obsługuje SWC
Po drugie czy sterowanie w kierownicy faktycznie działa trzeba zmierzyć omomierzem na wyjściu rezystancje
I po trzecie z ilu przewodów idzie sterowanie

Jeśli to rozpoznasz to wtedy można coś niecoś więcej powiedzieć
Początkujący
 
Od: 12 sty 2012, 22:18
Posty: 16
Skąd: Narol
Auto: Mazda Premacy Activ 1.9 benzyna, LPG

Postprzez 323fbjrybnik » 24 kwi 2015, 12:51

Czy żeby zamontowac taką manetkę to musze demontowac kierownicę?

http://allegro.pl/mazda-premacy-pilot-r ... 02945.html
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2015, 14:13
Posty: 15
Skąd: Rybnik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje