Wysokie obroty silnika na biegu jałowym

Mazda 121 1991–1996

Postprzez artro219 » 18 mar 2009, 18:07

Witam
Od niedawna mam dziwne zjawisko, silnik gdy sie nagrzeje, na biegu jałowym obroty wzrastaja od 1500 do 1800 obrotów. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu zjawisko cały czas ma miejsce. Nie wiem czy to wina sondy, czy tez moze czujnika polozenia przepustnicy. Miał moze ktorys z kolego podobny przypadek.
Prosze o pomoc
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez yari » 19 mar 2009, 17:46

moze wyczysc przeplywke? gdzies opisywany byl przyklad
Avatar użytkownika
 
Posty: 421
Od: 15 mar 2005, 14:21
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez andrzej-w » 20 mar 2009, 08:53

ja mialem podobnie
ustawilem tps, wyregulowalem obroty i problem ustapil
komp bledu nie dostal? zresetuj po sprawdzeniu
na szybko mozesz na rozgrzanym silniku skorygowac obroty sruba z tylu przepustnicy – jesli caly czas je podbija na cieplym, ale najlepiej byloby przeprowadzic caly proces regulacji i wrzucic fotorelacje na forum dla potomnych ;)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez artro219 » 23 mar 2009, 13:12

Na razie chroniczny brak czasu na naprawe brrrrr
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez kano1975 » 23 mar 2009, 13:43

Miałem podobnie, naprawa kosztowala 200 zł. Niestety mechanik nie chcial zdradzic co bylo :(
Wiem ze mialem gaznik zawalony smieciami. Co jakis czas na caly zbiornik paliwa wlewam 0,5l denaturatu – niby ma przepalic smiecie ze zbiornika.
Karol "kano1975"
kano1975@gmail.com
gg 4260217
tlen: ka-no

>> Moja Mazda<<
Avatar użytkownika
 
Posty: 82
Od: 7 lut 2007, 13:41
Skąd: Krynki
Auto: Mazda 121 LX DA 1.3 1988r.

Postprzez artro219 » 23 mar 2009, 13:52

Jest nowa diagnoza – czujnik temperatury
Zobaczymy czy sie to sprawdzi
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez andrzej-w » 23 mar 2009, 14:16

skad ta diagnoza, odczytywales bledy?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez artro219 » 23 mar 2009, 14:24

Rozmawiałem z mechanikami u mnie w firmie, od czegos trzeba zaczac.
Wedlug zczytania błędów sa to błędy 8 i 17
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez andrzej-w » 23 mar 2009, 14:29

08 – Przepływomierz powietrza (sprobuj przeczyscic) -i tu moze byc przyczyna Twojego problemu
17 – Układ sprzężenia zwrotnego (podobno normalny na LPG i fakt, jak go nie uzywam, to 17 nie wywala)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez artro219 » 23 mar 2009, 14:33

Przepływomierz dzisiaj bedzie czyszczony, natomiast LPG omijam szeeeerokim łukiem.
Okazało sie na czujniku temperatury wtyczka była luźna, teraz siedzi dobrze
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez andrzej-w » 23 mar 2009, 15:03

masz racje ad lpg

po pracy na LPG (4 lata)
gardlo monowtrysku wygladalo tak

Obrazek
Obrazek

zasyfenie nie schodzi nawet po moczeniu w acetonie z pb

na benzynie ~ 270 kkm (aczkolwiek po malej kapieli w acetonie)
Obrazek

wnioski nasuwaja sie same ;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Morus » 24 mar 2009, 19:34

jeden wniosek ... LPG to syf ^^
 
Posty: 52
Od: 4 gru 2008, 19:14
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez b-rad » 26 mar 2009, 23:38

Mam takie pytanko:
czy rozbierając to można spodziewać się jakichś niespodzianek ?? Czy można bez obawy wszystko rozebrać...
 
Posty: 17
Od: 25 sty 2009, 17:46

Postprzez andrzej-w » 28 mar 2009, 17:33

uszczelki, lepiej zaopatrzyc w nowe, uszczelke mozna sobie wyrzezbic z cienkiej tekturki, +oringi, jesli bedziesz dobieral sie do wtryskiwacza
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yarek shalom » 31 mar 2009, 19:42

Ja dzis czyscilem przeplywke, wyciagnalem ja i pedzelkiem oczyscilem w pb potem w acetonie

Po wlozeniu zmontowaniu po odpaleniu uzyskalem bardzo wysokie obroty biegu jałowego, dlaczego? Jak to wyregulowac?

Niestety w dalszym ciagu mi przerywa i na LPG i na PB, mialem nadzieje ze to przeplywka ale chyba cos innego :/
 
Posty: 76
Od: 29 paź 2007, 20:51

Postprzez koksik » 2 kwi 2009, 00:06

a sprawdzałeś świece( pewnie tak ale zapytać można), moja DB też przerywała na starych świecach, tyle że LPG tam nie było
(:Mazda:)--> Bawareczka-->Lani-->Xsara
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/6513/banner1ie2.jpg[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/][img]http://img185.imageshack.us/img185/banner1ie2.jpg/1/w668.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/363][img]http://www.motostat.pl/user_images/363/icon4.png[/img][/url]
Avatar użytkownika
 
Posty: 392
Od: 15 paź 2006, 21:37
Skąd: ok. Piaseczna
Auto: Lanos

Postprzez yarek shalom » 2 kwi 2009, 00:13

Dzis bylem na diagnostyce komputerowej. Na poczatku zjechali mnie za przeczyszczanie przeplywki, na szczescie jednak ona sie nie zepsula. Padla natomiast sonda lambda – koszt 300 zl sonda plus 200 robota + podlaczenie do komputera :/

Jezeli idzie o jazde na LPG to w chwili obecnej jak mam samochod na biegu jalowym to jak dodam gazu na LPG to samochod mi gasnie, dlaczego? czy to kwestia regulacji?
 
Posty: 76
Od: 29 paź 2007, 20:51

Postprzez artro219 » 2 kwi 2009, 08:27

Czekam na wiecej czasu by spojrzec o co chodzi, na razie totalnie nie mam na nic czasu
Obrazek
Magnetyzer spełnia swe zadanie tylko z czip rezystorem i naklejkami,wydech z rynny i alukołpaki ze spinerami. Teścia Antka, szwagra brat ma taki zestaw i taaaak mu golf zapierda.. znaczy się śmiga ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 863
Od: 6 lip 2008, 14:21
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001

Postprzez andrzej-w » 2 kwi 2009, 09:09

yarek, ruszales tps? czy tylko sama przeplywke sciagales do czyszczenia? pytam, bo po zdjeciu tpsa i ponownym montazu, wymaga on regulacji za pomoca miernika napiecia.
ustawienie jest proste, plus pod zielony przewod tps'a, minus do masy i mierszysz napiecie
dla 0,3 – 0,8 (manual mowi tez o zakresie max. 0,6v – nie wiem skad te rozbieznosci )– przepustnica zamknieta, dla max. otwartej ma byc min. 4,14v

z lpg niestety do gazownikow, albo w dziale lpg pytac, ja u siebie mam gdzies zwarcie i nawet sie do tego nie dotykam, tylko oddaje do warsztatu
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
 
Posty: 799
Od: 16 maja 2007, 15:02
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yarek shalom » 2 kwi 2009, 09:13

Ruszalem tylko przeplywke, nic nie dotykalem innych czesci. Dzis zajrze do parownika LPG, mam najprostsza z mozliwych instalacji, rozbieralem ja kilka razy i nie ma tam nic do popsucia, jak bedzie wewnatrz wszystko ok to oddam do regulacji do fachowcow
 
Posty: 76
Od: 29 paź 2007, 20:51

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121