Kącik rowerowy

Nasze hobby i zainteresowania, sprawy niemotoryzacyjne.

Postprzez Gib » 24 mar 2018, 16:29

+21
Całkowity dystans = 494km
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Szyna » 24 mar 2018, 19:50

Dzisiaj wyjechałem testowo jakieś 2 km :P wygląda na to że maszyna w miarę przygotowana :) Jeszcze tylko kwestia doboru odpowiednich ciśnień w amortyzatorze i ustawić tłumienie ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez risto77 » 25 mar 2018, 14:19

Dziś sprawdzian przed Sudetami w towarzystwie Daniela. I teraz moje pytanie: czy te opony dadzą radę w Bardzie? Praktycznie nowe mają może 100nalotu.

IMG_20180325_125716.jpg


Moje Conti, na które naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa skończyły się. Dotarło to do mnie podczas podjazdu na obłoconej ścieżce. Kilka x dostała uślizgu (tylna) A tak wygląda po właściwie 1 sezonie:

IMG_20180325_125406.jpg
IMG_20180325_125358.jpg


Rower po dzisiejszym wypadzie wyglądał... jak świnia, ja zresztą też. Więc po wszystkim zasłużone piwko z własnego minibrowaru ;)

Screenshot_20180325-142035.png
Screenshot_20180325-142047.png
Screenshot_20180325-142057.png


Dzisiejsze 24km
CAŁKOWITY DYSTANS = 518km
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Gib » 25 mar 2018, 15:59

+38km
CAŁKOWITY DYSTANS = 556 km
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez aLechu » 25 mar 2018, 16:18

+20 km
całkowity dystans = 576 km
szofer fochowozu
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Opolszczyzny
 
Od: 3 sie 2009, 12:39
Posty: 2062 (19/15)
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda Premacy
1,8 114KM 1999

Postprzez phoenx » 25 mar 2018, 21:39

Dzisiejsza jazda z Rafałem i trafiliśmy przypadkowo na takie oto zawody:
IMG_4392.jpg


+28 km
Mój dystans: 42 km
Całkowity dystans: 604 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez PeKa » 26 mar 2018, 12:58

Risto, Ty to nazywasz ubłoceniem? Ledwie pobrudziłeś rowerek :)
Napęd przeszedł chrzest. 1x11 rulez!
+27km
Mój dystans = 250km
Całkowity dystans = 631km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez phoenx » 26 mar 2018, 13:02

PeKa napisał(a):Napęd przeszedł chrzest. 1x11 rulez!

A jak z pracą i żywotnością łańcucha? Bo to niezłe skosy są...

Ja mam w rowerze fabrycznie 3x10 (po co?!) I zastanawiam się czy nie zrobić 1x10 albo 2x10.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez PeKa » 26 mar 2018, 13:15

Ciężko powiedzieć jak z żywotnością, ale umówmy się. Nikt nie zakłada 1 na X, żeby po bułki pojeździć, więc trzeba się liczyć z wymianą częściej. Praca rewelka, oczywiście na większych koronkach na kasecie
chodzi głośniej, ale ja jestem mega zadowolony.
Podczas zawodów, wczoraj, raz zleciał mi łańcuch, ale w takim błocie z wielkiej koronki zrzuciłem za szybko 4 biegi i spadł, więc nie byłem zdziwiony. Na dwóch czy 3 blatach w takich warunkach łańcuch blokował mi się między blatami.
Ja jestem zadowolony i polecam, ale oczywiście innemu może nie pasować :)
Jeśli zainteresowany jesteś 2x10 to mam kompletny napęd XT M785 na sprzedaż (korba, kaseta, łańcuch, przerzutki i manetki). Kaseta i łańcuch praktycznie nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez phoenx » 26 mar 2018, 13:56

Dzięki za opis – faktycznie wygląda zachęcająco 1x10. Jeśli chodzi o XT, to... Zwyczajnie mnie nie stać ;) Jak coś to bardziej pójdę po taniości i zmienię tylko korbę na 1, bo przy przejściu na 2x10 trzeba jeszcze manetkę i przerzutnik (ponoć ten trójkowy sobie średnio radzi z dwoma zębatkami) a to znów koszty...

Powiedz jeszcze proszę, jak z ilością ząbków w Twoim zestawie? Bo ja bym pewnie wrzucał 30 może 32 na przód a tył mam 11-36. Wrzuciłbym 11-42 ale nie wiem czy mój tylny przerzutnik (SLX M670 Shadow) to ogarnie.

Chciałbym to zrobić po taniości i zmienić tylko korbę na SLX z jednym blatem albo odkręcić zębatki 1 i 3 z mojego Deore a w miejsce 2 zębatki wrzucić Narrow Wide. Takie trochę drutowanie, ale 'jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma' ;) A jeśli trzeba jednak zmienić jeszcze tylny przerzutnik (czytałem że powinien mieć łożysko), to sobie daruje.

Jeśli możesz to doradź proszę 'co by tu'...

Dopisano 26 mar 2018 14:11:

Oglądnąłem właśnie filmik SzajBajka:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=395&v=wCSNtSzbz7c

i wychodzi na to, że kupuję tylko:

http://allegro.pl/argon-transalp-pro-30t-zebatka-narrow-wide-32g-i6883525629.html

I mam 1x10 w moim Deore :D

Ewentualnie kwestia kasety – czytałem że można wywalić którąś ze środkowych zębatek (kosztem gorszej kultury pracy w okolicach tego biegu) i dorzucić 42T, ale nie wiem czy moja kaseta na to pozwoli i czy przerzutnik sobie poradzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez risto77 » 26 mar 2018, 19:01

A co z moim pytaniem o oponę?
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Szyna » 26 mar 2018, 20:38

Rafał zakładaj schwalbe, szkoda że drut a nie kevlar :P
Daniel żebyś nie przekombinował ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez PeKa » 27 mar 2018, 00:21

Jeśli o mój napęd chodzi to mam 34T, a kasete 11-46.
29468835_10209097077942398_3549979337035874304_o.jpg

Nie wiem, czy to tak sobie podejdzie zwyczajnie wywalić trzy blaty i wsadzić jeden NW. A odległość odpowiednia od korby/suportu? Gdzieś coś kiedyś czytałem, że trzeba jeszcze odpowiedniej długości kominy wstawić do blatu.
Co do M670, nie wsadzisz kasety 42T.
NIe wywalaj żadnych koronek, kup kasetę SunRace 11-42, 180 PLN.
Za pełny napęd XT M785 z manetkami chciałem 700 ;) Ale już się dziś sprzedał.

Rapid Rob to taka średnia opona, ale bardziej rekreacyjnie się sprawdzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez risto77 » 27 mar 2018, 00:54

Założę!
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2293 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez phoenx » 27 mar 2018, 08:46

PeKa napisał(a):Nie wiem, czy to tak sobie podejdzie zwyczajnie wywalić trzy blaty i wsadzić jeden NW. A odległość odpowiednia od korby/suportu? Gdzieś coś kiedyś czytałem, że trzeba jeszcze odpowiedniej długości kominy wstawić do blatu.


No właśnie ta zębatka co SzajBajk wynalazł ma już odlany odpowiedni dystans, że nie trzeba kombinować podkładkami i pasują oryginalne śruby. Co do odległości też miałem obawę, ale ponoć zębatka nr 2 jest właśnie w osi z kasetą, tak jak to jest w napędach 1x10 / 1x11.

34T z przodu to sporo – no, ale jak się ma mocną nogę to idealnie :) Chyba faktycznie żeby nie przekombinować objadę najpierw z dwa maratony i zobaczę czy moje kolana dadzą radę z obecną 30 po środku i 36 z tyłu na ciężkich podjazdach. Jak będzie słabo to zostanie jak jest a jak będzie ok to tylko zmienię zębatkę z przodu a tył zostanie.

PS Faktycznie bardzo tanio sprzedałeś ten napęd... Myślałem że to będzie powyżej 1k. Gdybym wiedział że takie ruchy będą to bym też jeszcze nie jeździł moim tylko sprzedał całe obecne Deore jako nowe i kupił takie XT <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez PeKa » 27 mar 2018, 09:02

Napęd był/jest w idealnym stanie (kaseta i łańcuch nowa), ale reszta używana, w idealnym stanie, ale używana. No i model poprzedni. Więc nie było co windować ceny, gdzie taki zestaw, tyle że aktualny (M8000) używany można wyłapać za tysiaka. Z resztą, wolę dać dobrą cenę i się pozbyć, niż ma mi leżeć miesiącami.
34T to wcale nie tak dużo przy kasecie 46 :) Kalkulatorowo wychodzi minimalnie lżej niż na kole 26 i przełożeniu 26x32.
Ja bym zrobił tak, jeśli rzeczywiście ta koronka pasuje p&p, wrzucił bym ją, poszukał używanej przerzutki SLX M7000, albo nawet nowej (200PLN), kaseta 180PLN, łańcuch, zależy jaki, od 80 do 300, ale weźmy taki KMC za 120. 500PLN i masz konwert na 1x10. Dokładając 100PLN wrzucasz 1x11 (dokupujesz używkę manetkę 11b). Wtedy kaseta 46 i 32 zęby w korbę, lub jeśli czujesz się na siłach 34T :)

Polecam Ci kalkulatorek: http://www.bikecalc.com/gear_ratios
Sprawdzisz sobie jak wyglądałyby przełożenia, w porównaniu z tym co teraz masz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez phoenx » 27 mar 2018, 09:12

No z tego co na filmiku widać i co piszą to niby p&p – na prawdę mam ochotę sprawdzić :D A jakby nie pasowało i musiałbym kupić inną korbę to wtedy napęd też się zmienia czy korba jest tak zrobiona że się zakłada a środek jest zachowany?

Z tym SLX M7000 i kasetą to dobrze radzisz, faktycznie wyrzucanie koronek nie ma sensu tym bardziej ze musiałbym dokupić zębatkę 46T i 18T i wywalić 17T żeby to miało sens a to już koszta takie co kaseta... 11-42 od Shimano, dedykowane dla Deore to nawet 120zł :) Myśle, że zostałbym przy 1x10 – nie chcę już zmieniać manetki a wydaje mi się że mogę żyć bez któregoś biegu po albo zębatki 46.

Aha... Czemu muszę zmienić łańcuch? Chodzi o długość? Czy do 1x10 stosuje się inny?

Dzięki za kalkulator – właśnie pare chwil temu czegoś takiego szukałem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez PeKa » 27 mar 2018, 09:39

Łańcuch wziąłem pod uwagę do 1x11, bo wkładając zmieniarkę M7000 możesz już mieć 11 biegów, więc z automatu założyłem, że przejście na 1x11. ;) Są też M7000 10 biegowe, choć i 11 można ograniczyć do 10.
Zębatka 46, moim zdaniem, przy 30T z przodu mija się z celem. Będziesz stał w miejscu.
Z tego co piszesz wynika, że potrzebujesz koronkę NW i kasetę 11-42, o ile Twój SLX łyknie 42 zęby, bo co do tego nie mam pewności. To GS czy SGS?
To co teraz do głowy mi jeszcze przyszło, to to, że przy napędzie jednoblatowym, bardzo przydatne jest sprzęgło, zdecydowanie minimalizuje ryzyko spadania łańcucha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez phoenx » 27 mar 2018, 09:52

W specyfikacji roweru nie pisze, ale patrząc 'na oko' to wydaje mi się że mam SGS. Tym bardziej że GS obsługuje do 35T a SGS do 43T a ja mam 36T, wiec raczej wsadzili SGS :) Czyli... Teoretycznie przerzutnik może zostać, tylko mam obawę czy nie będzie 'tyrkotać' bo odległość między zębatką 42T a kółkiem przerzutnika będzie malutka.

Zostaje wspomniana kwestia sprzęgła – też o tym czytałem. M7000 z tego co widzę posiada takowe. Zawsze można zrobić przód i kasetę i potestować na M670 – jak będzie spadać to zmiana przerzutnika.

No i jeszcze łańcuch może być lekko za krótki przy 42T z tyłu, ale to już bym sprawdził przy ewentualnym zakładaniu. Póki co czytam i kalkuluję ale jak coś to wziąłbym się za to dopiero w połowie kwietnia jak wpadnie kasa za ostatnie nadgodziny ^^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 13:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

PostTen post został usunięty przez chmielu_KL 30 mar 2018, 17:14.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park