Kącik rowerowy
Dzisiaj wyjechałem testowo jakieś 2 km wygląda na to że maszyna w miarę przygotowana Jeszcze tylko kwestia doboru odpowiednich ciśnień w amortyzatorze i ustawić tłumienie
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Dziś sprawdzian przed Sudetami w towarzystwie Daniela. I teraz moje pytanie: czy te opony dadzą radę w Bardzie? Praktycznie nowe mają może 100nalotu.
Moje Conti, na które naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa skończyły się. Dotarło to do mnie podczas podjazdu na obłoconej ścieżce. Kilka x dostała uślizgu (tylna) A tak wygląda po właściwie 1 sezonie:
Rower po dzisiejszym wypadzie wyglądał... jak świnia, ja zresztą też. Więc po wszystkim zasłużone piwko z własnego minibrowaru
Dzisiejsze 24km
CAŁKOWITY DYSTANS = 518km
Moje Conti, na które naprawdę nie mogę powiedzieć złego słowa skończyły się. Dotarło to do mnie podczas podjazdu na obłoconej ścieżce. Kilka x dostała uślizgu (tylna) A tak wygląda po właściwie 1 sezonie:
Rower po dzisiejszym wypadzie wyglądał... jak świnia, ja zresztą też. Więc po wszystkim zasłużone piwko z własnego minibrowaru
Dzisiejsze 24km
CAŁKOWITY DYSTANS = 518km
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Dzisiejsza jazda z Rafałem i trafiliśmy przypadkowo na takie oto zawody:
+28 km
Mój dystans: 42 km
Całkowity dystans: 604 km
+28 km
Mój dystans: 42 km
Całkowity dystans: 604 km
PeKa napisał(a):Napęd przeszedł chrzest. 1x11 rulez!
A jak z pracą i żywotnością łańcucha? Bo to niezłe skosy są...
Ja mam w rowerze fabrycznie 3x10 (po co?!) I zastanawiam się czy nie zrobić 1x10 albo 2x10.
Ciężko powiedzieć jak z żywotnością, ale umówmy się. Nikt nie zakłada 1 na X, żeby po bułki pojeździć, więc trzeba się liczyć z wymianą częściej. Praca rewelka, oczywiście na większych koronkach na kasecie
chodzi głośniej, ale ja jestem mega zadowolony.
Podczas zawodów, wczoraj, raz zleciał mi łańcuch, ale w takim błocie z wielkiej koronki zrzuciłem za szybko 4 biegi i spadł, więc nie byłem zdziwiony. Na dwóch czy 3 blatach w takich warunkach łańcuch blokował mi się między blatami.
Ja jestem zadowolony i polecam, ale oczywiście innemu może nie pasować
Jeśli zainteresowany jesteś 2x10 to mam kompletny napęd XT M785 na sprzedaż (korba, kaseta, łańcuch, przerzutki i manetki). Kaseta i łańcuch praktycznie nowe.
chodzi głośniej, ale ja jestem mega zadowolony.
Podczas zawodów, wczoraj, raz zleciał mi łańcuch, ale w takim błocie z wielkiej koronki zrzuciłem za szybko 4 biegi i spadł, więc nie byłem zdziwiony. Na dwóch czy 3 blatach w takich warunkach łańcuch blokował mi się między blatami.
Ja jestem zadowolony i polecam, ale oczywiście innemu może nie pasować
Jeśli zainteresowany jesteś 2x10 to mam kompletny napęd XT M785 na sprzedaż (korba, kaseta, łańcuch, przerzutki i manetki). Kaseta i łańcuch praktycznie nowe.
Dzięki za opis – faktycznie wygląda zachęcająco 1x10. Jeśli chodzi o XT, to... Zwyczajnie mnie nie stać ;) Jak coś to bardziej pójdę po taniości i zmienię tylko korbę na 1, bo przy przejściu na 2x10 trzeba jeszcze manetkę i przerzutnik (ponoć ten trójkowy sobie średnio radzi z dwoma zębatkami) a to znów koszty...
Powiedz jeszcze proszę, jak z ilością ząbków w Twoim zestawie? Bo ja bym pewnie wrzucał 30 może 32 na przód a tył mam 11-36. Wrzuciłbym 11-42 ale nie wiem czy mój tylny przerzutnik (SLX M670 Shadow) to ogarnie.
Chciałbym to zrobić po taniości i zmienić tylko korbę na SLX z jednym blatem albo odkręcić zębatki 1 i 3 z mojego Deore a w miejsce 2 zębatki wrzucić Narrow Wide. Takie trochę drutowanie, ale 'jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma' A jeśli trzeba jednak zmienić jeszcze tylny przerzutnik (czytałem że powinien mieć łożysko), to sobie daruje.
Jeśli możesz to doradź proszę 'co by tu'...
Dopisano 26 mar 2018 14:11:
Oglądnąłem właśnie filmik SzajBajka:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=395&v=wCSNtSzbz7c
i wychodzi na to, że kupuję tylko:
http://allegro.pl/argon-transalp-pro-30t-zebatka-narrow-wide-32g-i6883525629.html
I mam 1x10 w moim Deore
Ewentualnie kwestia kasety – czytałem że można wywalić którąś ze środkowych zębatek (kosztem gorszej kultury pracy w okolicach tego biegu) i dorzucić 42T, ale nie wiem czy moja kaseta na to pozwoli i czy przerzutnik sobie poradzi.
Powiedz jeszcze proszę, jak z ilością ząbków w Twoim zestawie? Bo ja bym pewnie wrzucał 30 może 32 na przód a tył mam 11-36. Wrzuciłbym 11-42 ale nie wiem czy mój tylny przerzutnik (SLX M670 Shadow) to ogarnie.
Chciałbym to zrobić po taniości i zmienić tylko korbę na SLX z jednym blatem albo odkręcić zębatki 1 i 3 z mojego Deore a w miejsce 2 zębatki wrzucić Narrow Wide. Takie trochę drutowanie, ale 'jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma' A jeśli trzeba jednak zmienić jeszcze tylny przerzutnik (czytałem że powinien mieć łożysko), to sobie daruje.
Jeśli możesz to doradź proszę 'co by tu'...
Dopisano 26 mar 2018 14:11:
Oglądnąłem właśnie filmik SzajBajka:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=395&v=wCSNtSzbz7c
i wychodzi na to, że kupuję tylko:
http://allegro.pl/argon-transalp-pro-30t-zebatka-narrow-wide-32g-i6883525629.html
I mam 1x10 w moim Deore
Ewentualnie kwestia kasety – czytałem że można wywalić którąś ze środkowych zębatek (kosztem gorszej kultury pracy w okolicach tego biegu) i dorzucić 42T, ale nie wiem czy moja kaseta na to pozwoli i czy przerzutnik sobie poradzi.
A co z moim pytaniem o oponę?
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Jeśli o mój napęd chodzi to mam 34T, a kasete 11-46.
Nie wiem, czy to tak sobie podejdzie zwyczajnie wywalić trzy blaty i wsadzić jeden NW. A odległość odpowiednia od korby/suportu? Gdzieś coś kiedyś czytałem, że trzeba jeszcze odpowiedniej długości kominy wstawić do blatu.
Co do M670, nie wsadzisz kasety 42T.
NIe wywalaj żadnych koronek, kup kasetę SunRace 11-42, 180 PLN.
Za pełny napęd XT M785 z manetkami chciałem 700 Ale już się dziś sprzedał.
Rapid Rob to taka średnia opona, ale bardziej rekreacyjnie się sprawdzi
Nie wiem, czy to tak sobie podejdzie zwyczajnie wywalić trzy blaty i wsadzić jeden NW. A odległość odpowiednia od korby/suportu? Gdzieś coś kiedyś czytałem, że trzeba jeszcze odpowiedniej długości kominy wstawić do blatu.
Co do M670, nie wsadzisz kasety 42T.
NIe wywalaj żadnych koronek, kup kasetę SunRace 11-42, 180 PLN.
Za pełny napęd XT M785 z manetkami chciałem 700 Ale już się dziś sprzedał.
Rapid Rob to taka średnia opona, ale bardziej rekreacyjnie się sprawdzi
Założę!
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2293 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
PeKa napisał(a):Nie wiem, czy to tak sobie podejdzie zwyczajnie wywalić trzy blaty i wsadzić jeden NW. A odległość odpowiednia od korby/suportu? Gdzieś coś kiedyś czytałem, że trzeba jeszcze odpowiedniej długości kominy wstawić do blatu.
No właśnie ta zębatka co SzajBajk wynalazł ma już odlany odpowiedni dystans, że nie trzeba kombinować podkładkami i pasują oryginalne śruby. Co do odległości też miałem obawę, ale ponoć zębatka nr 2 jest właśnie w osi z kasetą, tak jak to jest w napędach 1x10 / 1x11.
34T z przodu to sporo – no, ale jak się ma mocną nogę to idealnie Chyba faktycznie żeby nie przekombinować objadę najpierw z dwa maratony i zobaczę czy moje kolana dadzą radę z obecną 30 po środku i 36 z tyłu na ciężkich podjazdach. Jak będzie słabo to zostanie jak jest a jak będzie ok to tylko zmienię zębatkę z przodu a tył zostanie.
PS Faktycznie bardzo tanio sprzedałeś ten napęd... Myślałem że to będzie powyżej 1k. Gdybym wiedział że takie ruchy będą to bym też jeszcze nie jeździł moim tylko sprzedał całe obecne Deore jako nowe i kupił takie XT
Napęd był/jest w idealnym stanie (kaseta i łańcuch nowa), ale reszta używana, w idealnym stanie, ale używana. No i model poprzedni. Więc nie było co windować ceny, gdzie taki zestaw, tyle że aktualny (M8000) używany można wyłapać za tysiaka. Z resztą, wolę dać dobrą cenę i się pozbyć, niż ma mi leżeć miesiącami.
34T to wcale nie tak dużo przy kasecie 46 Kalkulatorowo wychodzi minimalnie lżej niż na kole 26 i przełożeniu 26x32.
Ja bym zrobił tak, jeśli rzeczywiście ta koronka pasuje p&p, wrzucił bym ją, poszukał używanej przerzutki SLX M7000, albo nawet nowej (200PLN), kaseta 180PLN, łańcuch, zależy jaki, od 80 do 300, ale weźmy taki KMC za 120. 500PLN i masz konwert na 1x10. Dokładając 100PLN wrzucasz 1x11 (dokupujesz używkę manetkę 11b). Wtedy kaseta 46 i 32 zęby w korbę, lub jeśli czujesz się na siłach 34T
Polecam Ci kalkulatorek: http://www.bikecalc.com/gear_ratios
Sprawdzisz sobie jak wyglądałyby przełożenia, w porównaniu z tym co teraz masz.
34T to wcale nie tak dużo przy kasecie 46 Kalkulatorowo wychodzi minimalnie lżej niż na kole 26 i przełożeniu 26x32.
Ja bym zrobił tak, jeśli rzeczywiście ta koronka pasuje p&p, wrzucił bym ją, poszukał używanej przerzutki SLX M7000, albo nawet nowej (200PLN), kaseta 180PLN, łańcuch, zależy jaki, od 80 do 300, ale weźmy taki KMC za 120. 500PLN i masz konwert na 1x10. Dokładając 100PLN wrzucasz 1x11 (dokupujesz używkę manetkę 11b). Wtedy kaseta 46 i 32 zęby w korbę, lub jeśli czujesz się na siłach 34T
Polecam Ci kalkulatorek: http://www.bikecalc.com/gear_ratios
Sprawdzisz sobie jak wyglądałyby przełożenia, w porównaniu z tym co teraz masz.
No z tego co na filmiku widać i co piszą to niby p&p – na prawdę mam ochotę sprawdzić A jakby nie pasowało i musiałbym kupić inną korbę to wtedy napęd też się zmienia czy korba jest tak zrobiona że się zakłada a środek jest zachowany?
Z tym SLX M7000 i kasetą to dobrze radzisz, faktycznie wyrzucanie koronek nie ma sensu tym bardziej ze musiałbym dokupić zębatkę 46T i 18T i wywalić 17T żeby to miało sens a to już koszta takie co kaseta... 11-42 od Shimano, dedykowane dla Deore to nawet 120zł Myśle, że zostałbym przy 1x10 – nie chcę już zmieniać manetki a wydaje mi się że mogę żyć bez któregoś biegu po albo zębatki 46.
Aha... Czemu muszę zmienić łańcuch? Chodzi o długość? Czy do 1x10 stosuje się inny?
Dzięki za kalkulator – właśnie pare chwil temu czegoś takiego szukałem
Z tym SLX M7000 i kasetą to dobrze radzisz, faktycznie wyrzucanie koronek nie ma sensu tym bardziej ze musiałbym dokupić zębatkę 46T i 18T i wywalić 17T żeby to miało sens a to już koszta takie co kaseta... 11-42 od Shimano, dedykowane dla Deore to nawet 120zł Myśle, że zostałbym przy 1x10 – nie chcę już zmieniać manetki a wydaje mi się że mogę żyć bez któregoś biegu po albo zębatki 46.
Aha... Czemu muszę zmienić łańcuch? Chodzi o długość? Czy do 1x10 stosuje się inny?
Dzięki za kalkulator – właśnie pare chwil temu czegoś takiego szukałem
Łańcuch wziąłem pod uwagę do 1x11, bo wkładając zmieniarkę M7000 możesz już mieć 11 biegów, więc z automatu założyłem, że przejście na 1x11. Są też M7000 10 biegowe, choć i 11 można ograniczyć do 10.
Zębatka 46, moim zdaniem, przy 30T z przodu mija się z celem. Będziesz stał w miejscu.
Z tego co piszesz wynika, że potrzebujesz koronkę NW i kasetę 11-42, o ile Twój SLX łyknie 42 zęby, bo co do tego nie mam pewności. To GS czy SGS?
To co teraz do głowy mi jeszcze przyszło, to to, że przy napędzie jednoblatowym, bardzo przydatne jest sprzęgło, zdecydowanie minimalizuje ryzyko spadania łańcucha.
Zębatka 46, moim zdaniem, przy 30T z przodu mija się z celem. Będziesz stał w miejscu.
Z tego co piszesz wynika, że potrzebujesz koronkę NW i kasetę 11-42, o ile Twój SLX łyknie 42 zęby, bo co do tego nie mam pewności. To GS czy SGS?
To co teraz do głowy mi jeszcze przyszło, to to, że przy napędzie jednoblatowym, bardzo przydatne jest sprzęgło, zdecydowanie minimalizuje ryzyko spadania łańcucha.
W specyfikacji roweru nie pisze, ale patrząc 'na oko' to wydaje mi się że mam SGS. Tym bardziej że GS obsługuje do 35T a SGS do 43T a ja mam 36T, wiec raczej wsadzili SGS Czyli... Teoretycznie przerzutnik może zostać, tylko mam obawę czy nie będzie 'tyrkotać' bo odległość między zębatką 42T a kółkiem przerzutnika będzie malutka.
Zostaje wspomniana kwestia sprzęgła – też o tym czytałem. M7000 z tego co widzę posiada takowe. Zawsze można zrobić przód i kasetę i potestować na M670 – jak będzie spadać to zmiana przerzutnika.
No i jeszcze łańcuch może być lekko za krótki przy 42T z tyłu, ale to już bym sprawdził przy ewentualnym zakładaniu. Póki co czytam i kalkuluję ale jak coś to wziąłbym się za to dopiero w połowie kwietnia jak wpadnie kasa za ostatnie nadgodziny ^^
Zostaje wspomniana kwestia sprzęgła – też o tym czytałem. M7000 z tego co widzę posiada takowe. Zawsze można zrobić przód i kasetę i potestować na M670 – jak będzie spadać to zmiana przerzutnika.
No i jeszcze łańcuch może być lekko za krótki przy 42T z tyłu, ale to już bym sprawdził przy ewentualnym zakładaniu. Póki co czytam i kalkuluję ale jak coś to wziąłbym się za to dopiero w połowie kwietnia jak wpadnie kasa za ostatnie nadgodziny ^^
Ten post został usunięty
przez chmielu_KL 30 mar 2018, 17:14.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości