Kącik rowerowy
Sam szukam czegoś do śmigania po mieście. Chociaż raczej złomu by nie ukradli
Montaż dalej bez sukcesu. Wczoraj zrobiłem gwint i gość w serwisie mi zamontował korbę ale źle – 10zł w plecy i trochę nerwów. Jego błąd polegał na tym, że hollowtech2 zamontowany z dwiema podkładkami z lewej jedną z prawej. Kazda instrukcja Shimano mówi o odwrotnej konfiguracji. Niby działa i ludzie też tak śmigają – przerzutka zweryfikuje jak lepiej.
Adapter pod tarcze z przodu też mi coś nie pasuje. Śruba się nie chce wkręcić. Za mało nagwintowany otwór i albo muszę krótszą śrubę kupić albo jakiś bubel z tym gwintem.
Montaż dalej bez sukcesu. Wczoraj zrobiłem gwint i gość w serwisie mi zamontował korbę ale źle – 10zł w plecy i trochę nerwów. Jego błąd polegał na tym, że hollowtech2 zamontowany z dwiema podkładkami z lewej jedną z prawej. Kazda instrukcja Shimano mówi o odwrotnej konfiguracji. Niby działa i ludzie też tak śmigają – przerzutka zweryfikuje jak lepiej.
Adapter pod tarcze z przodu też mi coś nie pasuje. Śruba się nie chce wkręcić. Za mało nagwintowany otwór i albo muszę krótszą śrubę kupić albo jakiś bubel z tym gwintem.
A co polecicie jeżeli chodzi o bagażniki rowerowe
Czy lepsze są te na dachu czy na haku a może na tylną klapę Bo w zimę mam zamiar zakupić takowy i czytam różne opinię i oczywiście jeden mądrzejszy od drugiego.
A to że te na dachu to rower Ci spadnie, nie możesz jechać szybciej niż ...., te na klapie to ledwo się trzymają i że najlepsze są te na hak. Tylko problem w tym że haka nie posiadam. A koszt montażu haka + bagażnika no to są już ładne pieniądze.
Czy lepsze są te na dachu czy na haku a może na tylną klapę Bo w zimę mam zamiar zakupić takowy i czytam różne opinię i oczywiście jeden mądrzejszy od drugiego.
A to że te na dachu to rower Ci spadnie, nie możesz jechać szybciej niż ...., te na klapie to ledwo się trzymają i że najlepsze są te na hak. Tylko problem w tym że haka nie posiadam. A koszt montażu haka + bagażnika no to są już ładne pieniądze.
ch*** nie jazda jeśli to nie MAZDA :)
- Od: 2 lip 2011, 12:35
- Posty: 34
- Skąd: Głogów
- Auto: M3 BK 1.6 109KM Y6 2005 r.
Ja śmigam na RockRider 5.2. Chociaż teraz jak bym kupował – wybrałbym RockRider 5.3.
Solidne sprzęty za niewielką cenę.
Solidne sprzęty za niewielką cenę.
-
MazdaKlubowicz99
u mnie sprzęt już śmiga troche zwaliłem tylną przerzutkę bo mam 8 biegów złe wychylenie i musze wyregulować jeszcze raz.
Do tego wpadłem na kolejny pomysł, oczywiście kolejny wydatek. Zmieniam kierownice na szerszą (mam 630), mostek ale jeszcze nie wiem na co, sztyce na 400 (mam 350) i siodło na coś węższego bo nie mogę dobrze 4 liter za siodło wyrzucić w czasie zjazdów – za szerokie (15cm jak nie więcej).
Do tego wpadłem na kolejny pomysł, oczywiście kolejny wydatek. Zmieniam kierownice na szerszą (mam 630), mostek ale jeszcze nie wiem na co, sztyce na 400 (mam 350) i siodło na coś węższego bo nie mogę dobrze 4 liter za siodło wyrzucić w czasie zjazdów – za szerokie (15cm jak nie więcej).
Witam towarzystwo rowerowe.
Autko dopiero się kupuje ale rowerki mam trzy.
Marina Mount Vision – moje białe cudo w zmienionej konfiguracji:
tylna przerzutka sram X.0 manetki sram X.9 i hamulce avid juicy 7.
Reszta na XT i Fox-ach.
Drugi Marin to tylko rama Hawk Hill z RS Reba, przód stx rc, tył sachs plasma
i parę innych perełek z historią w tle.
Trzeci to konfiguracja na miasto na slikach i zbieraninie skarbów z szuflady.
Pasja to nieuleczalna choroba.
Chętnie służę pomocą w tym temacie.
Autko dopiero się kupuje ale rowerki mam trzy.
Marina Mount Vision – moje białe cudo w zmienionej konfiguracji:
tylna przerzutka sram X.0 manetki sram X.9 i hamulce avid juicy 7.
Reszta na XT i Fox-ach.
Drugi Marin to tylko rama Hawk Hill z RS Reba, przód stx rc, tył sachs plasma
i parę innych perełek z historią w tle.
Trzeci to konfiguracja na miasto na slikach i zbieraninie skarbów z szuflady.
Pasja to nieuleczalna choroba.
Chętnie służę pomocą w tym temacie.
Wisienka z Hofu
- Od: 26 sie 2011, 12:37
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2.0 DITD
Marin MountVision
daaniel napisał(a):A co polecicie jeżeli chodzi o bagażniki rowerowe
Czy lepsze są te na dachu czy na haku a może na tylną klapę Bo w zimę mam zamiar zakupić takowy i czytam różne opinię i oczywiście jeden mądrzejszy od drugiego.
Lepszy/ łatwiejszy ten na dachu.
Wybierz aluminiowy profil z łapą o szerokim rozstawie takim jak na rowery do downhillu.
I przede wszystkim zwróć uwagę na jakość gumy na uchwytach (te tandetne zostawiają ślady).
Warto też wybrać model z rodzajem szybko zamykacza na belkach poprzecznych, blokowany na kluczyk.
Nawet jak jedziesz raz w roku warto poświęcić na montaż góra 10 minut, a nie 30.
Rozwiązanie bagażnika rowerowego montowanego na tylnej klapie sprawdza się w autach typu renault Kangoo, w przypadku dużej liczby klasycznych osobówek koła roweru wystają poza obrys
i niestety się o tym zapomina.
Wisienka z Hofu
- Od: 26 sie 2011, 12:37
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GF 2.0 DITD
Marin MountVision
szkoda roweru na zime.
Ja w swojej Niuni wymieniłem ramę.
teraz w moim posiadaniu jest leciutka (2.4kg) ramka Octane one Void 2.0 r 98
Ja w swojej Niuni wymieniłem ramę.
teraz w moim posiadaniu jest leciutka (2.4kg) ramka Octane one Void 2.0 r 98
People_Hate_Me napisał(a):szkoda roweru na zime.
Dlatego jeździ się na takim, którego nie szkoda
Ale fakt, osprzęt dostaje w pupę i to bardzo.. szczególnie gdy się jeździ codziennie np. do pracy.
- Od: 24 sie 2010, 11:54
- Posty: 16
- Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM
moja bedzie zimowała w domu w Ciepłym pokoju zaraz koło kaloryferka co by jej zimno nie było
A od czego osprzęt się bardziej zużywa zimą? Od niskich temperatur?
Może zabezpiecza się rower na zimę tak jak się robi to z autami;)
Może zabezpiecza się rower na zimę tak jak się robi to z autami;)
-
MazdaKlubowicz99
Sól, piach, ujemne temperatury... Tarcze, kasety, przerzutki, łańcuchy dosłownie rdzewieją w oczach. Dlatego dobrze radzę, zimą przesiadać się na największego dostępnego w piwnicy szrota, takiego, którego człowiekowi nie żal.
Chodniki i ścieżki rowerowe zimą często są nienależycie odśnieżone i ciężko rowerem się nimi jeździ. Człowiek wybiera wtedy ulice a przez ten syf, który drogowcy sypią na jezdnie łatwo też zniszczyć obręcze brudem który zostaje na klockach.
Jazda zimą jest ciężka ale bycie hardkorem jest bezcenne
Chodniki i ścieżki rowerowe zimą często są nienależycie odśnieżone i ciężko rowerem się nimi jeździ. Człowiek wybiera wtedy ulice a przez ten syf, który drogowcy sypią na jezdnie łatwo też zniszczyć obręcze brudem który zostaje na klockach.
Jazda zimą jest ciężka ale bycie hardkorem jest bezcenne
- Od: 24 sie 2010, 11:54
- Posty: 16
- Auto: 323f BJ '02 1.6 98KM
A ja przesiadłem sie na rower w sierpniu i wydeptałem 1500 km. Mazda się obraziła i będę ją musial przeprosić. Rowerek trekingowy UNIBIKE Expedition GTS
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Specyfikacja:
Rama 700C / ALU 6061 / MĘSKA – 19", 21"
Widelec SR SUNTOUR 4610-V2 / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 63MM
Komplet sterowy AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
Komponenty
Kierownica UNO GRADE COMFORT / MULTIPOSITION
Chwyty VELO / NATURALNA SKÓRA / RĘCZNIE SZYTA
Wspornik kierownicy UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY
Wspornik siodła UNO GRADE COMFORT / AMORTYZOWANY
Siodło LOOKIN NUVOLA / ROYAL GEL
Pedały VP / ALUMINIUM / POWIERZCHNIA ANTYPOŚLIZGOWA / OŚ CNC / ŁOŻYSKA LSL
Podpórka STANDWELL / CENTRALNA / REGULOWANA / ALU
Błotniki SKS GERMANY / TWORZYWO PET / CHLAPACZE
Bagażnik MOVE / PRZYSTOSOWANY DO SAKW / PASEK / UCHWYT DO POMPKI
Oświetlenie BUSCH + MULLER LUMOTEC LYT (25 LUX) / TOPLIGHT FLAT S PLUS (FUNKCJA STOP)
Napęd
Manetki SHIMANO ALTUS M310
Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO M412
Przerzutka tylna SHIMANO DEORE M591
Hamulce SHIMANO ALTUS M422
Dźwignie hamulca SHIMANO DEORE M590
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALTUS HG30-8I / 11-32T (8-biegów)
Łańcuch SHIMANO HG40
Mechanizm korbowy SHIMANO ALIVIO M411 / 48X38X28T / OSŁONA HERRMANS T-WAVE
Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE
Koła
Obręcze RODI VISION / CNC / CZARNE
Piasty SHIMANO 3N30 (PRĄDNICA)/RM60 / 36H / SREBRNE
Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE
Opony SCHWALBE SILENTO / 28X1.60 / REFLEX
Dętki SCHWALBE / AV
+ licznik bezprzewodowy SIGMA
+ pogromca samochodowych świateł drogowych(długich) lampka MAGICSHINE 872 1600 lumenów.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Test lampki:
http://www.light-test.info/index.php?op ... 55&lang=pl
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Specyfikacja:
Rama 700C / ALU 6061 / MĘSKA – 19", 21"
Widelec SR SUNTOUR 4610-V2 / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 63MM
Komplet sterowy AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
Komponenty
Kierownica UNO GRADE COMFORT / MULTIPOSITION
Chwyty VELO / NATURALNA SKÓRA / RĘCZNIE SZYTA
Wspornik kierownicy UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY
Wspornik siodła UNO GRADE COMFORT / AMORTYZOWANY
Siodło LOOKIN NUVOLA / ROYAL GEL
Pedały VP / ALUMINIUM / POWIERZCHNIA ANTYPOŚLIZGOWA / OŚ CNC / ŁOŻYSKA LSL
Podpórka STANDWELL / CENTRALNA / REGULOWANA / ALU
Błotniki SKS GERMANY / TWORZYWO PET / CHLAPACZE
Bagażnik MOVE / PRZYSTOSOWANY DO SAKW / PASEK / UCHWYT DO POMPKI
Oświetlenie BUSCH + MULLER LUMOTEC LYT (25 LUX) / TOPLIGHT FLAT S PLUS (FUNKCJA STOP)
Napęd
Manetki SHIMANO ALTUS M310
Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO M412
Przerzutka tylna SHIMANO DEORE M591
Hamulce SHIMANO ALTUS M422
Dźwignie hamulca SHIMANO DEORE M590
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALTUS HG30-8I / 11-32T (8-biegów)
Łańcuch SHIMANO HG40
Mechanizm korbowy SHIMANO ALIVIO M411 / 48X38X28T / OSŁONA HERRMANS T-WAVE
Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE
Koła
Obręcze RODI VISION / CNC / CZARNE
Piasty SHIMANO 3N30 (PRĄDNICA)/RM60 / 36H / SREBRNE
Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE
Opony SCHWALBE SILENTO / 28X1.60 / REFLEX
Dętki SCHWALBE / AV
+ licznik bezprzewodowy SIGMA
+ pogromca samochodowych świateł drogowych(długich) lampka MAGICSHINE 872 1600 lumenów.
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Test lampki:
http://www.light-test.info/index.php?op ... 55&lang=pl
ale wy macie wysokie te ramy xD ja aktualnie mam 12.8'' xD
hehe Pokaż jakieś zdjęcia albo filmy ze swoich akrobacji Ostatnio mam kontuzje to wszystko co rowerowe oglądam
Oglądał ktoś Enduro Me?
Fakt, że zimą sprzęt obrywa mnie nie powstrzyma przed kilkoma wypadami Są sposoby. W ostanim bB o tym było. Nie dorobiłem się złomu żadnego
No ale obecnie jest plan zbierania kasy na Gianta Regin. 6" skoku. Do AM wystarczy. Do tego jakiś Fox na przód i mocne koła Szkoda, że na to trzeba miec około 5k zł
Oglądał ktoś Enduro Me?
Fakt, że zimą sprzęt obrywa mnie nie powstrzyma przed kilkoma wypadami Są sposoby. W ostanim bB o tym było. Nie dorobiłem się złomu żadnego
No ale obecnie jest plan zbierania kasy na Gianta Regin. 6" skoku. Do AM wystarczy. Do tego jakiś Fox na przód i mocne koła Szkoda, że na to trzeba miec około 5k zł
Witam
W takim razie i ja się pochwalę czym kiedyś jeździłem
Sezon 2007-2009.
Skończyłem z tym z powodu problemów zdrowotnych do teraz tęsknię za moim bikiem...
Rama Duncon Cocker 14" bordowa
– Stery Da bomb X10
– Amortyzator Marzocchi 66 RC ( 2x HSCV ) skok 150-170mm
– Kola przód SunRims Double Track + NS + DT
tył SunRims S-Type + NS + DT
– Hamulce przód Hayes HFX9 203mm ( niewidoczny na zdj)
tył Avid Juicy 5 185mm
– Kierownica + mostek NS
– Korba + Supoer Truvativ Hussefelt + zebatka 38z
– Napinacz Truvativ Boxguide
– Przerzutka Shimano Sora 2008 krotki wozek
– Lancuch + kaseta SRAM
– Opony KENDA 2,5
– siedzenie BOP
– sztyca accent
– platformy VP
– Chwyty author przykrecane.
W takim razie i ja się pochwalę czym kiedyś jeździłem
Sezon 2007-2009.
Skończyłem z tym z powodu problemów zdrowotnych do teraz tęsknię za moim bikiem...
Rama Duncon Cocker 14" bordowa
– Stery Da bomb X10
– Amortyzator Marzocchi 66 RC ( 2x HSCV ) skok 150-170mm
– Kola przód SunRims Double Track + NS + DT
tył SunRims S-Type + NS + DT
– Hamulce przód Hayes HFX9 203mm ( niewidoczny na zdj)
tył Avid Juicy 5 185mm
– Kierownica + mostek NS
– Korba + Supoer Truvativ Hussefelt + zebatka 38z
– Napinacz Truvativ Boxguide
– Przerzutka Shimano Sora 2008 krotki wozek
– Lancuch + kaseta SRAM
– Opony KENDA 2,5
– siedzenie BOP
– sztyca accent
– platformy VP
– Chwyty author przykrecane.
- Od: 9 maja 2011, 15:04
- Posty: 807
- Skąd: Cieszyn
- Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11
ja nic nie mam nakreconego bo miałem kręcić teraz w tym roku ale zostałem uziemniony na 7m wiec nic nie mam neistety xD
a filmów ogladam za dużo
aczkolwiek polecam Life Cycle na moje jeden z lepszych filmów zwiazanych z rowerami
a filmów ogladam za dużo
aczkolwiek polecam Life Cycle na moje jeden z lepszych filmów zwiazanych z rowerami
prezes83 napisał(a):Adamos widze konkretny maniak z tego co kojarze to chyba qlesh też ma podobnie
Że też ja nie znalazłem tego tematu wcześniej.
A owszem, owszem A Ty prezes83 skąd wiesz? Trochę się jeździ, skacze, ciężko znaleźć ekipę odpowiednią, ale już się powoli coś klaruje. W tym roku zaliczyłem nawet wyjazd w górki (wreszcie!) typowe enduro, pierwszy raz z wyrozumiałymi kolegami – zawodowcami, którzy poczekali na słabszego Polecam każdemu, kto lubi mocne wrażenia. Snowboard w porównaniu z pędzeniem po kamieniach wąskimi szlakami to nuda.
Adamos napisał(a):Jak poczujesz moc spd nie będziesz chciał jeździć w innych butach. w razie co można kupić nakładki plastikowe na pedały.
chociaż nie jeździłem na takich pedałach to może lepiej niech się wypowie ktoś kto miał do czynienia z czymś takim.
Nakładki... mam. Nie wiem czy są różne rodzaje czy nie, ale jak temperatura wysoka, powyżej 25st. C to skrzypią przy mocniejszym naciskaniu Poza tym jak przy zwykłych platformach.
Spd dopiero mam zamiar kupić.
Barthez napisał(a):Przed założeniem spd:
Poćwicz równowagę na rowerze – tak abyś po zatrzymaniu mógł ustać w miejscu przynajmniej 10 sekund, poćwicz popróbuj delikatnie poskakać na rowerze odrywając 2 koła jednocześnie
I to jest rada nr 1 dla kogoś, kto zaczyna z spd Czas jaki wytrzymam na rowerze stojąc na 2 kółkach mogę liczyć w minutach, dlatego się spd nie boję, ale radzę tak jak Barthez nauczyć się robić z rowerem wszystko to, czego nauczyć się z spd będzie o wiele bardziej boleśnie (stanie w miejscu np. czekając na zielone światło, balans ciałem, wolna jazda, podskoki).
Fajny temat, trochę późno znalazłem, ale to nic, wiosna niedługo
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości