Test instalacji LPG elpigazu (Mazda CX-7) TARTARINI

Likwidacja działu

Postprzez unikomgsm » 14 cze 2010, 20:38

Witam wszystkich na forum. Od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem CXa. Aktualnie mam przebieg 62tys km i postanowiłem założyć instalację LPG. Od początku śledzę wątek LPG w tym silniku, ale nikt nie napisał jak samochód zachowuje się po przejechaniu 20, 40, 60 tys KM. Skoro zdecydowałem się na LPG postanowiłem się podzielić eksploatacją na forum. Na dzień dzisiejszy czekam, aż instalacja elpigazu przyjdzie z włoch do Gdańska (elpigaz) a dalej do czeladzi GCautogaz gdzie gazowali już CXy. Ogólne zasady działa instalacji sobie daruję bo ktoś już rozwinął ten wątek. Prosiłbym też o darowanie sobie komentarzy typu jak Cie stać na takie auto to po co CI gaz etc. Montuje bo teraz będę tym autem tyle jeździł, że napewno mi się zwróci w ok pół roku. Następny wpis po instalacji (koniec czerwca). Pozdrawiam! <glupek2> :)
Ostatnio edytowano 14 sie 2010, 07:23 przez unikomgsm, łącznie edytowano 1 raz
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez marshal_sila » 15 cze 2010, 17:05

spoko chetnie poczytam co tam napiszesz.Pozdro
Avatar użytkownika
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 224
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez pajkel » 30 cze 2010, 14:57

Wiesz co ja tam zakładałem sekwencje elpigaz Elisa HD do moje mazdy 626 GW w 2007r. ta firma kiedyś miesiła sie koło salonu renault za M1 w stronę Siewierza. Nie polecam ani tej firmy ani instalacji elpigaz. Od samego poczatku mam z ta instalacja problemy.
jak ją założyłem to był akurat czerwiec było ok tylko przez pewien czas. na początku mi gasł gdy dojeżdżałem do świateł. Pojechałem na regulacje , ustawili, było ok. Gdy tylko zrobiło się zimno ( jesień zima) wszystko powróciło i pojawiła sie nowa usterka, a mianowicie gdy wyjeżdżałem rano to przez pierwsze 10 km podczas przyspieszania szarpało autem oraz zero mocy, mimo ze silnik zdążył się już rozgrzać. jeździłem do nich bardzo często i nie poradzili sobie z tym . Wymienili nawet wtryski na nowe i tak to nie pomogło. gdy skończyła się gwarancja pojechałem do sosnowieckiego elpigazu. tam facet tez sobie nie poradził. do tego wszystkiego poszedł mi ostatnio czujnik ciśnienia gazu (koszt ponad 300zł) no i wtryski sie juz tez konczą bo szarpi niemiłosiernie (koszt ponad 1000zł) Fakt ze zrobiłem na tej instalacji prawie 80 tys ale ile to kosztowało nerwów, czasu, strachu , bo jak jedziesz w zimie wciskasz sprzęgło a tu ci silnik gaśnie.... , a na drodze lod.... to sobie wyobraź...
także zastanów się dobrze nad ta instalacja i nad tym serwisem. Ja odradzam !!!
 
Od: 15 lut 2008, 11:30
Posty: 8
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 626 1.8 90 kM `98 gas

Postprzez unikomgsm » 14 sie 2010, 07:22

Wczoraj w piątek 13tego odebrałem swoją CX'e z AutogazuŚląsk. Z GC autogaz zrezygnowałem ponieważ umawialiśmy się na koniec czerwca i rozumiem ze we Włoszech mają urlopy itd. ale wypadałoby chociaż zadzwonić i mnie poinformować. Być może się czepiam, ale mi osobiście się to nie spodobało.
Róznica w autogazie śląsk była taka, że odrazu zaznaczyli, że miesiąc trzeba czekać na instalację z Włoch. Kolejną róznicą jest instalacja TARTARINI, która jest programowana pod konkretny egzemplarz samochodu. Wysyłane są dane silnika (tabliczka na spodzie maski) do Włoch. Kolejną różnicą jest brak jakichkolwiek lubryfikantów itp. Samochód pracuje na gazie i podawana jest mgiełka PB, aby nie zapiekły się wtryski. Ogólnie w AutoGazie mieli już sporą wiedze na temat tych instalacji. Cena 5500zł. Zamiast standardowej butli dali mi większą 70l. Korek wlewu LPG oczywiście pod klapką baku.
Odczucia z jazdy? Identyczne jak przed założeniem LPG. Nie ma żadnej róznicy w pracy i osiągach. Przełączaniu auta na LPG nie towarzyszą żadne dźwięki ani zachowania silnika. O pracy instalacji informują tylko diody.
Przez rok czytałem opinie na temat instalacji. Były tak ogólne, że wydaje mi się, iż to sami gazownicy pisali, żeby kogoś zachęcić do zakupu instalacji.... elpigazu (nikt nawet nie podesłał zdjęć ze swoją instalacją)
Ja postaram się wkrótce zamieśić swoje zdjęcia. Po-używam i będę pisał jak zachowuje się moje autko. papa
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez unikomgsm » 17 sie 2010, 20:11

Narazie tylko 600km. Bez zmian. Wykończenie przy butli (styropian) trzeszczy i trzeba to zmienić. Auto pracuje identycznie jak przed instalacją. cdn
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez unikomgsm » 27 sie 2010, 22:25

2tys km bez zarzutu :)
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez marshal_sila » 31 sie 2010, 20:59

ile pali tego gazu?? jakies fotki by sie przydaly/;)
Avatar użytkownika
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 224
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez unikomgsm » 4 wrz 2010, 11:08

15 litrow gazu i 1 do 2 litrów benzyny w zależności od korków. Narazie przejechalem 2tys km. Auto było już na pierwszym przeglądzie i wszystko OK. Fotki postaram się wrzucić jak najszybciej
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez Arton » 7 wrz 2010, 21:00

Jak został rozwiązany problem z bezpośrednim wtryskiem benzyn i zbaezpieczeniem wtryskiwaczy? Moj tata ma taki samochod w automacie i czeka na sprawdzone rozwiązania. Podobno są pierwsze dedkowane instalacje dla silników 1.4 TSI koncernu VW. Jak się sprawdza w pełnym zakresie obrotów i prędkości ta instalacja? 5500zł? to bardzo mało jak za gaz do silnika DISI Mazdy?:|
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 42
Auto: Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)

Postprzez unikomgsm » 28 gru 2010, 21:49

Witam. Co do wtrysku paliwa to auto cały czas pracuje jednocześnie na gazie i benzynie. Podczas minimalnego wysiłku silnika 2-4tys obr auto pali 90% gazu 10% benzyny ponieważ podawana jest mgiełka paliwa celem zabezpieczenia wtrysków. Autko dalej jezdzi bez porblemów. W zime pali widocznei więcej benzyny niż wcześniej a mniej gazu ( dłużej rozgrzewa się silnik itp). Kompletnie żadnych problemów po prawie pół roku uzytkowania. Polecam :) ;)
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez unikomgsm » 7 mar 2011, 23:32

10tys km mineło na TARTARINI, którą jak się okazało w wybranych salonach mazdy we Włoszech można zamówić fabrycznie i ............ NIC :). Działa i wygląda na to, że tak będzie cały czas. Żadnych problemów. Polecam.... :)
 
Od: 9 cze 2010, 21:51
Posty: 13
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA CX-7

Postprzez marshal_sila » 10 mar 2011, 13:24

:) poprosze o jakies fotki tej instalki.pozdro i gartulacje:D
Avatar użytkownika
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 224
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Arton » 30 cze 2011, 00:01

Jak instalacja pracuje, może jakieś fotki? :D
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 42
Auto: Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)

Postprzez mopek » 2 sie 2011, 18:07

Witam, mam to auto z instalacją z Włoch, poszarpuje w dolnym zakresie obrotów przy delikatnym operowaniu pedałem gazu, ktoś może zasugerować gdzie i co szukać?
pozdrawiam
 
Od: 2 sie 2011, 18:04
Posty: 2
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Miata '94
626 '01
CX-7 '08

Postprzez Pawko_6 » 2 sie 2011, 23:03

A na benzynie nie szarpie? Ten silnik generalnie potrafi sobie poszarpać w przedziale 1,5-2tys. obr/min było już o tym na forum.
Avatar użytkownika
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 771
Skąd: Białystok
Auto: 6 GG L3 Top,
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Postprzez mopek » 4 sie 2011, 11:05

No właśnie na benzynie, gdy delikatnie operuję pedałem przyspieszenia jest raczej ok, a w przypadku gazu chyba się wtedy przełącza, mówiono mi, że wtryski gazu są dość daleko odsunięte i to może wynikać z zwłoki podania gazu do komory spalania. Myślę, czy przesunięcie wtrysków gazu możliwie blisko pomoże?

Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji, czy ktoś wie kiedy powinny się załączyć spryskiwacze reflektorów, mam ksenony i spryskiwacze ale jakoś nie zauważyłem by "sikały" próbowałem na zapłonie i włączony światłach, musi jeszcze silnik pracować?

pozdrawiam
 
Od: 2 sie 2011, 18:04
Posty: 2
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Miata '94
626 '01
CX-7 '08

Postprzez gerardr » 27 gru 2011, 17:04

Witam
Jak obecnie po półtora roku sprawuje się instalacja TARTARINI? Planuję zagazować swojego CXa i szukam pewnego rozwiązania. Z góry dzięki za info.
Pozdrawiam
 
Od: 27 gru 2011, 17:00
Posty: 2

Postprzez Arton » 8 sty 2012, 22:57

Tata zdecydował się na montaż instalacji gazowej do swojego CX7 z racji tego , że jest to wersja za kałuży mieliśmy co do tego pewne obawy. Gazownik sprawdzony (kilka aut już u niego robiliśmy) nie jest najtańszy ale płacę za spokój i fachową pomoc w razie problemów i serwis.Po odbiorze samochód dopdły problemy w postaci nieprawidłowego wyświetlania poziomu paliwa lpg w zbiorniku oraz co jakiś czas zaświecała się kontrolka check engine . Usterke natychmiast zgłosiłem w serwisie gdzie została usunięta i i teraz instalacja sprawuje się znakomicie, nie ma jakiejkolwiek różnicy pracy między gazem a benzyną Testowałem ją w górnych granicach obrotowych ostre hamowanie i znowu ostre starty , pedał przyśpieszenia był cały czas w podłodze , żeby sprawdzić czy w jakimś momencie zakresu obrotowego instalacja gazowa odmówi posłuszeństwa , na szczęście nic takiego nie miało miejsca. Jest bardzo dobrze :D Hi Hi Pozdro
...nie wszyscy mogą jeździć M@zdą. Niech jeżdżą golfami, tak jak wszyscy...
Avatar użytkownika
 
Od: 10 sie 2010, 10:41
Posty: 42
Auto: Mazda 626 GF 98r 2.0 115KM PB + LPG Stag 300+
Mazda Demio 98 1.3 16V (63KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG