diagnozowanie błędów – koltec

Likwidacja działu

Postprzez maxim_wawa » 27 lip 2010, 08:52

Postanowiłem podzielić sie z wami informacjami jakie uzyskałem w czasie diagnozowania problemów z moją instalacja:

Przełącznik gaz/benzyna znajduje się z reguły obok skrzyni biegów.

Wyjąć go delikatnie podważając z jednej strony. Do przełącznika dochodzą trzy przewody. Oprócz tego jest jeden szary przewód, nie podłączony do niczego. Właśnie tego szukamy. Połącz ten przewód do masy samochodu (do karoserii). Ważne, żeby połączenie było "pewne". Następnie przekręć kluczyk w stacyjce tak, aby zapaliły się wszystkie kontrolki. Ale nie uruchamiaj silnika.

Obserwuj przełącznik, powinien dawać znaki życia w postaci migotania.
Przykład nr1: 4 x błysk, chwila przerwy oraz 5 x błysk oznacza kod 45.
Przykład nr 2: 1x błysk, chwila przerwy oraz 2 x błysk oznacza kod 12.
Każdy kod podawany jest trzy razy. Potem następuje pokazanie następnego kodu (tu również 3 powtórzenia).

Kod Błąd
kod 12 Brak powrotnego sygnału z silnika.
kod 13 Brak sygnału z sondy lambda
kod 14 Sygnał z sensora temperatury jest za wysoki
kod 15 Sygnał z sensora temperatury jest za niski
kod 21 TPS sygnał za wysoki (TPS – sensor położenia przepustnicy)
kod 22 TPS sygnał za niski (TPS – sensor położenia przepustnicy)
kod 33 Sygnał z sensora MAP za wysoki
kod 34 Sygnał z sensora MAP za niski
kod 43 Parownik/reduktor nie działa
kod 45 Mieszanka gazu za bogata

UWAGA: Kod 12 jest prawidłowy, ponieważ silnik jest wyłączony. Występuje tylko w instalacjach montowanych do 1995 roku.

ciągłe miganie przełącznika oznacza wyczerpanie się gazu i/lub przełączenie na benzynę. Jeśli zbiornik jest pełny, może to oznaczać zbyt ubogą mieszankę lub problemy z doprowadzeniem wystarczającej ilości gazu (np uszkodzenie przewodu).

ciągłe świecenie przełącznika jasnym światłem oznacza zbyt bogatą mieszankę, powodów może być wiele razem z uszkodzeniem reduktora/rozdzielacza włącznie.
Ostatnio edytowano 21 lis 2011, 07:49 przez maxim_wawa, łącznie edytowano 1 raz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 14:28
Posty: 754 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez desp » 5 wrz 2010, 10:53

To dodam swoje pięć groszy – aby sprawdzić działanie sondy lambda na gazie, wystarczy zmasować kabelek serwisowy podczas jazdy. Będzie migać sredio raz na sekundę. Przy przyspieszaniu będzie migać szybciej, przy hamowaniu silnikiem wolniej lub wcale. Inne działanie oznacza uszkodzenie sondy, a brak migania uszkodzenie przewodów.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 20:54
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez wachers » 14 lip 2011, 06:49

Witam serdecznie w wątku.
Mam takie zapytanie choć mam instalację Koltec Necam z 2008 roku do wystukuje mi kod 12.
Ale to nie jest problemem.
Problem jest następujący: jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany do końca do występuje zamulenie takie że auto nie chce jechać w ogóle do 2tys. obrotów a później jest już normalnie. Nie wiem czym jest to spowodowane może ktoś wie co się dzieje. Dodam tylko że poza kodem 12 nie wyświetla się inny.
Najlepsza muzyka to dźwięk silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2010, 10:05
Posty: 466
Skąd: Suwałki/Toruń/Brwinów pod WA-WĄ
Auto: Mazda 323f BA 1,5 Z5 1996r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG