Tribute 2.0 4WD – Falujące obroty

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez m1c » 25 maja 2010, 13:01

Witam,

Mazda Tribute 2.0 4WD – benzyna bez gazu

Szybki przykład:
Podczas jazdy postanawiam nacisąć trochę mocniej pedał gazu, obroty prawidłowo wpadają na żądane 3.500 i po chwili spadają gdzieś na 2.500 i ponownie zaczynają rosnąć do 3.500 ale bardzo wolno... później jest już ok. Nie zawsze się tak dzieje i najczęściej jest to na wyższych biegach. Ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrowienia dla wszystkich użytkowników Tribute! :)
m1c
 

Postprzez People_Hate_Me » 10 wrz 2010, 10:34

siema.
zobacz czy przepływka jest cała. czasem jak jest dziurawa lub poprzecierana to sie tak może dziać.
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Zigi » 20 gru 2010, 23:00

Cześć,

Byłem ostatnio na przeglądzie i mechanik zaproponował mi wyczyścić silnik krokowy. Czasami zdarza się, że silnik na wolnych obrotach gaśnie lub falują obroty. No i właśnie kiedy koleś "bawił się" moim autem wyszły objawy. Poszperałem nieco na necie i okazało się, że i przepustnicę warto całą "przedmuchać" dlaczego <co?> o tuż przy dodawaniu gazu czuć pod stopą lekki opór. Z informacji do których dotarłem to zanieczyszczenia, osady itp, itd mogą być tego przyczyną. Jadę w najbliższą środe do serwisu na czyszczenie to zdam relacje co jak i za ile :) A może ktoś z was rozwiązał już podobny problem <co?>

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2010, 19:48
Posty: 7
Auto: Tribute 2.0L 4WD 2002r

Postprzez kurp » 13 kwi 2012, 22:02

Witam, mam to samo, falujace obroty na jalowych obrotach tak miedzy 700-1100. Wymienilem juz wszystko:
-przeplywka
-silniczek krok.
-swiece
-kable
-rurka od serwa
-podlaczylem do kompa(nic)
-przepustnica wyczyszczona
Reszty nie pamietam, czterech mechanikow walczylo i nic.
Bylem posiadaczem mazdy 323 <spoko> i 6 <spoko> , dzieki waszemu forum sam lub z pomoca kolegi mechanika naprawilem wszystko, ale to cholerstwo pochodzi z USA(kierownica po prawej) i chyba nie ma nic wspolnego z mazda.
Panowie pomocy.
kurp
 

Postprzez kovallukasz » 18 kwi 2012, 13:13

Auto masz zagazowane? U mnie pomaga reset sterownika ale problem powraca po jakimś czasie... Jeśli masz gaz to po resecie należy wyregulować sterownik lpg...
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 13:10
Posty: 4
Auto: Ford Maverick 2002r. 2.0 Zetec użytkowany już 6-7 lat i nie mogę się z nim rozstać:)

Postprzez kurp » 19 kwi 2012, 00:06

Dzieki za rade, ale nie mam zainstalowanego.
Ostatnio czytalem cos na temat sondy lambda, czy padnieta moze miec z tym cos wspolnego(ale to chyba by wyszlo na kompie)?
Poza tym jeden mechanik twierdzil ze jak przytkal rure wydechowa to obroty sie poprawily, ale sprawdzalem i nic sie nie zmienilo.
Moze tym na cos naprowadze, pomocy. To nie jest zle autko, jezdze z tym problemem juz prawie dwa lata i poza tym wszystko jest ok.
kurp
 

Postprzez kurp » 3 maja 2012, 23:59

... kiedy wlacze klime obroty sa bardziej stabilne(jalowe).
kurp
 

Postprzez zenek_bem » 16 sie 2014, 19:55

<jupi> <jupi> <jupi> Panowie nie wiem czy komuś przyda się rada.

W mojej był następujący problem:
Przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jak wciskałem sprzęgło obroty stały po czym bardzo powoli wracały do ok 900 obr/min.

Tak mnie to wkurzało bo silnik wył.

Problem rozwiązał mój gazownik a problem był banalny lecz 2 mechaników nie mogło zczaić o co biega.
Przepustnica nie wracała do końca co widać było na ,,kowadełku'' a problemem okazała się linka od gazu która przy ściance komory silnika się postrzępiła. Pojedyńcze nitki stalowe darły po pancerzu linki i utrudniały powrót powrotny. Nie domknięta przepustnica dawała sygnał na sterowanie i silnik głupiał. Chodził jak chciał.

Jeśli chodzi o falowanie silnika w przedziale 900 -1200 myślę że to jest wina zaworu bocznikowego ( silniczka krokowego)

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2013, 19:59
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4, 2003
PB + LPG.

Postprzez cyberkill » 7 mar 2016, 10:36

U mnie czyszczenie EGR i krokowca pomogło – a auto też gasło na wolnych obrotach...

2,0 4wd bez LPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2016, 12:05
Posty: 6
Skąd: bezrzecze
Auto: Mazda Tribute 2,0 4WD – 2003 rok

Postprzez wadi » 13 mar 2017, 20:29

U mnie falowanie się skończyło po remoncie alternatora. Padł regulator napięcia, więc okazyjnie zrobiłem kapitalkę, i jest dobrze.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2016, 12:46
Posty: 6
Auto: Mazda Tribute EP2 prod.wrzesień 2002 silnik zetec 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele