Pompuje układ chłodzenia

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez makary75 » 19 sty 2010, 21:54

WITAM WSZYSTKICH
Trochę nietypowo ale......
Jest to Ford Probe 92r 2,2 turbo (silnik mazdy??).
Problem zaczął się od braku ogrzewania- zaprowadzony do warsztatu
wyczyszczona nagrzewnica wymieniony rozrząd, termostat, uszczelka pod głowicą, pompa płynu chłodniczego. Zrobiło się troszkę cieplej w samochodzie,
ale nadal niewiele grzał.... Po jakimś czasie silnik zgasł i nie dał się odpalić.
Wstawiony został do pobliskiego warsztatu gdzie stwierdzono przesunięcie paska rozrządu, uszkodzenie (przy klinie) kółka górnego skrzywił się klin, pęknięty wałek na klinie. Po zdjęciu wałka mechanik stwierdził brak dopływu oleju przez kanalik do łożyska w głowicy. Wymienił wałek, głowicę, rozrząd, oczywiście nowe uszczelki. Po odebraniu i uruchomieniu samochodu przewody do chłodnicy zrobiły się wielkie (pojawiło się wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym). Teraz jest tak: jak włączą się wentylatory to trochę zbija to ciśnienie ale na ogół wywala jakiś przewód wodny. Jeśli ktoś coś może poradzić w tej sprawie to proszę pomóżcie.....
Staruszek jest zakochany w tym samochodzie więc nie ma szansy na zmianę.
makary75
 

Postprzez Siw-y » 20 sty 2010, 01:35

makary75 napisał(a):Po odebraniu i uruchomieniu samochodu przewody do chłodnicy zrobiły się wielkie (pojawiło się wysokie ciśnienie w układzie chłodniczym). Teraz jest tak: jak włączą się wentylatory to trochę zbija to ciśnienie ale na ogół wywala jakiś przewód wodny.

Podmień korek bo być może się nie otwiera i dlatego ciśnienie rośnie za bardzo.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez makary75 » 20 sty 2010, 09:41

Dziękuje za podpowiedź – faktycznie korek nie przepuszcza ciśnienia.Poinformowałem mechanika ma wymienić na oryginał. Jak sprawdzę to się odezwę czy pomogło.....
makary75
 

Postprzez Mysza » 21 sty 2010, 07:57

Najpierw nie dokręcili wałka, a potem założyli pękniętą głowicę :D Kup se jakiś swiezy silnik i nową nagrzewnicę, bedzie taniej i bedzie dzialać...
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez ROMAN-R87 » 21 sty 2010, 15:39

sprawdz termostat bo lubi sie konczyc w pozycji zamknietej, popma pompuje a tu nie ma przeplywu i zonk
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele