Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez Paweł » 26 wrz 2013, 11:40

Ford Tribute ;) nie sprawia żadnych szczególnych problemów. Trzeba go sprawdzić jak każde inne auto, z uwzględnieniem cech napędu na dwie osie – czyli stanu przeniesienia napędu (chodzi głównie o luz na przegubach wału i środkowej podporze). Komplet nowych linek w Mazdzie będzie kosztował około 1200 zł (widzę, że fordowskie są za połowę tej kwoty). Większość części można dostać w sklepach Forda i również raczej tam trzeba szukać, bo Mazda potrafi mieć na nich astronomiczny narzut. Wersja z silnikiem 2.0 (zetec) moim zdaniem jest trochę za słaba, ale znacznie mniej kłopotliwa i dużo tańsza w utrzymaniu niż 3.0.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Wojtek » 26 wrz 2013, 12:04

Mialem z silnikiem 2.0 I moge nspisac, ze ten silnik daje rade ;)
Autko bezproblemowe... :)

tapatalk 2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mateussz85 » 27 lis 2013, 14:52

Witam wszystkich użytkowników Tribute
Od niecałego miesiąca stałem się właścicielem srebrnej Maździnki 2,0 LPG 4x4 z 2004 roku, jak się później okazało jest to model z 2003 (Niemcy piszą datę pierwszej rejestracji no a ja przy kupnie się nie doczytałem). Wszytko było ślicznie sprawne, aż do teraz, zaczęła mi gasnąć na zimnym silniku, czytałem że jest to spowodowane niewyregulowanymi zaworami więc oddałem do mechanika i okazało się że kompresja na pierwszym cylindrze wynosi 8 na drugim 12, trzecim 14 i czwartym 10 czy myślicie ze to kwestia zaworów czy już trzeba będzie pierścienie wymieniać na cylindrach? dodam że pasek rozrządu okazał się strasznie luźny, czy to normalne ze można go ściągnąć dwoma palcami? czekam na wieści od mechanika bo sprawdza jeszcze czy na znakach nie przeskoczyło.
tak się zaczęła moja przygoda z Tributkiem....

Ps, czy występuje u was dziwny stuk w dochodzący z tyłu przy cofaniu z wciśniętym 4X4 lock? i czy czujecie we dziwny zapach przy jeździe w terenie? taki niby sprzęgła trochę inny (dodam że na pół-sprzęgle nie jeździłem) czy to może być spowodowane brakiem oleju w "Rotary Blade Coupling (RBC)" czy to normalne?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez jurg » 27 lis 2013, 20:26

Witam. Jaki masz przebieg? Ja mam też 2003, też srebrną, przebieg 129000 km. Nic mi nie stuka,ale poprzedni właściciel wymienił krzyżak na wale, bo walił niemiłosiernie. Przejechałem 2000 km i jest OK. Jak nie szaleję to mieszczę sie w 10 litrach. Gazu nie zakładam. Przy załączonym 4x4 jest OK. Sprawdzałem parę razy na świeżo oranym polu i szedł jak po asfalcie. Zapachów żadnych nie ma. No może trochę spaliny czuć, ale to z układu wydechowego, który trzeba doszczelnić. Pzdr.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2013, 17:59
Posty: 7
Auto: Mazda Tribute 2.0 2003

Postprzez mateussz85 » 3 gru 2013, 23:58

Przebieg wynosi 158900 km, okazało się że przepalily się gniazda zaworów :–\ musze ustawić gaz bo najwidoczniej za dużo lub za mało laly wtryski, czy któryś z was zakładał lubryfikacje w 2,0 kolektor jest plastikowy wiec nie wiem czy da się to założyć. A to stukanie i ten smród występuje tylko na włączonym 4x4 lock. Sprzęgło podobno było niedawno wymieniane, w normalnej jeździe nie czuć żeby się slizgalo, może cos tam stawia jakiś znaczny opór? Jutro jadę do mechanika odebrać autko wiec poproszę go o podniesienie i sprawdzenie jak ten napęd działa. Najśmieszniejsze jest to ze zdecydowałem się na mniejszy silnik tylko ze względu na mniejsze koszty eksploatacji :–)
Mi gazu pali 13-14 litrów
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez dejwooo » 31 gru 2013, 08:09

Witam! Posiadam Mazde Tribute z 2008r wersja USA. Poszukuje lewych tylnych drzwi , przeszukałem już allegro i pół internetu ale w Polsce nic nie znalazłem. Wiem że w USA jest dużo tych drzwi. Może polecicie mi sklep gdzie mogę drzwi do tego modelu dostać od ręki (w Polsce).
dejwooo
 

Postprzez dobryto » 5 sty 2014, 17:35

Witam wszystkich serdecznie , jako nowy posiadacz mazdy Tribute.
Czytałem Wasze poprzednie zapytania <nauka> i jeden który mnie interesuje nie został do końca zdjagnozowany <co?> . Chodzi mianowicie o nierówną pracę na wolnych obrotach (gaz i benz) a czasem nawet zgaśnie. Moje auto ma 132 tyś przebiegu silnik 2.0 . Proszę o cenne informacje na ten temat :)
Jeszcze raz pozdrawiam miłośników albo tylko posiadaczy Tributki <jupi>
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Postprzez mateussz85 » 14 sty 2014, 14:44

Witam
dobryto- właśnie ja miałem z tymi obrotami (bez różnicy czy LPG czy benzyna) powodem były gniazda zaworów, silnik 2,0 ZETEC jest strasznie czuły na zagazowanie dlatego teraz po wymianie gniazd i zaworów założyłem lubryfikacje. Możesz jeszcze na początek wymienić świece tylko koniecznie na oryginalne forda (gdybym to wiedział byłbym bogatszy o parę zł które wydałem na NGK ) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez dobryto » 14 sty 2014, 16:02

Witam mateussz85 . Super , że ktoś tu czasem zagląda. Ja założyłem o razu lubryfikację , wymieniłem przewody i założyłem oryginalne świece forda z przeznaczeniem do gazu. Jeżeli zagłębiałeś się w budowę silnika , napisz czy są w tym silniku szklanki czy płytki. Ja przez przypadek trafiłem na mechanika znającego ten silnik i jego przypadłości . Polecił mi w oierwszej kolejności wyczyścić przewód gumowy znajdujący się z przodu silnika pod kolektorem (widać tylko małe kolanko ) , ponoć tam jest zaworek który lubi sie zanieczyszczaś i powoduje takie jazdy . Sprawdzę to w sobotę .
Dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Postprzez krzysztofkk » 20 sty 2014, 22:13

witam, przywitam się, dziś kupiłem Tribute 3.0 v6 2002 rok, jutro w dzień oględziny i ewentualne pytania. pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 14:14
Posty: 4

Postprzez mateussz85 » 21 sty 2014, 13:08

Witam krzysztofkk i gratulacjie :)
dobryto niestety nie zagłębiałem się w budowę silnika, ale gdzieś czytałem że są szklanki, wiem jeszcze ze luz zaworowy trzeba regulować co ok 98 tys km i jak przeczyściłeś ten przewód? pomogło? testowałeś już napęd? w tamtym tygodniu wyciągałem z rowu vw t4, nie wiem czy to normalne ale sprzęgło strasznie ślizgało, ponoć niemiec je wymieniał ale czy to prawda nie jestem już taki pewien. Czy tobie też ciężko wchodzi jedynka i wsteczny?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez dobryto » 21 sty 2014, 14:59

Wymontowałem zaworek , okazuje się , że nie trzyma (jest on powiązany z takim grubszym wężem pod kolektorem z tyłu silnika). Teraz kwestia zamówienia takiego i zmiana. Zmienie też silniczek krokowy (dziwnie luźna jest w nim iglica- coś dziwnie lata ) . Jeżeli chodzi o biegi to wchodzą dobrze , czasem słychać jakieś plastikowe pstryknięcia , ale dostałem się do mechanizmu i tam coś strzela .Nasmarowałem , może przestanie <jupi> . Jeżeli chodzi o napęd 4x4 :| , no cóż ... to jest zabawka ;) . Do tej pory miałem kilkanaście autek terenowych i wszystkie miały reduktory , blokady . To jest taka terenowa zabawka do lekkiego terenu i taką pozostanie <spoko> . Czy w Twoim przypadku oprócz dziwnych obrotów występowały inne objawy wypalonych gniazd zaworowych ??? <co?>
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Postprzez krzysztofkk » 21 sty 2014, 18:23

kilka informacji o Tribute, może komuś się przyda (ang)
http://www.samarins.com/reviews/tribute.html
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 14:14
Posty: 4

Postprzez dynioo » 27 sty 2014, 11:10

Jestem posiadaczem mazdy tribute 2.0 z 2004 r od września 2013 i nie jestem zadowolony. może pechowy egzemplarz mi się trafił. po dwóch tygodniach od zakupu okazało się, że padła skrzynia biegów ( manualna) pomyślałem spoko zdarza się no wiec od mechanika do mechanika ze skrzynią wędrowałem przez 2 miesiące i okazało się, że nie jest możliwa naprawa bo to amerykaniec i trudno o części ( w między czasie szukałęm drugiej urzywanej skrzyni).
opiszę objawy padającej skrzyni:
1. delikatne stuki przy jeździe (ustawały na luzie) jakby przeguby pukały ale na prostych kołach
2. cięko chodzący lewarek do zmiany biegów
3. problem z wyrzuceniem na luz ze wstecznego
4. głośne bum przy wolnej jeździe i po skrzyni.
wymieniliśmy olej w skrzyni i było w nim pełno opiłków,
niestety znalezienie pasującej skrzyni do tego modelu graniczy z cudem... ale udało się po 3 miesiącach całkiem przypadkiem na allegro. przy zakupie skrzyni wzielismy odrazu reduktor skrzyni i łącznie za komplet zapłaciłem 3400 zł.włożyliśmy skrzynie wlalem olej i jeździ... po trzech dniach zobaczyłem że zostawim za sobą plamy oleju ze skrzyni, więc musiałem jeszcze raz wymieniać oringi półosi przdnich, żona się cieszyła, że już jeździ ale na drugi dzień walneło sprzęgło hydrauliczne, które przy wkładani skrzyni było wymieniane na nowe kolejne 800 zł pękło. i już miało być ok to sie rozrusznik zepsół.
przy zakupie tego auta nie wiedzialem ze to jexdzaca skarbonka...
miało palić 12l/ 100km ale się okazało, że lpg jara 16l/100km a pb 95 pali 15l/100km przy delikatnej jeździe.
przed zakupem sprawdzić należy czy dział
]1. tylna wycieraczka bo często jest zepsuta,
2. zapinanie mostów bo czasem juest problem z załączeniem
3.jeśli lewarek cieżko chodzi to w żadny przypadku nie nalezy wiezyc ze samochód długo nie był jeżdżony
4.sprawdzić czy kostki przy reflektorach są ścisło bo w tym modelu czesto się obluzowyją i znika swiatło (po dotknieciu kostki działa)

moj egrzemplarz jest bardzo awaryjny w sumie kosztował mnie już ( z tymi naprawami) 21000 zł a zapłaciłem za niego 13000zł więc sama kwota 8000 dołożona w ciągu pierwszych 5 miesięcy jest zabójcza, czasem jak żona dzwoni do mnie w ciągu dnia to już wiem, że coś z samochodem i znowy kasa kasa kasa... części są drogie i niedostępne... na wszystko trzeba czekać... a i nie każdy chce robić to auto. a naprawy w ASO mazdy to imprezy dla bogaczy.

lepiej kupić toyotę:) :D
dynioo
 

Postprzez mateussz85 » 28 sty 2014, 16:57

Witam krzysztofkk i gratulacjie :)
dobryto niestety nie zagłębiałem się w budowę silnika, ale gdzieś czytałem że są szklanki, wiem jeszcze ze luz zaworowy trzeba regulować co ok 98 tys km i jak przeczyściłeś ten przewód? pomogło? testowałeś już napęd? w tamtym tygodniu wyciągałem z rowu vw t4, nie wiem czy to normalne ale sprzęgło strasznie ślizgało, ponoć niemiec je wymieniał ale czy to prawda nie jestem już taki pewien.
Dynioo! no to mnie przeraziłeś...
zastanawiałem się właśnie dlaczego lewarek mi tak ciężko chodzi, jak już się pojeździ to lepiej wchodzą biegi. Ale słychać że wyją łożyska w skrzyni. powiedz mi czy jest różnica między skrzynią europejską a usa? też mam motor 2.0 i myślałem że jest taka sama, szukałeś do forda maverick albo escape? zastanawiam się czy za w czasu jej nie zanieść puki jeszcze działa (narazie nic nie stuka oprócz pojedynczego bum przy cofaniu na skręconych kołach pod górę z włączoną blokadą 4x4) reszty wymienionych przez ciebie usterek nie mam dodam tylko swoją – elektryczna antena mi się zepsuła po dwóch miesiącach od zakupu, napędy sprawdzałem ostatnio – świetna zabawa zimą. Tam jest sprzęgło hydrauliczne? spalanie mam w normie ok 12-13 lpg, benzyny nie sprawdzałem
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez dynioo » 29 sty 2014, 10:08

ja na początku też nie miałem stuków. ale lewarek ciezko chodzil i słychać było tarcie. szukałem skrzyni do forda ale mam stały napęd 4x4 i nic nie pasuje. skrzynia z USA ma inny rozstaw śrub i nie włożysz jej za cholere, anglik tez odpada. najlepiej szukac na allegro. ale jesli jeszcze nie ma stuków to lepiej zanies ja do obejrzenia jakiemus magikowi, dobry warsztat naprawiajacy skrzynie jest w łomiankach. lepiej dmuchać na zimne. moja madzia stała i czekala na skrzynie prawie 5 misiecy, a ostrzegam to nie jest tania zabawa. jesli chodzi o te pukanie przy cofaniu pod góre z właczonym look'iem czyli zapinaniem mostów (jesli stukanie jest przy skreconych kolach) to uwaga na przeguby bo moga sie pourywać. zreszta na słoneczniku kierowcy masz instrukcje naklejoną na której przestrzegaja przed skrecaniem kol na włoczonym look'u. lepiej nie urzadzac sobie zabaw.
ogólnie polecam ci zebys przyjzal sie swojej skrzynce bo poźniej moze byc za późno.

Dopisano 29 sty 2014, 10:14:

sprzęgło jest hydrauliczne.
jak ci sie ślizga sprzegło to sprawdz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym (płyn do sprzegła jest w tym samym zbiorniczku co hamulcowy) a jesli poziom płynu jest ok to być może masz przegło przyjarane albo tam jest taka spreżynka i mogla sie wyrobic i ona sie slizga.
a i sprawdz za wczasu rozrusznik bo uwaga... pojeździłem dwa dni i sie okazalo ze rozrusznik od nowosci nie byl wymieniany i sie sypnal...
dynioo
 

Postprzez dobryto » 29 sty 2014, 21:25

mnie poszedł alternator .......i to w nocy na autostradzie podczas deszczu z przypiętą przyczepą <płacze>
Objawy – praktycznie w ostatnich 5 minutach zaczyna wszystko jarać na zegarach i ......... gaśnie <glupek2>
A co do moich wolnych obrotów , to dalej pływają . Wszystko już wymieniłem – został silniczek krokowy – jutro wymieniam – a potem to już sam nie wiem <nauka> .
U mnie spalanie jest 11-12 , ale jak dałem jej po autostradzie to i 15.
Jaki olej zalecany jest do skrzyni biegów manualnej 2.0 ???
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Postprzez dobryto » 31 sty 2014, 13:23

Ps.
Te falujące obroty – to silniczek krkowy – a mogłem wymienić na początku <glupek2>
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Postprzez jurg » 4 lut 2014, 19:19

... witam, ile kosztował krokowiec, gdzie go kupiłeś?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2013, 17:59
Posty: 7
Auto: Mazda Tribute 2.0 2003

Postprzez dobryto » 5 lut 2014, 18:49

To jednak też nie silniczek krokowy <rotfl> , kupiłemnowy w GETZ na allegro (65 zł) . Dalej falują – jutro będę regulował zawory – może to ??? . Ciężka sprawa , wszystko chodzi jak w zegarku a od czasu do czasu ........ padaczka <nie> .
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 17:12
Posty: 9
Auto: Mazda Tribute 2.0 – 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele