Mazda Tribute (EP) – Opinie i Informacje

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez NOE52 » 15 lut 2014, 13:53

Co to konkretnie oznacza ?
Jest tyle nazw i określeń że już zgłupiałem do reszty <glupek2>
Czy to Haldex , Torsen, Wiskoza, Lamelowe, wielopłytkowe czy jakieś inne ustrojstwo ?
U mnie w Maverick 2,3 / 2006 nie ma już przycisku LOCK.
Napiszcie.

Już wiem.
Jest tak: 4WD = Haldex = wiskoza = napęd automatycznie dołączany w przypadku uślizgu koła przedniego.
ESP nie występuje.
NOE52
 

Postprzez NOE52 » 19 lut 2014, 20:17

http://www.youtube.com/watch?v=MjaCbpw84kw
A jednak pewności nadal nie mam.

Teraz już wiem.

"Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że w samochodach przed liftingiem, czyli lata modelowe 2000 do 2004 napęd tylny dołączany był z pomocą sprzęgła wiskotycznego. Natomiast od roku 2005 napęd jest dołączany przy pomocy Haldexa.

Z poważaniem

Anna Bruj
Centrum Kontaktu z Klientami
Ford Polska Sp. z o.o.
Ul. Taśmowa 7
02-677 Warszawa
Tel: (22) 608 67 67"
Ostatnio edytowano 24 lut 2014, 12:35 przez NOE52, łącznie edytowano 1 raz
NOE52
 

Postprzez Paweł » 21 lut 2014, 03:33

Próbowałem coś na ten temat wyczytać, ale trudno potwierdzić informacje. Wygląda na to, że pierwsze wersje Tribute miały wiskozę (ControlTrac II?), a późniejsze roczniki sprzęgło tylnego mostu rozwiązane bardzo podobnie jak w nowszych modelach 6 MPS i CX-5/7/9 (ControlTrac) – sprzęgło sterujące aktywowane elektrycznie i sprzęgnięcie uruchamiane mechaniczne poprzez rampy ściskające drugi zestaw sprzęgiełek (dzięki napędowi z pierwszego sprzęgła).

Ostatnie wersje pierwszej generacji być może nie miały przycisku AUTO/4WD lub LOCK. Możliwe, że wsadzali do nich zmodyfikowany elektronicznie system, taki sam jak do następnego modelu, który już nie był oferowany w Europie.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez mateussz85 » 28 lut 2014, 17:07

Szanowni użytkownicy chciałbym poinformować was, że do Tributka (mój jest z roku 2003, 2.0, Europa) pompa paliwowa jest od Mondeo II np ta http://allegro.pl/pompa-paliwa-ford-foc ... tabsAnchor. czas wymiany ok 30-45 min.
NUMERY ORYGINAŁU:
1005419
1031313
1112799
1118634
1118638
1130278
5S6U9350BA
7362846
93BB9H307AE
93BB9H307AG
93BB9H307GD
93BB9H307GF
93BB9H307GG
97BP9H307CB
97BP9H307FA
97BP9H307FC
Koszt całe 62 zł w firmie GROSEL na ul. Fabrycznej 6 w Krakowie.
Mam nadzieje się przyda ta informacja, chociaż z drugiej strony nie życzę :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 lis 2013, 21:34
Posty: 6
Auto: Tribute 4X4 2.0 lpg 2004

Postprzez Cien77 » 11 cze 2014, 10:12

Paweł napisał(a):Próbowałem coś na ten temat wyczytać, ale trudno potwierdzić informacje. Wygląda na to, że pierwsze wersje Tribute miały wiskozę (ControlTrac II?), a późniejsze roczniki sprzęgło tylnego mostu rozwiązane bardzo podobnie jak w nowszych modelach 6 MPS i CX-5/7/9 (ControlTrac) – sprzęgło sterujące aktywowane elektrycznie i sprzęgnięcie uruchamiane mechaniczne poprzez rampy ściskające drugi zestaw sprzęgiełek (dzięki napędowi z pierwszego sprzęgła).

Ostatnie wersje pierwszej generacji być może nie miały przycisku AUTO/4WD lub LOCK. Możliwe, że wsadzali do nich zmodyfikowany elektronicznie system, taki sam jak do następnego modelu, który już nie był oferowany w Europie.


Według informacji jakie znalazłem to Tribute i Escape mają sprzęgło wielopłytkowe, przed 2004, a wprowadzony później ControTracII (również w CX-7 i CX-9) to sprzęgło wiskotyczne. LOCK w mojej Tribute sprzęga "na twardo" tak, że po załączeniu nie da się ostro skręcić na suchym asfalcie. W przypadku sprzęgła wiskotycznego daje się skręcać.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 10:32
Posty: 8
Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD

Postprzez Lowiec » 2 sie 2014, 11:20

Mocno zainteresowała mnie Tributka z silnikiem 2,3 po lifcie. Obecnie jestem posiadaczem Xedosa 1,6 z gazem BRC ciekawi mnie porównanie kogoś kto się przesiadał z Xeda do Tributki. Najbardziej ciekawi mnie opinia na temat jakości samego auta, jakości materiałów we wnętrzu oraz dostępności i ceny normalnej jakości części eksploatacyjnych. Auto bardziej chcę kupić bo...bo tak:) Nic mnie nie ciśnie.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez dradzik1 » 6 sie 2014, 19:03

Ja mam od 6 mc Tribute 3.0 V6 . Jeżeli chodzi o wykonanie to jak w USA prostota ale nie badziewie . Mi się ta prostota podoba , wszędzie dostęp , nawet pokrowce z zamkami do zdejmowania . Nie wiem tylko czy 2.3 nie będzie miało troszkę za mało mocy . 3.0 ma 197KM i ładnie się zbiera , i jeszcze automat i 4 buty na stałe – rocznik 2004 . Części jak patrzyłem ogólnie dostępne ze sklepów USA i nie są wcale takie drogie. Można znaleść zamienniki o Maverica . Ciekawy jestem tylko jak spalanie gazu u innych posiadaczy takich Mazd z 3.0 . U mnie miasto 18lpg a trasa 14 LPG . Przeliczając na ropę i tak nie jest źle , ale nie żałuję nogi .
POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 27 mar 2014, 21:24
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA TRIBUTE 3.0 V6 LPG AUTOMAT USA 2004 R

Postprzez Lowiec » 10 sie 2014, 11:27

Dzięki za odpowiedź:) Plusem tych aut są stosunkowo małe przebiegi i małe zużycie – nie jest to tak popularny dupowóz jak VW czy BMW, który w tych cenach to zajeżdżony złom.
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez l3mur91 » 13 sie 2014, 11:00

Lowiec napisał(a):Mocno zainteresowała mnie Tributka z silnikiem 2,3 po lifcie. Obecnie jestem posiadaczem Xedosa 1,6 z gazem BRC ciekawi mnie porównanie kogoś kto się przesiadał z Xeda do Tributki. Najbardziej ciekawi mnie opinia na temat jakości samego auta, jakości materiałów we wnętrzu oraz dostępności i ceny normalnej jakości części eksploatacyjnych. Auto bardziej chcę kupić bo...bo tak:) Nic mnie nie ciśnie.


Pogrzebałem trochę w necie i nie wiem czy jeśli nie byłbym na Twoim miejscu nie rozglądałbym się za 3-litrową jednostką, chyba z prostej przyczyny:
* 2.3 o ile informacje są zgodne z prawdą występuję w samochodach których nie ma zbyt wielu w naszym kraju jeżdżących, nie mówiąc o takich na części (Focus USA np.). Mam na myśli, że jest to silnik typowo Fordowski i nie jest to ten sam silnik który jest chociażby w 3 i 6. Chyba, że informacje które znalazłem nie są do końca zgodne z prawdą.

* 3.0 z kolei występuje w 6, Mondeo, MPV, S-Type... a tego jest sporo, co za tym idzie mniejszy problem z dostępnością część w razie czego. Wszyscy wiemy, że samochód to urządzenie które czasem lubi się popsuć i trzeba je naprawić, a już trzeba to chyba lepiej żeby było łatwiej ;)



Lowiec napisał(a):Dzięki za odpowiedź:) Plusem tych aut są stosunkowo małe przebiegi i małe zużycie – nie jest to tak popularny dupowóz jak VW czy BMW, który w tych cenach to zajeżdżony złom.


Ale VW i BMW chyba nie mają odpowiednika w tym budżecie w tym segmencie...nawet zajeżdżonego ;)

Nie siedziałem nigdy w Tribute, ale miałem do czynienia z chociażbym serią X w BMW i Tiguanem i poprzeczka w temacie jakości wykonania jest postawiona dosyć wysoko. Miałem dwa "amerykany" (jednym właściwie jeżdżę po dziś dzień) a i jeździłem wieloma i uważam że w nich jakość montażu jest po prostu specyficzna. :P
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez dradzik1 » 13 sie 2014, 20:08

Zgadza się , specyfika wykonania może się jednemu podobać innemu nie , ale za dobrą różnicę w cenie można pewne rzeczy pominąć . Mi się dobrze jeździ , nawet bardzo . Mam 2 maluchów i powiem że w środku jest nawet odporny na ich latanie .
PZDR
Początkujący
 
Od: 27 mar 2014, 21:24
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA TRIBUTE 3.0 V6 LPG AUTOMAT USA 2004 R

Postprzez Lowiec » 13 sie 2014, 23:04

Myślałem że ten 2,3 jest silnikiem Mazdy, tym bardziej, że gdzieś na forum było odniesienie do działu M6 względem wyboru silnika lub wyboru instalacji lpg. Minusem V6 jest sprzęgnięcie jej ze skrzynią automatyczną, która jak wyczytałem ma dość kiepską opinię. Plusem, że i tak płaci się procentowo tyle samo akcyzy co za 2,3.
Jeśli chodzi o jakość materiałów to bardziej miałem na myśli "cenowych" konkurentów Mazdy. Przykład BMW/VW jest chyba zbyt nieosiągalny.
Jak oglądałem w komisie to bardzo dobrze mi się w niej siedziało a kierownica leżała idealnie. Gorzej było z pokrętłami temperatury i kierunku nawiewu – trochę leci tandetnym plastikiem. Podobnie dobrze się czułem w RX8, którą też biorę pod uwagę. Dla porównania "pomacałem" W203....no nie tego się spodziewałem nawet po następcy "Baby Benz'a".
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez l3mur91 » 13 sie 2014, 23:14

Skrzynia produkcji Forda, występująca w kilku modelach Forda i Mazdy. Szkoda, bo gdyby był to ZF albo Aisin to nie byłoby powodów do obaw, a tak faktycznie trzeba coś poczytać.

Przejrzyj temat z naszego forum:
CLICK


Lowiec napisał(a):RX8, którą też biorę pod uwagę.


Szeeeeeroka rozbieżność zastosowań nowego samochodu jak widzę ;)
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 16:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Lowiec » 13 sie 2014, 23:42

Cóż, z jednej strony od jakiegoś czasu chciałem mieć auto, do którego się wchodzi i z ostatnich doświadczeń zawodowych potwierdzam, że jest to fajne a z drugiej...nie da się nim jeździć w zakrętach z gazem bliżej podłogi:)
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related

Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 21:57
Posty: 1399 (0/2)
Skąd: Gryfino
Auto: Xedos 6 1.6 '96 CA B6 Z8 CA2 LPG BRC
M-B 180 Kompressor Sportcoupe
Opel Astra II 1.6 16V
E53 3.0d

Postprzez kevlar79 » 19 sie 2014, 14:33

Czy ktoś może posiada książką napraw sam do mazdy tribute w pdf?.....Z tego co mi wiadomo jest tylko Hayes'a
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 10:31
Posty: 17
Skąd: kielce
Auto: CX- 9 3.7 2010 US

Postprzez dradzik1 » 21 sie 2014, 14:15

A co potrzebujesz naprawiać że książka potrzebna ???
Początkujący
 
Od: 27 mar 2014, 21:24
Posty: 5
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA TRIBUTE 3.0 V6 LPG AUTOMAT USA 2004 R

Postprzez kevlar79 » 22 sie 2014, 12:06

Na razie nic, dopiero zakupiłem MT 2.3l , i szukam informacji zasadniczo co do wymiany olejów w przekładniach. Chodzi mi dokładnie jakie wlać, symbole. I tak ogólnie zapoznać się z pojazdem.
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 10:31
Posty: 17
Skąd: kielce
Auto: CX- 9 3.7 2010 US

Postprzez zenek_bem » 5 kwi 2015, 18:46

W mojej Tributce 2,0 występował taki problem iż dojeżdżając do skrzyżowania i wciskając sprzęgło silnik pracował przez parę sekund na obrotach przy jakich wycisnąłem sprzęgło. Denerwujące bo była chwila że silnik wył na obrotach. Dwóch mechaników nie doszło co się dzieje.
Dopiero gazownik spostrzegł o co biega. Sprawa prosta. Linka gazu w miejscu przejścia przy ściance grodziowej miał zerwany drucik i haczyła o przepust bądź pancerz linki. Było to widoczne na kowadełku przepustnicy iż koło (dźwignia) na której była mocowana linka przy zdjęciu nogi z gazu – kolo nie wracało do pozycji zerowej – kowadełka się stykały. Po przesmarowaniu linki przy przepuście problem ustąpił jak ręką odjąć.
Początkujący
 
Od: 5 lis 2013, 19:59
Posty: 8
Skąd: Krasnystaw
Auto: Mazda Tribute 2.0 4x4, 2003
PB + LPG.

Postprzez Benyzbyszek » 6 kwi 2015, 13:18

Witam jestem nowy na forum i przymierzam sie do kupna mazdy tribute 2.3 i mam pytanie jaką polecacie instalację gazową i mam jeszcze jedna prośbę czy mógłby ktoś podać mi wymiary bagaznika szer. gł. i wys byłbym bardzo wdzięczny pozdrawiam .
Benyzbyszek
 

Postprzez kevlar79 » 21 kwi 2015, 19:33

witam
Jesli chodzi o instalacje to mam
Reduktor – KME
jed. sterująca – KME NEVO – WIELOZAWÓR – TOMASETTO

przejechane ok. 12.000 km – jak na razie jedyny problem to wyskakujący check – ale jak ustaiłem czas na świece. Po za tym spalanie ok. 11-12 l, na tasie zeszłem nawet poniżej 10 l. Wymiary podeśle Ci na dniach,
Początkujący
 
Od: 27 lip 2014, 10:31
Posty: 17
Skąd: kielce
Auto: CX- 9 3.7 2010 US

Postprzez Adrianooo » 6 lis 2015, 01:31

Witam

Zamierzam kupić Trubute z lat 00 – 03; silnik 2.0 16V 124KM. Zanim to jednak zrobię z uwagi na niewiele informacji o tym aucie w necie chciałem poprosić o opinię w kilku kwestiach:

1) Czy ten silnik jest wystarczający do tego auta?

2) Z tego co się doczytałem jest to silnik ZETEC z Forda. Czy polecacie do niego LPG; jak tak to jakie; jak się sprawuje; jakie jest spalanie itd?

Rozmawiałem dziś z gościem od gazu i nie widział przeciwskazań – zalecił lubryfikację. Jednak czy po dłuższym użytkowaniu można się spodziewać jakichś nieprzyjemności. Poprzednio miałem Rav4 1996 rok i po przejechaniu na gazie 150 tys. km nie brała grama oleju (miała ponad 300 tys zrobione ogółem).

3) Najważniejsze wg mnie. Czy prawdą jest ze w tym silniku występują "zbyt giętkie" pierścienie, co powoduje nadmierne zużycie oleju? Na to zwrócił mi uwagę gość od gazu, ale może się pomylił bo rozmawialiśmy też o Mazdzoe 6 2002 rok 2.0 na łańcuchu lecz o innej warotści KM.

4) Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas oględzin auta. Jakie są typowe usterki tego modelu?

5) Jak jest z cenami części zamiennych. W pierwszej kolejności interesuje mnie rozrząd. Nie doczytałem się czy tam jest pasek czy łańcuch? Jakieś przykłady byłoby dobrze.

6) Wszystko inne co może mi się przydać a mogę się nie domyśleć.

7) Czy tam jest jakiś ocynk – albo odwracając pytanie czy są szczególnie wrażliwe miejsca na rdzę.

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Adrianooo
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele