Strona 1 z 1

Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 18 lut 2018, 00:20
przez PrezesTomek
Witam Koledzy i Koleżanki. Kupiłem mazdę tribute 04r 2.3 benz z gazem.150km z zablokowanym silnikiem który muszę wymienić i po dniu poszukiwań zauważyłem że silnik ten był montowany w różnych modelach mazdy jednak różni się mocą. Czy ktoś może mi napisać jaki pasuje do tribute ? czy różnica mocy to tylko kwestia wtrysków ,komputera czy są to różnej budowy silniki ? czym się kierować przy zakupie? Będę wdzięczny za rady i sugestie .

PostNapisane: 3 mar 2018, 18:00
przez Quattro
Witaj.

Silnik zamiennie pasuje tylko od Mavericka, jako, że to bliźniacza konstrukcja.

W wielkim uproszczeniu (jakby to powiedział Hajto "to są te detale"), jest to jakby silnik z dołem od Mazdy 6 2.3 i głowicą od Mazdy 6 1.8. Silniki na rynku są nieprzeciętnie drogie i o bardzo niepewnej kondycji. Zdecydowanie polecałbym remont, zaś zważywszy, że specjalizujemy się w naprawach Tribute/Mavericków, to zapraszałbym na PW.

PostNapisane: 3 mar 2018, 19:58
przez Bo_Lo
Quattro a jak wogole oceniasz te auta ,zwłaszcza z tym silnikiem? W porównaniu z np Foresterem,jak z awaryjnoscią? Jaki silnik polecasz?

PostNapisane: 4 mar 2018, 00:22
przez Quattro
Kiedyś opisywałem już to na FB, na szczęście udało mi się znaleźć. Ze stycznia więc się nie zestarzało :)

Co do Mavericków/Tribute, – 2.0 jest silnikiem Forda, dobry stary Zetec, trwały i dosyć oszczędny mimo to widać, że jest za słaby do komfortowej jazdy. Słaby punkt – skrzynia – wytrzymuje max 200 tys km bez wymiany oleju, a o to mało kto dba, a na zachodzie nikt. Używane skrzynie to koszt 2-3 tys zł. Dobrze zadbany egzemplarz przedlifta to koszt ok 13-14 tys zł.

2.3 z polifta to mazdowskie L3 bez zmiennych faz rozrządu – i tutaj następuje ten sam problem eksploatacyjny co przy skrzyniach w 2.0, z całym szacunkiem – silniki plują korbami na prawo i lewo albo chleją olej na potęgę – spowodowane jest to zaniedbaniami na zachodzie. Dobry pomysł to kupić albo egzemplarz z walniętym albo z wyremontowanym silnikiem. Omijać auta w cenie poniżej 17 (dla Tribute) i 19 tys zł (Maverick). To dolna granica dla sensownego 2004 (niekoniecznie zarejestrowanego).

3.0 V6 w zasadzie to połączenie bolączek 3.0 z M6 wraz z zaniedbaniem u poprzednich właścicieli. dostępne prawie tylko z AT. Tutaj naprawdę trzeba mieć szczęście.

Problemem ogólnym Mavericków i Tribute jest rdza, która chrupie te egzemplarze jak głupia. Nic mniej niż "szóstkę". Dlatego ciężko znaleźć w ogłoszeniu sprzedawcę, który odważy się zrobić zdjęcie tylnych nadkoli po otwarciu drzwi.

Poza różnicami wizualnymi między Tribute a Maverickiem, jest taka ciekawa jeszcze kwestia – Maverick posiada wyższe zawieszenie i prześwit.

Ja mam w domu z kolei idealnego Mavericka 2.3 z 2005 roku, z przebiegiem 107 000km i próbuję go sprzedać za 21 tys. Jak ktoś dzwoni to z reguły żeby mnie wyśmiać że "panie takie to już można za 14 000 kupić"... Zawsze odpowiadam "to niech pan kupuje". Zdrowy, zadbany, poliftowy Maverick w Niemczech to ok 4200 euro, a Tribute jakieś 500 Euro mniej, więc skąd oni biorą te "igły" za 14000....


Teraz co do porównania, z Forkiem nie ma co go porównywać, bo to nie ta sama liga – kombi 4wd vs całkiem rasowy SUV. Zdecydowanie własności terenowe to atut Tribute, a Maverick jeszcze lepiej daje radę. Na autostradzie też jest nieźle. Bezawaryjność w obu przypadkach taka jak w Maździe. Jeśli egzemplarz jest zadbany i dba się o niego to posłuży. Ceny części co logiczne – niższe niż w Subaru. Bliżej mu raczej do Sportage, CRV czy RAV-4. Co ciekawe Maverick w USA jest jednym z najlpopularniejszych suvów.

Silniki 2.3l na Allegro chodzą po 4500-6500zł, dlatego zalecam raczej remont – te w zależności od preferencji klienta przeprowadzamy w dwóch formach – albo odbudowa oryginalnego silnika, albo budowa nowego opartego na dole z poliftowej M6 2.3.

Jak coś to jestem gotów odpowiadać na inne pytania ;)

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 7 mar 2018, 21:19
przez PrezesTomek
Witam. Już kupiłem silnik Mazda L3 w firmie która importuje silniki ,skrzynie z Japonii.Będę wymieniał w przyszłym tygodniu ale już wiem że muszę zamienić pokrywę zaworów (chodzi o czujnik).Oczywiście mogę go zwrócić,wymienić bo mają bardzo duży wybór silników do mazdy a jak już wiem L3 szedł w różnych wariantach. Po wymianie opiszę jakie zmiany trzeba dokonać.

Dopisano 7 mar 2018, 20:27:

chciałbym od razu wymienić rozrząd ,nigdzie nie znalazłem kpl. Może ktoś napisze gdzie mogę kupić zestaw bo znalazłem na ebay.de ok 140 eur ale jakaś nie znany producent a ja wolałbym np. febi

PostNapisane: 8 mar 2018, 12:49
przez Quattro
masz pokrywę z czujnikiem?

jednym czy dwoma?

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 8 mar 2018, 20:14
przez PrezesTomek
kupiłem silnik L3 bez zmiennych faz rozrządu i bez czujnika w pokrywie,muszę jeszcze zmienić układ zapłonu z aparatu na cewki. Będę silniki porównywał jak wyciągnę uszkodzony z mazdy.Na stole pewnie wyjdzie jeszcze kilka adaptacji.

PostNapisane: 8 mar 2018, 21:03
przez Quattro
No to może być bardzo ciekawie i bardzo niefajnie – silniki pracujące na aparacie to silniki sprzed liftu, są pewne różnice w budowie bloku.

Miżessz mi napisać od czego pochodzi ten silnik, który kupiłeś?

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 9 mar 2018, 21:38
przez PrezesTomek
Nie wiem od czego ale jest z 04r.jutro wyjmuje silnik i napisze co i jak.

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 11 mar 2018, 09:08
przez PrezesTomek
wczoraj wyciągnąłem silnik i po porównaniu musiałem zmienić pokrywę zaworów,przekręcić czujnik który jest na środku głowicy (głowice mają otwór) ,cewki ,kolektor dolotowy z przepustnicą ,wtryski z listwą, koło zamachowe KPL,filtr oleju z podstawą.Blok jest standardowy przygotowany na takie wymiany (adaptacje) więc nie ma czego się bać :D Za silnik zapłaciłem 2400 zł a nie 4-4,5 tyś.Niestety okazało się że jakimś cudem poprzedni właściciel spalił tarczę sprzęgła chyba przy próbach odpalenia zablokowanego silnika. Najśmieszniejsze jest to że silnik był po kapitalnym remoncie a posypał się napinacz łańcucha rozrządu. Mazda jest zdrowa i bardzo zadbana ,nowe hamulce ,opony, dwumas, więc chyba nią trochę pojeżdżę.Największym problemem było wyjęcie silnika ,po kilku próbach wyciągnąłem go ze skrzynią. Dziś zamówię tarczę a po odpaleniu napiszę co i jak.
PS. Ktoś może napisać z czego pasuje tarcza sprzęgła bo jak szukam do do tribute są tylko zestawy proszę o podesłanie mi jakiś nr LUK , Valeo itd pewnie po nich coś znajdę .

PostNapisane: 11 mar 2018, 17:03
przez Bo_Lo
Wyślij do Wróbla (Warszawa , regeneracja sprzęgieł) obicie kevlarem ok 120-200zl a zwykła okładzina jeszcze taniej.Bedziesz miał spokój na lata.

PostNapisane: 13 mar 2018, 11:15
przez Quattro
A tak z ciekawości z jakiego auta konkretnie wyjęto ten silnik?

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 13 mar 2018, 20:12
przez PrezesTomek
nie wiem wziąłem pierwszy z brzegu :D metalowa pokrywa klawiatury ,kolektor wydechowy bez katalizatora,bez cewek. patrzyłem żeby tylko nie miał zmiennych faz rozrządu.

PostNapisane: 14 mar 2018, 10:22
przez Quattro
Trzymam kciuki żeby nie robił cyrków po odpaleniu, no i nie żarł oleju.

Re: Mazda Tribute 2.3 150km wymiana silnika

PostNapisane: 20 mar 2018, 13:49
przez PrezesTomek
Tarcze obilem kevlarem w Bielsku, w tym tyg wkładam silnik dam znać jak lata.

PostNapisane: 2 kwi 2018, 08:27
przez szkodnik_byd
No proszę jaka ciekawa dyskusja, zastanawiam się nad zakupem tribute, a tu pod nosem w Toruniu ktoś kto ma i jeździ taka konstrukcją, na wiosnę koniecznie spotkanie – przy tej okazji ogarniemy jakiś bydgoski spot w Toruniu

PostNapisane: 2 kwi 2018, 21:12
przez Quattro
Jeździ, naprawia, remontuje i posiada sztukę na sprzedaż (tyle, że ze znaczkiem Forda ;) )

PostNapisane: 28 gru 2018, 22:28
przez Robi1
Quattro napisał(a):Jeździ, naprawia, remontuje i posiada sztukę na sprzedaż (tyle, że ze znaczkiem Forda ;) )
Witam. Quattro, napisałem priva, ale chyba skrzynkę ma pan przepełnioną, bo nie chce się wysłać. Przepraszam, że w wątku, ale chciałem się skontaktować.