Strona 1 z 1

Rozłączanie tylnego napędu

PostNapisane: 2 mar 2015, 07:46
przez robal30
Mam pytanie do kolegów. Czy jak podniesiecie auto na luzie, to przednim kołem możecie kręcić? Wymieniałem łożysko i wydało mi się to podejrzane, że koło zblokowane jak na biegu. Z tego co wiem, to mamy coś a'la Haldexa, który załącza się elektronicznie, więc na wyłączonym zapłonie koło powinno się kręcic. Próba poruszenia kołem objawia się też lekkim poruszeniem wału. Czyżby nie rozłączało mi tyłu? Jak macie u siebie?
Dzięki.

PostNapisane: 12 kwi 2015, 18:36
przez Damian_MAZDA
Jak byłem na przeglądzie rejestracyjnym na stacji nie mieli rolek do tylnych kół. Facet próbował na wyłączonym silniku a potem probował osobno uruchamiać rolki i nie udało się. Wynika z tego że napęd jest stały.

Re: Rozłączanie tylnego napędu

PostNapisane: 13 kwi 2015, 17:29
przez Cien77
W pierwszej generacji automatyczne załączanie przez sprzęgło wiskotyczne, ale to jakaś Mazdo-Fordowska konstrukcja, którą nazwali rotary blade. Przy załączeniu ręcznym elektromagnes trzyma na stałe. W google hasło rotary blade coupling pokazuje zasadę działania.

Re: Rozłączanie tylnego napędu

PostNapisane: 1 sty 2018, 17:31
przez jerzyok
jest to sprzęgło wielopłytkowe a ni wiskotyczne