Rozłączanie tylnego napędu

Mazda Tribute 2003–2007 (EP) / Mazda Tribute 2001–2003 (EP)

Postprzez robal30 » 2 mar 2015, 07:46

Mam pytanie do kolegów. Czy jak podniesiecie auto na luzie, to przednim kołem możecie kręcić? Wymieniałem łożysko i wydało mi się to podejrzane, że koło zblokowane jak na biegu. Z tego co wiem, to mamy coś a'la Haldexa, który załącza się elektronicznie, więc na wyłączonym zapłonie koło powinno się kręcic. Próba poruszenia kołem objawia się też lekkim poruszeniem wału. Czyżby nie rozłączało mi tyłu? Jak macie u siebie?
Dzięki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 mar 2013, 09:19
Posty: 18
Auto: Ford Maverick 2,0 2001r.

Postprzez Damian_MAZDA » 12 kwi 2015, 18:36

Jak byłem na przeglądzie rejestracyjnym na stacji nie mieli rolek do tylnych kół. Facet próbował na wyłączonym silniku a potem probował osobno uruchamiać rolki i nie udało się. Wynika z tego że napęd jest stały.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2014, 18:13
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Auto: Tribute 2.0 4WD + lpg

Postprzez Cien77 » 13 kwi 2015, 17:29

W pierwszej generacji automatyczne załączanie przez sprzęgło wiskotyczne, ale to jakaś Mazdo-Fordowska konstrukcja, którą nazwali rotary blade. Przy załączeniu ręcznym elektromagnes trzyma na stałe. W google hasło rotary blade coupling pokazuje zasadę działania.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2012, 10:32
Posty: 8
Auto: Mazda Tribute 2.0 4WD

Postprzez jerzyok » 1 sty 2018, 17:31

jest to sprzęgło wielopłytkowe a ni wiskotyczne
Początkujący
 
Od: 1 sty 2018, 16:56
Posty: 1
Auto: Mazda Tribute 3.0 gaz 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Pozostałe Modele